Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Vagoane de dormit

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 11 ... 21  Urmatorul
AutorMesaj
razwy
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1524
Varsta : 21
Localizare : jud.Cluj com.Baciu
Reputatie : 4587
Data de inscriere : 21/04/2009

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Joi 17 Iun 2010, 18:12

50 53 71-31 071-3 ( Statia de Domiciliu - Bucuresti Grivita )



Sus In jos
George33



Numarul mesajelor : 82
Reputatie : 2447
Data de inscriere : 20/06/2010

MesajSubiect: Vagoane noi   Joi 24 Iun 2010, 22:42

Buna seara! Urmaresc de cateva zile cu mare interes acest forum. Sunt foarte incantat ca sunt atatia oameni, multi mai tineri ca mine (eu am 30 Smile ) sunt pasionati de caile ferate.
Calea ferata are nevoie de oameni care inteleg cat de important de transportul feroviar pentru o tara civilizata.
Dar nu vreau sa divaghez aici prea mult cu tot soiul de introduceri.
Intrebarea mea ar fi urmatoarea: Am vazut o poza pe pagina anterioara, in care zeci de vagoane de dormit noi erau garate (nu reiese clar pe unde sau n-am retinut).
Totodata, langa Bucuresti, la depoul Grivita am vazut adesea vagoane noi sau destul de noi (cum sunt cele de la Astra din anii 90, primele care au circulat pe trenuri internationale) care sunt puse de-a valma cu vagoane vechi si in orice caz e clar ca nu sunt folosite in mod curent.
De ce?
Daca tot exista vagoane noi, ele trebuie folosite cat mai intens, pe cat mai multe rute.
Sunt trenuri de noapte cum sunt acceleratele spre Ardeal (1642 e un bun exemplu) la care in vremuri mai bune nici nu gaseai la vagon de dormit, fiind unul singur.
Ar trebui marit numarul vagoanelor de dormit si poate mai ales de cuseta (cele de dormit fiind teribil de scumpe) pe trenurile de noapte. Acestea sunt oricum o solutie in contextul in care se merge foarte incet si cu intarzieri mari, macar noaptea dormi si nu observi. Laughing
Sus In jos
Codrut1985
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 413
Varsta : 31
Localizare : Oradea
Reputatie : 3312
Data de inscriere : 21/05/2009

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Vin 25 Iun 2010, 00:54

George33 a scris:
Buna seara! Urmaresc de cateva zile cu mare interes acest forum. Sunt foarte incantat ca sunt atatia oameni, multi mai tineri ca mine (eu am 30 Smile ) sunt pasionati de caile ferate.
Calea ferata are nevoie de oameni care inteleg cat de important de transportul feroviar pentru o tara civilizata.
Dar nu vreau sa divaghez aici prea mult cu tot soiul de introduceri.
Intrebarea mea ar fi urmatoarea: Am vazut o poza pe pagina anterioara, in care zeci de vagoane de dormit noi erau garate (nu reiese clar pe unde sau n-am retinut).
Totodata, langa Bucuresti, la depoul Grivita am vazut adesea vagoane noi sau destul de noi (cum sunt cele de la Astra din anii 90, primele care au circulat pe trenuri internationale) care sunt puse de-a valma cu vagoane vechi si in orice caz e clar ca nu sunt folosite in mod curent.
De ce?
Daca tot exista vagoane noi, ele trebuie folosite cat mai intens, pe cat mai multe rute.
Sunt trenuri de noapte cum sunt acceleratele spre Ardeal (1642 e un bun exemplu) la care in vremuri mai bune nici nu gaseai la vagon de dormit, fiind unul singur.
Ar trebui marit numarul vagoanelor de dormit si poate mai ales de cuseta (cele de dormit fiind teribil de scumpe) pe trenurile de noapte. Acestea sunt oricum o solutie in contextul in care se merge foarte incet si cu intarzieri mari, macar noaptea dormi si nu observi. Laughing

Salut,
ai dreptate, vagoanele de dormit sunt destul de scumpe, mai ales pentru vremurile pe care le traim...sunt de parere ca atat vagoanele de dormit cat si cele cuseta,pentru distante cum ar fi Bucuresti- Satu-Mare sau Bucuresti- Oradea isi merita banii, insa marea majoritate a calatorilor ce aleg aceste tipuri de vagoane sunt veterani, posesori de autorizatii si permise, revolutionari, etc etc...spun acest lucru, deoarece si eu ma duceam de la Bucuresti la Oradea de cate ori aveam ocazia, cu 58 Ron la vagon de dormit in timp ce un bilet intreg costa 163 Ron...
Cele mai multe serii de vagoane de dormit care se folosesc in trafic intern sunt 71-31, in timp ce pe international sunt folosite cele 71-70, 71-80...vagoanele de dormit si cuseta sunt administrate de SC Gevaro SA, absolut toate avand ca statie de domiciliu Bucuresti- Grivita, de aceea sunt atatea vagoane...in general, atat vagoanele de dormit, cat si cele cuseta aflate in circulatie in trafic intern fac un circuit (ex: un vagon pleaca cu 695 la Timisoara, apoi cu 1838 la Iasi, dupa care se intoarce la Bucuresti cu 665-nu stiu daca asta e numarul exact-, in revizia Grivita)...ca sa nu mai zic ca se mai strica una-alta pe la ele, mai sunt scadente la revizie, etc etc
Sus In jos
http://ghioane007.blogspot.com
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3386
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Vin 25 Iun 2010, 22:08

50 53 71-31 103-4 din componenta R 936 Oradea - Mangalia

Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1173
Varsta : 27
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4157
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Joi 08 Iul 2010, 08:14

71-70 066-8


xxx

xxx

xxx

xxx
Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1173
Varsta : 27
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4157
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Sam 24 Iul 2010, 20:28

Vagon de dormit in revizia Grivita


xxx
Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
Boracik



Numarul mesajelor : 178
Varsta : 26
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2579
Data de inscriere : 23/06/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Mier 28 Iul 2010, 18:52

28 Iulie 2010 Gara de Nord





Sus In jos
Axwell21



Numarul mesajelor : 185
Varsta : 24
Localizare : Targoviste
Reputatie : 2597
Data de inscriere : 10/05/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Joi 29 Iul 2010, 21:13

Sus In jos
mureseanu_976
Moderator
Moderator


Numarul mesajelor : 2219
Localizare : I eh, no, nooo, no es possible
Reputatie : 5194
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Sam 31 Iul 2010, 13:07

71-70-008 in Dacia :




_________________
D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI

Sus In jos
Ioan-Luca



Numarul mesajelor : 4
Localizare : Calatorind
Reputatie : 2320
Data de inscriere : 08/08/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Dum 08 Aug 2010, 11:52

Catre BlueTrain:

Exista un vagon cu dus si toaleta [despartite] la fiecare al doilea compartiment. El este folosit sezonier pe relatia Bucuresti Nord - Wien Meidling - Muenchen Hbf. Am fost personal cu el. Este un vagon care are numai clasa I, adica doua paturi, atat in cabinele cu dus, cat si in cele fara dus, care au doar chiuveta. De asemenea, peretele dintre cele doua cabine-pereche este oblic, permitand prezenta dusului si a toaletei, insa creind o restrangere in spatiul de la geam al cabinei standard.

Acelasi vagon mai dispune de afisaj electronic [probabil pentru statii, daca se si programeaza corespunzator], si, avand doar doua locuri, in formula de zi intre cele doua scaune se afla o masa, care ia locul mesei de la geam, care nu mai exista. Chiuveta din cabina standard este intr-o usa, si nu clasica chiuveta acoperita de masa, deci se pierde masa de pe chiuveta.

Perechea de cabine se poate uni prin deschiderea unei usi situate inspre hol, insa nu este mare [incape o persoana pentru trecere, nu incape o masuta pliabila, ca la alte vagoane].

Cabina conductorului este dotata cu espresor si cuptor cu microunde [din amintiri]. Sunt foarte curate, dar cabina standard mi s-a parut oarecum stramta. Cabina lux [supliment single 110 €] este foarte placuta, mai ales in contextul dusului si toaletei curate, functionale, care aduc un plus de confort pentru drumul lung pana la Munchen.

Sper ca te ajuta. Din pacate cand am calatorit eu cu el nu am putut face fotografii. Daca il mai vad, il postez si aici.
Sus In jos
kaan



Numarul mesajelor : 124
Varsta : 20
Localizare : Mangalia
Reputatie : 2483
Data de inscriere : 23/07/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Lun 09 Aug 2010, 22:10

Are cineva macar o poza cu acest vagon despre care vorbeste domnul Ioan-Luca?
Sus In jos
The Legend
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1123
Varsta : 22
Localizare : TIMISOARA SI ATAT!
Reputatie : 3552
Data de inscriere : 03/08/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Lun 09 Aug 2010, 22:44

e vorba despre vagonul de dormit seria 70-91. AVA 200 WLAB ADK numa acelea circula pe acea relatie

Cateva date tehnice(poze nu am facute) :
Escartament: 1435 mm
Ampatament: 19000 mm
Lungime peste tampoane: 26400 mm
Latime totala: 2825 mm
Inaltime de la sina: 4050 mm
Greutate totala: 47 tone
Viteza maxima de circulatie: 200 km/h
Gabarit: UIC-505-1
Boghiul: Y 32 R
Frana: KE PR Mg (D) Ep NBU
Alimentare cu energie electrica: convertivor static cu 4 tensiuni, UIC 550, 626
Iliminatul: fluorescent si cu LED-uri
Echipamentrul de aer conditionat: de tip ASTRA cu agent frigorific ecologic R134a
Instalatie sanitara: 2 rezervoare de apa de 400 de litri fiecare, 6 instalatii WC cu vacuum, 5 dusuri si 2 rezervoare de retentie
Sistemul de sonorizare: cu conectori cu 18 pini, UIC 518
Ferestre: fixe si rabatabile, cu sticla termopan
Locuri:
- 8 Cl. A
- 18 Cl. B
- 1 insotitor
Compartimente:
- 4 Cl. A cu toaleta propie si cu dus
- 6 Cl. B cu spalator
Sisteme electronice imbarcate:
- supraveghere video
- informare pasageri
- WLAN
- diagnoza cu Bus de tren
Sus In jos
kaan



Numarul mesajelor : 124
Varsta : 20
Localizare : Mangalia
Reputatie : 2483
Data de inscriere : 23/07/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Lun 09 Aug 2010, 23:15

Multumesc pentru informatii The Legend .
Sus In jos
Ioan-Luca



Numarul mesajelor : 4
Localizare : Calatorind
Reputatie : 2320
Data de inscriere : 08/08/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Mar 10 Aug 2010, 11:39

Salut,

Uite ca am gasit si niste fotografii pe thread-ul acesta [nu imi apartin]: http://www.ro-trans.org/index.php?topic=2275.0

Se pare ca intre 001 si 002 si 003-005 exista unele diferente mici, de exemplu marimea geamurilor si pozitionarea franelor. Eu tin minte ca am fost cu 002.

Mi se pare ca este prezentat si aici: http://www.youtube.com/watch?v=QFRInNAcFNM

Sper sa te ajute,
Ioan-Luca
Sus In jos
The Legend
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1123
Varsta : 22
Localizare : TIMISOARA SI ATAT!
Reputatie : 3552
Data de inscriere : 03/08/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Mar 10 Aug 2010, 13:31

da acestea sunt...ele fiind si printre cele mai moderne si confortabile din europa
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Vagoane de dormit   Astazi la 18:02

Sus In jos
 

Vagoane de dormit

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Vagoane de dormit
» Vagoane CUȘETĂ 40-31 44-31 și 40-70
» Vagoane seria 89-76 BAR-BISTRO
» Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]
» Vagoane seria 11-31 si 21-31
Pagina 2 din 21Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 11 ... 21  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-