Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1885
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 13:01

Sunt nevoit să deschid acet nou topic, mie tare îmi lipsește!

M-ar interesa cele mai grele urcușuri din România, desigur acestea se află pe liniile transcarpatice, Mestecăniș, Ghimeș, Monor-Gledin, Izvoru Mureș, Predeal, valea Jiului, Domașnea, Aghireș, Câmpia Turzii - Apahida, etc...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 13:08

pai sint cele din instructia de remorcare.

Mestecanis, Predeal, Balota, Cacica
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1885
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: ?   Mier 22 Aug 2012, 13:18

Doar atât? Celelalte nu se precizează?
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 13:34

Apoi, acolo sint date cele mai mari pante/rampe nu toate din tara.
Si nici nu am instructia la indemina acuma.
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4980
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 14:29

Ar mai fi urcusurile de pe Salva - Viseu, unde panta atinge 22 la mie, si tractiunea diesel. Cred ca in prezent, e panta cea mai mare din tara, cu tractiune diesel (mai demult era Subcetate - Caransebes). Pe Oradea-Cluj nu tin minte sa fi vazut panta mai mare de 16 la mie.

_________________
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10217
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 14:51

Banita la Petrosani Smile
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 15:08

Ciurea - Barnova;
Targu Frumos - Ruginoasa;
Siculeni - Livezi Ciuc;
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1885
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: Salva   Mier 22 Aug 2012, 15:09

Da. Corect. Între Salva - Vișeu de Sus am călătorit și eu pe vremea când mai era deschisă și linia spre Borșa. Tare m-am mirat, că fiind tren accelerat, oprea în toate stațiile, dar chiar și de nu oprea, sătenii coborâseră între 2 stații DIN MERS!!! (destul de periculos, zic eu...)

Pentru cei mai buni prieteni pasionați:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Salva%E2%80%93Vi%C8%99eu_de_Jos

Altă mirare a mea a fost când trenul pornea din stațiile alea aflate toate în pantă: trenul natural se lăsa un pic spre spate, până ce loco prindea putere și trăgea să pornească. (Asta cred din cauză că mai întâi dezactivezi frânele, și după aia bagi viteza.) Totuși, pe vremea aceea trenul mai avea 10 vagoane, era un accelerat de la București spre Sighet, nu știu daca mai există așa ceva pe acolo... Da, era locomotiva singură, Diesel.

Referitor la Cluj - Oradea:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Oradea%E2%80%93Cluj-Napoca

Punctul culminant: tunelul dintre Stana și Jebuc. Deci se subînțelege că pe acolo e panta cea mai abrubtă (da, într-adevăr acolo e - linie dublă neelectrificată cu BLA!). Am călătorit de mai multe ori și pe aici, și lucră locomotivele Diesel fără perechi, destul de forțat!

Un scurt filmuleț de nici 5 minute cu trenul din Stana (10 vagoane cu o singură loco, viteză constantă - fără decelerare):

http://www.youtube.com/watch?v=zS64Wjs9Ny0

Vă rog să priviți cu atenție tăblițele de pe marginea căii ferate, indicatoarele de declivitate: unul după altul!

Iată și situația de pe valea Trotușului, prin pasul Ghimeș, zonă des călătorită și de către mine:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Adjud%E2%80%93Com%C4%83ne%C8%99ti%E2%80%93Siculeni

Linia prctic începe să urce de la ieșirea spre est, spre Carpați adică (spre Adjud) din stația Mihăileni până dincolo de Livezi Ciuc, până la intrarea în tunelul Ciumani de peste 1,2 km, la ieșire deja coboară, e acolo celebrul viaduct, de fapt sunt 2, unul înainte de tunel, altul după... Da. Sunt de acord cu toată lumea. E cea mai frumoasă zonă (feroviară) din țară.


Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Mier 22 Aug 2012, 15:35, editata de 4 ori
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4980
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 15:30

Arpad, ca o mica completare, linia 501 incepe sa urce de la iesire din Siculeni, doar ca panta e mai "moale"...Pana la Mihaileni urca in medie cam 8-9 m/km (Siculeni altitudine 680 m, iar Mihaileni altitudine 737 m). Intr-adevar, imediat dupa macazele de iesire din Mihaileni spre Livezi Ciuc, panta e aproape constant 25 la mie. Exceptie fac viaductul Caracau, unde panta liniei e de 10 la mie, si gara Nadejdea.

_________________
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1885
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: ?   Mier 22 Aug 2012, 15:49

Poate că ai dreptate, dar hai să ne uităm un pic mai atent la acest filmuleț, ieșire din Siculeni. Cred că n-am văzut nici o tăbliță semnalând declivitatea... Cabview cu sunete originale! Fain, tare de tot!

http://www.youtube.com/watch?v=5WdCAFQ8C2w&feature=plcp

Ca un fapt divers: semnalul de ieșire Mihăileni arată liber, dar mecanicul tot oprește...


Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Mier 22 Aug 2012, 16:19, editata de 2 ori
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4980
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 16:05

La minutul 3:06 in acel clip, imediat dupa primul stalp de electricitate de pe partea stanga, este o placuta de declivitate montata pe un stalp mai mic de beton. Alt filmulet aici , la minutul 5:14 se poate observa parca ceva mai bine, aceeasi placuta.

_________________
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 16:17

Czirjak Arpad a scris:

Ca un fapt divers: semnalul de ieșire Mihăileni arată liber, dar mecanicul tot oprește...

Opreste fiindca e tren personal si are oprire in Mihaileni.
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5499
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Mier 22 Aug 2012, 21:54

DUAL a scris:
Banita la Petrosani Smile
Pui - Banita e ma greu ca Petrosani - Banita.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10217
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Joi 23 Aug 2012, 00:33

Da ,dar si invers e destul de greu .. si nu ma referisem la Banita-Petrosani .. am pus Petrosani ca e mai aproape si nu stiu cati stiu statiile de pe 202 Very Happy
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 285
Reputatie : 1885
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Joi 23 Aug 2012, 12:51

Am și eu o întrebare. De ce opresc toate trenurile pe punctele culminante?

De fiecare dată mi s-a întâmplat, să călătoresc cu acceleratul, tractat de o singură locomotivă electrică, cu număr de vagoane sub 10, care oprea în Izvoru Mureș de fiecare dată. Deși nu făcea cruce cu nici un alt tren, și nici proba frânei nu se făcea niciodată, stația fiind un mic sătuc în munți. Și urcușul dinspre Voșlăbeni nu are nici 2%...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcușuri   Astazi la 14:04

Sus In jos
 

Cele mai accentuate urcușuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cele mai accentuate urcușuri
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Cele mai rapide trenuri din lume
» Cele mai urâte gări din România
» CELE mai urate locomotive din romania si din lume
Pagina 1 din 6Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-