Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3544
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:46

Vlad a scris:
ionutz72 a scris:

La noi se practica doar daca e la sector sau un tren cu geamuri urmareste o marfa si are sanse sa il ajunga din urma.
Ce ar insemna ca intre doua statii cu 10 sectoare,sa fie la un moment dat vreo 4 trenuri si mai urmeaza sa treaca inca unul?Smile
Comunicare simpla: "X tren ai galben la st.Y,la sector trece!" si atat,daca sunt de acelasi rang.
Sau la calatori,daca e cazul:"X modereaza-l un pic ca urmaresti o marfa pana la st. vecina!". Evident ca astea mai rar si la forta majora.

La noi se comunica si cand sunt 10 sectoare. Logic e ca nu ai cum sa ii spui curenta e libera cand la 3 sectoare e un tren pentru ca acesta se poate defecta in curenta iar mecanicul celui de-al doilea tren intalnind semnal de bloc pe rosu si stiind ca linia e libera poate trece si se poate lasa cu urmari grave (vezi accidentul de la Lehliu cu EA187).
Ca idm nu am nici o obligatie din acest punct de vedere. RTF e doar un mijloc ajutator,si prin el sunt obligat sa ii comunic indicatia semnalelor de circulatie din statie la un parcurs de trecere.Ce faci daca se defecteaza statia, fie a mea,fie a mecanicului?
Urmari grave au fost din vina mecanicului.Ce obligatii are el cand trece un BL cu rosu?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:51

Cand trece un semnal de bloc pe rosu trebuie sa circule cu maxim 20 la ora si cu deosebita atentie pana la semnalul urmator.

Nu stiu daca IDM e obligat sa ii comunice mecanicului starea linie curente dar am observat ca pe aici asa se practica.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1885
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: în Elveția   Vin 12 Oct 2012, 16:04



Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Vin 12 Oct 2012, 17:17, editata de 2 ori
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3544
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 12 Oct 2012, 16:39

7 la suta poate...
Sus In jos
ravers75



Numarul mesajelor : 365
Reputatie : 2550
Data de inscriere : 15/12/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 12 Oct 2012, 18:50

ionutz72 a scris:
7 la suta poate...
La mie, NU la suta ca nu sunt procente! Declivitatile se exprima la mia de metri, adica cati metri urca trenul la 1000 de metri parcursi.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3544
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 12 Oct 2012, 19:00

Citat :
The Bernina Express uses gradients of 7% to achieve a difference in height of about 1800 meters from the summit at Ospizio Bernina to Tirano.
sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Bernina_Express
Citat :
The train makes short work of the 55 Tunnels, 196 bridges and slopes of up to 70 millimetres per metre of incline that are found along its route.
sursa: http://www.rhb.ch/index.php?id=33?&L=4#splash100
Si nu e vorba de procente(sau e? Smile ). E vorba de 7m la 100m. Sau pe "intelesul" tau 70 la mie.
Un 7 la mie e aproape insesizabil ochiului.
PS: declivitatea se masoara in mai multe feluri vezi.


Ultima editare efectuata de catre ionutz72 in Vin 12 Oct 2012, 19:13, editata de 1 ori
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10217
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 12 Oct 2012, 19:12

Foarte corect ionutz.. defapt se si vede ca trenul are 2 locomotive;ma intreb oare de ce ?? :roll:
Sus In jos
halmarius



Numarul mesajelor : 295
Varsta : 49
Localizare : Buc
Reputatie : 2655
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 12 Oct 2012, 21:53

DUAL a scris:
Foarte corect ionutz.. defapt se si vede ca trenul are 2 locomotive;ma intreb oare de ce ?? :roll:
De fapt nu sunt locomotive ci vagoane motor ca au si spatiu pentru pasageri! Smile http://en.wikipedia.org/wiki/Rhaetian_Railway_ABe_4/4_III
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10217
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Sam 13 Oct 2012, 09:30

Polemica Very Happy .. eu le ziceam locomotive ca din ce am observat la noi un automotor nu prea poate trage vagoane ,si in special in cazul RT barcile lor sunt neaparat insotite si cand sunt trase.... 'trenuletul' elvetian este foarte jmecher dpdv al conceptului...
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1885
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 14 Oct 2012, 14:58

Bernina Express tot patrimoniu UNESCO. Cine are răbdare să parcurgă prin cabview întreg traseul pe părți de 60 de minute youtube (film documentar profesionist), iată prima parte, și cu declivitatea aceea de 7 metri pe suta! Această declivitate record există doar la Brusio, loop-ul acela 360 de grade tip viaduct tot patriumoniu UNESCO (fiind unicat feroviar, folosit chiar și azi - neavând altă soluție-linie alternativă)!

(Tracțiune dublă avem și noi, în general între Ploiești - Brașov, mai ales la trenurile de călători cu 20 de vagoane. La cele cu 10 nu prea am văzut. Și la marfarele lungi-grele împingătoare...)

După câte știu, la Predeal există un proiect-variantă mai simplificată a liniei, care se va face dacă va fi aprobat spre finanțare de către mai marii europeni (se vrea excluderea traseului actual cu declivitatea aceea din zona tunelelor în curbă...)

Oricum, pentru cei foarte pasionați, Bernina Express circulă întotdeauna cu tracțiune dublă...

Mă întreb oare ce reparații necesită aceste trenuri la boghiuri, daca trec pe o astfel de linie...

http://www.youtube.com/watch?v=n3ghaF40mmw

http://www.youtube.com/watch?v=hURw-bwh1Ro&feature=relmfu (interesant aici de la minutul 29, iar de la minutul 44 viaductul Brusio, cu un coborâș de 7 metri la suta)

Și mai zici că nu se merge cu suta (100 km/o) prin munți?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12046
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14083
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 19 Oct 2012, 09:01

Boghiurile nu necesită mai multe reparații decât unele de tramvai, de exemplu, ca să comparăm cu un vehicul care poate parcurge curbe la fel de strânse (chiar mai strânse, la noi prin STAS avem min. 20 m în linie curentă și 15 m în depou pentru tramvaie, dar cehii au 18 m cu 14 m). De fapt, necesită chiar mai puține reparații decât cele de tramvai, că trenul ăsta nu oprește și demarează la fiecare 400 m.

Trenuri de călători cu 20 de vagoane nu mai există la noi de mult, prin '97 am mai văzut tren cu 19 vagoane... dar în niciun caz pe Predeal. Mai demult era o ,,limită" de 10 vagoane, dar asta se aplica doar la EA1, EA-ul putea să tragă, având alt raport de transmitere a forței de la motor la osie. De aia IC531 când avea grupe de Tg. Mureș, Arad, Cluj și Oradea era mereu tras de EA, ca să nu aibă nevoie de dublă tracțiune (evident, pe București - Ploiești era de râsul cailor, că avea V.max=120 km/h, în vreme ce rapidele aveau 140).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 19 Oct 2012, 22:57

Si totusi in '97 aveam 12 ani stiam ce inseamna un tren, o locomotiva si multe altele tinand cont ca la varsta aia mergeam singur cu trenu de la Ploiesti la Targoviste si apoi pana la Pietrosita dar nu imi aduc aminte sa fi vazut trenuri cu 19-20 de vagoane si vorba aia aveam 3-4 sezoniere vara Mangalia-Cluj/Oradea/Satu.Mare/Arad. Eu de cand ma stiu nu imi aduc aminte sa fi vazut trenuri cu mai mult de 17 vagaone. Nu m-am mutat in prezent stau in acelasi apartament cu vedere la M300, 302, 306 si Ploiesti.Vest-Ploiesti.Crang.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Sam 20 Oct 2012, 10:55

Specialele de Navodari ajungeau la 19-20.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9210
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11848
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Joi 11 Apr 2013, 15:14

Din multe surse am aflat ca pe portiunea Merisor-Banita declivitatea ar fi mai mare de 20 la mie real ar fi 26
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Joi 11 Apr 2013, 15:27

Se poate calcula panta medie.
De la Merișor până la intrarea în tunelul Bănița (până unde urcă linia in continuu) sunt 5 km. Merișor e la 635m altitudine iar intrarea în tunel e la 730m, deci diferență de 95m la 5000m, rezultă pantă medie 19 la mie.
Repet, asta e panta medie nu maximă.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Astazi la 07:45

Sus In jos
 

Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cele mai accentuate urcușuri
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Cele mai rapide trenuri din lume
» Cele mai urâte gări din România
» CELE mai urate locomotive din romania si din lume
Pagina 5 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-