Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Discutii CENAFER

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
Balto
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1592
Reputatie : 3836
Data de inscriere : 05/12/2010

MesajSubiect: Discutii CENAFER   Lun 20 Aug 2012, 22:20

Deschid acest topic, cu speranta ca cineva, cunoaste sau a absolvit la CENAFER (Centrul Național de Calificare și Instruire Feroviară) deoarece sunt interesat sa ma inscriu (anul viitor) la CENAFER Iasi, pentru postul de mecanic de locomotiva.
Daca cunoasteti detalii despre examenul de admitere, acte necesare la inscriere, pareri, data inscrierilor, durata scolarizarii, numarul de posturi etc. va rog sa postati, poate sunt si altii interesati de subiect inafara de mine. Wink De asemenea sunteti invitati sa comentati/discutati despre acest subiect aici.
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5873
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Lun 20 Aug 2012, 22:36

Dupa ce faci rost de vre-o 1000euro(cam atat costa scoala, nu trebuie sa dai examen inainte, se da la sfarsit) o sa-ti spuna ei ce acte iti trebuie. Iar la final, orice sut in coor e un pas inainte. Te sfatuiesc sa nu traiesti cu speranta ca vei fi angajat imediat la CFR mai sunt mii sau chiar zeci de mii de mecanici cu scoala absolvita, majoritatea si cu experienta care asteapta sa mai apara cate vre-un loc de munca pe la vre-un privat ca la CFR nu se mai angajeaza mult timp de acum incolo.
Daca vrei sa faci lucrul asta pentru placerea ta sa ai diploma de mecanic acasa sa-ti faci vant cu ea vara, go ahead si succes.

PS. Asa zisele fonduri europene sunt doar pentru cei care lucreaza deja in CFR, sa dau un exemplu, doar daca acarul Paun vrea sa se faca mecanic el are scoala gratuita, ceilalti vor da cashul.
Si eu am vrut sa fac scoala de mecanici de locomotiva, dar am ajuns la concluzia ca nu are rost sa-mi bat joc de 4500lei pentru o bucata de hartie care nu imi va folosi la nimic...mai am 3 diplome acasa si degeaba, nu mai imi trebuie inca una.

PPS. Sau exista posibilitatea sa termini scoala la 20 de ani si sa te angajezi in domeniu cand iti vine randul, pe la 35-40de ani.
Sus In jos
Balto
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1592
Reputatie : 3836
Data de inscriere : 05/12/2010

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Lun 20 Aug 2012, 22:50

Documente necesare la inscriere:

- cerere de inscriere;
- declaratie pe proprie raspundere ca nu suferi de boli cronice sau epilepsie;
- copie dupa buletinul de identitate;
- copie dupa cartea de munca (daca ai);
- copie dupacertificatul de nastere;
- acte de studii. Ne vor primi si cu diploma de liceu, insa ideal ar fi sa o avem si pe cea de BAC.
- avizul analizelor medico-psihologice, pentru care iti vor da ei trimitere sa le efectuezi la cel mai apropiat spital CFR, dupa ce ai depus cererea de inscriere.


Timp de un an, se vor invata urmatoarele materii:

- structuri portante;
- locomotive si automotoare cu motoare diesel;
- locomotive si automotoare electrice;
- Instructia 201 ( a personalului de locomotive);
- Instructia 004 ( semnalizare);
- Instructia 006 ( remorcare si franare);
- Instructia 002 ( regulament de exploatare tehnica);
- Trenuri de mare viteza;
- Georgrafie feroviara;
- Sanatatea si Securitatea Muncii ( SSM si PSI );
- Sisteme de franare;
- Instalatii speciale ( se refera la INDUSI, VACMA, IVMS, ICL, CEL, radiotelefoane, etc )
- Informatica;
- Organizare ( se refera la organizarea administrativa, logistica si ordine legislative la calea ferata).
Sus In jos
EuroNight
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 327
Varsta : 25
Localizare : Ploiesti
Reputatie : 2011
Data de inscriere : 04/05/2012

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 21 Aug 2012, 00:38

Momentan la CENAFER nu se mai pot face cursuri de calificare din cate stiu eu . Dupa cum e scris si mai sus acum se recalifica angajatii CFR pe bani europeni .
Sus In jos
cont inactiv



Numarul mesajelor : 1571
Reputatie : 4124
Data de inscriere : 25/04/2010

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 21 Aug 2012, 00:39

Ce bine suna, automotor electric....Smile), parca sunt rame electrice, nu automotoare....mno, s-or motoriza si cu motoare pe baza de baterii, panouri solare, motoare de lexus....is in urma. De ce nu suni tu un pic la Cenafer Iasi, eu am fost anul trecut si or zis ca prea curand nu se face clasa, n-aveau cursanti inscrisi cu bani. Daca te incadreaza vreun operator si apoi te lasa un an sa te scolarizeze, timp in care iti plateste si salariu si scolarizare, brici...daca nu, ioc, nu-i convine nimanui. Eu zic sa te interesezi ori la Palas la Constanta, ori la Bucuresti, astia fac mai des scoala, parca chiar anual.
Legat de instruirea personalului nu stiu ce durata avea programul asta, erau ceva fonduri si nu stiu mai ce, oricum, frecus mare, parca ultimul an era 2012 sau 2013. Intra un pic la ei pe site si intreaba, din ce am inteles esti acceptat si pe baza diplomei de 10 clase, stadiul liceal inferior. Intr-un timp era bine, se cerea BAC-ul si alte minuni, din ce-mi amintesc parca trebuie sa ai 20 de ani, daca nu ma insel.
De gasit loc de munca, daca vrei, gasesti....
Imi ziceau niste prieteni mecanici, colegi de-ai lor, tot mecanici, au plecat in spania si s-au angajat acolo, dar nu ca mecanici de drum, s-au angajat si fac canalul la masini cand intra la depou, si nu pe bani marunti. In fine, asta e doar asa, dar sa stii ca si in tara gasesti posturi daca vrei. Avantajul, norma e de 178-180 de ore, depinde de cate zile are luna, lucru bun la marfa, si asta referitor la operatori privati, cum era GTF-ul, plecai cu tren, il duceai, uneori il aduceai si inapoi, si faceai 4-5 zile in care scoteai 45-50 de ore dintr-o cursa, plecai 3 curse si restul stateai acasa. La CFR Marfa te schimba la un anumit numar de ore daca nu ma insel, la Calatori la fel, faci azi o cursa dus intors, maine faci manevre, poimaine iar esti la drum dar cursa de seara, te intorci dimineata, si tot asa, nu stiu cate zile libere prinzi intr-o luna. Avantajul e ca la calatori nu umbli cu mainile prin ulei si alte minuni, esti la camasa, cravata, daca te respecti, ca asa am vazut si eu fel de fel. Dar daca vrei, mie mi-au recomandat toti daca prind, sa intru la Calatori, pacat ca m-am razgandit de moment cu scoala de mecanici. Partea naspa e ca faci regulat aceleasi curse, la privati, la unii dintre ei, colinzi cam toata tara, depinde de operator si programul personalului.
La unii se trimite echipa de la cap la coada pe tot traseul, la unii se fac schimburi de echipe pe traseu, unii operatori trimit mecanicii in toata tara, in functie de orele cumulate si liberele dintre curse probabil, altii trimit mecanicii pe diferite trase si atat....de la pana la, dupa sunt schimbati cu alti mecanici din zona de la pana la....
Deci, vezi si cum vrei sa lucri, daca vrei camasa si cravata, apai tata, calatorii is de tine, daca vrei schimburi, treci la marfa, ori daca vrei sa colinzi tarisoara asta cat mai mult pe tren, cauti privatul care trage la extrem de mecanici si nu practica schimburile pe traseu. Totusi nu mai stiu acum ce operatori mai fac asa ceva:)).
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3903
Reputatie : 6801
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 21 Aug 2012, 14:04

Cum asa? La privati un mecanic conduce masina prin toata tara? Parca era vorba de o sectie anume unde te repartizeaza. Trebuie ca mecanicul sa cunoasca foarte bine o sectie de circulatie (conditii, restrictii de viteza, statii...) sau asta e valabil doar la calatori nu si la marfa?
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5873
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 21 Aug 2012, 15:37

La privati sau unii din privati se lucreaza in schimburi de cate 2 saptamani, 2 saptamani pleci de acasa si nu te mai dezlipesti de masina dupa care ai 2 saptamani libere. Parca asa era la CTV nu mai stiu sigur. Oricum la privati muncesti pana mori, e plin de pensionari pe care nu ii mai satura Dumnezeu, muncesc pana crapa, pentru ce? In loc sa angajeze din tinerii care nu au loc la CFR angajeaza pensionarii care au iesit la pensie de la CFR.
E bine sa ai si salar si pensie in RO, e minunat. Si uite asa se creaza o prapastie in randul angajarilor, odata si odata astia care lucreaza acum(pensionarii) o sa crape iar din urma nu mai vine nimeni, 99% din cei tineri care au terminat scoala n-au pus mana nici pe o locomotiva de manevra. Si cand o sa mai fie nevoie de angajari o sa vina oameni care ori nu au vazut cum arata o locomotiva de manevra ori cand ii intreaba de experienta in domeniu o sa raspunda..."am experienta 10 ani la manevra mancatziash" dar n-a iesit niciodata la drum.
Sus In jos
cont inactiv



Numarul mesajelor : 1571
Reputatie : 4124
Data de inscriere : 25/04/2010

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 21 Aug 2012, 16:47

IonutCFR2009 a scris:
Cum asa? La privati un mecanic conduce masina prin toata tara? Parca era vorba de o sectie anume unde te repartizeaza. Trebuie ca mecanicul sa cunoasca foarte bine o sectie de circulatie (conditii, restrictii de viteza, statii...) sau asta e valabil doar la calatori nu si la marfa?
La calatori si la cfr marfa exista o limitare pe anumite sectii daca nu ma insel, nu faci toata tara, la privati atata vreme cat ai autorizatie de drum si diferitele autorizatii la pante si alte minuni care se impun pe anumite sectii, poti face pe acolo pe unde esti autorizat, limitarile de viteza sunt in livrete, fiecare linie, fiecare gara cu triajul si liniile ei, samd. .
Depinde de curse, faci o cursa gen ploiesti iasi si peste o saptamana dupa ce te intorci de la iasi, faci alta pe ploiesti timisoara de exemplu, tren dus intors. In functie de cate ore cumulezi faci 3-4 drumuri de astea....la GTF parca din 3-4 curse iti faceai norma, asa erai plecat 14 zile de acasa si restul le stateai acasa.
Sa fac si niste remarci:
1. La privati sau unii din privati se lucreaza in schimburi de cate 2 saptamani, 2 saptamani pleci de acasa si nu te mai dezlipesti de masina dupa care ai 2 saptamani libere. Parca asa era la CTV nu mai stiu sigur. Oricum la privati muncesti pana mori, e plin de pensionari pe care nu ii mai satura Dumnezeu, muncesc pana crapa, pentru ce? In loc sa angajeze din tinerii care nu au loc la CFR angajeaza pensionarii care au iesit la pensie de la CFR.
E bine sa ai si salar si pensie in RO, e minunat. Si uite asa se creaza o prapastie in randul angajarilor, odata si odata astia care lucreaza acum(pensionarii) o sa crape iar din urma nu mai vine nimeni, 99% din cei tineri care au terminat scoala n-au pus mana nici pe o locomotiva de manevra.
2. Si cand o sa mai fie nevoie de angajari o sa vina oameni care ori nu au vazut cum arata o locomotiva de manevra ori cand ii intreaba de experienta in domeniu o sa raspunda..."am experienta 10 ani la manevra mancatziash" dar n-a iesit niciodata la drum.
Extrase din ultimul mesaj:
1. S-o crezi tu, exista o norma de ore petrecute pe masina, dupa care zbori acasa sa te odihnesti, nu stai 2 saptamani pe masina domnule, unde te speli, mai tre' s ate odihnesti si sa te ingrijesti....Ti-as da niste exemple cu diferiti operatori cum se lucra pe la ei, dar nu-i nevoie, e clar urmatorul fapt, nimeni nu trage 14 zile continuu fara pauza de o singura echipa, oamenii aia mai au familie, copii....nu-s nici marinari, nici soldati in legiunea straina. Stai 3-4-5 zile pe masina, apoi zbori, esti terminat fizic, psihic, obosit mort....mai ales iarna cand nu dormi pe diesel ca daca l-ai oprit, intr-o ora il pornesti iar ca-ti crapa instalatia de apa fiindca nu se foloseste antigel, ingheti in post ca imediat se raceste saracia, in juma de ora dardai de frig.... crezi ca rezisti 2 saptamani, pfai, sa mai zic, iar spuneti ca nush ce am zis.
2. Dupa alea 6 luni de teorie plus 3 de practica, parca atat se mai face acum scoala de mecanici, crezi ca gata, ti se da masina in mana pac pac, faci de capul tau? Exista asa-numitele autorizatii, de manevra, de sef tren, ajutor mecanic, autorizatie de drum si alte multe autorizatii, daca n-ai niciuna nu te duci sa te angajezi ca mecanic de drum, tre' sa fii idiot sa faci asa ceva....4 autorizatii de baza pana sa fii mecanic de drum, parca dureaza vreo 2 ani sa le iei, cand ai terminat scoala te duci sa-ti cauti post la manevra sa te autorizezi la manevra in echipa completa, ca ajutor de mecanic dupa, apoi la manevra in simplificata si apoi parca la drum. Asa ca....acolo unde nu stiti, intrebati, ca nu da nimeni cu parul, mai degraba cand le aruncati din burta, atunci mai sunt care dau cu parul.
P.S. Sunt persoane care urmaresc forumul asta si intr-un fel rad de multe aberatii debitate pe aici, e frumos asa?
Sus In jos
Balto
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1592
Reputatie : 3836
Data de inscriere : 05/12/2010

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 21 Aug 2012, 23:02

Daca iau diploma aici in tara, si vreau sa lucrez inafara, este valida? Sau trebuie sa mai fac odata scoala acolo. Stiu ca semnalizarea difera si sunt si particularitati, dar se accepta in vreo tara diploma de mecanic eliberata in RO?
Sus In jos
cont inactiv



Numarul mesajelor : 1571
Reputatie : 4124
Data de inscriere : 25/04/2010

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mier 22 Aug 2012, 02:58

Din ce stiu eu nu, din ce nu stiu sigur, am inteles ca se vroia introducerea unor permise recunoscute parca un europa dar nu stiu cand si in ce conditii, oricum datorita semnalizarii se schimba foaia, si apoi invatarea termenilor din comunicarea standard samd, trebuie facut un dictionar parca cu toate rahaturile astea si asta costa bani, no, acum totusi daca gasesti si in tara loc de munca e bine, nu e platit mecanicul ajutor la fel ca cel de la mansa, insa daca iti iei autorizatiile, pe parcurs creste salariul, si avand in vedere la norma de ore care le faci in anumite conditii multe si repede, nu cred ca e un loc de munca prost cotat, doar ca nu mai e cum era candva, dar asta e alta fata a problemei.
Acum, legat de exterior, in schimb sunt anumite autorizatii care se dau si poti iesi pe locomotiva in ungaria de exemplu, GTF-ul stiu ca avea mecanici care ieseau si in exterior, in vremurile lor bune faceau si curse pana peste granita, chiar gasisem o poza cu 0581 prin tari straine, cand abia fusese repara, deci cu multisori ani in urma, avand in vedere halul in care mergea in ultima vreme, clar ca s-o tras mult de ea de cand a fost reparata major ultima data. Deci daca iti iei autorizatiile, poti iesi din tara, in functie de autorizatii, insa sa lucrezi acolo, trebuie sa inveti limbajul tehnic, si pentru asta e nevoie de un asa-numit dictionar de care am zis mai sus. Altfel ar fi usor, vin toti din ue si se scolarizeaza la noi si dupa pleaca acasa la ei scoliti de noi, ca la altii scoala asta costa mii bune de euro, nu 1000 ca la noi, mai recent nici o mie de cand cu deprecierea leului.
Era vreo 3800 de ron parca. Parca taxa difera de la zona la zona de instruire, nu peste tot e exact la fel taxa, cred ca e si in functie de numarul de cursanti.
Eu unul daca am sa fac scoala, am sa incerc la sectia Palas, CT, am inteles ca scolarizeaza si acolo, dar momentan nu ma mai tenteaza asa mult, este timp.
Sus In jos
nsw



Numarul mesajelor : 45
Varsta : 18
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1472
Data de inscriere : 12/01/2013

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 02 Iul 2013, 14:12

Ce profil de liceu trebuie sa fac ca sa pot intra in cenafer?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9205
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11842
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 02 Iul 2013, 14:36

Nu conteaza liceul facultatea conteaza mai mult trebuie sa fie una tehnica
Sus In jos
nsw



Numarul mesajelor : 45
Varsta : 18
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1472
Data de inscriere : 12/01/2013

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 02 Iul 2013, 15:01

Deci poat fii si una technica electrica?
Sus In jos
Balto
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1592
Reputatie : 3836
Data de inscriere : 05/12/2010

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 02 Iul 2013, 15:48

Nu conteaza profilul, si eu am terminat electrotehnica ( liceu) si astept cursurile sa inceapa la CENAFER Iasi. Wink 
Sus In jos
nsw



Numarul mesajelor : 45
Varsta : 18
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1472
Data de inscriere : 12/01/2013

MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Mar 09 Iul 2013, 17:08

Pentru a exercita meseria -mecanic de locomotiva trebuie sa detineti: -certificat absolvent liceu (indiferent de specialitate) -certificat de calificare in meseria de mecanic de locomotiva (CENAFER) -apt medical pentru exercitarea meseriei de mecanic de locomotiva -apt psihologic pentru exercitarea meseriei de mecanic de locomotiva -permise, certificat complementar armonizat si diverse alte autorizatii pentru exercitarea meseriei de mecanic de locomotiva.
Am trimis un email catre managerul de proiect al CENAFER si acestea sunt cerintele pentru a intra in unitatea respectiva!!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii CENAFER   Astazi la 06:24

Sus In jos
 

Discutii CENAFER

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Discutii CENAFER
» Cursuri CENAFER.
» Sosiri/Plecari Oradea
» Discutii privind Campionatul Mondial , Brazilia 2014
» Discutii libere pe seama liniei 511
Pagina 1 din 7Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-