Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1882
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Sam 25 Aug 2012, 15:49

Da. La MÁV: Minutul de plecare din Mersul Trenurilor de Călători. Daca linia e liberă, se pune semnalul de ieșire pe liber, după care în același minut merge omul cu paleta verde, și ridică spre mecanic doar în cazul în care toți călătorii au coborâț lși s-au urcat. În caz contrar va aștepta până ce acest lucru se va întâmpla. Ridicare paletei verzi concomitent cu fluierul și stegulețul galben ridicat în sus din ultimul vagon de către controlorul de bilete, de pe partea unde se află gara, asta în cazul în care mecanicul "adoarme"...

La cele de marfă... Trebuie să te contrazic, chiar acum câteva zile mi s-a întâmplat la Tg. Mureș, să intre marfarul cu semnalul de intrare pe galben, între timp semnalul de ieșire s-a schimbat în verde, și trenul tot a oprit. Omulețul cu pricina chiar a ieșit și s-a uitat lung către locomotivă (era destul de departe, aproape la 500 m depărtare, și era noapte), să vadă care-i problema... A așteptat câteva momente, nici un cuvânt prin stație... Trenul continua drumul doar după câteva minute...

O altă observație de-a mea, din Cluj. Degeaba s-a pus liber semnalul de ieșire, marfarul nu ieșea. Adevărat, de astă dată avea galben, adică să iasă până la primul semnal BLA la +1.200 m pe roșu. Nu pornea domnule! Aștepta ca semnalul să se schimbe într-o culoare și mai bună, în verde... Să prindă viteză și să nu oprească la primul semnal BLA.

Culoarea verde nu doar îți dă informația, că linia e liberă, dar îți dă ordinul de plecare!

Întrbarea mea este: chiar așa de permisivă sunt indicațiile semnalelor CFR? Mi se pare că MÁV-ul e mult mai sever în aceste cazuri, ca CFR-ul. Păi daca un tren ar staționa la MAV în astfel de cazuri, mecanicul și-ar pierde slujba...

Cred că mecanicul MAV are la dispoziție un singur minut pentru executarea ordinii semnalelor... Uite ce e! O să mă documentez exact, că e pus instrucția de semnalizare MAV pe net.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Sam 25 Aug 2012, 16:57

Eu am zis pur instructional.Practic sunt multe aspecte de care se tine cont.
Un tren de 3000t odata franat,pana il alimentezi iti ia ceva timp, de exemplu.Poti sa ai si kkniu la semnal ca mecanicul nu poate pleca nici sa vrea. Una e teoria si alta practica. Si sunt convins ca si la MAV e la fel.
Sus In jos
Costin.H



Numarul mesajelor : 651
Reputatie : 3243
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Sam 25 Aug 2012, 17:10

Czirjak Arpad a scris:
O altă observație de-a mea, din Cluj. Degeaba s-a pus liber semnalul de ieșire, marfarul nu ieșea. Adevărat, de astă dată avea galben, adică să iasă până la primul semnal BLA la +1.200 m pe roșu. Nu pornea domnule! Aștepta ca semnalul să se schimbe într-o culoare și mai bună, în verde... Să prindă viteză și să nu oprească la primul semnal BLA.

Culoarea verde nu doar îți dă informația, că linia e liberă, dar îți dă ordinul de plecare!

Întrbarea mea este: chiar așa de permisivă sunt indicațiile semnalelor CFR? Mi se pare că MÁV-ul e mult mai sever în aceste cazuri, ca CFR-ul. Păi daca un tren ar staționa la MAV în astfel de cazuri, mecanicul și-ar pierde slujba...
Fiecare tren circula dupa un mers. Daca nu e ora de plecare, de ce ar pleca trenul chiar daca are semnal pe liber. Tinand cont de conditiile de din statie, un impiegat isi poate rezerva un parcurs cu ceva timp inainte sau chiar si blocul (pt a nu permite celui din statia vecina sa trimita un tren in sens opus). Si in Romania nu poti zice ca ai f mult trafic, ca toti sa alerge dupa ceas, ca se da traficul peste cap.

In alte tari (de exemplu Germania, nu stiu daca si Ungaria), exista setarea automata de parcurs, iar acesta se pune in momentul in care trebuie sa plece trenul, IDM avand doar rol de supraveghetor. Si atunci toti trebuie sa plece imediat ce s-a pus semnalul pe liber, fiindca sunt multe trenuri in spate care asteapta cale libera Smile

Nu pot zice ca semnalizarea la CFR este permisiva, fiindca rosu inseamna oprire, iar orice depasire nejustificata se lasa cu ancheta.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1882
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Sam 25 Aug 2012, 17:46

Tocma această idee tot încrc să susțin de 3 zile: pe liniile cu trafic foarte intens, nu-ți poți permite să stai minute în șir în fața semnalului pe liber, că mai sunt foarte multe trenuri care așteaptă să fie pornite, iar tu cauzezi întârzierea altora! Sau ca marfar, decalezi Mersul celor de călători. Sau care e situația de azi pe coridorul european, eu iau acuma B - CT, că doar aceasta este suprasaturat, tren dupe tren cu 120 km/o! Și pe această linie ți se permite să stai mai multe minute în fața unui semnal liber?

Că aici la Tg. Mureș N tot aud impiegatul care bagă liber la minutul respectiv, iese cu paleta verde, o ridică spre locomotivă, și stă nedumerit de ce nu pornește trenul. E fată impiegatul, foarte tânără, mai în glumă mai în serios se uită la mine, zicând făcând cu ochiul: "Las' să aștepte, are timp destul." Dar 2 treceri la nivel sunt închise, cea a doua la o distanță, stai să-ți calculez exact... 1.200 + 200 + 200 = 1.600 m, calculează cât așteaptă mașinile la aceasta, până ce trenul ajunge acolo cu vit max 50 km/o... Acolo întotdeauna e un șir foarte lung de mașini, timpii de așteptare sunt lungi minute, nu doar 30 - 60 sec, ca la celelalte... Ș-atuncea șoferii devin foarte enervați, și încearcă să treacă, chiar aici s-a întâmplat recent un accident mortal... Nici nu mă mir...
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Sam 25 Aug 2012, 20:16

Czirjak Arpad a scris:
...
Că aici la Tg. Mureș N tot aud impiegatul care bagă liber la minutul respectiv, iese cu paleta verde, o ridică spre locomotivă, și stă nedumerit de ce nu pornește trenul.
...
@paleta
tren de marfa?


Ultima editare efectuata de catre ionutz72 in Dum 26 Aug 2012, 00:50, editata de 1 ori
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10894
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Sam 25 Aug 2012, 23:42

Czirjak Arpad a scris:

În altă ordine de idei: la așazisele "dublări (de-ale mele)" am mai observat și Târgu Jiu - Filiași: o variantă vestică prin Rovinari, respectiv o altă variantă estică prin Târgu Cărbunești. Diferență nesemnificativă de 8 km.

La fel și între Suceava - Păltinoasa (Gura Humorului): o variantă de nord prin Dărmănești 45 km, și o altă variantă spre sud 42 km, diferență nesemnificativă de 3 km...

Idem și între Craiova - București N. Gr. A.: pe M 900 ai 209 km, iar spre nord prin Piatra Olt - Costești - Pitești ai 250 km, a nu, îmi cer scuze, aici diferanța deja e prea mare, de 41 km...

Targu Jiu - Carbunesti - Filiasi a fost construita prima, iar varianta prin Turceni a fost construita pentru a deservi localitatile si industria din zona.

In cazul liniei Suceava - Gura Humorului, linia de la sud, cea prin Stroiesti a fost construita la 60 de ani dupa linia prin Cacica, cu scopul de a evita panta foarte mare de la Varfu Dealului, nu pentru scurtarea distantei cu 3 km.

Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10894
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Sam 25 Aug 2012, 23:54

Czirjak Arpad a scris:
Nu e cumva o anomalie, că trenul intră cu semnalul de intrare pe galben, adică cu ordinul: atenție, semnalul de ieșire e pe roșu. Bine, înțeleg eu că linia e liberă, și că trenul are oprire în stație, dar totuși... Dar e diferență între un tren cu oprire în stația respectivă, și un accelerat cu trecre fără oprire, atunci da, este posibil ca semnalul de ieșire să se pună pe liber chiar și daca trenul a intrat cu semnalul de intrare pe galben....

Trenul care urmeaza sa opreasca in gara respectiva trebuie sa intre cu semnalul de intrare pe galben iar cel care trece fara oprire cu verde. Asta in mod normal. Sunt cazuri in care un tren urmareste alt tren la sector de bloc, caz in care al doilea tren intalneste numai semnale pe galben.



Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:07

@Vlad
Ca o completare: Si atunci comunica cu IDM prin RTF, sa stie de ce are galben,daca merge la sector...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10894
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:18

Bineinteles. IDM comunica mecanicului faptul ca urmareste treul X.
La iesirea trenului din gara IDM comunica mecanicului faptul ca trenul este semnalizat corespunzator si ca linia curenta pana la statia urmatoare e libera sau urmareste trenul X (chiar daca nu e la un sector in spate ca in cazul de mai sus).
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:22

Vlad a scris:
Costin.H a scris:

Daca e instalatie CED CR3, din cate stiu eu, parcursul se memoreaza daca nu poate fi setat (unul din elementele din calea de rulare inca nu e disponibil, sau exista vreo ocupare). Imediat ce elementele sunt disponibile, parcusul se face si semnalul se pune pe liber.

Asa e. Am observat ceva de genul asta si la instalatiile CED-CR2.
Odata facut un parcurs,el este inzavorat aparent,pana se pune semnalul de circulatie pe liber.
Odata pus pe liber,parcursul este inzovarat tot aparent pana se ocupa linia de garare a acelui semnal,sau se ocupa al doilea sector inaintea semnalului la semnale de intrare sau la cele de iesire cu trecere.
Dupa acest moment parcursul e inzavorat total.Fie ca e CR2 fie CR3.
Inzavorat aparent inseamna ca poti oricand anula parcursul prin tragerea butonului de inceput de parcurs ,total inseamna ca parcursul nu mai poate fi anulat si prin tragerea butonului de inceput,doar anulezi semnalul.Motivele sunt evidente si au logica, sa nu manevrezi macaze in fata trenului de exemplu,anulandu-i parcursul.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:30

Vlad a scris:
Bineinteles. IDM comunica mecanicului faptul ca urmareste treul X.
La iesirea trenului din gara IDM comunica mecanicului faptul ca trenul este semnalizat corespunzator si ca linia curenta pana la statia urmatoare e libera sau urmareste trenul X (chiar daca nu e la un sector in spate ca in cazul de mai sus).
La noi se practica doar daca e la sector sau un tren cu geamuri urmareste o marfa si are sanse sa il ajunga din urma.
Ce ar insemna ca intre doua statii cu 10 sectoare,sa fie la un moment dat vreo 4 trenuri si mai urmeaza sa treaca inca unul?Smile
Comunicare simpla: "X tren ai galben la st.Y,la sector trece!" si atat,daca sunt de acelasi rang.
Sau la calatori,daca e cazul:"X modereaza-l un pic ca urmaresti o marfa pana la st. vecina!". Evident ca astea mai rar si la forta majora.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10894
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:31

Stiu toate astea. Eu ma refeream, spre exemplu, la cazul cand apesi butonul unui semnal de iesire cu I AD ocupat, semnalul logic nu se pune pe liber decat in momentul cand se elibereaza I AD. Adica el asteapta indeplinirea conditiilor, dupa care se pune pe liber, chiar daca IDM intre timp si-a luat mana de pe buton.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:35

Atunci e inzavorat doar aparent pana se pune pe liber.
Ca si idee instalatia mai poate memora inca un parcurs ,chiar incompatibil cu acesta, aprinzand-se trasa cand are conditii.
Dar acest lucru e interzis prin instructia de manipulare.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10894
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:36

ionutz72 a scris:

La noi se practica doar daca e la sector sau un tren cu geamuri urmareste o marfa si are sanse sa il ajunga din urma.
Ce ar insemna ca intre doua statii cu 10 sectoare,sa fie la un moment dat vreo 4 trenuri si mai urmeaza sa treaca inca unul?Smile
Comunicare simpla: "X tren ai galben la st.Y,la sector trece!" si atat,daca sunt de acelasi rang.
Sau la calatori,daca e cazul:"X modereaza-l un pic ca urmaresti o marfa pana la st. vecina!". Evident ca astea mai rar si la forta majora.

La noi se comunica si cand sunt 10 sectoare. Logic e ca nu ai cum sa ii spui curenta e libera cand la 3 sectoare e un tren pentru ca acesta se poate defecta in curenta iar mecanicul celui de-al doilea tren intalnind semnal de bloc pe rosu si stiind ca linia e libera poate trece si se poate lasa cu urmari grave (vezi accidentul de la Lehliu cu EA187).
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10894
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Dum 26 Aug 2012, 00:41

ionutz72 a scris:
Atunci e inzavorat doar aparent pana se pune pe liber.
Ca si idee instalatia mai poate memora inca un parcurs ,chiar incompatibil cu acesta, aprinzand-se trasa cand are conditii.
Dar acest lucru e interzis prin instructia de manipulare.

Da, asa e. Ca o idee in statiile de pe aici sunt instalatii CR2 care nu mai ai acea posibilitate de asa-zisa "memorare" adica daca apesi un buton trebuie sa il tii apasat pana se pune pe liber altfel trasa se stinge si barierele se deschid (spre exemplu). Cum s-ar spune semnalul incearca sa se puna pe liber doar atata timp cat butonul e apasat.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Astazi la 02:24

Sus In jos
 

Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cele mai accentuate urcușuri
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Cele mai rapide trenuri din lume
» Cele mai urâte gări din România
» CELE mai urate locomotive din romania si din lume
Pagina 4 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-