Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Revista presei (partea III)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 36 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 1099
Varsta : 41
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 3146
Data de inscriere : 10/05/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 09 Mai 2012, 19:54

Top 10 destinatii preferate cu autocarul:

http://www.autogari.ro/News/Bucure%C5%9Fti-Constan%C5%A3a_-_cel_mai_b%C4%83tut_drum(129).aspx

In top la pozitia 1 regasim ruta Bucuresti-Constanta , aia pe care se fura si tot aia pe care CFR uita sa puna trenuri.Pentru operatorul feroviar CFR , cel care in extrasezon are 4-5 perechi mari si late de trenuri pe aceasta ruta pe care autocarele gem desi sunt programate la ora sau chiar la jumatate de ora in sezon .

Ce nu intelege CFR Calatori sau are ordin sa nu inteleaga :

1.pana si autocarele in balcanismul lor sunt cadentate adica supercadentate si asta conteaza enorm
2.transportul cu autocarele nu trebuie sa faca legea atunci cand concureaza cu o linie de viteza cum este M800 , ele trebuie sa existe pentru a respecta dreptul pasagerului de a alege insa nu ca si transport dominant ci ca alternativa . In prezent , din pacate , pe M800 transpotul auto este cel dominant din motive care tin de nea x sau nea y , de interese mai pe romaneste !
3.desi au incercat un mers de tren mai cadentat in 2010-2011 acesta a fost hacuit sistematic pana a ramas cel pe care il vedeti acum cand intrati pe infofer. CFR ori nu intelege ca se obtin rezultate dupa ani de cadenta si nu dupa zile ori cineva deranjat a dat telefon...

Exista mafie in Romania ? Pai daca ma duc la gara si vreau sa iau un tren si n-am decat dupa 5 ore cam exista ! Faptul ca CFR nu programeaza trenuri cadentate dar si faptul ca s-a tegiversat enorm cu lucrarile de reabilitare plus modul in care a inflorit transportul auto trebuie sa ne cam dea de gandit !

Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5877
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 09 Mai 2012, 20:12

Din pacate autocarele sunt mult mai rentabile decat trenurile. Am discutat cu cineva de la o firma mare de transport persoane si omul mi-a spus destul de clar, costul de operare al unul autocar modern este de 1euro/km restul e profit. Atat au calculat cei de la firma respectiva.
Un autocar pe ruta Buc-Ct consuma cam 50-60litrii de motorina si daca pleaca plin incaseaza cam 3000lei din bilete(50 locuri x 60 biletul) restul nu chiar tot e profit...putem spune ca din aia 3000lei cam jumatate e profit iar restul intra la consum de motorina, salariu sofer, rovigneta si asa mai departe.
Acum intreb si eu, care e costul de operare al unei locomotive si implicit al unui tren?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12083
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14123
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 09 Mai 2012, 20:47

Nu cunosc costul de operare al unei locomotive, însă un autocar de peste 23 de locuri plătește 2500 RON/an rovinietă și poate face câte curse poate, le poate face pe cele din licență, apoi poate fenta legea (e ușor, tot ce trebuie să faci e să treci călătorii în tabel și să declari că e cursă ocazională) și face mai multe.
Un tren necesită un TUI de 9 RON/km, adică 2025 RON pe drum (deci cât rovinieta pe un an). Dacă o garnitură face două curse pe zi, într-un an se plătesc 2.956.500 RON doar pe taxe! Să zicem că e un tren R sau IR (deci subvenționat), și statul dă înapoi 25 RON/km, adică 4.106.250. Deci, teoretic, operatorul primește 1.149.750 RON. Însă... un EA are o putere nominală de 5100 kW. Dacă ea lucrează în regim nominal timp de 12 ore (2 drumuri dus-întors de câte 3 ore), înseamnă 5100 * 12 * 0,5 RON (cam atât costă un kWh, deși CFR îl cumpără prin intermediari, deci mai scump) = 30.600 RON/zi. Pe un an înseamnă 11.169.000 RON! Mai adăugăm salariile a 4 nași (4 * 1500 RON) și 2 mecanici (2 * 3000 RON), deci anual 144.000 RON/an pe salarii.
Așadar, operatorul celor 2 perechi pe zi pe București - Constanța trebuie să plătească anual:
TUI: 2.956.500+
Subv: -4.106.250
Curent:11.169.000
Salarii: 144.000
----------------------
Total: 10.163.250 RON

Avem două perechi pe zi, cu câte 3 vagoane de 80 locuri fiecare. La un tren înseamnă 240 locuri. 2 perechi pe zi înseamnă 960 călători. La 58 RON un bilet înseamnă 55.680 RON. Pe an vin 20.323.200 RON încasări... de aici scădem 24% TVA ies 16.389.677 RON încasări. Deci chiar ar fi ceva...

Pe de altă parte, transportatorul auto plătește 2500 RON pe an și 75l de motorină la un drum, adică 300 l pe zi (2 drumuri), adică 1800 RON pe zi, adică 657.000 RON pe an. E nevoie de 2 șoferi (2 * 3000 RON/lună) și un dispecer (1500 RON/lună), adică 90.000 RON/lună salarii. Așadar, operatorul plătește:
Taxe: 2.500
Motorină: 657.000
Salarii: 90.000
---------------------
Total: 749.500 RON

Un bilet e 60 RON, adică 48 RON fără TVA. La 50 de locuri înseamnă 200 călători pe zi (la 2 curse). Deci, pe an, 3.504.000 RON încasări. Adică peste 450% profit!!!!!!!!

Evident, la ambele mai apr costuri de reparație, revizii, *urățenie etc.. Dar transportul auto clar produce profituri mari cu investiții mult mai mici față de cel feroviar.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 1099
Varsta : 41
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 3146
Data de inscriere : 10/05/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 09 Mai 2012, 20:56

AlexD a scris:
Acum intreb si eu, care e costul de operare al unei locomotive si implicit al unui tren?

Si aici te intreb eu pe tine cine ii retine pe cei de la CFRCalatori sa depuna dosar ca Gysev pentru achizitie de rame electrice 160km/h care sa faca treaba pe M800 plus eventual pana la Brasov sau Craiova ca sa nu ne rupem fundurile prea mult , iar locomotivele si vagoanele sa ramana pentru rutele lungi (Oradea , Arad , Suceava) ?

Costurile de operare cu material rulant clasic sunt intr-adevar mari insa nu te scuza pe tine ca principal operator si culmea si de stat (caracter social , nu urmareste neaparat profitul) sa stai pasiv si sa nu incerci sa atragi calatorul spre tine cu trenuri dese , cadentate si cu plecari la minut .
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5877
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 09 Mai 2012, 20:57

Multumesc Dragos.
Chiar sunt curios sa vad cum sta treaba anul asta mai ales ca lucrarile vor fi gata si la autostrada si la calea ferata, daca o sa bata autocarele trenul ca timp de parcurs va fi absolut penibil...Poate isi dau demisia astia din CFR.
Popovici, ai dreptate dar atata timp cat Softronic, Remar Pascani/Cluj , Astra, Irlu si asa mai departe sunt bagate numai pe politic si pe 'modernizari' nu avem ce face...la cat banet se baga intr-un ADH... nu spun ca sunt rele dar era mult mai bine daca se producea un 'ADH' electric cu Vmax 140 si 5 vagoane in loc de 3. Cred ca tot la banii aia ieseau de la modernizare...


Ultima editare efectuata de catre AlexD in Mier 09 Mai 2012, 21:04, editata de 3 ori
Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 1099
Varsta : 41
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 3146
Data de inscriere : 10/05/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 09 Mai 2012, 21:02

AlexD a scris:

Chiar sunt curios sa vad cum sta treaba anul asta mai ales ca lucrarile vor fi gata si la autostrada si la calea ferata.

Lucrarile la calea ferata se termina in 2013 probabil in vara iar la autostrada tot in 2013 , din iulie 2012 e posibil sa se circule pe o banda.
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
cstefan



Numarul mesajelor : 273
Varsta : 30
Localizare : Stuttgart
Reputatie : 2143
Data de inscriere : 19/11/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 09 Mai 2012, 23:56

Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 1099
Varsta : 41
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 3146
Data de inscriere : 10/05/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Joi 10 Mai 2012, 00:05

cstefan a scris:
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucurestenii-deplasa-viitor-trenuri-Seul_0_697130601.html vrajeala electorala Smile)

Nu e vrajeala atata vreme cat scrie foarte clar , pe viitor Wink asta poate sa insemne minimum 50 de ani deci realizabil :roll: . Intre timp Oprescu va semna un acord cu un cetatean elvetian var de-al treilea cu doi consilieri pentru a pune niste Rolex-uri in parcul Tineretului Laughing
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
sp59



Numarul mesajelor : 50
Varsta : 57
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2149
Data de inscriere : 13/03/2011

MesajSubiect: Cele mai frumoase gari   Dum 13 Mai 2012, 18:30

Sus In jos
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 599
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2400
Data de inscriere : 23/01/2012

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 16 Mai 2012, 09:36

Cum vei putea să pleci cu mașina în vacanță fără să consumi un strop de benzină
http://www.antena3.ro/romania/cum-vei-putea-sa-pleci-cu-masina-in-vacanta-fara-sa-consumi-un-strop-de-benzina-167203.html

Românii care călătoresc cu trenul ar putea in *urând sa-si transporte si mașinile personale pe șine. CFR Călători a atașat unui tren un vagon special pentru autoturisme. Garnitura a ajuns cu bine la Arad iar primele astfel de transporturi vor fi realizate pe rutele interne.

Compania CFR Călători a pus la cale un experiment prin care, la tren, să atașeze și un vagon pentru platformă pe care călătorii își pot urca mașinile pentru a le lua cu ei în excursie. Și cum vine vara, decât sa faci plinul până la Budapesta, de exemplu, mai bine platești un bilet si pentru mașina ta, și pleci cu trenul.

Trenul care va avea atașat un vagon platformă va circula pentru început doar pe rute interne.Reprezentanții CFR încă nu au stabilit un preț pentru biletul de transport al automobilului.

Și chiar daca reprezentanții CFR nu au dat prea multe detalii despre experiment, la prima vedere, succesul este garantat.
Sus In jos
Costin.H



Numarul mesajelor : 651
Reputatie : 3249
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 16 Mai 2012, 09:42

vor avea acelasi succes ca si vagoanele RO-LA ce stau pe la Arad si furate bucatzica cu bucatzica? Very Happy
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5877
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 16 Mai 2012, 10:23

Garantat va fi un esec total si va spun si de ce, pe ruta Buc-CT si multe alte rute, daca pleaca 2 persoane cu masina personala la cheltuieli iesi mai ieftin decat la tren, daca mai pui si banii care ii scoti din buzunar pentru masina carata de CFR deja mai bine te sinucizi...
CFR nu va face decat sa profite de naivitatea prostilor cu bani daca vor lansa serviciul asta...
Stie cineva ce Vmax are un vagon d'asta de cara masini?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12083
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14123
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 16 Mai 2012, 10:51

AlexD a scris:
Stie cineva ce Vmax are un vagon d'asta de cara masini?
160 km/h.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 1099
Varsta : 41
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 3146
Data de inscriere : 10/05/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 16 Mai 2012, 14:10

Dr2005 a scris:
AlexD a scris:
Stie cineva ce Vmax are un vagon d'asta de cara masini?
160 km/h.

Da dar degeaba ca vor circula pe sezoniere unde viteza maxima va fi 120 ... Conteaza si greutatea trenului , merg mai rar cu 160 si in Europa...
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
laur 133



Numarul mesajelor : 404
Varsta : 31
Localizare : Craiova
Reputatie : 2787
Data de inscriere : 01/06/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Mier 16 Mai 2012, 14:56

Cum sa fie la sezoniere viteza max 120km/h? Deja au venit prevederi pt respectarea procentului de masa franata in functie de viteza.Max va fi 140,dar posibil sa urmeze si alte ordine. Mai degraba ar fi probleme daca un tren are prea putine vagoane si 2 locomotive,pt ca nu ar asigura procentul de masa franata.De ex si 992,1822(trenuri f lungi) etc pot circula cu max 140 pt ca primesc vagoane in Craiova,respectiv Bucuresti.


Ultima editare efectuata de catre laur 133 in Mier 16 Mai 2012, 15:01, editata de 1 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Revista presei (partea III)   Astazi la 19:22

Sus In jos
 

Revista presei (partea III)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Revista presei (partea IV)
» Revista presei (partea II)
» Revista presei (partea I)
» Revista presei (partea III)
» Revista presei
Pagina 6 din 67Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 36 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-