Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Trecut si prezent

In jos 
AutorMesaj
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 737
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3039
Data de inscriere : 23/01/2012

MesajSubiect: Trecut si prezent   Sam Mai 05, 2012 11:09 am

Sa nu uitam trecutul si , cel putin aici, sa nu mai revina Smile


FOTOGALERIE Jurnal din trenul foamei!

Pe ruta București - Oltenița, navetișii trag semnalul de alarmă la fiecare casă.
Un om locuiește de 30 de ani în acest tren


13 octombrie 2011, 09:07 | Autor: Maria Apostol, Dana Lepădat | 13116 afișări
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Jurnal_din_trenul_foamei_0_571742878.html


Călătorie spre nicăieri. Așa s-ar putea descrie, pe scurt, drumul de trei ore cu trenul între București și Oltenița.

Știți cum arată o gară-fantomă? Cu siguranță vă puteți măcar imagina. Case de bilete închise tot timpul, o
încăpere dărăpănată, plină de igrasie și cu pretenții de sală de așteptare, gândaci care mișună peste tot.
Așa arată Gara Titan Sud, locul pe unde trece doar un singur tren.



Știți cum arată un tren-fantomă? Și în acest caz, gândul vă poate duce la vagoanele CFR vechi de zeci de ani,
neîncălzite și pline de mizerie, scaune rupte sau geamuri sparte. Tabloul complet îl regăsești însă perfect conturat
pe ruta București-Oltenița.

Într-o marți, ora 20.00, toamnă și deja foarte frig. După jumătate de oră de așteptat pe peron, auzim câteva
șoapte: „Aveți grijă cu cine vă puneți, să nu vă vadă țiganii! O să rămâneți singure până la Oltenița, mai bine
luați microbuzul! Treaba voastră, eu v-am zis...". În spatele nostru, o bătrână cu sacoșă de rafie și ochelari din
plastic dă din cap sfătos, continuând să-și confirme prin gesturi vorbele.


Într-o secundă uităm de țigani. De sfaturile bătrânei. De eventuala sperietură. Vedem locomotiva și, de după
buruieni și boscheți, încep să iasă, în grupuri, navetiștii. Ca niște zombie, cu fețele triste, mai mult zbârcite,
fiecare scrâșnește printre dinți câte-un cuvânt sau o înjurătură. Tragem aer în piept, alergăm la nimereală
după un vagon, ne facem loc prin mulțimea de oameni și ne lăsăm ghidați mai mult de vocile în surdină ale
unor femei. Prin beznă, mai mult pe bâjbâite, găsim două scaune libere.

„Gară" lângă fiecare casă

Trenul pornește. Un damf de transpirație, mâncare, mizerie și fum te izbește imediat. Nimeni nu pare deranjat.
După zece minute de mers cu cel mult cinci kilometri la oră, trenul se oprește brusc. Un sunet infernal, urmat
de o frână bruscă. Una dintre banchete se rupe, iar pe buze ne rămâne înțepenit un țipăt de disperare. „Stați
liniștiți acolo! A tras cineva semnalul de alarmă! E 23 August. Am ajuns acasă la Iuliana de la filatură", ne
liniștește unul dintre pasageri. Acesta a fost doar începutul unei călătorii cu personalul 8081. După același
model, cele șase stații oficiale s-au transformat în 20. După, am renunțat la numărătoare.

În tren, navetiștii se înțeleg ca frații. Împart de ani de zile aceleași vagoane friguroase care-i aduc în
București. Pentru unii, călătoria de trei ore cu trenul e ca o lungă așteptare spre „orașul de vis".
Pentru alții e cât o viață de chin. „M-am îmbolnăvit de nervi, de 30 de ani de când merg cu căruță
asta. Ia, uite! Noroc că a venit doamna cu semințele să ne mai potolească foamea. Un leu, da?
Ia de-aici!", zice unul dintre navetiști, în timp ce murmura printre dinți că a pus un leu deoparte pentru „bilet".

Un leu pentru Naș

Cum casa de bilete de la Titan este închisă, a rămas să ne descurcăm în tren. „Haideți, fiți serioși,
ce probleme să aveți cu biletul? Nimeni din trenul ăsta nu și-a cumpărat bilet vreodată. Dăm câte
un leu la «Naș» când avem, și asta e!", țipă spre noi o doamnă de la geam. Unii sunt însă și mai
descurcăreți atunci când apare controlorul.


„Nașule, să mor eu, azi e ziua mea și nu se face să-mi ceri bani. Hai, nu fi...", se scuză o florăreasă.
Bărbatul nu zice nimic. Trece mai departe, ajunge la noi. Îi dăm câte un leu că toți ceilalți. rece mai
departe, liniștit, cu pumnul plin de bani. Călătoria continuă. Aceleași semnale de alarmă trase aproape
în dreptul fiecărei case unde locuiesc navetiștii. Același miros izbitor care îți taie răsuflarea. Doar poveștile
oamenilor sunt noi. Cel puțin pentru noi. Până la Valea Roșie aflăm că fata de lângă noi, o tânără de 17 ani,
bolnavă, face zilnic naveta la București că să spele scările unui bloc. „Spăl o scară și-mi iau
trei milioane (lei vechi - n.r.). Ajung terminată acasă, în fiecare seară, la fetița mea de trei ani", povestește femeia.

Cu noduri în gât după toate poveștile spuse de veteranii trenului, ajungem în gara Oltenița, puțin după ora 23.00,
cu o oră și jumătate întârziere. În așteptarea trenului de întoarcere, de la 4 dimineața, am zăbovit în singurul local
non-stop din orașul navestiștilor. Nici picior de om, nicio lumină aprinsă, niciun murmur pe stradă.
Toată lumea doarme. Aici, noaptea e mai scurtă decât oriunde pentru că localnicii, majoritatea navetiști,
ajung acasă cu trenul la ora 23.00. Cei mai mulți se întorc la București cu trenul de patru dimineața.



Traseul groazei

Am așteptat în liniștea nopții ora de plecare a trenului către București. În tot acest timp, garnitura a staționat în gară
găzduind câțiva „clienți" fideli. Dimineață, la patru fix, din toate părțile vin navetiștii. Cu aceleași haine, miros izbitor,
înjurături pe buze. Cub toții o iau de la capăt. În tren, cei rămași în picioare, se țin unii de alții ca să nu cadă.
Semnalul de alarmă este tras aproape la fiecare zece minute.

De data asta, mai mult ca să-i adune pe cei care vor să ajungă în marele oraș. „Odată s-a blocat mânerul de
la semnalul de alarmă și nu putea să îl mai pună în funcțiune. Dacă se întâmpla ceva nu mai putea fi tras", ne
spune unul dintre navetiști. Toată lumea mănâncă semințe în tren și așteaptă să treacă cele trei ore. O femeie
îndrăznește să încerce să își facă loc. „Dați-vă un pic mai încolo!", îi spune unui navetist. Acesta, furios, o repede
amenințător: „Stai acolo că te aruncăm pe geam acum! Ce, nu ai loc? Trebuie să încăpem toți!". La scurt timp,
apare Nașul, care se chinuie să se strecoare printre călătorii ce stau în picioare, înghesuiți ca sardelele. „Hai, Nașule,
că ai burta mare. Treci mai repede!", spune unul dintre navetiști. Angajatul CFR s-a supus cerând, doar de
formă, „biletele". Imediat, dispare dintre noi, cu pumnii plini de bani.


Povestea omului-tren

Trenul ce asigură de zeci de ani ruta București - Oltenița a devenit casă la propriu pentru unul dintre navetiști.
Nea Gogu are 59 de ani și trăiește în tren. De 30 de ani face *c*c*urățenie la stația de metrou de la Gara Titan - Sud de
unde chiar ia „salariu", spune el iar seara și noaptea stă în tren. Și aici se ocupă cu „igienizarea".

„Eu de 30 de ani merg cu trenul ăsta. Mai c*urăț pe aici că oamenii lasă mizerie multă. Era într-un timp o femeie
care își făcea nevoile direct în tren! Am pus-o să își adune rahatul cu mâna! Acum două luni m-am ars la mâini
că a luat foc un vagon. Navetiștii lasă și țigări aprinse câteodată și uite așa a luat foc! Am încercat să sting și
m-am ars la mână!", ne-a spus nea Gogu (foto).


Paznicul din tren

Pe nea Gogu îl știe toată lumea care circulă cu trenul personal 8081. De câte ori au nevoie de informații,
controlorii apelează la el. „Ce fac oamenii ăia în tren Gogule!?", îl întreabă un controlor, după ce majoritatea
călătorilor coborâseră în Gara Oltenița. „Nu au unde să doarmă! Dar nu sunt de-ai noștri!" , răspunde nea Gogu sigur pe el.

Omul - tren, cum îl numesc controlorii CFR, este cel care asigură de multe ori paza și ordinea în vagoane. „Eu îi
opresc de câte ori îi văd că fac rele! Dacă aruncă mizerie pe jos sau coji de semnințe, le mai spun! Dar mă știe
toată lumea! Știu că eu mereu sunt în tren și că mai fac și c*c*urățenie pe aici. Îmi place să am grijă de tren că
asta este casa mea", ne-a mai spus nea Gogu.
Sus In jos
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 737
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3039
Data de inscriere : 23/01/2012

MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Sam Mai 12, 2012 2:07 am

popovici a scris:
Intrebare: de ce operatorul TFG nu foloseste denumirea de regioexpres pentru trenurile de pe ruta Oradea-Cluj Napoca avand in vedere numarul mai mic de opriri decat al trenurilor regio apartinand operatorului CFR de exemplu ? Poate daca ati folosi rangul regioexpres acest lucru ar fi benefic iar publicul ar percepe trenurile dvs ca unele mai rapide decat regio obisnuite , putand aduce un plus de imagine . Un alt exemplu in sensul celor afirmate de mine poate fi viitoarea dvs ruta Bucuresti Nord-Buzau care se preteaza tot pentru un astfel de rang. Va multumesc !

Ce bun ar fi un Regio Express (poate al TFC) Bucuresti-Predeal pe la ora 8 (macar sambata si duminica)

Acum avem Regio Bucuresti - Brasov plecare ora 6.25 BN apoi urmatorul e la 14.06

Pe vremuri (cred ca anul 2000) era un personal turistic ce pleaca in jur de 7 si pana la Ploiesti nu avea opriri.
La R 3001 de la 6.27 e cam greu de ajuns :roll:


Nu inteleg de ce IR 1582 nu e RE.

Apoi seara ultimul R e la 16.30 din BN spre Brasov

pe dus sunt doar 3 si la intoarcere de la Sinaia sunt 4 regio la ore mult mai acceptabile.

p.s. eu unul nu prea inteleg de ce ar fi avantajos acest BN-Buzau, pe linia asta sunt f multe trenuri.

Daca ar fi RE unde ar trebui sa mai opreasca? Buftea, Ploiesti, Valea, Calugareasca, Mizil ?
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Sam Mai 12, 2012 4:20 am

Personalul ala turistic ori a fost cel cu mers de Acc opriri numai in PL.Vest, Campina, Breaza, Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal ori fostul Personal 3003 cu opriri la Buftea, Peris, Crivina si de la PL.Vest la Predeal/Brasov oprire in toata statiile care prin anii 2008-2009 din cauza nr mi c de calatori din cursul saptamanii, dar si a lucrarilor de pe Campina-Predeal a ajuns sa fie limitat la Campina apoi anulat definitiv.

La R 3001 se poate ajunge usor cu o bicicleta, metrou sau RATB de noapte cine vrea sa mearga cu Regio.

IR 1582 pe sectorul Buc-Bv este pe graficul fostului Rapid 831 din aceasta cauza la dus Buc-Bv este nevoie de toate cele 7 vag, iar la intoarcere trenul ( 1583 ) vine cu numai 30-40% gard de ocupare, dar asta este vag alea trebuie sa se intoarca.

Ultimul Regio spre Brasov al CFRului este 3007 la 17:37 din Basarab care este la 1000metri maxim de GDN, sau varainta Regiotrans la 19:30 R 14005 cu mers de IR sau RE, si ar mai fi R 14065 Craiova-Buc.Nord-Brasov cu plecare din GDN la 21:40.

TFC daca da drumul la Regio pe Buzau-Buc.Nord si retur ar fi avantajos ptr ca in MT 2012 este tiparit cu opriri doar in Mizil, PL.Sud, Crivina si Peris si Buftea deci 2 ore de mers cu pret mai mic fata de IR-urile CFRului, plus ca sunt puse la niste ore convenabile unde CFR nu are trenuri Regio pe Bz-Buc si retur in acele intervale.



Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1969
Varsta : 29
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5676
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Sam Mai 12, 2012 7:27 am

Personalul sprinten despre care se spune mai sus a fost înființat prin anii '80, cu un număr puțin dubios: 4291/4292.

1990:

P 4291: București Nord(7:30) - Ploiești Vest(8:19-8:24) - Florești Prahova(8:42) - Cîmpina(8:56) - Breaza hc(9:05) - Comarnic(9:22) - Sinaia(9:41-9:43) - Poiana Țapului hc(9:51) - Bușteni(9:58) - Azuga(10:04) - Predeal(10:15)
P 4292: Predeal(19:14) - Azuga(19:24) - Bușteni(19:31) - Poiana Țapului(19:37) - Sinaia(19:43-19:46) - Comarnic(20:12) - Cîmpina(20:36) - Florești Prahova(20:48) - Ploiești Vest(21:03-21:06) - București Nord(21:53)

Circulă cu ordin special sîmbătă, duminică, sărbători legale și ajun sărbători legale

Mai târziu, prin 1994, trenul primește numărul 3017/3018 și prin 1997 primește și variantă pentru zilele de vineri și de ajun de sărbători legale cu plecare din București la 14:00, trenul de dimineață circulând doar sâmbăta, duminica și în sărbători legale.
În 2000, este menționat doar la o pagină cu precizări, ca în 2001 să fie anulat din cauza lucrărilor la linie, reapărând facultativ, tot cu mers ușor sprinten, dar doar pe București - Brașov, întorcându-se în București atașat la urma trenului 2006.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 737
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3039
Data de inscriere : 23/01/2012

MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Sam Mai 12, 2012 12:57 pm

paall a scris:
Personalul ala turistic ori a fost cel cu mers de Acc opriri numai in PL.Vest, Campina, Breaza, Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal ori fostul Personal 3003 cu opriri la Buftea, Peris, Crivina si de la PL.Vest la Predeal/Brasov oprire in toata statiile care prin anii 2008-2009 din cauza nr mi c de calatori din cursul saptamanii, dar si a lucrarilor de pe Campina-Predeal a ajuns sa fie limitat la Campina apoi anulat definitiv.

La R 3001 se poate ajunge usor cu o bicicleta, metrou sau RATB de noapte cine vrea sa mearga cu Regio.

IR 1582 pe sectorul Buc-Bv este pe graficul fostului Rapid 831 din aceasta cauza la dus Buc-Bv este nevoie de toate cele 7 vag, iar la intoarcere trenul ( 1583 ) vine cu numai 30-40% gard de ocupare, dar asta este vag alea trebuie sa se intoarca.

Ultimul Regio spre Brasov al CFRului este 3007 la 17:37 din Basarab care este la 1000metri maxim de GDN, sau varainta Regiotrans la 19:30 R 14005 cu mers de IR sau RE, si ar mai fi R 14065 Craiova-Buc.Nord-Brasov cu plecare din GDN la 21:40.

TFC daca da drumul la Regio pe Buzau-Buc.Nord si retur ar fi avantajos ptr ca in MT 2012 este tiparit cu opriri doar in Mizil, PL.Sud, Crivina si Peris si Buftea deci 2 ore de mers cu pret mai mic fata de IR-urile CFRului, plus ca sunt puse la niste ore convenabile unde CFR nu are trenuri Regio pe Bz-Buc si retur in acele intervale.


da, de P 4291 vorbeam. Este/era laudat de toti ce mergeau la munte in perioada aia.

Eu vorbeam doar de S si D. Eu cred ca TFC ar avea f multi clienti daca l-ar reinvia. Eu nu vad intre ce ore sa aibe "gauri" CFR Calatori intre Bucuresti si Buzau dar poate gresesc.

la 6.30 e f greu de ajuns. Nu toti au metroul la indemana. Bicicleta?? Eu vorbeam de grupuri de tineri, studenti nu de persoane singure Smile

Ok, spui ca IR 1582 e f ocupat la dus, de ce nu baga un RE suplimentar S si D? Vagoanele alea se pot intoarce cu R de seara.

Eu daca merg la munte si ca mine sunt multi altii nu avem nevoie de R la ora 14 ci dimineata dar nu in creierii noptii. Nu prea am prieteni care sa se trezeasca la 5 ca sa mearga cu trenul, ei incepand pe saptamana munca la 8-9

La R e 17 lei Buucresti - Sinaia la IR e 38 de lei. Daca iti iei VSD sau cardul asta cu 25% reducere te duce la 500.000 toata luna la munte Smile
Ce crezi ar fi goale aceste RE? Si 500.000 ar fi pentru adulti , nu pentru studenti.


Am un coleg la servici, mai in varsta, ce a intrebat / vorbit cu cineva mai sus pus care ia spus ca trenul/turismul nu e pentru toti, ci doar pentru cei ce isi permit/bogati. No comment.

De Regiotrans nu vorbesc cu nu mi se par foarte comunicativi (vezi sectia Turnu Magurele - Rosiori) plus ca nu au sectiune pe forum aici ca TFC. TFC, la prima vedere, par mult mai seriosi .
Am vazut vagoanele/automotoarele Regiotrans in gara Bucuresti Nord si nu am fost f multumit de ele. Am mai vazut, in trecere, si in Rosiori Nord si nu pareau extraordinare.

Sper ca automotoarele TFC sa imi lase o alta impresie.

Stiu ca TFC probabil nu au motiv sa trimita un automotor pe Bucuresti Nord - Predeal (sau mai aproape de Campina daca nu o putea sa urce, nu ma pricep) neavand trasee dincolo de Brasov dar mi se pare ca ar fi bine daca ar incerca acest RE DOAR S si D. Sa se intoarca mai pe seara iar in Ploiesti sa se imparta in 2 (daca e posibil) , o parte merge spre Bucuresti, o alta spre Buzau-Galati (CFR Calatori are un tren asa spre Galati si BN)

Automotorul/automotoarele de Bucuresti sa plece duminica seara din BN spre Titan sa faca Oltenita (desi mie ca s-ar putea distruge pe acolo) sau sa faca B Nord - Buzau pe saptamana. (nu stiu unde ar putea " sa doarma" ca sa fie dimineata in BN) . O posibilitate ar fi sa faca un tren foarte de dimineata S si D de la Buzau la Gara de Nord si apoiacest tren sa faca RE spre Predeal/Sinaia.
Sus In jos
boldalexandru



Numarul mesajelor : 288
Reputatie : 2646
Data de inscriere : 05/11/2011

MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Sam Mai 12, 2012 1:35 pm

dc sa se distruga pe Oltenita , au trecut aproape 3 luni decand TFC este in zona asta si din cate stiu eu nu sa intamplat nimic neplacut , trenurile au ajuns mereu la timp nu cum era la CFR
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14320
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16852
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Sam Mai 12, 2012 3:41 pm

Personalul turistic era P3003, în 2007 încă mai circula (mă duceam des la Ploiești cu el, că făcea puțin) până la Predeal. După aia, când au început lucrările, a fost făcut Acc (și căra aer), apoi a fost scurtat la Câmpina și apoi a dispărut.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2433
Varsta : 36
Localizare : Bucharest, Romania
Reputatie : 5035
Data de inscriere : 26/05/2011

MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Sam Mai 12, 2012 7:52 pm

Ce util ar fii un tren rang REGIO intre Bucuresti si Brasov intre orele 7 si 10 dimineata. Dar nu cred ca il vor introduce CFR CALATORI pentru a nu lua calatori de la IR, vor sa te oblige la plata unui tarif dublu.

Eu si amici mei cand mergem la munte l-am prefera, in plus multi alti tineri. Putini sunt dispusi sa se scoale la 4-5 dimineata. Oricum eu folosesc si regio de la ora 6,25 spre Sinaia.

Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 42
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 3640
Data de inscriere : 10/05/2011

MesajSubiect: xxxxxxx   Sam Mai 12, 2012 8:41 pm

Rarau a scris:


Nu inteleg de ce IR 1582 nu e RE.


Eu nu inteleg de ce nu este intercity Laughing Avand in vedere compunerea pentru 1582/1583 trebuie sa fim fericiti ca este IR si nu IC (Thank you CFR Wink ) , plus de asta RE cu viteza medie de 70km/h (394km) si viteza maxima de 140km/h este inca fictiune in Romania...


Ultima editare efectuata de catre popovici in Sam Mai 12, 2012 9:32 pm, editata de 1 ori
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7989
Reputatie : 13095
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Sam Mai 12, 2012 9:28 pm

Exista si prin anul 2002 un personal sprinten care circula doar in sezonul estival de la Bucuresti Obor la Constanta. Parca se numea 8015.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5259
Reputatie : 8250
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Sam Mai 12, 2012 9:42 pm

COSTACHE MIHAIL a scris:
Exista si prin anul 2002 un personal sprinten care circula doar in sezonul estival de la Bucuresti Obor la Constanta. Parca se numea 8015.
8013 mai exact
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1969
Varsta : 29
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5676
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   Dum Mai 13, 2012 6:38 am

Cel mai exact:

P 8013: București Obor(7:13) - Lehliu(8:17) - Ciulnița(8:46-8:47) - Fetești(9:12-9:14) - Cernavodă Pod(9:37-9:42) - Medgidia(9:59-10:00) - Constanța(10:42)
P 8016: Constanța(20:12) - Medgidia(20:45-20:46) - Cernavodă Pod(21:08-21:16) - Fetești(21:41-21:42) - Ciulnița(22:08-22:09) - Lehliu(22:41) - București Obor(23:26)

Sezoane: 17 iunie - 30 septembrie 2001 și 16 iunie - 29 septembrie 2002
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Trecut si prezent   

Sus In jos
 
Trecut si prezent
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: OPERATORI PRIVATI DIN ROMANIA :: TRANSFEROVIAR CALATORI-
Mergi direct la: