Forumul pasionatilor de trenuri din RO
Bine ati venit pe Forumul pasionatilor de trenuri din Romania !!!
Sper ca ceea ce veti gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din RO

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  
Distribuiti | 
 

 Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
Bobby_TM



Numarul mesajelor: 430
Varsta: 30
Localizare: Timisoara
Data de inscriere: 05/10/2012

MesajSubiect: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Mar 23 Oct - 21:48

Reportajul mai este pe 2 forumuri de ceva vreme pozele fiind realizate in vara lui 2009, insa eu zic ca merita sa fie prezent si pe acest forum. Aveti un pic de rabdare la incarcarea pozelor - sunt peste 600...

O “mica” parte din cea ce trebuia sa fie Linia Dangeni - Saveni - Draguseni - Darabani
Lucrarile la aceasta linie au inceput inainte de anul 1989 iar in anul 1990 linia era executata in proportie de aproximativ 30%.
Lucrarile au continuat si dupa 1990 undeva pana prin jurul anului 1992- 1993, in anul 1991 pe data de 05.07. este inaugurat tronsonul Dangeni – [b]VlasinestiSaveni[/b]… tronson lung de aproximativ 16.5 km utilizat timp de aproximativ 3-4 ani cand in urma unor precipiatii mai abundente si de durata terasametul in zona localitatii Vlasinesti este slabit si ulterior grav afectat de alunecariile de teren… Cu aceasta ocazie nefericita traficul pe aceasta linie este sistat iar ulterior linia este inchisa si pusa la conservat

In acest reportaj inedit voi incerca sa va prezint in peste 600 imagini tronsonul cuprins de la intrarea in Orasul Saveni… si pana la iesirea din comuna Draguseni acolo unde linia construita se termina…
Desi linia a fost executata pana in Draguseni… lucrarile la terasamentul acestui tronson merg mai departe de aceasta localitate… unde se termina ele eu inca nu am aflat…

Majoritatea pozelor facute pe traseu sunt perechi daca le pot spune asa deoarece din acelasi punct sunt facute cam 2 poze in 2 directi opuse…
Prima imagine este Harta judetului Botosani… versiune negativ Smile
Am marcat in Paint cu verde linia construita si cu galben portiunea ramasa de construit pana la Darabani.



Cateva imagini cu orasul Saveni vazut de pe marginea drumului judetean BotosaniSaveni



Pe sub podul ce il vedeti in pozele de mai sus trece drumul si linia ce face legatura intre Saveni si Vlasinesti si mai departe spre Dangeni.
Insa poze de pe el mai incolo un pic eu o iau pe drumul de pamant din dreapta mea si dupa 100 m ajung la nivelul liniei.
2 poze spre Saveni Poza spre Vlasinesti. Poza 3-a e de pe “trecerea la nivel” de pe drumul de pamant pe care am coborat…



Spre Vlasinesti (zoom 6x). Apoi spre Saveni.



Spre Saveni poza facuta de pe drumul ce leaga Saveni de Vlasinesti. Se observa in stanga si “trecerea de nivel”



Datorita vegetatiei crescute (tufisuri, salcami etc) nu pot merge pe langa linie in zona asa ca o iau pe drumul spre Saveni dinspre Vlasinesti



Printe vegetatie fac 2 poze liniei. In prima poza se poate remarca ca elementele ce inbina linia lipsesc



Ma apropii de podul pe care trece soseaua Botosani - Saveni



O poza cu spatele la pod spre Vlasinesti.



Podul rutier tranversat de drumul BotosaniSaveni peste linia si drumul Saveni - Vlasinesti



Inainte de a merge mai departe si cateva poze facute de pe pod.
Poza facuta pe partea stanga a podului (Sensul Botosani - Saveni)



Poze facute pe partea dreapta a podului (Sensul drumului Botosani - Saveni). In departare se vede comuna Vlasinesti



Sub pod…



Din nou podul insa pozat spre Vlasinesti cu spatele la orasul Saveni



Imediat ce linia iese de sub pod spre Saveni vegetatie pune din stapanire pe ea… Poze facute cu spatele catre Saveni.



Borna ce marcheaza 15 km de linie de la Dangeni, la aproximativ 100 m dupa pod spre Saveni.



Vegetatie si vegetatie crescuta peste linie… poze spre Saveni si spre Vlasinesti



O carare peste linie… (podul e in stanga mea la ~150 m)



Din aproximativ acelasi loc prind si lucrarea pentru a preveni alunecarea de teren peste linie..



Iar poze cu linie “sufocata” de vegetatie.



Vegetatia se mai rareste pe masura ce ma apropii de Saveni (de la pod pana la intrarea in oras sunt cam 300 m) si ajung la linie… si sa fac o poza spre Saveni



Din acelasi loc si una spre Vlasinesti.



Incep sa merg pe linie spre Saveni
Poza spre Saveni. Poza spre Vlasinesti.



Merg mai departe spre Saveni



O poza cu linia si inbinarea dintre 2 segmente de linie.



Tot spre Saveni. Aici intalnesc si primul semnal… bine afectat de rugina si intemperii…Poza e spre Saveni. Cealalta poza e spre Vlasinesti



Ma apropii de trecerea la nivel peste drumul judetean Dorohoi - Saveni. Din acelasi loc ma intorc 180 grade spre Vlasinesti si fac o poza mai “focalizata” pe linie.



Spre Vlasinesti.. tot din acelasi loc ca si cele 2 poze de mai sus.



Trecere de nivel peste drumul judetean Dorohoi - Saveni.



Cu spatele la trecere, poza spre Vlasinesti



Dupa trecere poza spre Vlasinesti



Dupa trecere vegetatia pune din nou stapanire pe linie… Tot pe aici fac poze si terasamentului si liniei.



Trec de vegetatie si o iau spre gara din Saveni.



Spre trecere si spre Vlasinesti



Spre gara din Saveni



Spre gara din Saveni… terasametul aici are pietris din abundenta de nu se vad traversele iar mai incolo in zona podetului are mari lipsuri…





Spre Vlasinesti. Zonele cu exces si lipsa de pietris la tersament vad ca alterneaza…



Spre Saveni… Linia incepe sa vireze la stanga.



Spre Vlasinesti cam din acelasi loc de unde am facut poza de mai sus.



Gara din Saveni se poate zari in fundal



Spre Vlasinesti cu spatele spre gara din Saveni



Pietrisul tersamentului e la nivelul liniei



Si o poza cu spatele la gara din Saveni care e tot mai aproape.



Spre gara din Saveni. Cealalta e cu spatele la gara.



In linie drepata spre gara din Saveni. Si spre Vlasinesti



Ajung in zona macazelor de la intrarea in statie dinspre Vlasinesti (mai deaprte Dangeni). Ce vad nu-mi place…



Aici trebuia sa fie macazul prin care linia 3 a statiei se desprinde din linia directa (linia 2 in statie). Macazul a disparut complect cu travese de lemn cu tot plus alte segmete de linie si traverse din beton sunt scose si stau imprastiate prin zona…



Spre Vlasinesti… de aici trebuia sa inceapa macazul…



O traversa la ~ 30 m de terasament



Din nou poza de unde se termina linia si trebuia sa fie un macaz



Merg mai departe. Aici trebuia a sa termine macazul…



Si poza din acelasi loc cu spatele spre gara. Vad niste bucati de linie, altele apar si in pozele de mai sus. Oare sa vrut sa se lase un singur fir si restul liniilor ( 2 ) dezafectate ? Cine stie ce sa intamplat aici…



Cele 2 linii ramase libere dupa “disparitia” macazului




Ultima editare efectuata de catre Bobby_TM in Mier 24 Oct - 1:26, editata de 2 ori
Sus In jos
Bobby_TM



Numarul mesajelor: 430
Varsta: 30
Localizare: Timisoara
Data de inscriere: 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Mar 23 Oct - 21:49

Merg mai departe (adica ~ 8 – 9 m)… aceiasi “treaba” nasoala si aici… si al doilea macaz prin care linia 1 se desparte din firul principal (linia 2 in gara) lipseste cu desavarsire…



Poza de pe linia 3 spre Vlasinesti. De unde incepea macazul din care se desprindea linia 1.



Dupa poza de mai sus ma mut cam 3 m la stanga si fac o poza spre gara.



Undeva pe la jumatea distantei ocupata de macazul lipsa… poza cu spatele la gara.



Aici trebuia sa se termine macazul. Se poate vedea in stnga pozei firul principal si apoi linia 1 ce incepea dupa macaz



Ma deplasez spre dreapta pana la linia 3. Oare aici sa mai fi fost un macaz si de unde ar fii pornit o a 4-a linia dar ulterior sa renuntat. Traversele de lemn din ce in ce mai lungi imi sugereaza acest lucru.



De pe acele travese fac o poza spre gara… Dupa nici 30 m linia 3 e intrerupta din nou…



Locul de unde se intrerupe…



Sina asta nu mai are traverse insa elementele de prindere pe travese da…



Si cateva imagini video din zona…



Pornesc mai departe pe linia 2 (directa)



Si 2 poze cu spatele la gara



Terasamentul liniei 3.



Mai multe bucati de linie cu tot cu sistemul de prindere pe traverse



Linia 3 reincepe



Cu spatele la gara, spre Vlasinesti



Tot mai aproape de gara. De la linia 3



Podul peste Baseu pe drumul de acces ce leaga Gara din Saveni de oras.



Linia 1



Incepe peronul…



Spre Vlasinesti cu spatele la gara…



Statia Saveni.



Spre iesirea ce duce la Valsinesti



Caldirea principala a Gari Saveni aflata intr-o stare deplorabila...









Poze din 2007 pentru comparatie ca sa vedeti cat sa degradat in 2 ani…





Podul rutier special construit o data linia pentru a lega orasul Saveni de gara.



Unde se gata linia 3. Era mai lunga cam cu 50 – 60 m fata de cat e acum si mai mult era folosita la marfa. Doar linia 1 si 2 erau folosite mai des.



Un clip cu statia Saveni. Printre fragmenetele video am intercalat si o parte din pozele prezentate mai sus.



Spre iesirea din Saveni spre Draguseni localitate ce trebuia sa fie urmatoarea statiei a liniei daca se finaliza aceata lucrare.



Din nou spre Saveni



Spre Draguseni. A doua poza e spre orasul Saveni zona de case… camera cam 45 grade spre dreapta fata de prima poza.



Spre Saveni



Spre iesirea din Saveni care e tot mai aproape… Multe ciori in zona folosesc linia…





O bucata de linie undeva la 20 m de terasament iar mai aproape tot in zona o traversa…



Spre Saveni




Oare ce sa furat de aici ??? In a doua poza aveti raspunsul



Mai departe spre iesirea din Saveni spre Draguseni si spre singurul macaz mai intreg din statie… A doua poza e spre Saveni.



Un singur surub de scos din 4 si inca 2 elemenete de prindere dispar spre neant..



Macazul de la iesirea din Saveni spre Draguseni… Mai multe poze din mai multe unghiuri.





O poza spre Draguseni din varful macazului.



Iar elemente de prindere linie lipsa… A doua poza e din alt unghi si mai aproape



2 poze spre 2 directi din acelasi loc



Traverse de lemn sub inbinarile liniei




Primul pod din tabliere metalice dintre cele 3 construite intre Saveni si Draguseni. A 5 poza din rand incearca sa prezinta starea terasamentului liniei la intrarea pe pod.
Nu stiu daca a fost tranversat vreodata de un tren sau locomotiva. Practic pana in Saveni linia a fost data in folosinta… restul nu a mai apucat…



Raul Baseu tranversat de pod


Ma pun sa tranversez podul



Linia dupa pod.. Poza spre Saveni si spre Draguseni



Un dipozitiv pentru deraierea orcarui vehicol feroviar care ar fii venit dispre Draguseni



Traverse de lemn putrezite



Linia incepe sa vireze la stanga. O poza spre Draguseni si a doua spre Saveni.



Din nou gasesc traversele de sub inbinarile liniei uscate si putrezite.



Traverse fara terasamentul de pietris care a disparut aproape in intregime precis sustras de romulani din zona



Peisajul din jur



Spre Draguseni. Apoi traverse dezgolite. Spre Saveni a treia poza



Din nou traverse putrezite mancate de vreme si intemperii



Spre Saveni



Spre Draguseni si portiune de linie dreapta





Trecere improvizata de localnici la nivel CF…



Linia incepe iar sa vireze de data asta la dreapta. A doua si a treia poza sunt spre Saveni.



Terasamentul incepe sa se incline un pic spre interiorul curbei… nu stiu daca din cauze naturale sau asa a fost realizat pentru ca curba sa poata fii “luata” cu viteza mai mare.



Linia intra din nou in linie dreapta. A doua poza este facuta din acelasi loc spre Saveni.



Imi continui drumul. Un cal pe calea ferata…



Spre Saveni. Pozele 1, 3 si 5. Spre Draguseni in pozele 2 si 4



Urmeaza un mic viaduct care nu a scapat de o mini sedinta foto…



Spre Saveni dupa viaduct in poza 1. Spre Draguseni in pozele 2 si 3. Spre Saveni in poza 4



Spre Draguseni. Linia incepe sa o ia la stanga. A doua poza e facuta spre Saveni.



Trecere la nivel inaine ca curba la stanga sa se termine. Spre Draguseni pozele 1 si 2 si spre Saveni poza 3 si 5. In poza 4 la stnga spre Draguseni si la dreapta spre Saveni



Merg mai departe spre Draguseni in pozele 1, 2 si 4. Din acelasi loc poza 4 e spre Saveni.




Ultima editare efectuata de catre Bobby_TM in Mar 23 Oct - 22:05, editata de 2 ori
Sus In jos
Bobby_TM



Numarul mesajelor: 430
Varsta: 30
Localizare: Timisoara
Data de inscriere: 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Mar 23 Oct - 21:51

Dupa vreo 30 m din nou poze…
Elemente de prindere lipsa in pozele 1 si 4. Spre Saveni in pozele 2, 5, 6 si 7. Spre Dangeni in poza 3.





Spre Draguseni (pozele 1, 3 si 5). Linia incepe sa vireze la dreapta in acelasi timp ea incepe sa si coboare. Spre Saveni in pozele 2 si 4.



Iar elemente de prindere linie lipsa…



Spre Saveni


Traversele de lemn au fost scoase si furate



Curba se gata dar linia isi continua coborarea… Spre Draguseni pozele 1, 3. Spre Saveni in pozele 2 si 4



Traverse de lemn la inbinarile liniei putrezite, mancate de timp si intemperii.



Spre Draguseni. Linia incepe sa vireze din nou de data asta la stanga.



O alta traversa lipsa.



Spre Saveni in pozele 1, 4 spre Draguseni in pozele 2 si 4.



La finalul curbei la stanga linia trece un podet si incepe sa mearga drept, in timp ce usor incepe sa urce. Spre Draguseni pozele 1, 3 si 5. Spre Saveni in pozele 2 si 3.



Din nou in linie dreapta spre Draguseni. In a doua poza spre Saveni din acelasi loc ca prima.



Traverse putrezite din nou la inbinarile dintre segmentele de linie. Inbinarea lipseste si ea aici…



Spre Draguseni in linie drepata in prima poza. Spre Saveni in poza a doua.



Din nou traversa de lemn si elemete de prindere inbinari lipsa…



Spre Saveni in pozele 1, 4 si 5 spre Drauseni in poza 2 . Inbinare din nou in poza 3.




Spre Draguseni mai departe in pozele 1, 2, 4 si 5 spre Saveni in poza 3.



Spre Saveni in pozele 1, 4 si 5 spre Draguseni in pozele 2 (iarba crescuta printre traverse putrezite de lemn) si 3.



Spre Draguseni si ne apropiem de un pod. Si spre Saveni din acelasi loc in a doua poza.




Podul e tot mai aproape. Mai multe poze spre Draguseni 1, 4, 5 si spre Saveni 2 si 3. Traversele liniei se vad foarte bine cea ce insemana ca lipseste o buna parte din pietrisul terasamentului.



Spre Saveni.



Spre Draguseni. Aici pietrusul din terament este cam in exces. 2 bucatie de linie se gasesc in stnga langa terasament.



Linia se intrerupe din nou din pacate cam cu ~ 30 inainte de a “pasi” pe pod… Poze din mai multe unghiuri.



Acum poze cu podul si cu amploarea dezastrului de aici…
Cele 2 bucati de linie de mai sus inpreuna cu alte bucati de linie erau in continuare spre pod dar atarnau in aer cu tot traverse pana pe pod. (asta era acum 3 sau 4 ani)
Golul de pamant ce lipseste pana la pod este rezultatul alunecarilor de teren si al eroziuni apei.






Mai multe poze in jurul podului cautand un loc sa traversez raul.





Poza de partea cealata a podului. Traverse lipsa sina e pe langa tersament pietrisul e la locul lui nu sa atins nimeni de el. Mai multe poze aici. Si pe de pe pod spre ambele directi.





De aici reincepe linia.



Un clip realizat aici. Contine si o parte din pozele realizate aici



Spre Saveni cu podul in prim plan. A doua si a treia poza e spre Draguseni din acelasi loc.



Spre Draguseni in pozele 1, 3 si 5. Linia vireaza usor spre stanga. Spre Saveni in pozele 2 si 4.



Spre Saveni in pozele 1, 3. Spre Dangeni in poza 2.



Din nou elemente de inbinare lipsa precum si suruburile de prindere pe traversele de lemn.



Spre Draguseni in pozele 1,2 (aici apare in poza mai bine si satul Podriga) si 4. Spre Saveni in pozele 3 si 5. In ultima poza apare inbinarea desfacuta de mai sus.



Spre Saveni in pozele 1 si 5. Spre Draguseni in pozele 3 si 4. O alta imbinare desfacuta si cu suruburi scoase in poza 2, foarte aproape de cea prezentata mai sus.
Cred ca la capetele aceleasi bucati de linie sunt cele 2 inbinari desfacute.



Spre Draguseni mai departe in pozele 1, 2 si 5. Spre Saveni in pozele 3 si 4.
Se vede clar in prima poza ca teramentul nu mai e drept terenul sa lasat iar linia nu mai e dreapta.



O poteca facuta de localnici trece peste linie, care este invadata de vegetatie.



Traverse dezgolite. Poza e facuta spre Saveni.



Spre Draguseni in pozele 1, 2, 3 si 5. Spre Saveni in poza 4.



Mai departe. Spre Draguseni in pozele 1, 3 si 5. Spre Saveni pozele 2 si 4.
In poza 3-a terasamantul iar duce lipsa de pietris… Zone cu pietris lipsa din terasament alterneaza cu cele cu exces.



Spre Draguseni in pozele 1, 2 si 4. Spre Saveni in pozele 3 si 5.



Spre Draguseni in pozele 1, 2 si 4. Spre Saveni in pozele 3 si 5.




Din nou probleme la inbinarea liniei datorita elementelor de prindere si fixare lipsa…



Spre Draguseni. Linia incepe sa vireze la stanga si sa coboare usor la vale. Spre Saveni in a doua poza.




Ultima editare efectuata de catre Bobby_TM in Mar 23 Oct - 22:06, editata de 1 ori
Sus In jos
Bobby_TM



Numarul mesajelor: 430
Varsta: 30
Localizare: Timisoara
Data de inscriere: 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Mar 23 Oct - 21:51

Spre Draguseni in poza 1, 3 si 4. Spre Saveni in pozele 2 si 5.
Zona este afectata de alunecari de teren. In poza 1 se vede clar cum terenul de pe dealul din stanga o ia usor la vale, iar in poza 4 alunecarile afecteaza serios terasamentul.



Aici alunecarea de teren este mai accentuata si aproape jumate din fiecare traversa e in aer… Plus ca linia e mutata un pic de la locul orginal din moment ce capetele desfacute au ceva distanta intre ele.
Mai multe poze aici.



Traverse de lemn pe cale de disparitie. Elemente de prindere linie lipsa…



Spre Draguseni. Se vede clar malul din stanga unde localnici au sapat pt pamantul galben folosit la realizarea chirpicilor.



Terasament lipsa… in mai multe locuri pe o distanta de 50 m. Spre Draguseni pozele 1, 2, 3 si 5. Spre Saveni poza 4



Mai departe. Spre Draguseni pozele 1, 3 si 5. Spre Saveni pozele 2 si 4.



Curba se termina iesim din aceasta “depresiune” si linia devine din nou dreapta.
Spre Draguseni pozele 1 si 4 Spre Saveni pozele 2 si 5. Elemente de prindere linie lipsa din nou. Exces de pietris pe tersament in poza 3.



Mai departe spre Draguseni in poza 1, 3, 4 Spre Saveni in poza 2.
In poza 4 se vede un podet care trece in diagonala pe sub terasament.



Din nou elemente de prindere linie lipsa precum si efectul asupra liniei.



Mai departe. Spre Saveni in pozele 1 si 3. Spre Draguseni in pozele 2, 4 si 5.



Spre Saveni in pozele 1, 3, Spre Draguseni in pozele 2 si 4.

Din nou tersamentul este bine dezgolit lipsa mare de pietris aici. Travese de lemn, prinderea liniei pe ele plus prinderea dintre segmente de linie lipsa.



In acesta zona o bucata buna din linie e serios descomplecata. Aproape majoritatea traverselor de lemn lipsec sau sunt intr-un grad avasat de putrezire. Elemente de prindere linie lipsa fara numar. Tersament lipsa sau afectat de alunecari. Dezastru.
Spre Draguseni sunt facute pozele: 1, 3, 6, 7, 10, 12, 13, 15, 16 si 19 . Spre Saveni pozele: 2, 4, 5, 8, 9, 11, 14, 17, 18 si 20









Mai departe… Cam aceiasi poveste ca mai sus…
Spre Draguseni in pozele 1, 3, 5, 6, 8, 9 Spre Saveni in pozele 2, 4, 7, 10





Aproape juma’ de terasament lipsa… trista priveliste.



Linia incepe sa vireze usor la dreapta.(vorbesc de sesnsul spre Draguseni). Spre Saveni pozele 1, 3, 5, 7 si 10 Spre Draguseni in pozele 2, 4, 6, 8 si 9.
In pozele 2 si 3 apare o trecere la nivel cu CF facuta de localnici.





Spre Draguseni din nou in linie dreapta in pozele 1, 3, 8 si 9. Spre Saveni in pozele 2, 4 ,7 si 10.
In poze 5 si 6 se vede comuna Draguseni deci statia Draguseni nu poate fi departe…





Spre Draguseni din nou… in pozele 1, 2 si 4. Spre Saveni in poza 5.
Stare tersament in poza 3.



Spre Draguseni (linia incepe sa vireze la stanga) in pozele 1 si 4 Spre Saveni in pozele 3 si 5.
Din nou tersamnetul este afectat, lipsa pietris traverse de lemn putrezite sau lipsa… Imaginea 3 face cat 1000 de cuvinte.



Merg mai departe. Spre Draguseni in pozele 1, 2, 4 si 5. Spre Saveni in poza 3.
Aici o mica alunecare de teren impreuna cu faptul ca elemetele de prindere si fixare a segmetelor de linie lipsesc au dus la cea ce vedeti in imaginile de mai jos…



Spre Saveni in poza 1, 2 si 4 Spre Draguseni in pozele 3 si 5
Se poate vedea in dreapta in poza 1 o incercare de consolidare pt a preveni aluncarea de teren peste linie dar fiind prea mica terenul a trecut peste ingropand lucrarea.
In poza 2 un set de traverse de lemn care arata impecabil de bine fata de cea ce am vazut pana acuma… cum de au rezistat fata de cele care au putrezit ?



In linie dreapta din nou…
Inca un set de 5 poze. Pozele 1, 2 si 5 sunt spre Saveni, pozele 3, 4, sunt spre Draguseni.



Spre Draguseni in pozele 1 si 4 Spre Saveni in poza 5.
In poza 2 un element de fixare a sinei pe traversa lipsa. In poza 3 o traversa de lemn putrezita pe langa 2 intacte… Aici deja cred ca e vorba si de caliatea materialelor folosite…



Mai departe spre Draguseni in pozele 1 si 4. Spre Saveni in pozele 2 si 5. Comuna Draguseni situata in dreapta pe deal in poza 4.
In prima poza deja se zareste cladirea ce trebuia sa deserveasca statia Draguseni.



Urmeaza o curba usoara din nou la stanga si ultima in timp ce cladirea statie Draguseni e tot mai aproape.
Statia Draguseni in pozele 1, 2 si 4. Spre Saveni in poza 3 si 5



Cladirea la cea ce trebuia sa fie statia CFR Draguseni. Insa nu a mai apucat sa fie folosit in scopul pentru care a fost construita in prezent ea fiind trasformata in locuinta privata.
Desi e doar o singura linie aici configuratia zonei permitea construirea a 3 lini lejer aici care insa nu sau mai concretizat. In schimb caldirea devenita locuinta a fost pastrata destul de bine de locatari.
Majoritatea pozelor de mai jos sunt facute in zona statiei asa ca nu mai specific directile.






Sus In jos
Bobby_TM



Numarul mesajelor: 430
Varsta: 30
Localizare: Timisoara
Data de inscriere: 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Mar 23 Oct - 22:09

Din pacate o data cu iesirea din statie se termina si linia… Pana aici a fost realizata ea…
Insa lucrarile de pregatire a tersamentului nu se opresc aici datorita faptului ca au fost realizate mai devreme teramanetul se mai continua inca cred cativa km…



Nu ma opresc aici insa… Mi-am zis sa mai merg o bucata sa mai studiez zona…
Tersamentul care a ramas nefolosit la sistarea lucrarilor a fost transformat in drum de tara de catre localnici…
In poza a 5-a se vede clar urma tersmantului datorita inaltari cam cu 50 cm fata de nivelul solului.



La pas pe tersament care incepe sa vireze la dreapta. (Sensul construit dupa Draguseni.).



Merg mai departe. In a doua poza ceva imi atrage atentia. Ma indrept spre acel loc si supriza. Mai multe traverse si bucatie de linie lasate de izbeliste.
In fundalul pozei 3 se vede statia Draguseni precum si pe unde ar fi trecut linia, azi terasament folosit ca si drum datorita inaltari fata de nivelul solului plus podetelor realizate ca cel din poza 4 si 5 insa pozat din alta pozitie.



Dupa o mica bucata o alta descoperire…
Acelasi parau peste care a fost construit podul prezentat ceva mai sus, ramas in aer datorita alunecarilor de teren serpuieste si pe aici…
El urma sa fie tranversat de calea ferata. Un pod asemnator trebuia sa fie realizat si aici. Elemenetele construiri lui au fost aduse, fundatia lui de pe maluri a fost realizata, piloane de sustinere au fost aduse si ele insa degeaba…
(Aceste elemente au fost incarcate in camione cu intetia de a fi furate. Sa scris ceva in presa locala)
La sistarea lucrarilor santierul a fost abandonat si nimeni nu ia mai pasat de el…







Alte imagini din locul ce marcheaza capatul drumetiei mele. Nu am avut pe unde sa trec raul… decat printr-un ocol de 1 km si ceva…



Si un clip realizat aici ce contine si o parte din pozele de mai sus



Ok, o iau incet inapoi spre statia Draguseni.
Podetul din poza 3 are o “mica” problema detaliata in poza 4.



Din poze ale statiei Draguseni si am imprejurimilor acesteia.
In poza 3 se vede capatul linie pozat de undeva din lateralul statiei



Ma indrept spre casele din Draguseni in speranta ca voi gasi o sursa de apa potabila (aka fantana ). Cateva poze spre curtea din spatele cladiri statiei Draguseni.



Cateva poze mergand pe un drum pe lnga linie.


2 poze spre Saveni la 5 – 600 m de statia Draguseni.



Din nou poza cu linia de pe un drum paralel cu linia folosit de localnici.



Si ultima poza a acestui reportaj dupa ce am urcat jumate de deal pozez din nou podul dintre Saveni si Draguseni devenit obiect de décor in zona dupa alunecarile de teren si furia apelor.

.

Cu aceasta acest reportaj se incheie aici. Ar mai fi fost multe de vazut si pozat insa eu ma opresc cu gandul ca am reusit sa va arat o linie in care sau investit o garamada de bani pe o portiune de cativa km nu a circulat nici un tren si care este lasata de izbesliste in voia sorti.
Urma sa fac si traseul SaveniVlasinesti in timpul scurt si capriciile vremi nu mi-au permis acest lucru urmand ca acest lucru sa-l realizaez cu o alta ocazie.
Referritor la acesta linie finalizarea ei si pana la Draguseni… desi in cel mai optimist caz e putin probabil ar necesita fonduri enorme pentru refacere si consolidare plus ca linia se termina intr-o comuna cu cateva mii de locuitori iar de amorsarea investitiei nici nu poate fii vorba.

Este putin probabila si refacera si redeschiderea liniei pana Saveni grav afectate la Vlasinesti acuma mai bine de 14 ani plus ca nu sa mai intervenit de loc acolo pentru ameliorarea situatiei iar in acest timp degradarea sa acentuat destul plus interventia omului asupra liniei…
Vorbea primarul din Valsinesti intr-un ziar local acuma ceva timp petru casarea liniei iar primaria sa foloseaca balastul si pietrisul de la terament la drumurile comunale… cu asemenea oameni aceasta linie e cam istorie… de circulat trenuri pe ea, acest lucru nu se va intampla prea curand…

Pentru acest material eu mi-am sacrificat o zi in care am starbatut peste 10 km pe jos prin soare... asa ca pozele din acest material se pot salva doar in colectia personala, publicarea lor in alte parti in orce fel de format este interzisa.

Datorita lungimi acestui repotaj este posibil ca greseli de redactare sa se fi strecurat. Imi cer scuze anticipat pt acest lucru insa v-as ruga pe care care sesizeaza in text greseli de redactare sa-mi sesizeze acest lucru. Multumesc.

O zi buna.


Un nou set de poze realizate anul asta in zona Vlasinesti voi pune in cateva zile...


Ultima editare efectuata de catre Bobby_TM in Mar 23 Oct - 23:22, editata de 1 ori
Sus In jos
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 1281
Varsta: 22
Localizare: Bucuresti Nord
Data de inscriere: 16/09/2011

MesajSubiect: Re: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Mar 23 Oct - 23:18

Felicitari pentru reportaj superb mi-a placut

Daca cei doi primari din comunele respective ar accesa fondurile europene sar putea reface linia si ar putea sa mearga trenurile din nou
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/nenuandrei1
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 3634
Data de inscriere: 15/08/2008

MesajSubiect: Re: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Mier 24 Oct - 10:28

BIROCRATIA omoara orice tentativa de a accesa fonduriel astea atit de trimbitate.
Sus In jos
cristi CFR
Moderator forum
Moderator forum


Numarul mesajelor: 2428
Varsta: 25
Localizare: Timiºoara
Data de inscriere: 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Joi 25 Oct - 1:44

Foarte frumos si detaliat reportajul.

Felicitari pentru efortul depus Cool
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 3634
Data de inscriere: 15/08/2008

MesajSubiect: Re: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Joi 25 Oct - 9:20

Cred ca doar acest reportaj va ramine despre linia asta.
Sus In jos
Bobby_TM



Numarul mesajelor: 430
Varsta: 30
Localizare: Timisoara
Data de inscriere: 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani   Dum 28 Oct - 16:20

Update cu poze realizate in vara lui 2012

Dupa 3 ani de la ultima vizita ajung din nou in zona, asa si nu m-am lasat pana nu am facut un nou set de poze cu aceasta linie
Incep cu o serie de poze realizate in zona podului de la intrarea in comuna Draguseni. Fata de acum 3 ani nu am observat schimbari podul pe care nu a trecut niciodata un tren cu un mal disparut inca rezista ...




Spre Saveni din zona unde au fost facute ultimele 2 poze de mai sus. (Podul e in spatele meu)



Cateva poze facute de pe marginea drumului judetean DJ282 in zona podului dintr-un loc mai inalt.




Ma reintorc spre Saveni.
Opresc 2 min intr-o vale dintre 2 dealuri si fac cateva poze liniei.
Aceasta este destul de intacta, infara de maruntisuri lipsa (gen surburi, prinderi) si traverse lemn putrezite se mentine intr-o stare destul de buna



O a doua oprire la intrarea in Saveni dinspre Draguseni pe DJ 282



Statia CFR Saveni




Podul de la iesirea din Saveni


Fata de 2009 din statie a disparut o hala care era amplasata aproximativ fata in fata cu cladirea statiei

2009 vs 2012



Urmatoarele poze sunt realizate in zona comunei Vlasinesti mai precis la intrarea in Vlasinesti dinspre Saveni in zona afectata de alunecari de teren ( mai exact km 13+7 - 13+8 ) alunecari ce au condus la oprirea circulatiei si inchiderea acestei secti.
La intrarea in Vlasinesti gasec un drum agricol cu care reusec sa ajung la linie. In prima poza DJ Saveni - Vlasinesti.



Poze cu linia in directia Vlasinesti





KM 13+8






Lucrari de consolidare a versantului care din pacate nu au dat roade





Daca pana aici starea liniei era cat de cat buna de aici incepe zona cu probleme. (coordonate localizare in Google Earth 47°56'20.11"N 26°52'12.59"E)
Bucata de linie ce apare in primele 2 poze nu este demontata de pe undeva, ea fost schimbata undeva in zona acuma mai bine de 15 ani si acolo a ramas.






Poza e facuta cu zoom spre Vlasinesti



Eclisele au fost desfacute ca linia afectata de aluncari sa nu provoace alte daune segmentelor urmatoare



Poze in directia Saveni









Traverse putrezite in aceasta zona. Elemente de prndere lipsa. Probail mai sunt locuri din acestea de-a lungul liniei.



Cobor inapoi la drumul judetean Saveni - Vlasinesti si ma indrept spre Vlasinesti.
De pe marginea drumului mai fac o serie de poze linie.







O data ajuns in Vlasinesti o iau la dreapta pe o straduta laterala in cautarea gari.
In loc sa gasesc gara aici am dat peste o lucrare de arta si anume un deal despicat la propriu pentru a face loc liniei peste care sa contruit un pod.
Poze realizate in directia Saveni





Poze realizate in directia Dangeni




Unul din putini stalpi de telefon de pe aceasta linie ramasi in picioare. In zona Vlasinesti din ce am observat in cateva locuri, acestia fie au fost taiati cu toporu ca pe copaci fie pur si simplu au fost scosi din pamant cu totu



Sus In jos
 

Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani
» Saveni (609)
» 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi
» IR 1632: Oradea - Cluj Napoca - Bucuresti Nord - Constanta
» Linia Bumbesti - Livezeni
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din RO :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-