Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 11 ... 18, 19, 20
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14577
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18302
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)   Joi 10 Dec 2015, 01:07

Da, cu 2052 am mers de cateva ori in expeditiile mele, pleca seara dupa 23 din Arad si dimineata la 7 era in Sibiu. Vremuri faine la CFR!

_________________
595423
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 2073
Varsta : 26
Reputatie : 4472
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)   Lun 23 Mai 2016, 22:27

Din cele 822 vagoane cate au fost transformate in 29-22 si in ce perioada?
Faptul ca au avut incalzire cu abur, aceste vagoane 29-20/22 au fost tractate in perioada verii si de locomotive electrice?
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6815
Reputatie : 9244
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)   Mar 24 Mai 2016, 01:03

La sfarsit de ani '90 au fost "modernizate". Dar multora le-au fost inlocuite geamurile ghilotina. Pobabil inceput de '90, daca e sa ma iau dupa epavele de la Daesti si Govora.

E undeva pe forum o poza cu grupa de Husi a unui Accelerat Iasi-Bucuresti formata dintr-un Hecht de clasa I si unul sau mai multe vagoane Dimitrov. Poza parca era datata 1994. Sper sa nu gresesc. Deci atunci ar fi ajuns sa fie tractate de EA. Dar aia e exceptie.

Gandeste-te asa: ai vagoane cu incalzire pe aburi mai vechi ca cele de navetisti, cu incalzire electrica. De ce sa le dai unor statii de domiciliu de pe linii electrificate? Deci nu vad de ce ar fi compus trenuri tractate de EA/EC. Iar cand formau Accelerate ca Arad - Bucuresti, de exemplu, tractiunea era pe aburi.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1595
Varsta : 39
Localizare : Alexandria
Reputatie : 5180
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)   Mar 24 Mai 2016, 11:44

Au fost transformate în 1995-'96 în 29-22. Cred că au fost maximum 60 de vagoane. Roșiori avea 4 vagoane, știam turnusul și le evitam. La Piatra Olt, Bârlad, Botoșani, Iași, Timișoara, Vatra Dornei, Bistrița sau Suceava am mai întâlnit.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3190
Varsta : 36
Localizare : Pascani
Reputatie : 6099
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)   Mar 24 Mai 2016, 12:19

Aceea poza de care spuneti este din vara anului 1996 , si arata grupa directa de vagoane Husi-Bucuresti Nord (in Mersul trenurilor 1996/1997 este ultima data cand a mai circulat- dar aparea cu circulatie facultativa- aceasta grupa).
In 1996/1997 aceasta grupa era compusa din 3 vagoane, astfel- un vagon 17-22 Hecht de clasa 1, si doua vagoane 29-22 de clasa a doua.
Evident ca acestea vagoane puteau fi incalzite numai cu aburi, dar atunci aceasta grupa directa era atasata la urma trenului R 760/761 Iasi- Bucuresti Nord (care circula prin Faurei), si evident tractiunea acestui tren se realiza pe intreaga distanta Iasi- Faurei- Bucuresti Nord numai cu locomotiva 060-DA , iar pentru incalzirea lui se utiliza vagonul WIT.

Oricum, utilizarea acestor tipuri de vagoane atunci in compunerea grupei directe Husi- Bucuresti Nord a fost un puternic regres si o mare dezamagire pentru huseni, in conditiile in care intre anii 1984- 1992 existau doua perechi/zi de grupe directe Husi-Bucuresti Nord, fiecare fiind compusa intre anii 1984-1992 din cate 3 vagoane moderne (in comparatie cu compunerea din 1996/1997), standard UIC (20-57, 20-57 , 19-40 sau 19-57).

La Husi vagoanele seriei 29-20 au circulat in doua perioade distincte- prima data de la începutul anilor 1970 pana in 1984, iar a doua oara- de prin 1992 pana in 1997 (in compunerea trenurilor C Husi- Bârlad si Husi-Crasna).
In vara anului 1997 când am fost la Bucuresti tin minte cu siguranta ca trenul C Husi-Crasna (cel cu plecare dimineata din Husi) era compus din 4 vagoane seria 29-20.

Vagoanele seriei 29-22 au circulat la Husi, in compunerea trenurilor P Husi- Bârlad si Husi- Crasna, intre anii 1998- noiembrie 2007, când au fost inlocuite cu automotorul Siemens-Desiro.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6815
Reputatie : 9244
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)   Vin 11 Mai 2018, 18:42



Ala e interior de Dimitrov sau mi se pare? Nu stiu sa mai fi avut alt vagon, cel putin dupa '90, banchete parte cu musama, parte cu sipci.
Sus In jos
NB 2009

avatar

Numarul mesajelor : 116
Reputatie : 2938
Data de inscriere : 06/09/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)   Vin 11 Mai 2018, 23:14

Am putea fi aproape siguri că e un "Dimitrov", și totuși... în câteva imagini apare ceea ce pare să fie fereastra compartimentului către exterior, nu către culoar, cu o întrerupere...Ciudat  (au mai fost și unele "cazuri izolate", netipice, de vagoane cu "mușama și șipci"), până la urmă e greu să ne pronunțăm !
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)   

Sus In jos
 
Vagoane seria 29-22 si 29-20 (Dimitrov)
Sus 
Pagina 20 din 20Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-
Mergi direct la: