Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Tramvaiul 41

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Luna



Numarul mesajelor : 1467
Reputatie : 3574
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 16:50

Ok, atunci sa se limiteze la viteza maxima legala din aceea tara.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 17:46

Doctore .. sigur avea dreptul la 110 si a mai stors inca un 10 Very Happy ca asa se intampla cam mereu la cele limitate din cutie
http://www.trans-logistic.ro/Viteza-maxima-pentru-camioane-a-fost-majorata-la-110-km-h.aspx
La alea electronice deschide supapa si nu treci de 81/91 nici de-al dracu .. sau treci daca e la vale Very Happy,si ai venit lansat in maxim
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5879
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 17:50

Degeaba au viteza limitata, daca o lasa sa curga la vale poate sa atinga si 130-140km/h...
Sus In jos
bostanesku gigel
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2224
Data de inscriere : 09/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 18:10

daca pleci din statie la Plaza spre Lujerului si dupa incrucisarea cu tramvaiu 35 ii dai controleru pe 20 contacte (adica blana)tramvaiu ajunge lejer la 60-65 chiar la intrarea in pasaj.Chiar daca a franat,nu cred ca toate patinele iau tinut conform normativelor (adica frana eletromagnetica)
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12094
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14136
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 18:14

Patinele de V3A nu sunt foarte eficiente. Oricum, vatmanul nu vede ce e în pasaj, deci cel de pe #296 a văzut ce are în față abia după ce a intrat în pasaj... când nu prea mai avea ce să mai facă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12543
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 21:02

Daca nu ma insel, pasajul este putin curbat si nu se vede luminita de la capatul tunelului?
Daca este asa, inseamna ca tramvaiul din fata abia a putut fi vazut la o distanta extrem de mica!!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 22:34

Dr2005 a scris:
Patinele de V3A nu sunt foarte eficiente. Oricum, vatmanul nu vede ce e în pasaj, deci cel de pe #296 a văzut ce are în față abia după ce a intrat în pasaj... când nu prea mai avea ce să mai facă.
Sunt ca opresc 50 de tone relativ usor Very Happy.Eu sper ca in viitorul apropiat sa se foloseasca si la noi la tren sistemul asta .. ca nu am mai baga dracu atatia bani in discurile si sabotii de frana la tren Very Happy.Mai ales prin 2020 cand o sa circula cu 200 Smile)
Stie cineva dincolo se foloseste frana megnetica si pentru viteze sub 160 la tren?

@Costache Mihail probabil de aceea e limita de 30 in pasaj,pentru ca datorita formei de genul asta
``````\______________/`````````

la coborare nu l vezi pe ala din pasaj,decat cand e prea tarziu,si cum cobori cam toate lucreaza in defavoarea ta.Greutatea proprie devine defapt o forta de tractiune prin descompunerea componentei orizontale.
Ai Ff=F+Gsin(alfa) , in echilibru Very Happy,unde Ff=e forta de frecare.si alfa e unghiu pantei ___\
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12094
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14136
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 23:11

DUAL a scris:
Eu sper ca in viitorul apropiat sa se foloseasca si la noi la tren sistemul asta .. ca nu am mai baga dracu atatia bani in discurile si sabotii de frana la tren Very Happy.Mai ales prin 2020 cand o sa circula cu 200 Smile)
La viteze de sub 50 km/h, patinele produc o forță de frânare prea mare, suficientă cât să joci ping-pong cu călătorii din salon. De aia nici nu se folosește decât la mari viteze și decât dacă procentul de frânare nu se asigură. Însă acele patine sunt cu suspendare înaltă, ele sunt coborâte pneumatic până lângă șină, apoi se introduce curent în ele. E și problema uzurii lor, o asemenea patină după vreo 100 de utilizări (chiar mai puține) trebuie înlocuită. De aia se și tinde să fie înlocuite cu frâne cu curenți turbionari, care nu implică contact fizic. Dar la vehiculele cu viteză mică, patinele servesc strict ca frână se urgență, cel mult pentru ajutarea opririi la punct fix la viteze mici în condiții de aderență redusă (pante, șină umedă ori acoperită cu mâzgă)

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
bostanesku gigel
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2224
Data de inscriere : 09/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 23:16

am calatorit de multe ori in cabina tramvaiului 41 si vizibilitatea in pasaj este buna daca ai o viteza de max 40 poti sa opresti in 50m lejer.Franele electromagnetice (patina) sunt alimentate la 24V adica prin baterie si din acest motiv sunt cam ineficiente.La vechile tramvaie frana era pe tensiune ridicata si lipeai tramvaiu de sina imediat.Celelalte 2 tipuri de frana(electrica si stationare)
nu te ajuta prea mult pt ca intri in patinaj imediat
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12094
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14136
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 23:35

Din frâna electrică nu poți să intri în patinaj.
Nici din cea de staționare nu intri în patinaj, dar îți blochează osiile și te duuuuuci.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Sam 12 Mai 2012, 00:23

Dr2005 a scris:
DUAL a scris:
Eu sper ca in viitorul apropiat sa se foloseasca si la noi la tren sistemul asta .. ca nu am mai baga dracu atatia bani in discurile si sabotii de frana la tren Very Happy.Mai ales prin 2020 cand o sa circula cu 200 Smile)
La viteze de sub 50 km/h, patinele produc o forță de frânare prea mare, suficientă cât să joci ping-pong cu călătorii din salon. De aia nici nu se folosește decât la mari viteze și decât dacă procentul de frânare nu se asigură. Însă acele patine sunt cu suspendare înaltă, ele sunt coborâte pneumatic până lângă șină, apoi se introduce curent în ele. E și problema uzurii lor, o asemenea patină după vreo 100 de utilizări (chiar mai puține) trebuie înlocuită. De aia se și tinde să fie înlocuite cu frâne cu curenți turbionari, care nu implică contact fizic. Dar la vehiculele cu viteză mică, patinele servesc strict ca frână se urgență, cel mult pentru ajutarea opririi la punct fix la viteze mici în condiții de aderență redusă (pante, șină umedă ori acoperită cu mâzgă)
Imi place doctorul asta ,e revolutionar Very Happy .. cand am citit eu despre astea erau un concept ,vad ca multe au evoluat .. poate pe viitor se va folosii un sistem hibrid:D.Stiu cum functioneaza patinele alea la trenuri,dar nu stiam la ce viteze se opereaza cu ele.. eu suspectam ca pentru viteze > 160 km/h pt decelerare rapida,ca la viteza mica iti lipeste mucii de colegu de pe scaunu din fata.
Deci doftore in concluzie in afara sunt folosite franele Mg la viteze peste 60 km/h,la tren?

Ah ca tot eram la subiectul asta .. am vazut patine cu astfel de curent in care materialul respectiv e un aliaj care disipa caldura foarte rapid .. fain domeniu asta .. revolutionar :d ,chiar daca la tramvaie e de cand lumea.. in domeniul elementelor de franare e ceva de genul maglev.. vs tren conventional
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12094
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14136
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Sam 12 Mai 2012, 00:40

Merg la trenuri de mare viteză, dar doar la nevoie. Nu am avut ocazia să le văd în uz (că nu am mers niciodată cu peste 160 km/h pe CF), dar cred că se folosesc. Oricum, un tren de mare viteză are și frână electrică, care e cu atât mai eficientă cu cât viteza e mai mare. Pentru dezvoltarea subiectului există cărți de frâne, deja depășim cu mult domeniul tramvaielor.
Maglev-ul e mai ușor de frânat, umbli la câmpul magnetic. Dar acolo apar alte probleme (infrastructura, mai ales, e foarte scumpă și complicată), care iar nu au legătură cu tramvaiele.

Să revenim la V3A-93-urile noastre.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 599
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2402
Data de inscriere : 23/01/2012

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Sam 12 Mai 2012, 00:41

Dr2005 a scris:
Autobuzele ,,vechi" de pe 178 nu puteau mai mult de 65 - 70 km/h. Erau limitate ,,fizic", în sensul că erau scoase angrenajele pentru treapta a patra de viteză, iar cu a treia nu prea puteai trece de 70 km/h. Însă erau mai sprintene la demaraj (deși și ele aveau computer de bord, electronică și alte chestii să-și prindă mecanicii urechile în ele).
La 7:30 nu e deloc liber traseul. E drept, majoritatea oamenilor muncii începe acum serviciul la ora 9 (nu la 8 ca pe vremuri și ca în gândirea RATB-istă, dovadă că la ora 9, de pe unele linii se retrag chiar și 1/2 din vehicule), dar elevii tot la 8 încep. Cel mai aglomerat e între 7:45 și 8:30. Îmi aduc aminte când aveam ore la facultate dimineața, că dacă eram în stație la Ghencea la 7:20 prindeam și loc pe scaun, dacă eram la 7:30 abia mai încăpeam pe scară Laughing

Linia 41, cu tot cu capete, are aproape 22 km (cale simplă), care se parcurg în 70 de minute cu tot cu staționare la capăt. Asta înseamnă o viteză medie de 18,9 km/h. Dacă ținem cont de faptul că sunt 5 minute de staționare la capăt (mă rog, sunt 3 la Presei și 7 la Ghencea) înseamnă o medie de 22 km/h.
Ei, în astea 35 de minute ale unei semicurse se înghesuie 40 - 41 de vagoane, prea MULTE. Pentru 2 minute între tramvaie erau suficiente 35 de vehicule. Aceste 40 - 41 de vagoane (după cum e parcul disponibil în ziua respectivă) se ajung din urmă pe traseu, pentru că semaforizarea inteligentă (cu bucle inductive pentru undă verde) nu mai funcționează (sau a fost înlocuită cu semaforizare clasică), iar timpii de semafor sunt gândiți pentru un interval de 3 minute. Automat se formează goluri în traseu, amplificate și de călătorii care se adună și nu înțeleg că nu rezolvă nimic ținând 5 minute în stație tramvaiul care nu-și poate închide ușile.

eu vorbeam de 137 dar cineva a deturnat numarul autobuzului spre 178
viteza aia ce mie mi s-a parut de 100 / sau am vazut-o pe bord era intre Eroilor si Academia Militara

revenind la 41, la 7.30 e liber traseul adica nu circula asa multe masini, la asta ma refeream si nu la calatorii din 41, nu o sa vezi blocaje in intersectii la 7.30. Ma refer la intersectia de la Plaza si cele de la Lujerului.

La stirile de la ora 00.00 de la A3 e un reportaj in pasaj cu o masina ce circula in paralel cu 41 si are viteza de 45 km la ora si tramvaiul circula putin mai repede.

35 de minute de la Ghencea la Piata Presei era fix ce ziceam si eu.

Nu sunt deloc multe vagoane pe 41, 41 e extrem de aglomerat dimineata spre Piata Presei si seara spre Drumul Taberei, probabil nu circuli cu el. Nu de putine ori a trebuit sa astept nu stiu cate tramvaie sa ma pot urca, iar in 41 e o aglomeratie de nedescris cum era cateodata pe 601, pur si simplu stai ca sardelele.

5 min tramvaiul in statie ?!? Eu nu am prea mai vazut asta.

Daca se vrea sa se faca ceva trebuie pusa semaforizare inteligenta si nu scoase numarul vagoanelor. Ai uitat de criza? Fi sigur ca cererea e uriasa ca altfel ar baga 41 la 20 minute si nu la 2 minute.



Plecari TUR Plecari RETUR Interval
Prima Ultima Prima Ultima 5-8 8-13 13-18 18-21 21-24


Lucru 04:55 23:20 04:40 23:30 2 2 4 2 12
Sâmbătă 05:00 23:00 05:00 23:00 3 3 3 3 8
Duminică 05:00 23:00 05:00 23:00 3 3 3 3 8
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Sam 12 Mai 2012, 00:45

Da .. lasand la o parte maglevu,ca l-am folosit ca o comparatie:D ,si patinele astea tot camp electromagnetic dezvolta,dar am vazut ca erau dotate pe 22-96,22-76,dotate pe 96 pentru ca erau apte de 200 Km/h,si am zis ca probabil se folosesc pt franare rapida de la 200,si/sau pt viteze peste 160.De altfel si la Y32R tot la fel e .. 21-90 apt 200 are ,alea de 160,nu au patine.Ai vazut ce atarna patinele pe 22-96?Sunt taraiete efectiv la unele vagoane,in schimb pe 21-90 nu am vazut una sa taraie.Si la Desiro'uri sunt praf patinele.
Sus In jos
decward
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 19
Localizare : Bükreș
Reputatie : 5069
Data de inscriere : 15/08/2010

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Sam 12 Mai 2012, 01:20

Viteza maxima pe linia 41 cu ultimul tramvai iesit pe poarta URAC-ului (076) este de 58 km/h intre statiile Piata Crangasi si Pod Ciurel.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Astazi la 15:46

Sus In jos
 

Tramvaiul 41

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Tramvaiul 41
» Automotoare DESIRO
» Trenul de agrement "Săgeata Verde"
» Braila 3 februarie 2010
» Revista presei
Pagina 2 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-