Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25  Urmatorul
AutorMesaj
djmk1988



Numarul mesajelor : 39
Varsta : 28
Localizare : Constanta
Reputatie : 2029
Data de inscriere : 05/07/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Mier 25 Mai 2016, 03:19

mielutu zburator a scris:
Se mai știe ceva de vreo locomotivă din seriile astea? Într-un timp, se apucaseră grecii să repare una, dar n-am mai auzit nimic de la ei. Cât despre cea care era la Arad, iarăși, liniște totală.

Nu cred sa se fi apucat grecii de singura locomotiva care a scapat, pentru ca ii lipseste motorul. Pe tot teritoriul Romaniei mai exista capul de serie 0001 din seria 71 care nu cred ca are vreo sansa de scapare, la cum decurg lucrurile in prezent nu cred ca o sa scape de autogen la fel ca suratele ei. Undeva in vest exista 2 masini de 3000cp intr-o stare deplorabila dar recuperabile in eventualitatea de restaurare ca exponat. Si cred ca mai exista ceva bucati din seria 64, una vopsita integral albastru daca nu ma insel in Arad, ar mai fi trebuit sa fie una in depoul Galati , una la un CET in Oradea si cred ca mai exista una dar nu sunt prea singur
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2415
Varsta : 21
Reputatie : 3310
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 27 Mai 2016, 01:16

În depoul Galați nu mai există astfel de mașini. Știam că grecii aveau mai multe didine rămase, însă doar una în stare... să spunem, decentă și pe aia s-ar fi apucat s-o refacă.
Ar fi fost bune pentru anumite trenuri de călători și marfă, înlocuiau dubla tracțiune, TUI mai ieftin, un mecanic în minus, întreținere mai ieftină... Problemele lor ar fi putut fi corectate, însă asta e, s-a ales praful și de ele. Chiar dacă o învie pe 0001, tot cam degeaba.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12038
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14074
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 27 Mai 2016, 09:15

Au fost puține, iar motoarele aveau consum mare de motorină și ulei... pe când DA-uri se produseseră vreo 2000 și ceva și existau și piese și personal calificat pentru ele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5671
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7783
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 27 Mai 2016, 09:32

Romania comunista nu a cumparat licente la produse de top,vezi R12 (Dacia 1300),Citroen Axel(Oltcit) sau avionul BAC(ROMBAC).Unele chiar au salvat de la faliment firmele-mama
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12038
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14074
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 27 Mai 2016, 11:17

Și motorul Sulzer era conceput în anii '30, deși noi l-am ,,asimilat" abia în 1960 (și l-am produs până în 1993).
E normal că occidentalii nu au fost proști să vândă ceva nou.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
daniel_c



Numarul mesajelor : 411
Reputatie : 2072
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 27 Mai 2016, 19:37

Dr2005 a scris:
Și motorul Sulzer era conceput în anii '30, deși noi l-am ,,asimilat" abia în 1960 (și l-am produs până în 1993).
E normal că occidentalii nu au fost proști să vândă ceva nou.
cred ca privesti gresit problema, vezi cand cand au intrat in servici si la francezi, englezi etc
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2415
Varsta : 21
Reputatie : 3310
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Sam 28 Mai 2016, 01:54

Cu puține ajustări, se putea rezolva problema consumului de ulei.
Rușii, de exemplu, au copiat motorul tip *opposed piston* astfel: au luat un Fairbanks Morse, l-au desfăcut, au înțeles cum funcționează și au realizat și ei o variantă aproape identică, dar acel model consuma foarte mult ulei și motorină. S-a refăcut, și nici acea a două variantă n-a fost bună, așa că s-a trecut la a treia (motorul 10D100) care este astăzi folosit pe mare parte din locomotivele diesel-electrice rusești de mare putere. La fel puteau face și ai noștri. Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 713
Varsta : 29
Localizare : Iasi
Reputatie : 3356
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Sam 28 Mai 2016, 19:18

mielutu zburator a scris:
Cu puține ajustări, se putea rezolva problema consumului de ulei.
Rușii, de exemplu, au copiat motorul tip *opposed piston* astfel: au luat un Fairbanks Morse, l-au desfăcut, au înțeles cum funcționează și au realizat și ei o variantă aproape identică, dar acel model consuma foarte mult ulei și motorină. S-a refăcut, și nici acea a două variantă n-a fost bună, așa că s-a trecut la a treia (motorul 10D100) care este astăzi folosit pe mare parte din locomotivele diesel-electrice rusești de mare putere. La fel puteau face și ai noștri. Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
Daca ar fi fost asa de simplu si de eficient, o rezolva Sulzer sau ALCo in fabrica, cat despre multipla, mai citeste forumul si ai sa gasesti destule informatii .
App modelul de baza la motoare diesel la rusi este ALCo 244, RS-1 din ce retin, donat de americani in anii de dupa ww II.
Sus In jos
daniel_c



Numarul mesajelor : 411
Reputatie : 2072
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Sam 28 Mai 2016, 20:47

mielutu zburator a scris:
Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
sa faca ce cu ele?

sunt diferente mari intre calea ferata dio Ro si cea din Ru, la lungimea trenului, tonaj, raza curbe etc au fost foarte bune locomotivele care le avem

Sus In jos
djmk1988



Numarul mesajelor : 39
Varsta : 28
Localizare : Constanta
Reputatie : 2029
Data de inscriere : 05/07/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Lun 30 Mai 2016, 01:22

mielutu zburator a scris:
În depoul Galați nu mai există astfel de mașini.

Poftim aici dovada http://cfr.stfp.net/Pic/00/LDE150-022DwO=:1.jpg , asta in caz sa nu fi fost taiata intre timp.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12038
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14074
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Lun 30 Mai 2016, 02:40

Poza aia e urcată pe site în 2008 (așa zice în proprietățile ei), cine știe de când o fi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2415
Varsta : 21
Reputatie : 3310
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 03 Iun 2016, 00:55

@ndrey a scris:
mielutu zburator a scris:
Cu puține ajustări, se putea rezolva problema consumului de ulei.
Rușii, de exemplu, au copiat motorul tip *opposed piston* astfel: au luat un Fairbanks Morse, l-au desfăcut, au înțeles cum funcționează și au realizat și ei o variantă aproape identică, dar acel model consuma foarte mult ulei și motorină. S-a refăcut, și nici acea a două variantă n-a fost bună, așa că s-a trecut la a treia (motorul 10D100) care este astăzi folosit pe mare parte din locomotivele diesel-electrice rusești de mare putere. La fel puteau face și ai noștri. Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
 Daca ar fi fost asa de simplu si de eficient, o rezolva Sulzer sau ALCo in fabrica, cat despre multipla, mai citeste forumul si ai sa gasesti destule informatii .
App modelul de baza la motoare diesel la rusi este ALCo 244, RS-1 din ce retin, donat de americani in anii de dupa ww II.

E copiat după un Fairbanks Morse 38 8-1/8. Mulți susțin că era simplă remedierea problemelor DD-urilor.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2415
Varsta : 21
Reputatie : 3310
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 03 Iun 2016, 01:05

daniel_c a scris:
mielutu zburator a scris:
Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
sa faca ce cu ele?

sunt diferente mari intre calea ferata dio Ro si cea din Ru, la lungimea trenului, tonaj, raza curbe etc au fost foarte bune locomotivele care le avem


Sa scape de tripla tractiune la Babeni (adica sa nu mai plateasca atatia mecanici), sa bage pe sezonierele de + 12 vagoane ca sa nu mai doarma pe Cta-Mangalia fara aer conditionat, sa puna pe marfarele din zona Maramuresului? Aveai ce face cu ele.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12038
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14074
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 03 Iun 2016, 09:08

Linia Băbeni - Alunu s-a deschis prin 1988 sau 1989, deja erau în moarte clinică DD-urile la vremea aia. Iar de aer condiționat nici nu auziseră românii pe vremea aia, climatizare era doar pe vagoanele trenului prezidențial, care avea generatorul lui (de fapt avea 2, în caz că unul se strica, se folosea celălalt).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2415
Varsta : 21
Reputatie : 3310
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 03 Iun 2016, 12:08

Dr2005 a scris:
Linia Băbeni - Alunu s-a  deschis prin 1988 sau 1989, deja erau în moarte clinică DD-urile la vremea aia. Iar de aer condiționat nici nu auziseră românii pe vremea aia, climatizare era doar pe vagoanele trenului prezidențial, care avea generatorul lui (de fapt avea 2, în caz că unul se strica, se folosea celălalt).

Dap... erau 2 generatoare capabile să alimenteze tot trenul cu energie electrică, însă erau mai ales dedicate alimentării echipamentului de comunicații. Trenul ăla era o minune tehnologică pe vremea respectivă. Astăzi, ar trebui cumva găsită o soluție pentru a achiziționa niște dieseluri mai puternice (pentru 1741-2, 1931-2, 1944-5, 1668, și cam toate trenurile care merg în DT sau doar cu o locomotivă fără climă) dar și să fie reabilitate locomotivele de 1500 și 1250 CP, pentru trenurile R sau IR de 2-3-4 vagoane.
Și să nu te-aud că pe trenurile IR de 3-4 vagoane pui dezastre, talente sau alte nenorociri pentru spate și picioare.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Astazi la 06:31

Sus In jos
 

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Locomotive clasa 95
» Locomotive clasa 41
» Locomotive clasa 46
» Locomotive clasa 40 (Vol. II)
» Locomotive clasa 44
Pagina 24 din 25Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-