Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Poze de tot felul...fara trenuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64, 65, 66  Urmatorul
AutorMesaj
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5674
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7788
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 10:11

poza e facuta la Romaero si avionul e un BAC original,fost al guvernului din Mali. ROMBAC au fost doar 9 bucati care au zburat vreodata. Va pot spune ce soarta a avut fiecare
Nu mai zboara niciunul. Din cate stiu, 3 bucati mai sunt la Romavia,care a dat faliment. Primul avion construit la noi zace acum pe camp,la Otopeni,urmand a fi distrus. Ca unul care a lucrat 8 ani la proiectul Rombac in anii '80, ma doare sufletul sa povestesc astea
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 10:34

Citisem pe undeva că nu corespundeau unor criterii internaționale, ceea ce a făcut să nu fie primite pe majoritatea aeroporturilor mari, ceea ce le-a ,,tras la gard" înainte să își facă norma.

Situația Romaviei e cunoscută. Dar, fiind întreprindere de stat, nu s-ar fi putut transfera avioanele funcționale - dacă or mai fi avioane funcționale la Romavia - la Tarom?
Deși și Taromul are și Airbus-uri, are și Boeing-uri, are și ATR-uri... 3 mărci diferite de avioane deja e mult.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5674
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7788
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 11:57

erau foarte zgomotoase,asta era. Transferul de avioane nu ar fi avut sens,dupa parerea mea. Am fi avut un tip de avion in plus(B Ae-146),ceea ce mai mult ne incurca.A-310 era oricum al nostru. Oricum,se vorbeste de uniformizarea flotei,desi renuntarea la Boeing ar fi cam pripita;ele fiind cele mai fiabile avioane pe care le avem.Cele vest-europene dau cam multe defecte
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 12:39

Pe Tarom.ro scrie că au:
- 9 Boeing (un 737-800, 4 x 737-700, 4 x 737-300)
- 6 Airbus (4 x A318-111, 2 x A310-325)
- 9 ATR (7 x 42-500, 2 x 72-500)

Sunt 9 Boeing-uri, 9 ATR-uri și 6 Airbus-uri... care ar fi motivul pentru care ar renunța fix la avionul din care au cele mai multe unități? Dacă vor neapărat să renunțe la ceva, de ce nu renunță la ATR-uri? Sunt cu elice, sunt altă tehnologie... dar alte avioane mici nu prea avem (cel mult A318).

Sau varianta B, să mai lase puțin la preț, ca să meargă cu avioanele pline. Dacă până și pe zborul Bruxelles - București, pe un 737-300 au vreo 20 locuri libere... BlueAir-ul zboară plin, în condițiile în care un bilet luat de azi pentru poimâine, cu tot cu bagaj de cală și masă în avion (servicii neincluse în preț, spre deosebire de Tarom), dus-întors, e undeva la vreo 1100 lei. Pe când eu pentru un bilet dus-întors luat de vineri pentru luni am plătit 2600 lei.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3664
Reputatie : 4654
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 12:44

Intr-o tara mai normala, data fiind importanta posibilitatii de a construi avioane, un exmplar ROMBAc s-ar fi pastrat undeva expus, nu sa le taie toate de parca am fi in Togo.

Cite tari produceau avioane in momentul in care noi am ,,indraznit" cu ROMBAC?

Eu sint interesat de povestea lor,mai ales de la cineva care a lucrat la proiectarea lor, pentru ca au reprezentat ceva pentru tara noastra, acum cu ce poate tara sa iasa in fata? cu coruptie, cu numarul gipanelor si meleurilor, cu cocalari?

Pacat ca si avioanele au avut soarta locomotivelor, navelor oceanice,autocamioanelor, tramvaielor, autobuzelor, tractoarelor, excavatoarelor, metroului, strungurilor, utilajelor grele si cite si mai cite.
Au scapat doar vagoanele, ceva locomotive care insaileaza niste piese de afara pe niste componente vechi convertite la nou si uzina Dacia.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3664
Reputatie : 4654
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 12:45

Doctore, tu astepti ca Tarom sa mearga mai bine decit CFR?

pai nu sint aceeasi breji pe acolo?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 12:51

dan tm a scris:
Doctore, tu astepti ca Tarom sa mearga mai bine decit CFR?
Ținând cont că prețul la avion nu e subvenționat, nu există tarif minim și maxim, iar avionul e ținut strict din încasări, da, m-aș fi așteptat să meargă mai bine, mai ales că rutele deservite sunt destul de bune. Iar la aviație e concurență serioasă... pleacă BlueAir-ul cu 5 minute înaintea TAROM-ului, pentru că nu poți nicicum să impui operatorului să zboare când vrei tu. Când am ajuns la Bruxelles au umplu 2 autobuze articulate și unul solo cu pasagerii de la BlueAir. De la noi au umplut 2 autobuze solo.

Nu mai zic la întoarcere, unde vreo 90% din călători erau de prin diverse instituții de stat, care veneau de la ședințe de la Comisia Europeană (ca și subsemnatul, de altfel). Practic, banii statului sunt mutați dintr-un cont în altul (de la ministerele care trimit delegați la Bruxelles la TAROM).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3664
Reputatie : 4654
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 13:37

Tu te-ai fi asteptat sa mearga Taromul mai bine, dar eu tocmai ce ti-am zis ca aia la Tarom nu-s mai breji decit aia la CFR.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5674
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7788
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 15:23

ROMBAC a fost o chestie politica. Pe scurt,firma engleza era cam in faliment la sfarsitul anilor '70. Regina l-a invitat pe nea Nicu in Anglia,l-a plimbat cu caleasca si i-a pasat licenta. Romania a ajuns printre foarte putinele tari care produceau avioane de pasageri,lucru benefic pentru traditia bogata a aviatiei romanesti. A fost mult extinsa fabrica de avioane din Baneasa si au fost formati numerosi tehnicieni,din care  multi lucraza inca si,la randul lor,au pregatit alte generatii care asigura mentenanta avioanelor de azi.Liceul de aviatie,pe care l-am absolvit si eu,era patronat de fabrica,asigurand forta de munca pentru ea si pentru Tarom
De asemenea,cartierul Baneasa a fost sistematizat si pe locul caselor au aparut blocuri. La fel a aparut si cartierul Aviatiei pe locul fostului cartier Herastrau. Eu am copilarit in Baneasa,pe Aerogarii si am trait transformarile live
Altfel,Dragos, aduna si restul taxelor la cei 1100 ai Blue Air si vezi cat iese. Nu va pot spune ce scamatorii facea Blue Air pentru a exista. In general,putine companii traiesc din vanzarea biletelor
Si ce inseamna "mai breji ca CFR-ul" ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 16:05

E drept, nu prea sunt la curent cu cheltuielile de operare în domeniul aviației (avionul în sine, personalul, combustibilul, reviziile, taxe de aeroport ș.a.), dar un loc gol într-un avion aduce pierdere companiei care operează avionul, nu?

N-am zburat niciodată cu BlueAir, exemplul dat era pur teoretic. De obicei călătoresc pe pământ... până acum am urcat în fix 4 avioane (2 de WizzAir și 2 de Tarom).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5674
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7788
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 27 Oct 2014, 18:07

la ei platesti taxele de aeroport,bagajul si un pahar de apa daca ti-e sete;per total poti iesi mai scump

insa,ca sa ne intoarcem la poze,va propun un CHEVROLET STYLEMASTER ,din 1947,vazut la SAB 2014

Sus In jos
ANDU2100HP



Numarul mesajelor : 5182
Reputatie : 7709
Data de inscriere : 16/06/2010

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Vin 31 Oct 2014, 15:49

Tufanele



Sus In jos
http://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4667
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Dum 02 Noi 2014, 23:21

Iata citeva urme inca foarte vizible ale luptelor din primul razboi mondial, pe muntele Sorica, sud de Azuga. Aici se vad niste transee, trebuie sa fi fost putin mai adinci. Sint facute in zig-zag pentru a limita efectul exploziei in cazul in care bomba pica inauntru:



Astea trebuie sa fi fost mai putin adinci si cred ca rolul lor era sa permita inaintarea unui soldat din partea sudica a muntelui pina la postul de observatie din nord:





Nu se vede tocmai bine dar erau cam ca aici, in forma de "T". Se venea din zona sigura (sud, in dreapta imaginii) pe piciorul T-ului si de acolo stinga-dreapta pina la extremitati unde erau plasati probabil soldati-observator. Poate aveau si niscaiva telemetre pentru aprecierea distantei pina la inamic:



Aceasta este culmea Urechea, cu versantul nordic ciuruit de gauri de obuz. Dupa aproape 100 de ani sint inca foarte clar vizibile:



Aici (in centrul imaginii) obuzul a lovit foarte aproape de postul de observatie, cred ca daca in acel moment era vreun soldat inauntru, nu i-a mers bine:



Alta gaura de obuz, de pe culmea Sorica:



Se vad bine si din Google Earth, a fost un intreg sistem de transee acolo. Daca nu le-as fi vazut in poza din satelit nu mi-ar fi atras atentia, m-as fi gindit poate ca santurile au fost facute pentru a dirija apa de ploaie...
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5674
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7788
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 03 Noi 2014, 08:45

interesante poze.Imi aduc aminte de o aplicatie,in armata,tot pe un teren cam abrupt, la care plutonul nostru trebuia sa se apere,de sus. Comandantul de pluton,un lt. major cam smucit, ne-a spus,ca in mod normal,pe acest teren,nu ataca nici P_lea
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4667
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Lun 03 Noi 2014, 21:57

In mod normal, da, avea dreptate. Am mai citit pe undeva - si e si logic - ca nu are rost un atac din vale catre deal. Au incercat, de exemplu, ai nostri in al doilea razboi mondial la Oarba de Mures si si-au furat-o rau.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Poze de tot felul...fara trenuri   Astazi la 12:30

Sus In jos
 

Poze de tot felul...fara trenuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Poze de tot felul...fara trenuri
» Lucrari de modernizare la gara Arad
» Locomotive
» VAGOANE REGIOTRANS
» Poze trenuri
Pagina 63 din 66Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64, 65, 66  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: FOTOGRAFII DIVERSE-