Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Coloane hidraulice

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Dum 03 Aug 2014, 22:48

Ploesti:



Mogosoaia:



Ce ziceti, pentru o actiune de reparatii/vopsire e nevoie de intreruperea curentului in linia de contact?
Sus In jos
Hawkuletz



Numarul mesajelor : 21
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1589
Data de inscriere : 27/08/2012

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Lun 04 Aug 2014, 10:17

Spre rusinea mea nu mai stiu precis locatia, venind dinspre Subcetate cu cateva minute inainte de a ajunge la Baru Mare. Fotografia este facuta in octombrie 2012.
Sus In jos
http://hawk.ro
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9226
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11869
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Lun 04 Aug 2014, 10:40

Cred ca este facuta la PUI
Sus In jos
Hawkuletz



Numarul mesajelor : 21
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1589
Data de inscriere : 27/08/2012

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Lun 04 Aug 2014, 13:51

Multumesc, da, foarte posibil. Era cam la 5-6 minute de Baru Mare (dupa timestamp).

Una de la Cluj:

Este interesant ca au supravietuit destul de multe desi cred ca au trecut zeci de ani de la ultima folosire. Ma gandesc ca acum, chiar daca se mai organizeaza vreun eveniment special cu vreo aburoasa, alimentarea cu apa se face de la vreun hidrant, nu?
Sus In jos
http://hawk.ro
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Lun 04 Aug 2014, 20:01

Cred ca da, de la hidrant. Este o poza in "Istoricul tractiunii feroviare" cu o aburoasa la Anina in 1995 parca, murdarita de apa ruginita din coloana hidraulica. Spunea acolo autorul ca nu mai fusese folosita de ani de zile; acum banuiesc ca nu mai de deloc functionala. In afara de cea din Brasov, toate pe care le-am vazut arata foarte dubios. Eu unul nu as alimenta de acolo cazanul.

Ah, statia Pui...Ce ghinion ca nu ai putut poza cealalta coloana hidraulica. Asa rau imi pare ca nu am avut timp sa o pozez cind am trecut pe acolo. Are o forma unica, are parca niste motive florale turnate in fonta. Sint sigur ca e cea originara, austro-ungara. Va rog, cei ce sinteti din zona sau aveti drum pe acolo, fiti foarte atenti si prindeti-o in poza. Ar putea fi ultima sansa sa o vedem. Macar in poza sa o vada si copii nostri...
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3686
Reputatie : 4680
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Lun 04 Aug 2014, 21:41

Cealalta coloana din Pui pare a fi de origine englezeasca de pe Filaret-Giurgiu sau Cernavoda-Constanta , asa am citit pe celalalt forum.



In cazul circulatiei locomotivelor cu abur acestea iau apa de la masinile pompierilor, dar in ultima vreme locomotivele cu abur au fost impinse de diesele sau electrice.
Sus In jos
Hawkuletz



Numarul mesajelor : 21
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1589
Data de inscriere : 27/08/2012

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Mar 05 Aug 2014, 09:59

Am mai gasit si eu o fotografie (facuta cu 39 de secunde inainte de cea postata anterior)

M-am uitat pe google earth si m-am convins ca intr-adevar sunt facute la Pui, dupa a doua coloana am trecut un pasaj la nivel cu un drum ce vine din stanga liniei, l-am vazut si acolo. Deci sunt (erau?) cel putin 3 coloane la Pui.
Sus In jos
http://hawk.ro
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2568
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4382
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Sam 21 Feb 2015, 21:56

...una arhicunoscuta din Simeria! Pare nici omorata nici lasata sa traiasca! Sad :roll:

Sus In jos
19jimmy84
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2430
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4923
Data de inscriere : 05/06/2010

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Sam 07 Mar 2015, 14:28

Una in apropierea garii Bartolomeu, Brasov...


...
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/19Jimmy84
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2568
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4382
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Dum 08 Mar 2015, 19:29

...Din nou, coloanele din Pui...
  ...primele doua..., nu foarte interesante...






...insa a treia... :shock:, merita toata atentia! Cool ...E foarte drept ca daca nu mi-ar fi spus colegul dantm acum ceva vreme despre ea, probabil as fi trecut nepasator pe acolo... :roll:








Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Dum 08 Mar 2015, 20:55

Oooo, excelent! In sfirsit vedem si noi poze detaliate cu coloana hidraulica din Pui. Multumiri, Corvin!

Iata ca in 1925 aceasta coloana avea o sora geamana si in Simeria:



Sursa:

http://romrail.blogspot.ro/2012/12/calea-ferata-arad-simeria-alba-iulia.html

Ce ziceti, o fi plauzibila teoria cu originea lor englezeasca? Mi se pare cam ciudat sa se apuce sa plimbe coloanele de pe o sectie pe alta si - mai mult decit atit - pe aceeasi sectie. Iar pe Bucuresti - Giurgiu (sau Cernavoda - Constanta) ce ar fi facut? De ce nu ar mai fi fost acolo nevoie de coloane?

Cea din Bartolomeu e vopsita recent. O fi fost folosita de locomotiva trenului Dracula Express sau e vorba "doar" de un sef de gara gospodar?
Sus In jos
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1563
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti Nord
Reputatie : 3510
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Dum 08 Mar 2015, 23:06

Dar in Gara de Nord sau in Gara Baneasa au existat astfel de coloane de apa,iar daca raspunsul este da ce sau intamplat cu ele?
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/nenuandrei1
cata



Numarul mesajelor : 277
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2857
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Joi 12 Mar 2015, 11:26

TVlad a scris:
Ce ziceti, o fi plauzibila teoria cu originea lor englezeasca? Mi se pare cam ciudat sa se apuce sa plimbe coloanele de pe o sectie pe alta si - mai mult decit atit - pe aceeasi sectie. Iar pe Bucuresti - Giurgiu (sau Cernavoda - Constanta) ce ar fi facut? De ce nu ar mai fi fost acolo nevoie de coloane?

Cea din Bartolomeu e vopsita recent. O fi fost folosita de locomotiva trenului Dracula Express sau e vorba "doar" de un sef de gara gospodar?

Coloanele de apa sunt pe categorii in functie de debitul de apa. Ca orice teava....ca in principiu nu sunt altceva decat niste baterii de chiuveta Smile

Initial se foloseau coloane cu debite mici pentru ca tenderele erau mult mai mici. Dupa ww1 au aparut locomotive de mare putere si cu volume mult mai mari la buncarele de apa, motiv pentru care coloanele de diametre mai mici au ajuns pe liniile secundare. Cele de debit mare sunt in pozele de mai sus, se mai numeau si standard CFR. In poza cu Simeria ai chiar aceasta situatie descrisa de mine. In stanga pozei, langa directa statiei ai o coloana de debit mare, folosita pentru locomotivele mari. Coloana de care vorbiti este pe una din liniile secundare, pentru locomotivele de manevra (cel mai probabil de tip mai vechi). Coloana de apa, ca si o baterie de chiuveta, o muti unde ai nevoie de ea. Sa-mi fie scuzata comparatia mai putin academica, dar in principiu asta e.

Acum, stiu bine discutia de pe lokomotiv. Aceste coloane se numesc "tip englezesc" si in Vechiul Regat au aparut pe liniile concesionarilor britanici. Dar personal am mai vazut acest model in cateva ilustrate cu cladiri MAV pre 1918, ceea ce ma face sa cred ca initial acest model a existat in aceasta forma frumoasa neoclasica si pe liniile administrate de maghiari. Fara sa fie neaparat in legatura cu Impreriul insular....

Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
Petre_IFTE



Numarul mesajelor : 256
Varsta : 50
Localizare : Arad
Reputatie : 2390
Data de inscriere : 06/03/2011

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Joi 12 Mar 2015, 12:50

Bicsadu Oltului M400
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Joi 12 Mar 2015, 22:15

Ce ziceti, se incumeta cineva sa mergem sa o curatam de rugina si sa o vopsim pe cea din Pui? Pentru astfel de operatiuni se intrerupe alimentarea liniei de contact? Sau distanta e suficient de mare ca sa nu ai surprize?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Coloane hidraulice   Astazi la 04:13

Sus In jos
 

Coloane hidraulice

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Coloane hidraulice
» Istoricul locomotivelor folosite in Romania
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Locomotive clasa 83 (DB-219)
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-