Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Tramvaiul 41

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 598
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2397
Data de inscriere : 23/01/2012

MesajSubiect: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 20:50

O intrebare pentru cei ce au mers cu 41

ce viteza maxima ati vazut la el ? si pe unde?

eu tin minte ca intre Militari si Crangasi , intre statia de la Dambovita pana la Crangasi circula cu o viteza destul de mare, la fel si pe pod si spre Mihalache.

So, cam cu cat circula 41? 60 la ora? sau mai mult?



dar la autobuze cam ce viteza maxima "ati prins" ? Eu stiu ca intr-o seara pe la ora 23 am mers cu un 137 cred si mergea cu vreo 80-100. Gresesc eu? Din cate imi aduc aminte era model vechi si nu Mercedes Citaro. Modelele noi comunica prin GPS/altceva cu baza ? Au limitare de viteza?
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5875
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 21:46

In pasajul de la Lujerului se baga si 60-70km/h probata zilnic timp de 5 ani cand mergeam la facultate. Am mai probat si cu masina personala cand eu mergeam cu 70 si tramvaiul ma alerga de pe sine.
Toata grozavenia s-a petrecut din cauza celui de pe 296 deoarece 110 si 300 erau oprite pe loc.
Parerea mea e ca cel de pe 296 nu are nici o scuza, i-a dat blana si s-a intamplat grozavia atentie, inainte de curba din pasaj deci vizibilitate avea cu carul drept dovada ca vatmanul de pe 300 a oprit din timp iar daca desteptul de pe 296 intra cu 30km/h cat e legal acolo plrea la 50 de m de 110 si 300.
I-am vazut fata astazi la stiri, un individ pe la 55 de ani care avea 13 ani experienta pe tramvai trageti si voi concluziile. Ce idei va vin in cap cand un om se angajeaza la 42 de ani vatman...de ce nu la 25 sau 30???
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4700
Reputatie : 7192
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 21:49

Tramvaiul 41 maxim 50 km/h, Mercedesul Citaro linia 178 maxim 50 rareori 60 km/h daca e soseaua libera, astea pe tronsonul amintit de tine.

Acum mai bine de doi ani un sofer (tovaras cu mine) de la autobaza Militari a fost prins de radar depasind cu mult viteza regulamentara, evident cu...autobuzul, dar astfel de cazuri sunt rare traficul din Capitala fiind infernal.

@AlexD: s-au dus vremurile alea cand tramvaiul gonea cu 60-70, astazi mai rar vreun vatman ii "da" 60 pe linia 41.


Ultima editare efectuata de catre Marius 926 in Joi 10 Mai 2012, 21:52, editata de 1 ori
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5875
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 21:52

Marius 926 a scris:
Tramvaiul 41 maxim 50 km/h

Nu as baga mana in foc, am 6 ani aproape zilnic facuti pe ruta asta de la cap la cap.
Marius, ai si tu dreptate, eu am prins primii 6 ani de functionare cand linia era ata. What a Face
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 22:02

Cu Citaro nu poți să prinzi mai mult de 50 la oră, sunt limitate electronic de vreo 2 ani la viteza asta (înainte erau la 78).

La tramvaie, dacă îi dai blană la coborârea în pasaj poți să ajungi și la 70 - 80 km/h, dar altfel, pe drum drept și plat nu prea atingi mai mult de 60 - 65 km/h, pur și simplu nu poate mai mult V3A-ul. Vagoanele cu electronică pe ele (cu chopper sau invertoare) sunt limitate la 52 km/h, ba chiar Bucur LF-urile au fost limitate la 30 km/h la început. Singurul tramvai cu care poți chiar să te apropii de sută e T4R-ul, că în ăla poți să bagi și 400 A în motoare (față de vreo 150 A cât e curentul nominal), dar nimeni nu garantează că mai poți face asta și a doua oară. Dar o viteză de 80 km/h e ușor de atins (e și viteza maximă pentru care se garantează că rezistă roțile elastice) cu ele.

Acum vreo 10 - 15 ani a fost o mare criză de personal, au fost și ceva măriri de parc (veniseră Rathgeber-urile și încă mai circulau și Ep-uri, plus un număr de Tatre și V3A-uri aproape identic cu cel de azi). Atunci s-au angajat și oameni din afară dar s-au și specializat mulți angajați de pe alte funcții (muncitori, maiștrii, chiar și paznici). Poate de aia respectivul are numai 13 ani în conducerea tramvaielor. De altfel, de fiecare dată când a fost nevoie de șoferi/vatmani, RATB a preferat să trimită la școala de șoferi din angajații existenți, fiind foarte puțini angajați noi veniți din afară.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 22:15

Cam 60-65 km/ora a fost viteza maxima cu 41 cand am mers ultima data cu el avand si gps-ul pornit la mine, insa asta a fost ultima data prin 2009. Referitor la accident cu siguranta a contribuit si panta intr-o oarecare masura.


Ultima editare efectuata de catre Luna in Joi 10 Mai 2012, 22:16, editata de 1 ori
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5875
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 22:15

Eu eram curios daca in locul lui V3A 296 era un CH3-PPC cred ca era facut pulbere vatmanul...



Ultima editare efectuata de catre AlexD in Joi 10 Mai 2012, 22:17, editata de 2 ori
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4700
Reputatie : 7192
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 22:15

AlexD a scris:
Marius 926 a scris:
Tramvaiul 41 maxim 50 km/h

Nu as baga mana in foc, am 6 ani aproape zilnic facuti pe ruta asta de la cap la cap.
Marius, ai si tu dreptate, eu am prins primii 6 ani de functionare cand linia era ata. What a Face
Da dar acum linia 41 are nevoie de RK ca e praf, macar o masina de burat sa "bage".
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7920
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12529
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 23:04


_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Vin 11 Mai 2012, 12:08, editata de 1 ori
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Joi 10 Mai 2012, 23:38

Se văd acolo și pozele lui Marian Andrei, preluate fără jenă de Zofei de la http://www.forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=20&t=2439
În rest, totul e un copy-paste din diverse ziare, plus ceva discuții despre de ce un tramvai nou a rămas pe separator (adică de ce a oprit vatmanul sub separator, că nu ai cum să pui curent acolo, da' unii nu gândesc înainte să scrie), de ce un tramvai nou nu mai pornește după ce rămâne pe separator (adică de ce vatmanul nu resetează vagonul) și de ce sub un tramvai nou se schimbă macazul în timp ce trece pe el (adică pentru că are pantograful jos și vagonul din spate acționează patina de comandă a macazului, se întâmplă frecvent la Ghencea, am și filmat incidente evitate la mustață).

Până una-alta, manipulantul celui de-al treilea vagon și-a recunoscut vina: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12220517-vatmanul-care-provocat-accidentul-din-pasajul-lujerului-recunoscut-vina-este-cercetat-pentru-vatamare-corporala-din-culpa.htm

A... și nu prea e nimic electronic pe V3A-93-uri (poate doar comanda ușilor și sursa statică), partea de tracțiune e aceeași ca la 1900 toamna. Și, contrar celor spuse de purtătoarea de cuvânt a RATB-ului (care a mai dovedit și cu alte ocazii cât de paralelă e cu transportul), doar #300 (vagonul din mijloc) avea stație radio. Vagoanele transferate de la Dudești (#110, #362, #062) și #296 împrumutat de la Victoria NU au stație radio, la fel și #164, #221, #178, #050 și restul vagoanelor fără faruri rotunde din Dep. Bucureștii-Noi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 598
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2397
Data de inscriere : 23/01/2012

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 00:31

AlexD a scris:
In pasajul de la Lujerului se baga si 60-70km/h probata zilnic timp de 5 ani cand mergeam la facultate. Am mai probat si cu masina personala cand eu mergeam cu 70 si tramvaiul ma alerga de pe sine.
Toata grozavenia s-a petrecut din cauza celui de pe 296 deoarece 110 si 300 erau oprite pe loc.
Parerea mea e ca cel de pe 296 nu are nici o scuza, i-a dat blana si s-a intamplat grozavia atentie, inainte de curba din pasaj deci vizibilitate avea cu carul drept dovada ca vatmanul de pe 300 a oprit din timp iar daca desteptul de pe 296 intra cu 30km/h cat e legal acolo plrea la 50 de m de 110 si 300.
I-am vazut fata astazi la stiri, un individ pe la 55 de ani care avea 13 ani experienta pe tramvai trageti si voi concluziile. Ce idei va vin in cap cand un om se angajeaza la 42 de ani vatman...de ce nu la 25 sau 30???

Linia de tramvai de pe acest traseu este cea mai modernă din Capitală, însă este și expusă accidentelor, în ciuda măsurilor de protecție, pentru că tramvaiele 41 circulă cu viteză mai mare decât cele de pe alte linii. Potrivit datelor tehnice, de la lansare, linia 41 are o lungime de 10,8 kilometri și 15 stații pe fiecare sens de circulație. Viteza medie de rulare a fost anunțată ca fiind de 22 km/oră, față de 14 km/oră, viteza medie a unui tramvai obișnuit. Tramvaiele 41 pot atinge însă viteze de 60 de kilometri la oră.

http://www.gandul.info/news/zece-ani-de-metrou-usor-in-bucuresti-linia-neagra-a-tramvaiului-41-si-incidentele-care-au-facut-o-celebra-9612853

eu stiam ca in zona dintre Dambovita si Crangasi si de la pod spre Mihalache merge cu viteza, eu cred ca se mergea si cu 80 dar ca sa nu spun *rost*i am zis 60. Eu circul de vreo 8 ani cu el Smile

Dp meu de vedere 41 e singurul mijloc de transport in comun din Bucuresti si pe 2 e metroul, restul traseelor RATB sunt pentru melci Smile

Am spus f clar la 178 ca era din cel vechi si era ora 23. Dupa ora 16 RATB circula in Bucuresti cu 0 km/h Smile
Eu unu folosesc metroul si mai rar 41.

L-am vazut pe Udriste cum abereaza ca tramvaiele circula cu 10-20 km, da, asa e, dar pe alte linii. Din ce stiu de la Lujerului spre fiecare capat faci cam 15 minute si tot traseul e de 11 km (il faci in 30 de minute), asta inseamna o viteza medie de peste 30 km la ora (11*2= 22 km la ora dar mai trebuie sa punem si stationarile)

Din ce am inteles tamponarea a avut loc la 7.30 cand e destul de liber traseul, eu am trecut pe la 9 spre metrou si am vazut oameni ce se uitau in pasaj dar nu mi-a trecut prin cap ca poate e accident pe dedesubt.


p.s. s-ar putea sa fac un test sambata/duminica sa plec cu 41 de la un capat la altul si ma astept la maxim 40 minute.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 00:46

Sper sa am si eu gps-ul la indemana daca circul cu 41 week-endul asta.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 02:56

Autobuzele ,,vechi" de pe 178 nu puteau mai mult de 65 - 70 km/h. Erau limitate ,,fizic", în sensul că erau scoase angrenajele pentru treapta a patra de viteză, iar cu a treia nu prea puteai trece de 70 km/h. Însă erau mai sprintene la demaraj (deși și ele aveau computer de bord, electronică și alte chestii să-și prindă mecanicii urechile în ele).
La 7:30 nu e deloc liber traseul. E drept, majoritatea oamenilor muncii începe acum serviciul la ora 9 (nu la 8 ca pe vremuri și ca în gândirea RATB-istă, dovadă că la ora 9, de pe unele linii se retrag chiar și 1/2 din vehicule), dar elevii tot la 8 încep. Cel mai aglomerat e între 7:45 și 8:30. Îmi aduc aminte când aveam ore la facultate dimineața, că dacă eram în stație la Ghencea la 7:20 prindeam și loc pe scaun, dacă eram la 7:30 abia mai încăpeam pe scară Laughing

Linia 41, cu tot cu capete, are aproape 22 km (cale simplă), care se parcurg în 70 de minute cu tot cu staționare la capăt. Asta înseamnă o viteză medie de 18,9 km/h. Dacă ținem cont de faptul că sunt 5 minute de staționare la capăt (mă rog, sunt 3 la Presei și 7 la Ghencea) înseamnă o medie de 22 km/h.
Ei, în astea 35 de minute ale unei semicurse se înghesuie 40 - 41 de vagoane, prea MULTE. Pentru 2 minute între tramvaie erau suficiente 35 de vehicule. Aceste 40 - 41 de vagoane (după cum e parcul disponibil în ziua respectivă) se ajung din urmă pe traseu, pentru că semaforizarea inteligentă (cu bucle inductive pentru undă verde) nu mai funcționează (sau a fost înlocuită cu semaforizare clasică), iar timpii de semafor sunt gândiți pentru un interval de 3 minute. Automat se formează goluri în traseu, amplificate și de călătorii care se adună și nu înțeleg că nu rezolvă nimic ținând 5 minute în stație tramvaiul care nu-și poate închide ușile.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 06:54

Ia uite, si voi ziceati pe topicul cu ,,masuri pentru reducerea nr. accidentelor auto" ca nu e prea usor de aplicat in practica limitarea vitezei la masini, iar acum de aici aflu ca se si practica, nu numai ca e posibila, hmm.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Vin 11 Mai 2012, 15:47

La orice vehicul cu computer de bord se poate limita viteza. Însă să limitezi viteza unui autoturism (care mai circulă și pe autostradă din când în când) la 50 km/h înseamnă să îi încalci dreptul la liberă circulație proprietarului. Mașinile puternice (Audi, Mercedes, BMW, Ferrari etc.) vin limitate electronic la 250 - 300 km/h. Desigur, se poate soate limitare, dar se pierde garanția.
În schimb, la autobuze viteza maximă (prin lege) este 110 km/h, iar la camioane 90 km/h. La vehiculele noi se face electronic, la cele vechi se umblă la cutia de viteze (se scoate ultima treaptă de regulă). A... că, cel puțin la mașinile vechi, e greu de verificat (bine, te uiți pe diagrama tahografului, dacă nu e măsluit și ăsta) e altă mâncare de pește, șoferii o fac pe barba lor. De exemplu, anul trecut am venit de la mare cu un autocar Mercedes O302S Otomarsan (Made in Turkey în 1991) căruia șoferul îi dădea blană cu 120 km/h pe A2, cu mașina 90% cu copii de clasele I - IV. Am mai văzut viteze mari la Dac-urile și Ikarusurile cu cutii în 6 trepte.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Tramvaiul 41   Astazi la 10:38

Sus In jos
 

Tramvaiul 41

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Tramvaiul 41
» Automotoare DESIRO
» Trenul de agrement "Săgeata Verde"
» Braila 3 februarie 2010
» Revista presei
Pagina 1 din 6Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-