Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Joi 23 Aug 2012, 13:11

Pai la Izvorul Muresului nu opreste ca e statiune?

Contrar, trenurile opresc pentru ca seful de tren urca pe locomotiva.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1888
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Joi 23 Aug 2012, 15:08

Nu prea înțeleg argumentul, pentru că opresc și toate marfarele, indiferent dacă au sau nu cale liberă...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Joi 23 Aug 2012, 17:05

Dan tm are dreptate, acesta e motivul pentru care trenurile de calatori opresc in statiile varf de panta (Predeal, Balota, Mestecanis etc)
Sa iti dau un exemplu, in anii 90 circula un Expres Iasi - Timisoara cu putine opriri. De la Suceava pana la Dej oprea doar la Vatra Dornei Bai hc. pentru ca era statiune si la Mestecanis (un mic sat) pentru ca era varf de panta (bine, pe atunci se facea si revizia vagoanelor), atat.

Trenurile marfare opresc in varf de panta pentru a se face proba franei pentru coborare. MariusD iti poate da mai multe detalii.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3547
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Joi 23 Aug 2012, 17:52

R006 a scris:

Art.69.
(1) În stațiile vârf de pantă prevăzute în Anexa 12, la trenurile de marfă în tranzit, când nu intervin modificări în compunerea acestora se va executa verificarea ieșirii aerului prin robinetul frontal de la ultimul vehicul feroviar remorcat din compunerea trenului, astfel:
a) după oprirea trenului în stație, mecanicul va efectua slăbirea frânelor automate și implicit alimentarea conductei generale de aer a trenului la presiunea de regim;
b) agentul autorizat al OTF se deplasează la urma trenului și deschide robinetul frontal de aer de la ultimul vehicul feroviar remorcat din tren timp de 15 – 20 secunde, în funcție de lungimea trenului, mecanicul urmărind în acest timp scăderea bruscă a presiunii în conducta generală de aer a trenului și creșterea presiunii în cilindrii de frână ai locomotivei.
(2) La trenurile în tranzit la care au intervenit modificări în compunere în stațiile vârf de pantă, verificarea funcționării semnalului de alarmă de la vagonul de semnal se face numai dacă vagonul de semnal a fost înlocuit.
(3) La trenurile compuse în stațiile vârf de pantă, proba frânei se execută conform instrucțiunilor în vigoare, identic probei complete care se efectuează trenurilor în cadrul reviziei tehnice la compunere.
(4) În toate cazurile proba frânelor, respectiv verificarea ieșirii aerului prin robinetul frontal de la ultimul vehicul feroviar remorcat din tren, în stațiile vârf de pantă se execută cu locomotiva, respectiv automotorul care remorcă trenul.
(5) La automotoarele DESIRO nu se execută probă completă în stațiile vârf de pantă prevăzute în Anexa 12, orice defect apărut în circulația automotorului (tracțiune, sisteme de frânare și instalații anexe) fiind semnalat imediat pe ecranul calculatorului de bord.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Joi 23 Aug 2012, 17:57

Va multumesc pentru completari!
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1888
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Joi 23 Aug 2012, 20:59

Acum am înțeles, mulțumesc pentru precizări! Deci avem o anexă cu numărul 12! Deci mă gândesc că nu figurează acolo toate pantele, că sunt trenuri IR între Cluj Napoca - Oradea, care nu opresc decât la Huedin și Aleșd. Deși punctul culminant e tunelul dintre Jebuc - Stana! Panta aceasta nu are 2%, dar e o pantă destul de accentuată, ca să forțeze locomotivele neelectrice. La fel nu opresc pe punctul culminant nici trenurile accelerate dintre Câmpia Turzii - Apahida, deși panta e destul de accentuată ca să forțeze locomotivele...
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3547
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Joi 23 Aug 2012, 21:26

Citat :

ANEXA 12
la Regulamentul nr.006


Stațiile vârf de pantă și secțiile de circulație caracterizate prin pante mari

1. Balota:
- pentru secția Balota – Șimian cu pantă caracteristică de 27 ‰.
2. Predeal:
- pentru secția Predeal – Brașov cu pantă caracteristică de 26 ‰;
- pentru secția Predeal – Câmpina cu pantă caracteristică de 20 ‰.
3. Livezi Ciuc:
- pentru secția Livezi – Ciceu cu pantă caracteristică de 25 ‰;
- pentru secția Livezi Ciuc – Ghimeș cu pantă caracteristică de 25 ‰.
4. Vârful Dealului:
- pentru secția Vârful Dealului – Iliești cu panta caracteristică de 23 ‰;
- pentru secția Vârful Dealului – Cacica cu panta caracteristică de 28 ‰.
5. Mestecăniș:
- pentru secția Mestecăniș – Iacobeni cu panta caracteristică de 26 ‰;
- pentru secția Mestecăniș – Valea Putnei cu panta caracteristică de 28 ‰.
6. Bârnova:
- pentru secția Bârnova – Ciurea cu pantă caracteristică de 24 ‰.
7. Palas:
- pentru secția Palas – Constanța Port, zona A, cu panta caracteristică de 17 ‰;
- pentru secția Palas – Constanța Port, zona B cu panta caracteristică de 12 ‰.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1888
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Joi 23 Aug 2012, 22:04

Păi pe lista asta nu prea figurează Izvoru Mureș. Ș-atuncea ce ne facem? Că opresc toate trenurile. Să conchidem că e o stațiune montană? Totuși, tare interesant că e vârful pantei și opresc și marfarele... Salva - Vișeu nu apare? Că e o pantă atât de abruptă acolo, oprea în fiecare stație, iar pe anumite mici porțiuni călătorii coborau în timpul mersului între 2 stații periclitând propria lor viață...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Joi 23 Aug 2012, 22:13

Panta medie intre Izvorul Oltului si Izvorul Muresului este de 12 la mie iar intre Izvorul Muresului si Voslabeni e 10 la mie, deci nu e asa mare panta.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1888
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Vin 24 Aug 2012, 00:27

Vlade! M-am mirat în cazul personalului de la Mihăileni cu oprire în fața semnalului de ieșire pe liber, că regulamentul MAV interzice așa ceva pe teritoriul Ungariei. Așa cum lumina roșie ordonă oprirea, așa și lumina verde ordonă trecerea, deci interzice oprirea (ca în cazul nostru)! Semnalul de ieșire în aceste cazuri pe teritoriul MAV se poate pune pe liber DOAR DUPĂ CE trenul cu oprire obligatorie în stația respectivă a oprit și după staționare i-a venit minutul pornirii.

Se face așa tocmai pentru a evita șirurile neterminat de lungi de la trecerile la nivel aflate în interdependență cu semnalul de ieșire din raza gărilor.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 00:43

Rosu ordona oprirea, intradevar, insa verdele NU ordona trecerea si NU interzice oprirea. Verdele, la fel ca si galbenul si celelalte indicatii permisive indica faptul ca trecerea pe langa semnal e libera, ca nu exista tren pana la semnalul urmator si ca parcursul e inzavorat, barierele sunt inchise etc. Daca situatia o impune se poate opri si la semnal pe liber asa cum se opreste in linie curenta in halte chiar daca exista semnal de bloc pe verde.
Si la noi e la fel ca la unguri, dar sunt unii impiegati care pun pe liber iesirea mai devreme (bineinteles, nu inainte ca trenul sa depaseasca semnalul de intrare pe galben) de obicei cand trenul e intarziat.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3547
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 02:15

R005 a scris:

Art. 175. - (1) Trenurile care au oprire în stație se primesc cu semnalul de ieșire pe oprire.
(2) La trenurile de călători și mixte care au opriri de cel mult 3 minute, semnalul de ieșire se poate pune pe liber numai după ce trenul s-a angajat pe linia de primire.
(3) În stațiile necentralizate electrodinamic, situate pe secții de circulație cu trafic redus, în care administratorul infrastructurii feroviare a aprobat ca serviciul de mișcare să se execute de către IDM și un singur acar pentru ambele capete ale stației, primirea trenurilor de călători și mixte, cu oprire în stație, se poate face și cu semnalul de ieșire pe liber.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 09:30

Eu de cind ma stiu si de cind am navetat cu trenul am urcat in tren cu semnalul de iesire pe liber.
Aici la mine pe un capat e BLA pe celalalt semnale mecanice.
Trenul intra in statie, se pune semnalul pe verde, ajunge la peron, opreste, i se da plecarea si gata.

cred ca nu e relevanta comparatia cu MAV unde e alt sistem de semnalizare.

In ce priveste rampele si pantele mari, nu toate sint trecute in lista, dar exista reglementari pentru fiecare zona in parte, asa de exemplu chiar in livret exista o mentiune ca se intirzice folositea EA ca impingatoare pe linia Petrosani -Banita daca nu ma insel, fara a da detalii.

Idem in livretul de marfa exista o lista cu modul de stabilire a tonajelor trenurilor cu mentiuni: ,, 3000 de tone fara oprire la semnalu de intrare in statia X, contrar 2500 tone" sau tonaj pe baza de experienta cu EA , cu EC *** tone"

Avind aceste date se tine cont la stabiulirea traselor si rimpilor de mers.

Statia Livezi Ciuc este intr-o zona izolata unde nu urca si nu coboara nimeni, (era un reportaj al nostru pe rfr) dar IR opresc acolo pentru ca instructia prevede ca seful de tren sa urce pe masina. De aceea probabil opresc si in Izvorul Muresului, desi eu am crezut ca e statiune balneara.

Nu este necesar ca toate pantele sa fie in lista pentru ca doar cele foarte mari impun anumite masuri speciale sa zicem.
Sus In jos
daniel_c



Numarul mesajelor : 411
Reputatie : 2076
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Vin 24 Aug 2012, 13:18

Vlad a scris:
Rosu ordona oprirea, intradevar, insa verdele NU ordona trecerea si NU interzice oprirea. Verdele, la fel ca si galbenul si celelalte indicatii permisive indica faptul ca trecerea pe langa semnal e libera, ca nu exista tren pana la semnalul urmator si ca parcursul e inzavorat, barierele sunt inchise etc. Daca situatia o impune se poate opri si la semnal pe liber asa cum se opreste in linie curenta in halte chiar daca exista semnal de bloc pe verde.
Si la noi e la fel ca la unguri, dar sunt unii impiegati care pun pe liber iesirea mai devreme (bineinteles, nu inainte ca trenul sa depaseasca semnalul de intrare pe galben) de obicei cand trenul e intarziat.
cu ani in urma imi aduc aminte de o intamplare, un mecanic mai atzos de la Arad, proaspat autorizat la rapide/accelerate a trecut printr-o statie, nu-mi aduc aminte care inainte de Brasov, imediat dupa schimbarea mersului, cand s-a introdus respectiva oprire

asta s-a intamplat in anii Ž90, mai aproape de 2000 cred, mecanicul respectiv fiind dat afara, intalnindu-l dupa incident la uzinale
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1888
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Vin 24 Aug 2012, 14:16

[quote="ionutz72"][quote="R005"]
Art. 175. - (1) Trenurile care au oprire în stație se primesc cu semnalul de ieșire pe oprire.
(2) La trenurile de călători și mixte care au opriri de cel mult 3 minute, semnalul de ieșire se poate pune pe liber numai după ce trenul s-a angajat pe linia de primire.
(3) În stațiile necentralizate electrodinamic, situate pe secții de circulație cu trafic redus, în care administratorul infrastructurii feroviare a aprobat ca serviciul de mișcare să se execute de către IDM și un singur acar pentru ambele capete ale stației, primirea trenurilor de călători și mixte, cu oprire în stație, se poate face și cu semnalul de ieșire pe liber.
[/quote][/quote]

În Ungaria aliniatul 2, respectiv 3 NU există în regulamentul MÁV. Singurul articol e cel de la aliniatul 1: Trenurile care au oprire în stație se primesc cu semnalul de ieșire pe oprire. Semnalul de ieșire se pune pe liber doar după ce trenul respectiv a intrat pe linia respectivă, a oprit, și îi vine minutul în care trenul respectiv are oră de plecare, cu nici un minut mai devreme (nu m-am uitat la capitolul sancțiuni și pedepse, dar știu sigur, că în ultimii 22 de ani niciodată n-am văzut la MAV semnalul de ieșire pe liber ca în cazul de la Mihăileni - să mă scuzați mirarea mea, dar eu consider acest fenomen ca fiind ceva anormal și destul de periculos), tocmai pentru a evita șirurile neterminat de lungi de la trecerile la nivel din raza gărilor care depind de indicația de liber a semnalului de ieșire.

Aș recomanda specialiștilor în domeniu ca și la CFR să se abroge aceste aliniate cu numărul 2, respectiv 3.

A, că la noi se pune pe liber mult mai devreme, destul de periculos, și eu o consider PROSTIA impiegaților. Că până ce trenul intră în gară, oprește, staționează, îți dai seama pot trece chiar și 10 minute. În 10 minute o să ai la trecere un șir, care va fi din ce în ce mai nerăbdător, și va încerca să treacă calea ferată chiar și pe roșu, mai ales vâzând trenul care staționează în gară!!!

Deducem de aici automat, că trenurile care nu au oprire în stație, dar au roșu la ieșire, și între timp calea devine liberă, semnalul schimbându-se în verde, iarăși foarte periculos, că mecanicul în mod normal încetinește să oprească la lumina roșie, dar văzând lumina verde BRUSC va accelera, iar timpul la trecerea la nivel e PERICULOS de scurtă, aici întotdeauna se vor petrece accidente, că deși trenul se află în raza de acțiune a trecerii la nivel, din cauza semnalului de ieșire pe roșu nu este activat. Din păcate aceste cazuri nu s-au abrogat din regulamentul MAV, nici din cel al CFR, și cred că vor rămâne și în continuare la goarnele tari și lungi, repetate ale mecanicului (măcar ei au inteligență și știu despre ce e vorba), deci rămân foarte periculoase.

Referitor la BLA, semnalele sunt pe liber toată ziua, chiar și fără trenuri, daca calea e liberă, că aceste semnale BLA nu depind de nici un impiegat, sunt automate, și bagă roșu doar pentru trenurile din spatele tău...

Citind Instrucția de semnalizare a MAV (e pus pe net), sunt mici diferențe, dar sistemul în fond e desigur același, aproape identic cu cel românesc, cu mici îmbunătățiri mai severe...

Și la MAV e adevărat și viceversa: dacă semnalul e pe liber, îți ordonă trecerea, și tu nu treci (cum am văzut aici cazul de la Mihăileni), ci oprești (să faci un pipi, sau să coboare colegul, sau să-ți vină minutul de plecare stipulat în Mersul Trenurilor de Călători, sau nu mai știu ce chestii am văzut la CFR), iarăși vei fi tras la răspundere, poate dat afară de pe orice locomotivă...

Regula este valabilă indiferent de tipul de semnalizare, deci chiar și la semnalele mecanice.


Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Vin 24 Aug 2012, 14:51, editata de 3 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Astazi la 05:50

Sus In jos
 

Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cele mai accentuate urcușuri
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Cele mai rapide trenuri din lume
» Cele mai urâte gări din România
» CELE mai urate locomotive din romania si din lume
Pagina 2 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-