Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25  Urmatorul
AutorMesaj
daniel_c



Numarul mesajelor : 411
Reputatie : 2076
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 02 Oct 2015, 21:31

dan tm a scris:
Cite motoare disesel a produs Resita? citeva mii inclusiv pentru celebra flota.( 5.600 de bucăți.
asta are aceiasi relevanta cu cate motoare Alco au fost produse si inca mai merg

de asemenea se mai produc si astazi de Fairbanks-Morse, care a cumparat si fabrica

dan tm a scris:
Ca esenta asta este ALCO nu au fost bune dar DA-urile construite paralel cu DD -urile poate mai merg si acuma.
de acord cu tine daca te referi la motoarele produse de romani

de asemenea nu mai merg ca nu s-a vrut, dupa cunostintele mele nu s-a incercat nici o ameliorare/imbunatatire

DA-urile merg ca nu sunt bani pentru altele, altii au renuntat la ele (polonezii) sau le-au pus la muzeu, vezi francezii, englezii (locomotive cu motor Sulzer)

de asemenea este pacat pentru industria romaneasca ca nu s-a incercat imbunatatiri/ameliorari ale motoarelor, la Alco s-a renuntat, nu stiu daca se mai fabrica, iar la Sulzer nimic nou

pe cand GM a innoit motoarele in anii '60 si '80 casa ajunga la performantele actuale, romanii au continuat cu acelasi motor cumparat de la Sulzer

Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3720
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 02 Oct 2015, 21:46

Nu stiu ce sa zic de Sulzer, cel putin un exemplar mai face inca serviciu activ in Spania...e drept ca la trenuri de lucru... dar totusi dupa atatea zeci de ani, as concluziona ca  motorul a fost mai putin pretentios decat ALCO cel construit de romani. Motoare de constructie Suler (la nivel de tehnologie din 1959 sau mai veche...apropos la 241) circula si in 2015. ALCO romanesti au rezistat doar 20...25 de ani - spre rusinea mea, nu stiu cand a fost retras ultimul, din cate stiu una din ultimele poze cu serviciu activ era 71-001 in 1994, Marasesti...hai sa zic ca poate au rezistat pana in 1998 (?)
Nu incerc sa intru in nici o polemica; subliniez doar ca un tip de motor care are 55 de ani (and counting) poate fi considerat fiabil.

Inapoi la clasele discutate si motorizarile lor, eu unul presupun ca adevarul este- ca intotdeauna - undeva la mijloc. Poate si o constructie mai complicata a motorului, susceptibila la anumite defectiuni,  coroborata cu restrictiile resurselor economiei comuniste in constructia efectiva (aliaje, nivele calitative de CTC poate) plus calitatea neconforma a lubrifiantilor/combustibililor/intretinerii au terminat prematur proiectul asta.
Sus In jos
daniel_c



Numarul mesajelor : 411
Reputatie : 2076
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 02 Oct 2015, 22:12

ATM a scris:
dar totusi dupa atatea zeci de ani, as concluziona ca  motorul a fost mai putin pretentios decat ALCO cel construit de romani. Motoare de constructie Suler (la nivel de tehnologie din 1959 sau mai veche...apropos la 241) circula si in 2015. ALCO romanesti au rezistat doar 20...25 de ani
a fost mai putin pretentios sau a fost mai aproape de specificul romanesc, ma refer la utilizare, intretinere, reparatii

de asemenea a fost in aceiasi pozitie ca si in America, doar ca la noi a stat in umbra motorului Sulzer

cand nu este cerere mare, probabil ca nu este nici interes sa se remedieze problemele

cum am mai spus,din punctul meu de vedere nu poti sa spui ca un motor nu este bun pentru ca nu a mers la romani, cand el functioneaza bine merci in alte parti si se mai produce si astazi

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3676
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Vin 02 Oct 2015, 22:33

Sus In jos
Ony_x



Numarul mesajelor : 21
Reputatie : 1321
Data de inscriere : 21/05/2013

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Lun 05 Oct 2015, 12:32

Intradevar, motoarele ALKO nu au nimic gresit in partea de proiect, doar varianta romaneasca de motor ALKO a fost nereusita, motivul principal fiind cred eu calitatea proasta a subansamblelor folosite, si posibil, a uleiului necorespunzator utilizat. Din cate cunosc, situatia nu era singulara, si alte motoare diesel produse la noi in perioada anilor 85-89 sufereau de probleme similare din aceleasi motive. Un exemplu ar fi grupul 1 al centralei nucleare Cernavoda unde initial era prevazut echiparea grupului 1 cu generatoare diesel de urgenta fabricate in Romania dar datorita calitatii necorespunzatoare a generatoarelor diesel, sa optat pentru niste generatoare cu turbina de gaze. Asta desi conducerea comunista a Romaniei era obsedata sa se foloseasca cat mai mult echipamente produse in tara, riscul ca generatoarele de urgenta sa nu functioneze bine era inacceptabil in cazul unei centrale nucleare. Sa spunem ca didinele au fost un esec total ar insemna sa ii desconsideram pe specialistii de prima mana care au lucrat la Electroputere. O parte din ei au creat firma Softronic si au dovedit ca, daca exista vointa si profesionalism se pot face multe chiar in Romania unde vechile fabrici sunt de obicei demolate ca sa se construiasca mall-uri. Asa cum pornind de la clasa 40 ei au realizat locomotiva Phoenix, tot la fel pornind de la didine se putea realiza o locomotiva radical inbunatatita, cu un motor complet nou, nu neaparat ALKO.
Sus In jos
elm



Numarul mesajelor : 67
Varsta : 34
Localizare : Craiova
Reputatie : 2290
Data de inscriere : 08/11/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Mar 06 Oct 2015, 15:19

[quote="daniel_c"]
ATM a scris:
dar totusi dupa atatea zeci de ani, as concluziona ca  motorul a fost mai putin pretentios decat ALCO cel construit de romani

Asa am auzit si eu (indirect) de la cei care au lucrat si cu DA si cu DD. Mai exact, s-a folosit pe DD ulei similar cu cel de pe DA, in contextul in care motorul ALCO cerea un ulei cu anumite performante, superioare celor cerute de motorul Sulzer. Motiv pentru care se ducea arborele motor, motiv pentru care locomotiva era trasa la gard (definitiv, mai ales in ultimii lor ani)
Sus In jos
elm



Numarul mesajelor : 67
Varsta : 34
Localizare : Craiova
Reputatie : 2290
Data de inscriere : 08/11/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Mier 27 Ian 2016, 09:50

Brasovenii! Ce fac brasovenii?
Ce se mai aude de singura didina supravietuitoare? Cine are posibilitatea sa arunce un ochi?
Sus In jos
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3601
Localizare : Brașov
Reputatie : 5773
Data de inscriere : 10/06/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Mier 27 Ian 2016, 10:34

Nemiscata, in triaj...
Sus In jos
Ony_x



Numarul mesajelor : 21
Reputatie : 1321
Data de inscriere : 21/05/2013

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Mier 27 Ian 2016, 15:01

Ma bucur sa aud ca este intreaga si nu a pus pe ea mana vreun mafiot de fier vechi. Aceasta locomotiva trebuie salvata si macar dusa intr-un muzeu daca nu sunt resurse pentru reconditionarea ei.
Sus In jos
elm



Numarul mesajelor : 67
Varsta : 34
Localizare : Craiova
Reputatie : 2290
Data de inscriere : 08/11/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Joi 28 Ian 2016, 11:07

Asta este minunat,
Multumesc pentru raspuns!
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1924
Varsta : 25
Reputatie : 3792
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Mar 01 Mar 2016, 23:36

DC, DD sau DG care au apatinut de depourile Iasi si Pascani pe ce sectii au circulat?
Sus In jos
deconectat



Numarul mesajelor : 584
Reputatie : 1213
Data de inscriere : 27/05/2015

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Mier 02 Mar 2016, 14:55

DD-uri stiu sigur, DC-uri habar n-am, DG-uri nu cred.
Oare pe ce sectii au circulat? scratch scratch cred ca pe Pascani.... What a Face What a Face
Normal ca pe linia spre Vaslui si mai departe. E si pe net o poza cu unul in Marasesti.
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1924
Varsta : 25
Reputatie : 3792
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Joi 03 Mar 2016, 20:22

Alex_G a scris:
DD-uri stiu sigur, DC-uri habar n-am, DG-uri nu cred.
Oare pe ce sectii au circulat? scratch scratch cred ca pe Pascani.... What a Face What a Face
Normal ca pe linia spre Vaslui si mai departe. E si pe net o poza cu unul in Marasesti.
Ma gandeam ca au mers si pe 502 Suceava-Mestecanis-Ilva Mica inainte de electrificarea din 1992 sau pe 606 Pascani-Iasi.
Sus In jos
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2422
Varsta : 21
Reputatie : 3321
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Mier 25 Mai 2016, 00:26

Se mai știe ceva de vreo locomotivă din seriile astea? Într-un timp, se apucaseră grecii să repare una, dar n-am mai auzit nimic de la ei. Cât despre cea care era la Arad, iarăși, liniște totală.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3601
Localizare : Brașov
Reputatie : 5773
Data de inscriere : 10/06/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Mier 25 Mai 2016, 00:55

In Brasov Triaj se afla 71-0001-9, a scapat de la taiere in 2013.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Astazi la 13:34

Sus In jos
 

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Locomotive clasa 95
» Locomotive clasa 41
» Locomotive clasa 46
» Locomotive clasa 40 (Vol. II)
» Locomotive clasa 44
Pagina 23 din 25Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-