Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Caile ferate si mineriadele

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12462
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15625
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 15:42

Faptul ca iti zice unul, doi, trei, x ca bati campii cu nostalgiile tale nu iti da de gandit?

Oare cunosti vorba aia cu omul beat, cand iti zice unul ca esti beat zici ca are ceva cu tine, dar cand deja mai multi iti zic ca esti beat e cazul sa te duci la culcare (ca o arzi aiurea).

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4698
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 15:59

Asta este parerea mea (numiti-o nostalgie sau cum vreti), pe care am sa o sustin de fiecare data când voi aveea ocazia!

Oricum, consider ca Nicolae Ceausescu a fost un patriot, care si-a iubit tara si poporul, dar care, datorita slabiciunilor sale de caracter, a celor din jurul sau si in primul rand a sotiei sale (care intradevar, ea a fost capul rautatilor, si ea l-a influientat negativ cel mai mult), a sfarsit intr-un mod tragic, nemeritat!
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12462
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15625
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 16:05

Bine, gata, ajunge. Ai spus, am vazut toti dar chiar nu poti sa termini sa nu mai postezi zilnic aceste trairi personale?

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1481
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4526
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 16:15

Dacă paranoia lu' Ceaușescu e patriotism, putem considera așișderea și la Hitler. Ăla a lăsat ceva durabil, multe autobahn-uri de azi sunt din vremea lui. Bașca, sunt foarte utile. La noi, cizmaru' patriot a reușit să lase un mastodont inutil, Casa Poporului, să distrugă destule clădiri vechi de patrimoniu pentru a construi cutii de chibrit(blocuri) și o industrie nefuncțională. Și evreii, se poate spune, erau nocivi pentru societatea germană, controlau finanțele și aveau destui datornici germani. In contrapartida, chiaburii noștri nu băgau pământul la CAP, trebuiau și ăștia să fie exterminați! Ldh80, ești naiv rău! Pune mâna pe muncă, nu visa restaurația comunismului.
P.S. citiți aceste rânduri ca pe un pamflet, nu luați ad-literam! Doar o paralelă cu viziunea lui ldh80!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4698
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 17:36

Uitati ce a lasat Ceausescu:

-Cca 3500 km cale ferata electrificata;

-Cca 600 statii CFR echipate cu instalatii de centralizare electrodinamica

-Cca 5000 vagoane de calatori (cam atatea avea CFR-ul in 1989)

-Cca 2.500.000 ha teren arabil irigat

-Complexe zootehnice, parcul de tractoare si masini agricole

-Peste 1200 de fabrici si uzine, de importanta republicana

-Milioane de apartamente si garsoniere

-0 lei datorie externa, si un plus de 2 miliarde $

-O flota maritima care ocupa locul 9 pe plan mondial, doua canale navigabile, metroul bucurestean

Oricum, pentru calea ferata, perioada 1960-1989 a fost cea in care s-a inregistrat cea mai mare dezvoltare, atat ca investitii, cat si ca volumul al traficului de marfa si calatori.
Dar si ca prestigiul social al meseriei de ceferist, care , datorita profesionalismului desavarsit, a unitatii, disciplinei si seriozitatii in munca, era considerata, pe buna dreptate, cea de-a doua armata a tarii!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12021
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14054
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 17:49

LanceR a scris:
Lasand la o parte motivele Bisericii,eu cred ca acele casatorii gay sunt impotriva firii. Normal ca nu trebuie omorati pentru asta,dar ce sa vada si sa invete despre viata un copil adoptat de un astfel de cuplu?
Învață mai multe de la o familie - de orice fel - decât dintr-un orfelinat (de unde la 18 ani e aruncat direct în stradă).

ldh80 a scris:
Iar dupa 1964 in Romania nu au mai existat detinuti politici! Daca iti vedeai de serviciu si de familie, nu aveai treaba cu baietii cu ochi albastri de la securitate!
Dar ăsta ce a fost https://ro.wikipedia.org/wiki/Gheorghe_Ursu dacă nu deținut politic? Și Dumnezeu știe câți or mai fi fost ca el.

ldh80 a scris:
-Cca 5000 vagoane de calatori (cam atatea avea CFR-ul in 1989)
Care erau o consecință a faptului că aveai cota de benzină era de 20 litri pe lună (ca să faci un concediu țineai mașina nemișcată câteva luni ca să aduni benzina) și nu aveai alternativă, erai obligat să mergi cu trenul și să stai cu orele după legături.

ldh80 a scris:
Peste 1200 de fabrici si uzine, de importanta republicana
Da, de mare importanță, de asta sunt toate fier vechi acum. De la mijlocul anilor '80 s-au tăiat investițiile (de aia nici nu s-au mai finalizat investițiile megalomanice de atunci, gen combinatul de la Călărași), în vreme ce tot poporul era repartizat la muncă undeva... fabricile lucrau mult și prost, doar ca să aibă de muncă toți cu specializarea respectivă. Să amintim ce produceam noi în 1989? Păi produceam Renault 12 scos din producție de francezi de 20 de ani, produceam 060-DA conceput în anii '30, MAN 750 din anii '70 și câte și mai câte. Cum a picat CAER-ul, nu le-a mai vrut nimeni.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1481
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4526
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 17:52

A lăsat pe dracu', a lăsat sărăcie și teroare! El a electrificat, el a centralizat? Au fost făcute de o întreagă țară. Ce știa un analfabet?
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2023
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4654
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 18:49

ldh80 a scris:
Uitati ce a lasat Ceausescu:


Oricum, pentru calea ferata, perioada 1960-1989 a fost cea in care s-a inregistrat cea mai mare dezvoltare, atat ca investitii, cat si ca volumul al traficului de marfa si calatori.

S-au facut dublari si electrificari atunci insa reteaua noastra feroviara era deja construita inca dinainte de primul razboi mondial.
Din cauza acestor miniciuni repetate - care vad ca au devenit adevar - m-am ostenit sa fac aceasta harta:

Harta

unde se vede foarte clar cine si cit a construit. Meritul zic eu ca ii apartine regelui Carol I, pe care comunistii au avut grija sa il scoata din cartile de istorie. Incontestabila realizare a comunistilor a fost ca au indobitocit si mai mult acest popor, cu rezultate vizibile pina azi, inclusiv in generatia nascuta dupa '89.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11825
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 18:58

kristi kkk a scris:
A lăsat pe dracu', a lăsat sărăcie și teroare! El a electrificat, el a centralizat? Au fost făcute de o întreagă țară. Ce știa un analfabet?

Le-au facut armata si puscariasii..
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4698
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 19:34

Bun- poate nu a pus mana Ceausescu personal pe patent sau tarnacop, insa cert este ca el a imprimat o politica de dezvoltare si modernizarea a cailor ferate!

Iar de unde ideea asta ca electrificarile si dublarile de cai ferate s-au facut de puscariasi sau armata ?! S-au facut de unitati specializate a MTTc- ICCF, ISAF si altele, care lucrau numai cu specialisti si muncitori calificati!

Ca majoritatea retelei feroviare a fost construita in perioada 1880-1917, este perfect adevarat, dar a fost modernizata intensiv dupa 1960! Urmariti acele videoclipuri "Dej Triaj-1987", si va veti convingeti!

Eu i-am cunoscut personal pe ceferisti si inainte de 1989! Si ce am vazut atunci la ceferistii din statia Husi am apreciat foarte mult: un profesionalism desavarsit, o unitate si spirit de echipa intre ei, o disciplina exemplara la locul de munca!

Erau mandri de meseria lor, erau uniti, disciplinati! Tocmai asta s-a pierdut dupa 1990 la calea ferata, si a fost cred eu cea mai mare pierdere!
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5655
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7764
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 21:32

Adrian78 a scris:
kristi kkk a scris:
A lăsat pe dracu', a lăsat sărăcie și teroare! El a electrificat, el a centralizat? Au fost făcute de o întreagă țară. Ce știa un analfabet?

Le-au facut armata si puscariasii..

am facut armata la Bacau,la fosta Scoala de ofiteri de rezerva,gard in gard cu puscaria din oras. O data,am fost la sortat cartofi,plutonul nostru si un grup de detinuti.Au fost foarte rapizi si expeditivi,fata de noi...
Atunci,munca prestata contribuia la scaderea perioadei de detentie
Inutil sa spun ca nu aparuse moda lucrarilor stiintifice scrise dupa gratii si girate de tot felul de nesimtiti.Mie,unul,mi-ar fi jena sa avizez aberatiile unora care au ajuns sa scrie mai multe carti decat au citit
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4698
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 22:17

Si inchei cu doar cateva date, care ilustreaza cel mai bine dezvoltarea transportului feroviar in Romania dupa 1960: In 1985 parcul CFR numara cca 2.500 de locomotive diesel si electrice, 144.000 vagoane de marfa si 3.300 (pana in 1989 numarul lor va ajunge la cca 5000) vagoane de calatori, cu care s-au transportat 290 milioane tone de marfuri si 430 milioane calatori.

Sursa- cartea "De la roata la farfuria zburatoare", autor Paul Teodoru, editura Albatros, Bucuresti, 1985.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3641
Reputatie : 4626
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 22:37

Ori esti mai in virsta de 34 de ani, ori esti praf.

Daca ai 34 de ani ce ai cunoscut tu ceferisti desavirsiti? ce ai cunoscut tu activitate feroviara in Husi?

ce stii tu despre detasamentele de munca ale armatei?

Armata a fost peste tot, de aceea a aparut si legea 309/2002.

Mai incoace lucrurile au luat o alta turnura, armata avea detasamente de cai ferate, ce sti tu despre trupele de geniu ale armatei romane care care au strapuns Transfagarasanul(un fel de citat de pe Poarta Genistilor), trupele armatei de la Canalul Dunare-marea Neagra sint reprezentate pe mozaicul de la Medgidia, dar ca sa il vezi trebuie sa iesi din comunism, sa muncesti ceva si sa mergi la mare cu trenul, nu sa fi asistat social al primariei Husi.

Am un var care a facut armata la canal, are 50 de ani si inca nu vrea deloc sa mearga in Dobrogea sa isi aminteasca de armata.

Nu doar armata lucra in tara, autobazele dadeau prin rotatie soferi la canal, la Motru, in agricultura astfel ca implicit dupa soferi mergeau detasati si mecanicii de intretinere.

ba chiar si anumite licee dadeau elevii din ultimul an la Motru. La mine pe strada 2 au fost,nemti, acuma plecati in Germania.

Am avut coleg un topograf care a lucrat detasat 6 luni la canalul Dunare -Bucuresti. Lucra la nivelmentul unui dig si adeseori pina la iesirea din schimb era aproape in apa deoarece basculeantele aduceau umplutura iar buldozerele nivelau. Timisul trebuia sa se racordeze cu Maramuresul.

Habar n-ai ce vorbesti.

Crezi ca daca nu era comunism stateam in loc?
spune asa si tu, bai inainte veneau comisarii poporului, acuma vin comisarii UE, inainte aveam directive de la Moscova, acuma de la Washington.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4698
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 23:02

La lucrari de realizarea a terasamentului sau suprastructurii caii, erau doua categorii de unitati:

-Unitatile militare din subordinea MAPn, cu specific "constructii cai ferate"! una era la Chitila, langa Bucuresti.

-Unitatile din cadrul Companiei de Constructii Cai Ferate, din subordinea MTTc- Departamentul Cailor Ferate.

Insa, la lucrarile cu un inalt grad de tehnicitate- centralizari, semnalizari, bloc automat, electrificari, etc, cu siguranta NU se foloseau militari in termen! Se foloseau specialisti- muncitori calificati, maistri, tehnicieni sau ingineri, exclusiv din cadrul ISAF (care realiza inainte de 1989 toate astfel de lucrari- semnalizari si electrificari- la calea ferata).

eu m-am referit strict la lucrarile de cai ferate!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3641
Reputatie : 4626
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Joi 04 Aug 2016, 23:11

Constructii cai ferate nu inseamna lucrari de cai ferate?

Zavaros

esti o pata de culoare...noroc ca nu te-a prins flama islamului.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Astazi la 00:17

Sus In jos
 

Caile ferate si mineriadele

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Caile ferate din India (Indian Railways)
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Caile ferate si mineriadele
» Caile Ferate din Australia
» Caile ferate din Basarabia
Pagina 6 din 8Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-