Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 31 ... 56  Urmatorul
AutorMesaj
Cont dezactivat



Numarul mesajelor : 582
Varsta : 50
Reputatie : 2469
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Dum 10 Feb 2013, 14:48

Stâlpii liniei de contact vor fi fabricați din metal laminat de tip H, protejați prin zincare termică. Si vor avea 9,5m lungime si latimea profilului 200mm. respectiv 220mm.




O fi de ajuns lungimea de 9,5m?

Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10214
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Dum 10 Feb 2013, 15:38

Sal este tipul HEA Very Happy .. HEA este un nou eurostandard unde denumirea profilului se refera direct la capacitate
http://www.europrofile.ro/date_tehnice.php .. stalpii de cale ferata sunt supusi in general la incovoiere cu compresiune axiala excentrica puternica pe una din cele 2 axe plane...
Talpa profilelor va fi mereu paralela cu directia caii ferate , astfel ca inima profilului sa fie perpendiculara pe ea si sa preia efortul de incovoiere..
Este un profil ideal pt asa ceva pentru ca talpile preiau si ele o mare parte din eforturile axiale dezvoltate , cea de la int va prelua efortul de compresiune,impreuna cu o bucata din inima,iar cealalta pe cel de intindere...
Un alt profil bun ar fi fost cel de tzeava patrata,dar acela prezinta probleme datorita apei care poate sa se infiltreze in interiorul tevii si/sau din condens ,care in timp ar provoca probleme..
Acel 200 este legat de intaltimea profilului nu de latinea talpii .. Este mai mult o cifra a capacitatii pt HEA ,dar la HEB reprezinta chiar inaltimea inimii(asta incluzand si grosimea talpii),pentru ca dupa cum am explicat mai sus inima preia eforuturile predominante..
Sus In jos
Cont dezactivat



Numarul mesajelor : 582
Varsta : 50
Reputatie : 2469
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Dum 10 Feb 2013, 16:21

Multumesc pentru informatiile suplimentare. Eu intrebam daca lungimea de 9,5 m la un stalp e suficienta, pentru ca standardul stalpilor de beton pentru linia de contact e de 12m lungime, asa ca un stalp metalic tip HEA cu lungimea de 9,5m nu e suficient pentru linia de contact, in conditiile ca aprox. 8m trebuie sa fie deasupra solului si restul in fundatie de beton.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10214
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Dum 10 Feb 2013, 16:29

Pai se face un studiu geo se vede cum sta treaba cu solul , apoi se calculeaza stalpul la un asa numit moment de rasturnare(sau stabilitate).Din calculele rezultate ,o sa afle cat trebuie sa bage stalpul in pamant,sau cat sa se mareasca greutatea fundatiei pentru a nu aparea probleme.. Metode ingineresti sunt multe,dar ca inginer trebuie sa o aplici pe cea mai sigura ,ieftina si rapida ..Cam ordinea asta,insa nu pentru toti Razz.Iar ce vorbim noi aici e ca si praful pe mobila Smile)...
Sunt si cazuri unde profilele sunt livrate la o lungime specificata de beneficiar.Astea nu au mama nu au tata Very Happy .. sa respecte flansele si inima specificatiile restul se calculeaza rapid chiar cu un excel Razz.
Constructorii la metal lucreaza cu milimetri,pentru e nevoie de calcule foarte foarte foarte precise, in ceea ce priveste in anumite structuri aparitia unor eforturi suplimentare datorate excentricitatilor .. In alte cuvinte noi o tara seismica,cred ca de aia am imbratisat betonul inainte de 89,pentru ca marjele erau mult mai mari si pe buna dreptate... Gandeste-te la o hala cand torni cuzinetii,oricat ai incerca din contractia betonului nu vor fi la fel .. si daca sa zicem pui stalpii si imbini grinizile si e o dif de 5 mm la capetele grinzii ,deja e BAI!Putem face aici lecturi gramada,insa acum cu noile eurocoduri ,se simte o presiune destul de mare "sa folosim materialele astea europene" .. si asta a rezultat in multe rescrieri de eurocod , asta pt ca noi suntem mai cu motz din multe puncte de vedere.

PS LE .. exista niste stecherii la chestia cu stalpii metalici pe cuzineti de beton,dar vorbim alta data de aia Very Happy .. Daca o sa fi de fata cand toarna betonul in gaurile pentru viitorii stalpi metalici,o sa vezi ca stalpul este pozitionat cu o precizie destul de buna si o sa vorbim atunci ce si de ce Very Happy.Sa fi atent in special la sustinerea temporara a stalpului Wink si la cum ii caleaza geotehnicienii
Sus In jos
Cont dezactivat



Numarul mesajelor : 582
Varsta : 50
Reputatie : 2469
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Dum 10 Feb 2013, 17:58

DUAL a scris:
Sa fi atent in special la sustinerea temporara a stalpului
De astfel de sustinere e vorba?
Sus In jos
Cont dezactivat



Numarul mesajelor : 582
Varsta : 50
Reputatie : 2469
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Dum 10 Feb 2013, 18:05

Si un citat si link-ul aferent, scris cel mai probabil de cineva de pe Bucuresti-Predeal sau chiar Bucuresti-Fetesti, referitor la stalpii folositi la modernizarea culoarului 4:
„Stiti ca din dorinta de a favoriza importurile, se folosesc stalpi tip H (sau dublu T-ziceti-le cum va place)importati din Franta, stalpi care au o elasticitate mult prea mare, intretinand si amplificand oscilatiile liniei de contact? Era suficient sa se foloseasca stalpii metalici romanesti tip MU sau SMT, cu o portanta mult mai mare si cu o elasticitate mult mai mica - favorizand productia interna a Romaniei nu a Frantei? Mergeti in st. Buftea, uitati-va inginereste si veti vedea stalpii torsionati, dealtfel si in multe alte parti.”
http://www.certitudinea.ro/articole/societate/view/treziti-va-romani-cfr-istii-sunt-cu-voi
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10214
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Dum 10 Feb 2013, 18:48

Dap asta Smile .. ai vazut c um se masoara? se masoara centrul axului liniei(cu teodolit,etc),apoi le indica locurile unde sa bata penele alea 2 de lemn,linia prin fetele penelor trebuia sa coincida cu fata stalpului Smile .. de aia au folosit acea bucata de pana verticala,apoi s-a calat si verticalitatea fetei stalpului Smile .. Astfel ca fata stalpului sa fie || cu linia ,iar in curbe tangenta sa fie perp pe unghiul curbei..
Cat despre tipul H ,e ca si cum i-ash pune unui ziarist oligofren ca da ,aia au forma de H .. dar cand vbim de STAS ,HEA e stas.. cat despre povesti despre favorizarea importului din franta ,nu ma intereseaza , eu vorbesc strict de sectiune care prin natura ei e magica in a prelua exact acest tip de incarcari ... Stalpii romanesti tip MU ,nu au axe , ei se armeaza dupa diagrama de efort ,de aia sunt mai subtiri in varf,dar e vorba ca o bucata de armatura din beton nu si atinge mereu curgerea ca acolo e compresiunea si astfel ~jumate din stalp e supra armat,astfel consumand mai mult decat ar trebuii armatura..
Stalpul de tip SMT nu-l cunosc,dar inginerii care au optat pt stalpii metalici nu au fost prosti cu siguranta in sensul asta .. Desigur inginereste vorbimd,daca stalpul intra in elastic prea mult,se poate rezolva,cu rigidizari in lungimea lui ,cu o sectiune mai mare , etc(in functie de buba)
Profile de tip HEA face si combinatul siderurgic Hunedoara,la fostul laminor de profile grele,care a fost modernizat,de ce nu zic asta?!?!?! Sa folosim stalpi de beton de la MACON sau nu stiu ce firma aliata puterii ?! Asta e problema in Romania si ca sa intelegeti ce zic cu poza urmatoare :




DECI REALITATEA PE CARE O PERCEPI LA TV E IN FUNCTIE DE CANALUL PE CARE TE UITI ... MIE UNUL IMI PLACE NOUL OTV , DACA AR FI ASA CU TOATE ,CRED CA AS PUTEA ZICE CA AM FACUT* SCHIMBARI IN ROMANIA.

*implica o fapta facuta de poporul roman
** atentie la partea stanga a pozei .. sper ca observati discrepanta
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10214
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Dum 10 Feb 2013, 18:56

Cu betonul mai e o problema .. In momentul in care isi pierde din proprietati si incepe sa se infiltreze apa in el ,apar nenumarate probleme .. cum era in poza ta,acolo a intrat apa s-a infiltrat in stratul cu acoperire a betonului ,si la fisurat , apoi in cazul in care apa se infiltreaza si stratul de acoperire cu beton a sectiunii respective e deteriorat,si armatura este expusa mediului exterior,in timp ea incepe sa ruginieasca , si :1 isi pierde din proprietatile elastice , 2 in timp nu mai preia efort deloc,ceea ce duce la o rupere casanta a betonului inzona respectiva ,pentru ca betonul nu preia intindineri aproape deloc.Si cei metalici ruginesc in timp,dar ei pot fi tratati la partea superioara,iar la partea inferioara , sunt protejati de monolitul de beton al fundatiei...Deci depinde mult doar de intretinere ...
Sus In jos
Cont dezactivat



Numarul mesajelor : 582
Varsta : 50
Reputatie : 2469
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Mier 13 Feb 2013, 19:26

Stalpul metalic zincat folosit la modernizarea Curtici-Cicir, are ceva ce n-am mai vazut, e format din doua tronsoane, din care unul nu e zincat si e imbinat cu doua eclise si 16 suruburi. O fi o noua tehnologie sau o comanda data gresit (stalpi mai scurti cu aproximativ 1,5m)?

Sus In jos
Cont dezactivat



Numarul mesajelor : 582
Varsta : 50
Reputatie : 2469
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Mier 13 Feb 2013, 19:29

Statia Arad 13 februarie 2013


Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10214
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Mier 13 Feb 2013, 20:09

Nu stiu district ... din ce vad eclisa pe inima nu are ,deci bucata aia poate vine sus pentru o traversare a altor cabluri Very Happy ... in general daca sunt linii de joasa tensiune se trec pe sub pamant,pe sub calea ferata,dar am vazut si traversari peste .. in general cu stalpi din beton ridicati pe o fundatie de beton de 2,3 metrii..
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12462
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15626
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Mier 13 Feb 2013, 23:04

Vad ca se lucreaza bine la Arad , cand trebuie terminate toate lucrarile la gara Arad ?

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3254
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6369
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Mier 13 Feb 2013, 23:10

2014 prin toamna, liniile unde se lucreaza acum ar trebuii sa fie gata in August 2013.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Cont dezactivat



Numarul mesajelor : 582
Varsta : 50
Reputatie : 2469
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Mier 13 Feb 2013, 23:15

DUAL a scris:
...deci bucata aia poate vine sus pentru o traversare a altor cabluri...
Toti stalpii sunt la fel ca si cel din foto si nu ar fi logic sa lase partea nezincata afara, se baga-n beton sa nu se vada... greseala!


Ultima editare efectuata de catre District EA in Joi 14 Feb 2013, 09:55, editata de 1 ori
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10214
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Joi 14 Feb 2013, 00:25

Nu cred ca e o greseala , poate fi orice Very Happy .. de la super oferta pana la necesitatea unor bucati mai lungi .. Daca lasa partea nezincata la suprafata in timp ea va ruginii ..
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu   Astazi la 08:50

Sus In jos
 

Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu
» Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu
» Linia 501-lucrari de reabilitare-tronsonul Onesti-Tg.Ocna
» Lucrari de reabilitare pe M300 Brasov - Sighisoara
» Lucrari de reabilitare pe M 800
Pagina 6 din 56Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 31 ... 56  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: LUCRARI LA C.F. DIN ROMANIA-