Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
AutorMesaj
Dionis



Numarul mesajelor : 145
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 774
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Joi 10 Noi 2016, 10:04

Atunci inseamna ca pe liniile de Resita, nu se circula decat cu 20 km/h. INtr-adevar se vede ca au semnal de iesire, deci nu pot fi infundate.
Intr-adevar pe o linie infundata circuli cu viteza foarte redusa, asa cum bine zice Adrian, insa ma intreb de ce oare semnalul de intrare care da acces la linii infundate indica "sageata" pentru acele linii, plus 2 galbene sau 3 sus cu galben la TMV. Practic aici mecanicul trebuie sa stie sa intre pe acea linie cu maxim 15 km/h chiar daca semnalul indica 30 km/h. Cred ca din punct de vedere constructiv e doar o chestiune de relee. Releul pentru "lipsa distanta franare" face sa arate galben cu 3 sus, sau 2 galbene, plus sageata si asta e o conventie. Si din motivul asta sa nu fie si 2 sus cu galben si sageata.
Sus In jos
https://train-sim.ro
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 726
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3415
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Joi 10 Noi 2016, 10:08

Dionis a scris:



Lipsa distanta franare este doar pentru parcursul pe directa, nu si pe abatere. Drumul de alunecare nu are nimic a face cu indicatia de lipsa distanta franare. Dupa cum vezi termenul de "drum de alunecare" (situat dupa semnal) nu are nicio legatura cu termenul "lipsa distanta de franare" (care inseamna ca distanta intre 2 semnale principale este mai mica de 700m). Limitarea la 30 provine de la semnalizarea pe doua trepte de viteza, acolo unde aveai "liber cu viteza redusa, atentie umatorul semnal ordona oprirea" adica 2 galbene, si prin definitie, al doilea galben pe semnal indica limitarea la 30 km/h a trenurilor ce trec de semnal. IN mod normal limitarea este peste schimbatoarele de cale (de multe ori limita de viteza pe liniile abatute fiind de 30 km/h). Liber cu viteza redusa pe directa apare doar in cazul lipsei distantei de franare si a fost impusa ca masura de siguranta.

Viteza este controlata incepand doar de la semnalul anterior. Nu ne interesaza daca abaterea de la semnalul precedent era cu viteza sporita sau nu. Daca semnalul de iesire ar fi pe liber, atunci semnalul de parcurs din imagine ar arata liber (eventual cu prevestire de viteza) iar semnalul de dinainte ar fi pe liber cu inductorul inactiv pe frecventa de 1000HZ (fara control al vitezei).

Faptul ca sunt sau nu linii infundate, strict in cazul de fata, nu are legatura cu prezenta indicatiei "lipsa distanta franare" pe indicatorul prevestitor de viteza. Liniile din abatere stanga, limitate la 20 km/h sunt linii de garare sau orice alt fel de linii, aici seful garii poate preciza. Daca semnalul indica liber cu viteza maxima de 20 km/h, atunci sageata nu se mai aprinde, dupa cum am explicat, trenul neavand voie sa depaseasca viteza de 20 km/h pe tot parcursul pana la urmatorul semnal.

Pai drumul de alunecare al semnalului pe rosu in cauza este unul din factorii determinanti pentru aparitia cifrei 3 pentru ca altfel o viteza mai mare nu cred ca asigura oprirea unui tren pe drumul ala de alunecare ,la semnalul care afiseaza galben cu 3 ,iar daca suntem atenti ,cam toate semnalele din planul doi al fotografiei sunt la aceasi distanta fata de acest semnal de parcurs XIP ,deci e probabil sa apara sageta si cand se executa un parcurs spre stanga si semnalul ala 1 si/sau 2 Resita sa fie pe oprire.
Remus nu uita faptul ca deosebirea parcursurilor ce se termina la infundata se face prin aprinderea sagetii cu varful in jos,de asta am intrebat daca cumva in stanga sunt linii infundate,si asa cum bine zici ,e vorba de o masura de siguranta in plus.

Orice semnal care face prevestire cu ma cazul aici,are activ 1000hz .

Stim sigur ca nu are infundate dupa semnalul in cauza,insa cand se executa parcursul la infundata acesta se deosebeste prin aprinderea indicatorului in cauza,si nu inteleg de ce ar fi cu 20km/h linii din abaterea stanga?

In situatia de mai sus,repet, cand apare cifra 2,e clar ca din sens opus sa executat parcurs de primire,cea ce in sensul instructiilor de serviciu a exploatarii instalatiei CE si PTE statiei este posibil doar daca se poate asigura in anumite conditii oprirea sigura a trenului ce ar putea sa patrunda in parcursul ala de primire ,asta fiind avantajul instalatiei de centralizare electronica in situatia asta , fata de instalatia CED clasica care in situatia similara nu permite punerea pe liber a semnalului de intrare de contra,iar instructia de manipulare interzice cu desavarsire executarea de parcursuri partial incompatibile ( fara drumuri de alunecare reale,cu excludere completa a situatiilor periculoase etc).
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 726
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3415
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Joi 10 Noi 2016, 10:16

Dionis a scris:
Atunci inseamna ca pe liniile de Resita, nu se circula decat cu 20 km/h. INtr-adevar se vede ca au semnal de iesire, deci nu pot fi infundate.
Intr-adevar pe o linie infundata circuli cu viteza foarte redusa, asa cum bine zice Adrian, insa ma intreb de ce oare semnalul de intrare care da acces la linii infundate indica "sageata" pentru acele linii, plus 2 galbene sau 3 sus cu galben la TMV. Practic aici mecanicul trebuie sa stie sa intre pe acea linie cu maxim 15 km/h chiar daca semnalul indica 30 km/h. Cred ca din punct de vedere constructiv e doar o chestiune de relee. Releul pentru "lipsa distanta franare" face sa arate galben cu 3 sus, sau 2 galbene, plus sageata si asta e o conventie. Si din motivul asta sa nu fie si 2 sus cu galben si sageata.
Limitarea vitezei la maxim 15km/h la liniile infundate este data de instructie,sageata apare pentru a distinge parcursul executat la infundata de parcursul executat la o alta linie de primire.
Mecanicul trebuie sa stie exact ca acolo sa executat parcursul,pentru ca este obligat sa urmareasca parcursul de primire si pentru ca este direct si complet raspunzator de conducerea trenului,fiind in 99% din situatii cel care poate sigur sa evite situatii cel putin periculoase.
Pai e o chestiune de cerinta( din foarte multe alte cerinte) a unei instalatii de centralizare si de regulamente si instructii creeate in asa fel si a caror scop este acela de a creea conditii de siguranta cat mai complete.
Cu cifra 2 am exlicat anterior.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3884
Reputatie : 4918
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Joi 10 Noi 2016, 12:07

In general din Timisoara Nord nu se expediaza trenuri de la linia 1 peron.Pina sa intre linia 1 si linia 2 peron in refactie se expediau trenuri de la linia 1 peron cap pasarela, adica dupa acest semnal care e in discutie.
Acuma ca liniile 3-4 sint in refactie iar trenurile sint scurte se foloseste si portiunea aceasta din fata cladirii de calatori deranjind sefimea din cladire.

am gasit doua poze mai vechi prin care sper sa se inteleaga configuratia de acolo.Precizez ca am vazut pe vremea cind era accelerat Timisoara Nord -Oradea, trenul plecind de la linia 1 peron in abatere la 2 Resita.

trenul de Tirgu Jiu este pe 1peron cap pasarela, , malaxa verde este la 2 Resita si de la 1peron la 1 Resita vine un RGT.





De fapt daca trenul pleaca cu 3 sus/galben/sageata in jos, pe directa sau in abatere pe 1 Resita sau pe 2 Resita rezulta ca imediat va opri la semnalul urmator, adica atunci cind este in pozitia in care e electrica sau malaxa in pozele de mai sus, or cu 2 sus /galben se afla in situatia de a intilni semnalul urmator tot la o distanta mai mica de 700 de metri atunci de ce nu are sageata in jos?

Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 145
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 774
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Joi 10 Noi 2016, 14:03

Andrei e ridicat o problema interesanta. Cea a parcursului cu primire din sens invers. Ar fi genial daca ai putea sa obtii o confirmare de la cineva de la Gara care e competent in domeniu. Semnalele de iesire au indicator de directie dedesubt.
Inseamna ca indicatia cu cifra 2 este una speciala ca si cea cu lipsa distanta franare, sa inteleg ca in alta situatie, pentru parcursului la liniile de Resita, poate aparea si 3 cu sageata si galben.
Sus In jos
https://train-sim.ro
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3884
Reputatie : 4918
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Joi 10 Noi 2016, 15:09

Dupa cum se vede in poze dar si pe schita invers la liniile 1-2 Resita trenurile se primesc cu un semnal cu alb si rosu cu reperul alb/rosu.
la linia 1 peron trenul ataca macazul pe la calcii acoperit de un pitic de manevra.

Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 726
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3415
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Joi 10 Noi 2016, 17:50

Ce a prezentat Dan Tm in ultima imagine este un semnal de iesire cu doua indicatii,dotat cu inductor de 2000hz si care se amplaseaza la anumite linii de garare ,una e rosu,iar a doua este alb lunar ;precizez faptul ca de la aceste linii se pot expedi trenuri,in conditii date de regulamente.
Eu pe teren am intalnit situatia aceasta la Ploiesti Sud( galben cu cifra 2 sus la semnalul de intrare in sud din directia Ploiesti vest) ,garand trenul la linia directa, si care dincolo de semnalul de iesire al statiei Ploiesti Sud era continuare a firului 2 Ploiesti Est-Ploiesti Sud si care avea intotdeauna un tren cu parcurs de primire executat la linia abatuta ( una).
Atunci cand acel tren era intarziat,sau oprit la intrarea in sud ,primirea se facea normal la directa cu galben la intrare,sau galben cu 3 daca intram la abatuta.

Reg 004 Art. 46 Dacă viteza afișată de indicatorul luminos de viteză este de 20 km/h - respectiv cifra 2 la indicator - această viteză nu va fi depășită pe tot parcursul. Parcursul cu viteza de 20 km/h poate să fie atât pe linie directă cât și în abatere și se sfârșește la un semnal de circulație pe oprire care nu are asigurat drum de alunecare.

Din RET 002
Art. 88.- Instalațiile de centralizare cu tehnică de calcul trebuie să îndeplinească, în afara condițiilor instalațiilor de centralizare electrodinamică impuse de conceptul de siguranță al căii ferate române, și următoarele condiții.
litera l l. Facilități de siguranța ca:
l1- drumuri de alunecare multiple pentru un semnal - drum de alunecare fizic sau drumuri de alunecare realizate prin zăvorârea unor secțiuni in continuarea parcursului.
l2- drumul de alunecare „zero’’ - lipsa drumului de alunecare fizic si imposibilitatea de a zăvorî un drum de alunecare in continuare - va impune o viteza de maximum 20 km/h pe parcursul respectiv.
Apare pentru ca distanta este mai mica de 700m pentru oricare dintre acele semnale X1R sau X2R pe oprire.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3884
Reputatie : 4918
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Joi 10 Noi 2016, 18:33

In ultima poza, la semnalele alea doar se primesc trenuri care sosesc dinspre Sud, Vest si triaj. Nu se expediaza trenuri spre Est.Atiu ca la Titan Sud este ceva asemanator.

Deci art. 46 lamureste de ce nu are sageata.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Astazi la 18:07

Sus In jos
 

Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)
» Semnale luminoase
» M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
» Băile Herculane (900)
» Semnale mecanice (Semafoare)
Pagina 11 din 11Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-