Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 14:24

Chiar 10 minute nu, doar daca se defecteaza locomotiva caz in care impiegatu anuleaza semnalul de iesire si deschide barierele.

In legatura cu trecerea fara oprire cu semnal pe rosu apoi imediat verde sa stii ca un semnal de iesire nu se pune pe liber decat dupa vreo 20-30 secunde de la inchiderea barierelor din imediata apropiere (in functie de distanta dintre trecere si semnal). Adica in momentul cand semnalul devine verde deja bariera e inchisa de ceva vreme.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1889
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Vin 24 Aug 2012, 15:05

Într-un oraș mare ajunge să pui la liber chiar și cu un minut mai devreme, du-te și controlează, pe o stradă principală ce trafic intens e, și ce șir lung de mașini se împotmolesc acolo numai într-un minut în plus!

Cei 20-30 de secunde eu nu cred! Într-adevăr, mă gândesc că din punct de vedere al siguranței circulației (și al electricității) trebuie să existe un decalaj (întârziere) de o secundă, că semnalele acestea se află în interdependență directă din punct de vedere electric, deci mai întâi dai jos bariera și după aia dai liber la semnal, invers e imposibil, aici poate ne dă mai multe precizări un electrician din domeniu, dar eu îți zic că de foarte multe ori mi s-a întâmplat, să fiu într-un accelerat, care intra în niște sate pe linie directă cu semnalul de inrare pe galben, deci cu oprire forțată în respectiva gară cu semnalul de ieșire pe roșu. Cum trenul începea să încetinească, am văzut cum intra din față pe o linie abătută un marfar, și exact în momentul în care ultimul vagon al marfarului a depășit ultimul macaz, semnalul s-a schimbat în verde, trenul meu accelerând și băgând niște goarne asurzitoare la nici 100 m distanță de la semnalul de ieșire care s-a schimbat brusc pe liber. Depinde și de experiența mecanicilor cât de isteți sunt în a domina propira lor locomotivă... La 100 m în fața semnalului cred că avea deja o viteză pe la 10 km/o, și frâne deja activate...


Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Vin 24 Aug 2012, 15:20, editata de 2 ori
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 15:18

Aici asa e. Avem trecere la nivel la nici 100m de semnalul de iesire, chiar in zona macazelor si la punerea pe liber dureaza exact 20 secunde (am cronometrat) de la inchiderea barieriei pana cand se stinge rosu si se aprinde verde.
De asemenea in celalalt capat e o instalatie tip BAT. La aceea semnalele de iesire respectiv intrare se pun pe liber cand barierele sunt complet coborate (adica dupa vreo 15 secunde).
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 15:29

Czirjak Arpad a scris:
eu îți zic că de foarte multe ori mi s-a întâmplat, să fiu într-un accelerat, care intra în niște sate pe linie directă cu semnalul de inrare pe galben, deci cu oprire forțată în respectiva gară cu semnalul de ieșire pe roșu. Cum trenul începea să încetinească, am văzut cum intra din față pe o linie abătută un marfar, și exact în momentul în care ultimul vagon al marfarului a depășit ultimul macaz, semnalul s-a schimbat în verde, trenul meu accelerând și băgând niște goarne asurzitoare la nici 100 m distanță de la semnalul de ieșire care s-a schimbat brusc pe liber. Depinde și de experiența mecanicilor cât de isteți sunt în a domina propira lor locomotivă... La 100 m în fața semnalului cred că avea deja o viteză pe la 10 km/o, și frâne deja activate...

Poate nu erau treceri la nivel cu instalatii SAT, BAT dupa semnalul de iesire si de aceea s-a pus pe liber asa repede sau, cum se mai practica la incrucisari tii bariera inchisa dupa ce trece marfarul (in cazul nostru) iar la punerea pe liber pentru accelerat dureaza foarte putin deoarece bariera e deja inchisa de inainte sa soseasca marfarul.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1889
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 15:30

Aici iarăși trebuie să te contrazic în ambele cazuri, poate o să pun un filmuleț să ți-o dovedesc: la Tg. Mureș N (pe unde stau eu), cum a închis trecerea, în aceeași secundă, semnalul de ieșire se și schimbă în liber, nicidecum 20-30 de secunde. O să pun mai târziu un filmuleț, să vezi...

"...cum se mai practica la incrucisari tii bariera inchisa dupa ce trece marfarul (in cazul nostru) iar la punerea pe liber pentru accelerat dureaza foarte putin deoarece bariera e deja inchisa de inainte sa soseasca marfarul."

Aici iarăși trebuie să te contrazic, Tg. Mureș N e o gară automatizată recent, după anul 2000, dar chiar și în aceste cazuri de încrucișări: cum a trecut ultima osie a ultimului vagon al marfarului care vine din față, trecerea devine liberă, oricât de scurt ar fi timpul acela, chiar și câteva secunde, iarăși o să postez un filmuleț, numai să prind un caz din ăsta cum am văzut de fiecare dată, și cum a intrat și ultima osie a ultimulu vagon de marfă pe liniea abătută, în aceeași secundă: trecera se închide, macazul se schimbă pe directă și semnalul de ieșire se schimbă pe liber. O să pun un filmuleț mai târziu, numa să prind un astfel de caz. Nu știu ce tip de gară e aceasta, dar mă gândesc că e atât de automatizată, că impiegatul nu apasă decât un buton, MĂ GÂNDESC (ceea ce nu înseamnă, că așa și este, poate ne corectează un specialist în domeniu), și tot ce trebuie se schimbă automat: trecere, macaz, semnal, la simplul fapt că ultima osie a depășit și ultimul macaz.

O altă chestie foarte interesantă e că impiegatul de fiecare dată iese din biroul său, am văzut ușa deschisă, e singur, nu e nimeni la masa de control a gării, și se uită exact la aceste fenomene: intră ultimul vagon al marfarului din sens opus pe linie abătută, trecerea pe care l-a depășit cu doar câteva secunde se închide iarăși de la sine, macazul, semnalul de ieșire, și el stă cu un zâmbet pe față de genul: da, totul funcționează perfect...

Mă gândesc și la faptul că vrea să controleze cu proprii săi ochi trecerea la nivel, nu cumva să se întâmple acolo vreun accident, realmente, cum trece un tren, după doar câteva secunde se închide iarăși, dacă șirul de mașini e prea lung, unii șoferi se gândesc că trecerea s-a defectat, că doar în fața lor a trecut trenul, și intră pe calea ferată, nu se gândesc, că poate vine un tren din sens opus (sau pe linia cealaltă dublă)


Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Vin 24 Aug 2012, 15:44, editata de 1 ori
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 15:36

Eu nu am zis ca la Targu Mures nu e asa, nu am de unde sa stiu, nu e nevoie sa pui filmulet, eu te cred. Doar am zis cum sunt facute instalatiile aici pe 502 si ca asa mi se pare normal sa existe temporizare.

P.S. aceasta temporizare e doar pentru cand exista tren inainte de semnal. In cazul punerii pe liber de la o linie libera (in cazul executarii parcursului de trecere fara oprire) semnalul se pune imediat pe liber, bariera urmand sa se inchida la apropierea trenului.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1889
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Vin 24 Aug 2012, 15:57

Eu cred că temporizarea nu-și mai are rostul. Daca pornești din stație de pe roșu cu liber: până ce trenul demarează, curge timpul, curg secundele... Că doar nici un tren nu demarează ca Schumacher pe F1!

Daca roșu se schimbă brusc în verde, când trenul se află în apropierea semnalului, la cam 100 m de aceasta cu 10 km/o, cu frânele activate, urmând să oprească, și brusc accelerează, iarăși: deși se află în mers, de la o viteză atât de mică nu va putea accelera la o viteză prea mare pe o distanță atât de scurtă cum sunt trecerile astea, deci conchid: vor exista și pe viitor cazuri din acestea, și nu sunt chiar atât de periculoase cum ne gândim noi.

Deci daca pui temporizare, timpii de așteptare la treceri și așa destul de mari cresc și mai mult. Cred că semnalele acestea mai noi de aceea nu mai au temporizare, și nici nu vor avea în viitor.
Sus In jos
Costin.H



Numarul mesajelor : 651
Reputatie : 3250
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 16:36

ma scuzati, dar ma bag si eu in discutie Smile

Citat :
Eu cred că temporizarea nu-și mai are rostul. Daca pornești din stație de pe roșu cu liber: până ce trenul demarează, curge timpul, curg secundele... Că doar nici un tren nu demarează ca Schumacher pe F1!
dar daca bariera e la doar 50 de metri fata de semnalul de acoperire si trenul e format dintr-o locomotiva electrica si 2 vagoane, ai foarte mari sanse ca trenul sa prinda in pasaj o masina Smile

Citat :
O altă chestie foarte interesantă e că impiegatul de fiecare dată iese din biroul său, am văzut ușa deschisă, e singur, nu e nimeni la masa de control a gării, și se uită exact la aceste fenomene: intră ultimul vagon al marfarului din sens opus pe linie abătută, trecerea pe care l-a depășit cu doar câteva secunde se închide iarăși de la sine, macazul, semnalul de ieșire, și el stă cu un zâmbet pe față de genul: da, totul funcționează perfect...
Daca e instalatie CED CR3, din cate stiu eu, parcursul se memoreaza daca nu poate fi setat (unul din elementele din calea de rulare inca nu e disponibil, sau exista vreo ocupare). Imediat ce elementele sunt disponibile, parcusul se face si semnalul se pune pe liber.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1889
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Vin 24 Aug 2012, 17:04

O să postez un filmuleț și de acest gen, tocmai din Tg. Mureș N, poți verifica chiar și pe google-maps imagine din satelit, exact la (nici) 50 de m ai o trecere la nivel, (și trenurile personale sunt compuse exact din 1 loco + 2 vag) exact după semnalul de ieșire. Și crede-mă, de când s-a făcut automatizarea, de 12 ani, NICI O mașină n-a fost prins pe trecerea la nivel! Și trenul pornea în minutul în care avea culoare verde, nu mai târziu!

Cu memorizarea te cred, beneficiile informaticii, a calculatoarelor. Probabil că impiegatul cerea cale liberă încă înainte ca aceasta fizic pe teren să fie realmente cale liberă, că altfel cum să explici faptul acesta, prima oară am crezut că e o minune, n-am crezut ochilor: cum intra ultimul vagon pe linie abătută, pac se închidea trecerea, pac se schimba macazul, pac lumina verde la semnal, și toate astea când impiegatul era afară pe peron, uitându-se ca un copil la toată această "joacă"... Totul începe să devină un joc pe calculator. Toată lumea, chiar și viața noastră ;-))))))))))
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 17:07

Czirjak Arpad a scris:

"...cum se mai practica la incrucisari tii bariera inchisa dupa ce trece marfarul (in cazul nostru) iar la punerea pe liber pentru accelerat dureaza foarte putin deoarece bariera e deja inchisa de inainte sa soseasca marfarul."

Aici iarăși trebuie să te contrazic, Tg. Mureș N e o gară automatizată recent, după anul 2000, dar chiar și în aceste cazuri de încrucișări: cum a trecut ultima osie a ultimului vagon al marfarului care vine din față, trecerea devine liberă, oricât de scurt ar fi timpul acela, chiar și câteva secunde, iarăși o să postez un filmuleț, numai să prind un caz din ăsta cum am văzut de fiecare dată, și cum a intrat și ultima osie a ultimulu vagon de marfă pe liniea abătută, în aceeași secundă: trecera se închide, macazul se schimbă pe directă și semnalul de ieșire se schimbă pe liber.

Da, asa e normal, ca bariera sa se deschida dupa ce trece trenul de ea, dar IDM o poate mentine inchisa in cazul incrucisarilor prin apasarea butonului aferent barierei, asta daca vrea sa expedieze repede trenul urmator.
Sus In jos
Costin.H



Numarul mesajelor : 651
Reputatie : 3250
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 17:08

Czirjak Arpad a scris:
Cu memorizarea te cred, beneficiile informaticii, a calculatoarelor
imi pare rau sa te dezamgesc, dar totul se realizeaza prin intermediul unor relee Smile
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10901
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 17:15

Costin.H a scris:

Daca e instalatie CED CR3, din cate stiu eu, parcursul se memoreaza daca nu poate fi setat (unul din elementele din calea de rulare inca nu e disponibil, sau exista vreo ocupare). Imediat ce elementele sunt disponibile, parcusul se face si semnalul se pune pe liber.

Asa e. Am observat ceva de genul asta si la instalatiile CED-CR2.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3548
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Sam 25 Aug 2012, 13:25

Fie ca e CR2 sau 3 semnalul de iesire nu se pune pe liber pana nu sunt indeplinite anumite conditii. Bat-ul sa Sat-ul printre multe altele. Si aceasta are o temporizare in funcție de lungimea pasajului si trafic. De exemplu la mine in statie,Bat dupa 20m de semmalele de iesire, unde pasajul are 5linii se inchide cam in 40sec.
Despre partea cu semnalul de iesire pe liber pana sa opreasca trenul, si obligatiile IDM,tastez mâine ca acum sunt pe plaja la Costinești Very Happy
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1889
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Sam 25 Aug 2012, 13:34

Nu e cumva o anomalie, că trenul intră cu semnalul de intrare pe galben, adică cu ordinul: atenție, semnalul de ieșire e pe roșu. Bine, înțeleg eu că linia e liberă, și că trenul are oprire în stație, dar totuși... Dar e diferență între un tren cu oprire în stația respectivă, și un accelerat cu trecre fără oprire, atunci da, este posibil ca semnalul de ieșire să se pună pe liber chiar și daca trenul a intrat cu semnalul de intrare pe galben...

Păi da. MÁV nu permite staționarea în fața semnalului pe liber, tocmai ȘI din cauză să nu ocupi linia de-a mușKii!

Semnalul se pune pe liber ca să mergi, deci o poruncă cu executare imediată, nu ca o informație privind următoarele 10 minute, de genul daca vrei, poți să mergi, că ai cale liberă...

În altă ordine de idei... N-am înțeles, că daca liniile transcarpatice mai toate au o declivitate de peste 20 la mie, atunci de ce nu se circulă pe varianta de pe valea Oltului, Podu Olt - Râmnicu Vâlcea - Piatra Olt - Caracal, unde NU există o astfel de declivitate mare, și traficul e cel mai rar pe aici...

În altă ordine de idei: la așazisele "dublări (de-ale mele)" am mai observat și Târgu Jiu - Filiași: o variantă vestică prin Rovinari, respectiv o altă variantă estică prin Târgu Cărbunești. Diferență nesemnificativă de 8 km.

La fel și între Suceava - Păltinoasa (Gura Humorului): o variantă de nord prin Dărmănești 45 km, și o altă variantă spre sud 42 km, diferență nesemnificativă de 3 km...

Idem și între Craiova - București N. Gr. A.: pe M 900 ai 209 km, iar spre nord prin Piatra Olt - Costești - Pitești ai 250 km, a nu, îmi cer scuze, aici diferanța deja e prea mare, de 41 km...
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3548
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Sam 25 Aug 2012, 14:44

Suprimarea opririlor la tr. de calatori se din prin ordin de circulatie. La cele de marfa prin semnalele de circulatie. Cu alte cuvinte la tr. de calatori si daca are verde la intrare, mecanicul tot va opri daca are oprire in livret si nu are un ordin de circulatie ca suprima oprirea.
Deci nu e nici o anomalie.
Si mai e: la calatori ordinul de plecare il da IDM cu paleta verde, plus ca e obligat sa respecte timpii de mers din livret, respectiv ora de plecare..
Ooff ma pui sa tastez cu nisip pe mâini Very Happy
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Astazi la 18:38

Sus In jos
 

Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cele mai accentuate urcușuri
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Cele mai rapide trenuri din lume
» Cele mai urâte gări din România
» CELE mai urate locomotive din romania si din lume
Pagina 3 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-