Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3496
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Mier 19 Sept 2012, 13:33

3000 V,50 Hz probabil,800 A
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Mier 19 Sept 2012, 15:06

Amiralul a scris:
3000 V,50 Hz probabil,800 A
3000 de V e alimentare pe curent continuu .. iar curentul continuu nu are frecventa Smile... Doar curentul alternativ are schimbarea de directie la 1/50 secunde,curentul continuu curge mereu de la - la +.. Oricum daca e 3000 V nu scrie 50 Hz sub el ..
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Mier 19 Sept 2012, 15:40

Din moment ce scrie 50 Hz, probabil e 1500 V mai sus, ăsta e standardul românesc de când s-a introdus încălzirea electrică la CFR. Însă vagoanele astea, când au apărut, eram în epoca aburului, probabil instalațiile electrice fie au fost nefolosite, fie au fost montate ulterior.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Mier 19 Sept 2012, 16:38

Pai eu cred ca scrie 1000V si jos e ceva legat de abur .. ca totusi banuiesc ca au instalatia cu abur functionala,sau macar ramasa in tren...
Sus In jos
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 511
Localizare : Iasi
Reputatie : 3360
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Mier 19 Sept 2012, 17:23

O poza face mult.

Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Mier 19 Sept 2012, 17:33

Cum nu au fost facute in Romania , foarte interesant ,nici nu stiam ca exista 3000 de volti curent alternativ.
Asta inseamna ca in Romania nu cred ca exista locomotiva care sa le poata alimenta cu curent...Poate 525 de la SNCF.. dar nu cred.. totusi Hurricane ce locomotive treageau acest tren in Romania(exceptand cele cu abur) ?
Sus In jos
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 511
Localizare : Iasi
Reputatie : 3360
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Mier 19 Sept 2012, 17:51

Pai sa vedem, vagoanele Breda au circulat ca vagoane clasa pana prin anii 1990-1992. In ultimii ani, de prin 1980 cand erau incadrate ca 50 53 17-22 xxx-x au circulat pe liniile secundare, la tractiune avand locomotive LDH 125 / 040 DHC.
Sunt poze din anii 1970-1980 cu aceste vagoane in trenurile acceletare cu tractiune electrica, 060 EA. Tot din acest tip de vagoane s-au facut vagoane Restaurant si vagoane de dormit, la tractiune avand 060 DA. Apar destule vagoane de acest tip prin filmele din anii 1970 unde tractiunea era si diesel si electrica.

Pana cand Astra Arad a facut trenul prezidential in 1970 deplasarile in tara cu trenul facute de Ceausescu se faceau cu trenul regal, deci la tractiune se afla o locomotiva electrica/diesel.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Mier 19 Sept 2012, 18:22

Și ce locomotivă de la noi știe să scoată 3000 V c.a.?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Mier 19 Sept 2012, 18:23

Pai da,dar standardul pe locomotivele noastre a fost mereu 1500 V ,50 Hz.Deci probabil acele vagoane nu circulau cuplate la curent , oricum DA ul nu a avut grup electrogen mereu...
Sus In jos
NB 2009



Numarul mesajelor : 105
Reputatie : 2396
Data de inscriere : 06/09/2010

MesajSubiect: Mulțumesc ! Foarte frumos !   Joi 20 Sept 2012, 20:29

Amiralul
Mulțumim pentru reportaj ! Mulți dintre noi am fi vrut să fim acolo !
Sus In jos
daniel_c



Numarul mesajelor : 411
Reputatie : 2078
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Joi 20 Sept 2012, 23:35

Dr2005 a scris:
Și ce locomotivă de la noi știe să scoată 3000 V c.a.?
probabil ca au fost pregatite pentru trafic international

vagoanele de dormit 70-50 foloseau printre altele si 3000 V c.a.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Vin 21 Sept 2012, 01:50

daniel_c a scris:
Dr2005 a scris:
Și ce locomotivă de la noi știe să scoată 3000 V c.a.?
probabil ca au fost pregatite pentru trafic international
vagoanele de dormit 70-50 foloseau printre altele si 3000 V c.a.
Vagoanele 70-50,au venit de la nemti cu cei 3000 V curent continuu nu alternativ ,alimentare... Acestea nu au nimic de a face cu 3000 V c.a de care standard , personal nu am auzit niciodata.Nu inseamna ca nu exista,dar este un caz particular ,mai ales ca aceste vagoane au fost facute peste granita in vremea in care in Italia era electrificata 84% din reteaua nationala de transport feroviar pe diferite tensiuni.
Recapitulativ ... standardele 1500 si 3000 V cc ,au aparut datorita tensiunii joase de alimentare a catenarei in Germania,Elvetia si printr-o lejeritate aceasta tensiune nu mai era transformata si era transformata direct in vagoane.
Standardul 1000 V c.a 16,66(16 2/3) Hz a aparut datorita catenarei 15 kV 16,66 Hz din Elvetia.
Standardul 1500 V c.a 50 Hz a aparut datorita catenarei de 25 kV 50 Hz(dar a existat si 1,5 kV 50Hz),care era doar transformat in 1500 V si nu ii se schimba freceventa .. De altfel s-a ales 1500 V pentru ca este relativ simplu sa transformi 1500 Vcc in 1500 Vca.Deci cu siguranta nu am avut un EA care sa scoata 3000 V c.a.Daca a existat vreodata o locomotiva capabila de 3000 V ca ,probabil a fost vre-un DA,la care s-a montat un grup electrogen specific,desii el are dinam pe rot pt iluminat i,iar incalzirea se facea cu lemne , dar speculam ... What a Face

PS Ernesto Breda e in Italia unde si atunci predomina tensiunea de alimentare la 3 kV,care a si devenit standard la ei.Singura nelamurire e acea alimentare pt monofazat,daca era cc,toate erau clare.


Cat despre trenul regal inainte el putea fi admirat la ziua portilor deschise ,la castelul Savarsin,resedinta regelui,un loc minunat,pe care romanii il cam ocolesc,in schimb se duc la Bran sa vada chestii made in RPC No
Pentru dezbateri
http://en.wikipedia.org/wiki/Head_end_power .. partea cu RIC cars,si exista si mentiuni despre primele experimente evident non-RIC,de alimentare.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Vin 21 Sept 2012, 18:28

DUAL a scris:
Recapitulativ ... standardele 1500 si 3000 V cc ,au aparut datorita tensiunii joase de alimentare a catenarei in Germania,Elvetia si printr-o lejeritate aceasta tensiune nu mai era transformata si era transformata direct in vagoane.
Germania are 15 kV și 16 și 2/3 Hz... Oricum, dacă ai c.c. la locomotivă, pe ăsta nu-l poți transforma, deci singura soluție era montarea unui grup static (motor de 1500/3000 V c.c. care are la ax generator de c.a. sau de c.c. de tensiune mai joasă... mai găsești asta pe tramvaie), ceea ce costa destul și nu justifica cheltuiala.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Sam 22 Sept 2012, 23:14

Dr2005 a scris:
DUAL a scris:
Recapitulativ ... standardele 1500 si 3000 V cc ,au aparut datorita tensiunii joase de alimentare a catenarei in Germania,Elvetia si printr-o lejeritate aceasta tensiune nu mai era transformata si era transformata direct in vagoane.
Germania are 15 kV și 16 și 2/3 Hz... Oricum, dacă ai c.c. la locomotivă, pe ăsta nu-l poți transforma, deci singura soluție era montarea unui grup static (motor de 1500/3000 V c.c. care are la ax generator de c.a. sau de c.c. de tensiune mai joasă... mai găsești asta pe tramvaie), ceea ce costa destul și nu justifica cheltuiala.
Asta am scris si eu,dar gresesti la transformatul tensiunii din c.c. in c.a. ;acest lucru este posibil cu invertoare.Intrebarea e de ce sa-l transformi cand e deja curent de joasa tensiune si-l poti alimenta vagoanelor.Din c.a in c.c e relativ simplu pentru c.a cvasinusoidal , folosesti 3 x 2 (pentru fiecare borna cate 3) diode redresoare... Acelasi principiu e folosit la alternatoarele masinilor,care produc curent alternativ,dar este necesar curent continuu pentru reincarcarea acumulatorului ... De ce 3? pentru ca sunt 3 bobine de excitatie si isi schimba polaritatea la 2pi/3,aia fiind defazarea,oricum aici cortex e meserias:D... dar vad ca tace Sad..
Pai c.a industrial vine la 25 kV si 15 kV , de ce folosim noi 25 si nu 15,n am habar ,dar impreuna cele 2 au dat nastere la standardul 1500 V c.a in alimentarea vagoanelor.Cert e ca si curentul continuu are avantajele lui,si o chestie legata direct de asta e cuplul motorului.
Ce ti pot spune si stiu ca unul din avantajele tensiunii mari e reducerea amperajului ,pentru ca VxA = W , in termeni de Joule(sau Wattiora,Wh) ai nevoie cam de aceeasi watti pentru tractiune,deci volti mai multi=>amperaj mai mic=> sectiunea catenarei mai mica.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Joi 04 Oct 2012, 12:36

Cred ca se potriveste aici un articol despre -Primele locomotive resitene - scris de Dl. Ing. Dan Perianu in numarul 1 al revistei -Tehnica si tehnologie din 2004



Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA   Astazi la 13:48

Sus In jos
 

MUZEUL DE LOCOMOTIVE - RESITA

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Muzeul locomotivelor cu abur Resita
» O vizita la Dej Triaj (27.10.2012)
» Muzeul locomotivelor din Resita
» Primele locomotive fabricate la Resita
» Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-