Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 742
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3498
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Dum 10 Ian 2016, 21:03

Am inteles ca vrei sa zici ,de mai de mult, dar tu nu intelegi ca al doilea panou suplimentar face o alta functie ,atunci cand celalalt are afisata directia de mers ?; liber cu 30 pe stanga in directia K, semnalul urmator este pe liber cu ( o viteza afisata de indicatorul prevestitor de viteza ) ; sau , presupun ca distanta fiind mica intre semnale, al doilea panou poate afisa lipsa distanta de franare ?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4128
Reputatie : 5231
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Dum 10 Ian 2016, 21:34

Dar de ce arr trebui sa fie 2 indicatoare de directie? din LED uri se poate scrie orice litera. Cum sint cele vechi cu becuri? primele sint mari iar cele puse mai tirziu sint mici si tot fac litera care trebuie.

O solutie ar fi o poza de aproape a panoului in asa fel incit sa se vada cum sint dispuse LED-urile.

(am pus eu o poza din Simeria unde se vede in panou 2 si sageata cu virf in jos).
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 152
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 848
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Dum 10 Ian 2016, 21:35

Nu Andrei. Hai sa o luam babeste fara termeni de specialitate.
Pe indicatorul din stanga sunt implantate 3 litere din fibra optica (B, G, M). Pe indicatorul din dreapta sunt implantate 4 litere (\, V, K, C). Niciun alt simbol nu este implantat pe acel indicator. Eu spuneam de o limitare tehnica a unui indicator de a nu suporta mai mult de 4 cifre sau litere = caractere construite din fibra optica.
Deci nu avem un ecran TV care afisaza pixeli, ci acel indicator are un fel de "beculete" unite prin fibra optica (poate nu m-am exprimat bine).
Atunci cand setezi indicatia de directie pentru trenul care paraseste Gara de Nord, daca parcursul este spre Basarab, Grivita sau Mogosoaia, se aprinde indicatorul din stanga, iar daca se merge spre Chitila, Videle sau Constanta, se aprinde indicatorul din dreapta.

Practic Indicatorul de directie, este format din 2 indicatoare.
Sus In jos
https://train-sim.ro
Dionis



Numarul mesajelor : 152
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 848
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Dum 10 Ian 2016, 21:36

dan tm a scris:
Dar de ce arr trebui sa fie 2 indicatoare de directie? din LED uri se poate scrie orice litera. Cum sint cele vechi cu becuri? primele sint mari iar cele puse mai tirziu sint mici si tot fac litera care trebuie.

O solutie ar fi o poza de aproape a panoului in asa fel incit sa se vada cum sint dispuse LED-urile.

(am pus eu o poza din Simeria unde se vede in panou 2 si sageata cu virf in jos).

NU sunt LED-uri ci Fibra Optica. ATENTIE !!!
Sus In jos
https://train-sim.ro
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4128
Reputatie : 5231
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Dum 10 Ian 2016, 21:48

Eu nu ma pricep am vazut ca niste beculete





si pozate de aproape



asa ca am prezumat ca sint LED uri.
Oricum nu cred ca nu se puteau face mai multe circuite intr-un panou ca sa indice directiile, altfel e o risipa.

Pe de alta parte nici nu trebuiau sa fie toate literele si se puneau pe parcurs.
In Timisoara Nord indica doar R si V, deci trenul pleaca cu R si la urmatoarea ramificatie are J de la Jimbolia, nu are in gara J
La fel cele care pleaca spre gara de sud (Buzias, Resita) pleaca cu V de la Vest avind alt indicator la ramificatia Modos.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 152
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 848
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Lun 11 Ian 2016, 10:35

Da, in acea poza de close-up se vede clar ceea ce urmeaza sa spun.
Pe ecran is niște forme de becuri care sunt legate între ele si sunt transparente, iar la capăt este un suport in care se bagă un bec puternic iar lumina se propaga prin fibra optica. Fibra fiind flexibila se poate modela dupa forma oricarei litere sau cifre. Un bec ilumineaza doar "o indicatie", astfel nu incap mai mult de 4 becuri intr-o astfel de cutie si de aceea nu pot fi amplasate mai multe indicatii pe cadran.

Pentru LED-uri trebuia facut circuit integrat si costa mai mult. Si daca se ardea un led era mai greu de schimbat.

Astfel solutia cu fibra optica este mai ieftina si mai usor de intretinut si prezinta lejerul inconvenient de a nu avea mai mult de 4 indicatii pe un cadran, inconvenient care nu se simte decat in Bucuresti Nord si foarte putine cazuri izolate din tara (parca era prin Arad un semnal de grup ce deservea 6 linii, posibil sa fi avand 2 indicatoare de linie).
Sus In jos
https://train-sim.ro
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4128
Reputatie : 5231
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Lun 11 Ian 2016, 11:24

Inteleg principiul, ca la jucarii, ramine partea cu necesitatea de a indica fiecare litera pe cind in Timisoara nu e asa.Au pus doua litere si gata.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4128
Reputatie : 5231
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Lun 07 Noi 2016, 22:52

Am pozat un semnal in zile diferite situat pe linia 1 peron in Timisoara Nord.
Acopera macazul de abatere spre linia 1Resita la stinga, inainte fiind linia 1 peron cap pasarela(asa anunta la megafon) sau linia 1Pb cum era afisata la panou.

la viteza 3 are lipsa distanta de frinare la viteza 2 nu are.Este corect?



Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 152
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 848
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Mier 09 Noi 2016, 12:36

Da este corect! Deoarece indicatia de "2" inseamna ca trenul trebuie sa pastreze viteza sub 20 km/h pe intreg parcursul pana la urmatorul semnal, viteza la care franarea nu este o problema. De altfel la indicatia de chemare, trenul trebuie sa avanseze cu maxim 20 km/h cu atentie sporita si oprire imediata in caz de obstacol sau alte pericole.
Indicatia de "3" cu sageata (lipsa distanta franare) apare doar in aceasta combinatie (impreuna cu culoarea galbena a semnalului luminos), iar limita de 30 km/h este valabila numai peste schimbatorul de cale (in cazul unei abateri). Apoi limita de viteza este V2, iar sageata avertizeaza mecanicul ca va trebui sa opreasca mai repede decat in mod normal si deci accelerarea spre o viteza mai mare este inutila (de unde rezulta aplicarea limitei de viteza la 30 la semnal).

Mersi pentru fotografie, nu ezita sa mai pozezi astfel de semnale TMV, sunt preferatele mele.
Sus In jos
https://train-sim.ro
Dionis



Numarul mesajelor : 152
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 848
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Mier 09 Noi 2016, 15:03

Mai vreau sa adaug faptul ca in poza se vede clar ca macazul este setat pentru directa, iar semnalul indica "liber cu viteza redusa de 30 km/h". Asta pentru a permite mecanicului sa reduca din timp viteza, daca vine din afara garii de exemplu, trecand peste semnalul precedent cu cifra 3 la prevestire si inductorul de 1000 Hz activ. Inductorul de 500 Hz al acestui semnal (cel cu lipsa distanta franare) este si el activ.  Astfel trenul reduce viteza treptat:
1) VS -> V1
2) V1 -> V2
3) V2 -> 30 km/h
4) Mentinere 30 km/h datorita lipsei distantei de franare
5) 30 -> 0 km/h (oprire).
Sus In jos
https://train-sim.ro
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 9713
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12465
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Mier 09 Noi 2016, 16:57

Dionis a scris:
Mai vreau sa adaug faptul ca in poza se vede clar ca macazul este setat pentru directa, iar semnalul indica "liber cu viteza redusa de 30 km/h". Asta pentru a permite mecanicului sa reduca din timp viteza, daca vine din afara garii de exemplu, trecand peste semnalul precedent cu cifra 3 la prevestire si inductorul de 1000 Hz activ. Inductorul de 500 Hz al acestui semnal (cel cu lipsa distanta franare) este si el activ.  Astfel trenul reduce viteza treptat:
1) VS -> V1
2) V1 -> V2
3) V2 -> 30 km/h
4) Mentinere 30 km/h datorita lipsei distantei de franare
5) 30 -> 0 km/h (oprire).

Săgeata cu lipsa distanta de frânare se pune la semnalele de parcurs deci distanta pana la semnalul de ieșire diferă si este mai scurta decât n parcurs normal
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 742
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3498
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Mier 09 Noi 2016, 17:07

Dionis a scris:
Da este corect! Deoarece indicatia de "2" inseamna ca trenul trebuie sa pastreze viteza sub 20 km/h pe intreg parcursul pana la urmatorul semnal, viteza la care franarea nu este o problema. De altfel la indicatia de chemare, trenul trebuie sa avanseze cu maxim 20 km/h cu atentie sporita si oprire imediata in caz de obstacol sau alte pericole.
Indicatia de "3" cu sageata (lipsa distanta franare) apare doar in aceasta combinatie (impreuna cu culoarea galbena a semnalului luminos), iar limita de 30 km/h este valabila numai peste schimbatorul de cale (in cazul unei abateri). Apoi limita de viteza este V2, iar sageata avertizeaza mecanicul ca va trebui sa opreasca mai repede decat in mod normal si deci accelerarea spre o viteza mai mare este inutila (de unde rezulta aplicarea limitei de viteza la 30 la semnal).

.

Una e sa ai liber cu 20km/h ,cum e in situatia de mai sus ( apare doar in situatia cand din sensul opus exista efectuat un parcurs de primire ) si cu totul alta situatie cand trenul intra cu indicatia de chemare ,doar viteza maxima de 20km/h este in comun celor doua.
Aparitia sagetii cu varful in jos indica faptul ca distanta pana la semnalul urmator este mai mica decat distanta de franare,obligand mecanicul sa ia masuri de oprire din timp.
Limitarea vitezei la 30 este cauzata de indicatia semnalului urmator( rosu) care are un anumit drum de alunecare ,si nu din cauza abaterii,iar viteza este controlata incepand cu cel putin semnalul anterior celui din fotografie.

Ma intreb daca in abatere spre stanga,nu sunt si linii infundate,fapt ce duce la aparitia sagetii la semnalul ala de parcurs si in momentul cand se fac primiri acolo.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 152
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 848
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Mier 09 Noi 2016, 20:42

@ndrey a scris:

Una e sa ai liber cu 20km/h ,cum e in situatia de mai sus ( apare doar in situatia  cand din sensul opus exista efectuat un parcurs de primire ) si cu totul alta situatie cand trenul intra cu indicatia de chemare ,doar viteza maxima de 20km/h este in comun celor doua.

Eu doar la acel aspect comun m-am referit. Ca nu ai voie sa depasesti 20 km/h pana la urmatorul semnal. Sa nu fim asa de "puristi". Nu e cazul, si eu cunosc destul de bine semnalizarea, nu uita ca nu doar mecanicii de locomotiva pot stapani acest lucru.

@ndrey a scris:

 Aparitia sagetii cu varful in jos  indica faptul ca distanta pana la semnalul urmator este mai mica decat distanta de franare,obligand mecanicul sa ia masuri de oprire din timp.
Limitarea vitezei la 30 este cauzata de indicatia semnalului urmator( rosu) care are un anumit drum de alunecare ,si nu din cauza abaterii,

Lipsa distanta franare este doar pentru parcursul pe directa, nu si pe abatere. Drumul de alunecare nu are nimic a face cu indicatia de lipsa distanta franare. Dupa cum vezi termenul de "drum de alunecare" (situat dupa semnal) nu are nicio legatura cu termenul "lipsa distanta de franare" (care inseamna ca distanta intre 2 semnale principale este mai mica de 700m). Limitarea la 30 provine de la semnalizarea pe doua trepte de viteza, acolo unde aveai "liber cu viteza redusa, atentie umatorul semnal ordona oprirea" adica 2 galbene, si prin definitie, al doilea galben pe semnal indica limitarea la 30 km/h a trenurilor ce trec de semnal. IN mod normal limitarea este peste schimbatoarele de cale (de multe ori limita de viteza pe liniile abatute fiind de 30 km/h). Liber cu viteza redusa pe directa apare doar in cazul lipsei distantei de franare si a fost impusa ca masura de siguranta.

@ndrey a scris:

iar viteza este controlata incepand cu cel putin semnalul anterior celui din fotografie.

Viteza este controlata incepand doar de la semnalul anterior. Nu ne interesaza daca abaterea de la semnalul precedent era cu viteza sporita sau nu. Daca semnalul de iesire ar fi pe liber, atunci semnalul de parcurs din imagine ar arata liber (eventual cu prevestire de viteza) iar semnalul de dinainte ar fi pe liber cu inductorul inactiv pe frecventa de 1000HZ (fara control al vitezei). Nu mai refac teoria TMV cu influentele inductorilor.

@ndrey a scris:

Ma intreb daca in abatere spre stanga,nu sunt si linii infundate,fapt ce duce la aparitia sagetii la semnalul ala de  parcurs si in momentul cand se fac primiri acolo.

Faptul ca sunt sau nu linii infundate, strict in cazul de fata, nu are legatura cu prezenta indicatiei "lipsa distanta franare" pe indicatorul prevestitor de viteza. Liniile din abatere stanga, limitate la 20 km/h sunt linii de garare sau orice alt fel de linii, aici seful garii poate preciza. Daca semnalul indica liber cu viteza maxima de 20 km/h, atunci sageata nu se mai aprinde, dupa cum am explicat, trenul neavand voie sa depaseasca viteza de 20 km/h pe tot parcursul pana la urmatorul semnal.
Sus In jos
https://train-sim.ro
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 9713
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12465
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Mier 09 Noi 2016, 20:46

Pe linii infundate se intră cu maxim 15 km/h
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4128
Reputatie : 5231
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   Mier 09 Noi 2016, 21:48

Semnalul cu 3 sus l-am pozat aproximativ de linga Desiro care pleaca la Sibiu de la linia 1 peron.
Macazul spre stinga da acces in liniile 1si 2 Resita care nu sint infundate, semnalul linie 1peron (care are rosu de aceea e galben in poza) este tot pe consola iar semnalul care se vede linga el este semnalul de iesire al liniei 1 Resita.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)   

Sus In jos
 

Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)
» Semnale luminoase
» M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
» Băile Herculane (900)
» Semnale mecanice (Semafoare)
Pagina 10 din 11Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-