Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Zone Neutre

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6484
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Lun 03 Dec 2012, 00:54

Deobicei au autotrafuri de 16 MVA, deci cam 16MW putere activa.
Conteaza numarul de consumatori de pe respectiva sectie de linie electrificata, dintre 2 zone neutre si depinde de valorile curentilor la care sunt reglate releele de declansare a intreruptoarelor de celula din substatie.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Lun 03 Dec 2012, 01:26

Totusi pe sectii intens circulate cu locomotive electrice unde e si trafic mare de marfa si de calatori, doar atat sa duca substatia ? Ce se intampla daca e depasita ? Nu mai pot pleca locomotivele decat pe rand ?
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6484
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Lun 03 Dec 2012, 02:48

Cum adica doar atat? Intr-un apartament ai electrocasnice care insumeaza maxim 6-7 kW...
Si pana la urma, cate trenuri ar putea sa fie pe o sectiune delimitata de 2 zone, de ~20-30km lungime?
Daca ar fi depasita, ar pica tensiunea, iar la revenire probabil s-ar comunica mecanicilor sa mearga mai incet.
Sus In jos
basil



Numarul mesajelor : 75
Reputatie : 2057
Data de inscriere : 13/07/2011

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Lun 03 Dec 2012, 09:46

Bobby_TM a scris:
Ce puteri au substatile de tractiune in general ? 16 MW ?
Puterea unei substatii de tractiune limiteaza nr. de locomotive ce se pot afla pe sectorul alimentat de ea ?


In substatiile de tractiune sunt doua transformatoare de 16 MW 110KV-27,5KV,fiecare alimentind cate o linie sau cu posibilitatea de permutare in cazul avariei unuia.
Limitarea vine de la catena care are o sectiune ce nu suporta mai mult de cateva sute de amperi deci cam 2-3 locomotive care demareaza simultan.
Sus In jos
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 676
Varsta : 33
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2341
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Lun 03 Dec 2012, 20:44

De aici vine limitarea de a avea 3 EA-uri active la remorcarea unui tren de marfa sau datorita posibilitatii ruperi cuplei de tractiune ?
Sau datorita cosumului marit tensiunea la capetele unei zone alimentate de o substatie scade sub 19kv minimul la care EA-urile pot functiona...

Pe sectiile mai grele distanta dintre 2 substatii de tractiune e mai mica ?
Sus In jos
basil



Numarul mesajelor : 75
Reputatie : 2057
Data de inscriere : 13/07/2011

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Lun 03 Dec 2012, 22:01

EA de 5400 Kw are forta de tractiune la demaraj de 34 tf, deci trei locomotive au impreuna o forta de tractiune de 100 tf , din cate imi amintesc carligul de remorcare "tine" 120 de tf, deci cam pe acolo, daca luam in calcul si puterea absorbita din retea, intr-adevar e vorba de maxim 3 locomotive pe un tronson. Sau doua locomotive de 8000 Kw.
Asta inseamna cam 500 A in catena...
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 715
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3360
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Mar 04 Dec 2012, 11:31

basil a scris:
EA de 5400 Kw are forta de tractiune la demaraj de 34 tf, deci trei locomotive au impreuna o forta de tractiune de 100 tf , din cate imi amintesc carligul de remorcare "tine" 120 de tf, deci cam pe acolo, daca luam in calcul si puterea absorbita din retea, intr-adevar e vorba de maxim 3 locomotive pe un tronson. Sau doua locomotive de 8000 Kw.
Asta inseamna cam 500 A in catena...
Carligul( aparatul de legare/cuplare) tine pina la 850KN,daca ai pus trei masini active in cap, e posibil sa demareze numai cu un vagon din cauza fortei de tractiune.
Sus In jos
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 676
Varsta : 33
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2341
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Lun 10 Dec 2012, 20:09

Alex Avram a scris:

O mini zona neutra in poza lui Alex ? Laughing

Ma refer la portiunea dintre ce-i 2 separatori...
Sus In jos
halmarius



Numarul mesajelor : 295
Varsta : 49
Localizare : Buc
Reputatie : 2656
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Lun 10 Dec 2012, 22:25

basil a scris:
EA de 5400 Kw are forta de tractiune la demaraj de 34 tf, deci trei locomotive au impreuna o forta de tractiune de 100 tf , din cate imi amintesc carligul de remorcare "tine" 120 de tf, deci cam pe acolo, daca luam in calcul si puterea absorbita din retea, intr-adevar e vorba de maxim 3 locomotive pe un tronson. Sau doua locomotive de 8000 Kw.
Asta inseamna cam 500 A in catena...
EA are forta de tractiune maxima 420 KN deci 2 EA ajung la maxim admis de aparatul de tractiune adica 850 KN! Sad
Sus In jos
halmarius



Numarul mesajelor : 295
Varsta : 49
Localizare : Buc
Reputatie : 2656
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Lun 10 Dec 2012, 22:30

@ndrey a scris:
basil a scris:
EA de 5400 Kw are forta de tractiune la demaraj de 34 tf, deci trei locomotive au impreuna o forta de tractiune de 100 tf , din cate imi amintesc carligul de remorcare "tine" 120 de tf, deci cam pe acolo, daca luam in calcul si puterea absorbita din retea, intr-adevar e vorba de maxim 3 locomotive pe un tronson. Sau doua locomotive de 8000 Kw.
Asta inseamna cam 500 A in catena...
Carligul( aparatul de legare/cuplare) tine pina la 850KN,daca ai pus trei masini active in cap, e posibil sa demareze numai cu un vagon din cauza fortei de tractiune.
Cred ca demareaza numai cu primul carlig! Twisted Evil
Sus In jos
donpetru



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 36
Localizare : Galati
Reputatie : 1447
Data de inscriere : 01/01/2013

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Mar 01 Ian 2013, 19:50

basil a scris:
Bobby_TM a scris:
Ce puteri au substatile de tractiune in general ? 16 MW ?
Puterea unei substatii de tractiune limiteaza nr. de locomotive ce se pot afla pe sectorul alimentat de ea ?


In substatiile de tractiune sunt doua transformatoare de 16 MW 110KV-27,5KV,fiecare alimentind cate o linie sau cu posibilitatea de permutare in cazul avariei unuia.
Limitarea vine de la catena care are o sectiune ce nu suporta mai mult de cateva sute de amperi deci cam 2-3 locomotive care demareaza simultan.
Corectez putin: nu alimenteaza fiecare cate o linie. O substatie de tractiune electrica are doua sau trei transformatoare de 16MVA. In cazul unei substatii de tractiune electrica care are numai doua transformatoare, acestea functioneaza prin rotatie, deci la un anumit moment functioneaza doar un singur transformator. In perioada de pionerat a caiilor ferate, au fost cazuri cand functionau doua transformatoare (sau trafo) in paralel dar acum, in aceste momente, nu mai exista acest caz. Deci, un singur trafo alimenteaza intreaga zona compusa de regula din 2, 4 sau mai multi feeder-i de alimentare.
Sus In jos
http://www.tehnium-azi.ro
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6484
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Mar 01 Ian 2013, 20:36

Al doilea e rezerva calda, pregatit sa intre in functiune la inchiderea AAR.
Sus In jos
donpetru



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 36
Localizare : Galati
Reputatie : 1447
Data de inscriere : 01/01/2013

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Joi 03 Ian 2013, 11:09

Intr-adevar, al doilea transformator poate fi in rezerva calda, dar NU intra in functie la inchiderea AAR, asta din cauza ca intr-o substatie de tractiune electrica nu exista automatizare AAR care sa lucreze cu cele doua transformatoare de putere.

numai bine
Sus In jos
http://www.tehnium-azi.ro
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6484
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Joi 03 Ian 2013, 14:38

Interesant. Substatiile de tractiune sunt in retea buclata sau radiala?
Automatizare RAR au?
Sus In jos
donpetru



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 36
Localizare : Galati
Reputatie : 1447
Data de inscriere : 01/01/2013

MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Joi 03 Ian 2013, 18:47

Exista automatizare RAR pe intrerupatoarele de feeder.
Si inca un lucru, protectia de sectionare este setata sa lucreze la curentii cuprinsi intre 650...1000A, cu cateva exceptii, daca mi-aduc bine aminte, pe magistrala 300 intre Campina si Sighisoara si chiar pe o alta sectie feroviara: Vatra Dornei - Suceava (Roman) - Pascani - Iasi. Atentie, a nu se confunda acest curent cu valoarea curentului nominal absorbit de cea mai puternica locomotiva din Romania, pentru ca nu este asa. In regim nominal de functionare curentul e mult mai mic decat acei 650A si poate creste in regim tranzitoriu (ex. la pornire) la o valoare instantanee care poate fi sesizata de releele de protectie. In acest sens au fost semnalate cateva cazuri - in special datorita locomotivelor modernizate - care la punerea sub tensiune au provocat declansarea intrerupatorului care alimenta zona respectiva unde se afla locomotiva.

In ceea ce priveste configuratia retelei de 25kV / 50Hz utilizata la alimentarea locomotivelor electrice, putem vorbi, desi nu prea este cazul, de mai multe retele buclate care sunt transformate in retele radiale prin deschiderea separatoarelor longitudinale din posturile de sectionare si din zonele neutre. Deci, pe tot cuprinsul tarii putem spune ca avem mai multe retele buclate la un moment dat dar care in mod normal sunt transformate in retele radiale din cauza ca, in regim nominal de functionare, separatoarele mentionate anterior sunt deschise. Din acest motiv, atunci cand o locomotiva electrica trece prin dreptul unui post de sectionare aceasta trebuie sa aiba disjunctorul deconectat (sau deschis), tocmai pentru a evita "scurtcircuitarea" a doi feeder-i care au faze electrice diferite.

Zonele neutre sunt in dreptul substatiilor de tractiune electrica care au transformatoare legate in schema V/V. Apoi, din cauza ca posturile de sectionare pot fi, din punct de vedere functional, normal inchise si normal deschise, zona neutra intr-un post de sectionare (PS) se foloseste numai in cazul PS-urilor normal deschise.

Deci nu este corect ca un post de sectionare sa-l denumim zona neutra - asa cum s-a lasat sa se inteleaga din acest topic.

Sus In jos
http://www.tehnium-azi.ro
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Zone Neutre   Astazi la 10:33

Sus In jos
 

Zone Neutre

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Zone Neutre
» Zone fara semnal 2G/3G in tren
Pagina 5 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-