Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 DIFERENTA intre transport auto si transport CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13881
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16240
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mier 25 Apr 2012, 15:29

Stați liniștiți, că trenurile merg cu motorină, care deja e mai scumpă decât benzina... și se mai scumpește. Iar biletele precis se vor scumpi, pentru că așa înțeleg ei să crească încasările.

Salariile la CFR nu sunt mari... un inginer abia ia 1500 RON, un manevrant probabil ia vreo 800 RON sau mai puțin.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5820
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mier 25 Apr 2012, 15:29

Pai mecanicii au destul de mare salar , instructorii mai putini bani . Intr-un fel e corect intr-un fel nu.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13881
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16240
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mier 25 Apr 2012, 15:33

Și totuși cred că mecanicii de la CFR au salarii mai mici decât omologii lor de la metrou, care nu fac decât să deschidă și să închidă ușile, că restul face ATO-ul (ei trec de 4500 RON). Oricum, mecanici nu mai sunt așa de mulți, în schimb numărul șefilor și șefu(tu)ților e la fel de mare sau chiar mai mare... și ăia au salarii mai mari decât mecanicii.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5820
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mier 25 Apr 2012, 16:07

Dr2005 a scris:
Stați liniștiți, că trenurile merg cu motorină, care deja e mai scumpă decât benzina... și se mai scumpește. Iar biletele precis se vor scumpi, pentru că așa înțeleg ei să crească încasările.

Salariile la CFR nu sunt mari... un inginer abia ia 1500 RON, un manevrant probabil ia vreo 800 RON sau mai puțin.
fata de 700 ? E foarte bine si la cat lucreza.
Sus In jos
sorin_ncs

avatar

Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2133
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mier 25 Apr 2012, 16:15

Dr2005 a scris:
Stați liniștiți, că trenurile merg cu motorină, care deja e mai scumpă decât benzina... și se mai scumpește. Iar biletele precis se vor scumpi, pentru că așa înțeleg ei să crească încasările.

Salariile la CFR nu sunt mari... un inginer abia ia 1500 RON, un manevrant probabil ia vreo 800 RON sau mai puțin.

Pai evident ca trenurile merg cu motorina, cu toate ca m-am contrazis aici pe forum cu multi care spun ca doresc electrificare, dar eu unul nu cred ca CFR cumpara motorina la pretul la care o cumpara automobilistii. In plus de asta se mentioneaza ca avantaj al trenului faptul ca benzina se tot scumpeste. Acesta este un avantaj doar de circumstanta nicidecum unul intrinsec. Iar faptul ca preturile carburantilor cresc necontenit face parte din planul mondial de descurajare a utilizarii masinii personale si incurajare a folosirii mijloacelor de transport in comun, politica pe care eu unul o consider infecta!
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14191
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17701
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mier 25 Apr 2012, 16:53

sorin_ncs a scris:
Dr2005 a scris:
Stați liniștiți, că trenurile merg cu motorină, care deja e mai scumpă decât benzina... și se mai scumpește. Iar biletele precis se vor scumpi, pentru că așa înțeleg ei să crească încasările.

Salariile la CFR nu sunt mari... un inginer abia ia 1500 RON, un manevrant probabil ia vreo 800 RON sau mai puțin.
Iar faptul ca preturile carburantilor cresc necontenit face parte din planul mondial de descurajare a utilizarii masinii personale si incurajare a folosirii mijloacelor de transport in comun, politica pe care eu unul o consider infecta!

Foarte bine ca se vrea descurajarea utilizarii masinii personale , pai in felul asta in 10 ani o sa ajungem sa stam doar in trafic de acasa la servici cate 2 ore pe putin doar ca x si y este comod si nus e poate deplasa doar cu masina personala ceea ce este o mare prostie , nu inteleg de ce lumea care merge cu autobuzu e obligata sa stea dupa tot felul de comozi care se plimba cu masina lor personala si incurca traficul cand foarte frumos se poate urca fiecare in autobuz/tramvai/metrou si ar ajunge la munca mult mai repede numai ca gandirea multora este proasta si zic ca daca au masina ei se duc cu masina la munca sau pana la coltul blocului sa ia o paine si o sticla de suc , cunosc destule cazuri de genul asta care nu fac nici 10-15 pasi pe jos din comoditate , asta nu inteleg de ce noi ce nu folosim masinile personale si mergem cu mijlocul de transport sa suportam cozile interminabile la semafoare din cauza unor nesimtiti . Am masina dar nu o folosesc si daca benzina se va face 7-8-9 lei iar asta va face sa mai opreasca acest elan al unora de a se plimba cu masina personala as fi foarte fericit pentru ca m-am saturat de acest trafic infernal . Mad

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
sorin_ncs

avatar

Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2133
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mier 25 Apr 2012, 18:00

Pai de traficul infernal s-a saturat toata lumea. Dar a da vina, pentru traficul infernal, pe cei care folosesc masina personala mi se pare pur si simplu nedrept. Poate eu unul consider ca fara autobuze, troliebuze si tramvaie s-ar circula mult mai usor. Daca s-ar vrea s-ar face si infrastructura in asa fel incit ambuteiajele sa devina doar o trista amintire, adica bulevarde cu peste 5 benzi pe sens, pasaje subterane, supraterane pe cite 3 nivele, bretele de acces etc. Dar nu se vrea. Si NU, nu merg cu masina pina la chioscul de piine. Pentru ca nimic nu uzeaza mai mult un motor de masina decit pornirile la rece. Alea 5 secunde pina ajunge uleiul la toate piesele in miscare ale motorului, uzeaza cel mai mult motorul. Practic alea citeva secunde pina urca acul de presiune la ulei motorul merge pe uscat, fara ungere. Iar eu la a mea abia i-am refacut motorul anul trecut cu propriile mele miini. Da, am o masina veche. Nu imi plac astea noi si nici macar nu as avea bani de o masina noua. Nu vreau sa ii termin motorul inainte de vreme. Vreau sa ma mai tina cel putin 10 ani. Multa lume crede ca o masina adusa din vest care a mers numai pe autostrada si din acesta cauza are multi kilometri are deja motorul praf. In realitate motorul se uzeaza mult mai mult la mersul de tip urban...adica start...acceleratie...stop si ciclul se repeta. Probabil uzura motorului nu ii preocupa prea mult pe cei care au masini noi si nu au de gind sa le tina mai mult de 5-7 ani. La ora actuala cam acesta este ciclul de viata al unei masini. Pe cei care insa vor sa foloseasca o masina in mod continuu aproximativ 30-40 de ani, cum sint eu, ar trebui sa ii preocupe uzura motorului.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13881
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16240
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mier 25 Apr 2012, 21:59

Nu e vina utilizatorilor de mașini că merg cu ele, ci a consiliilor locale și județene care nu creează programe de circulație adaptate fluxurilor de călători și a operatorilor de transport care nu le respectă. De exemplu, în București, RATB nu are hotărâre de Consiliu General pentru niciun traseu urban. Deci operează 100% ilegal în oraș (doar liniile preorășenești sunt acoperite de HCGMB-uri).
Valabil și pentru transportul de lung parcurs, unde intervine ARR, respectiv CFR S.A., dar pachetele minime se fac tot la solicitarea CL-urilor și CJ-urilor din zonele amplasate de-a lungul șoselelor și căilor ferate.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
rich1974



Numarul mesajelor : 411
Varsta : 43
Localizare : jud Arges
Reputatie : 2670
Data de inscriere : 20/08/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Joi 26 Apr 2012, 11:19

FRATE KARPATY...
char nu-ti inteleg inversunarea ta impotriva transportului auto.
romania nu se reduce la bucuresti, e mult mai mare, are 238 000 kmp. majoritatea zonelor nu sunt acoperite de transportul feroviar.....asa ca?
de ce nu face CFR un tarif unic (cu 10-20% mai mare decat regio actual) sa vezi cum ar circula trenurile pline ochi...cred ca am vedea iar trenuri de cate 14-15 vagoane ca pe vremea lui ceausescu.
nu vad ce argument logic sa-ti mai aduc. ia incearca sa faci traseul turnu magurele-giurgiu cu trenul. am dat asa un exemplu...pot sa-ti dau sute.
dar am impresia ca orice ti-as spune, tu o tii tot pe a ta!
si mai spune-mi si mie, cum dumnezeului poate sa coste un automotor 22 000 E pe un loc!? nu ti se pare exagerat?
Sus In jos
sorin_ncs

avatar

Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2133
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Joi 26 Apr 2012, 14:12

Eu unul nici macar nu fac asemenea diferenta intre transportul feroviar si cel auto. Sint constient ca ambele sint necesare si se completeaza unul pe celalalt. Este evident ca sint zone neacoperite de CFR si acolo intervine transportul auto. Spre exemplu la Sulina nu se ajunge nici cu trenul nici cu masina. Ce ne facem atunci? La Sulina se poate ajunge doar pe calea apei. Deci pina la urma si transportul naval este necesar. Nu putem spune ca vreun tip de transport este perfect iar celelalte complet inutile. De asemenea pe liniile secundare, CFR a pierdut mult teren si probabil unele vor fi inchise din cauza nerentabilitatii. Desigur ca acesta este un lucru foarte trist pentru pasionatii feroviari dar pur si simplu asa functioneaza economia de piata. Pina la urma e vorba de rentabilitate si nu despre pasiunea unuia sau a altuia. Userul Karpaty probabil sustine ca ar trebui sa circuli doar cu trenul pe acolo pe unde se poate, adica pe acolo pe unde este cale ferata. Exact aceeasi mentalitate am avut-o si eu...mentalitate de pasionat, pentru care costurile si timpul pierdut pe drum nu sint importante. Doar ca eu am avut mentalitatea aceasta pina la 18 ani Very Happy )

Unele dintre liniile secundare au fost concesionate la operatori privati. Iar acestia au stiut cum sa le opereze pentru a fi cit de cit rentabile. In primul rind ca nu vei vedea un privat plimbind un (unul) vagon cu o locomotiva LDH 1500 sau nici macar cu vreo electrica Bo-Bo, pentru ca nu renteaza. Acestia au achizitionat automotoare deoarece exploatarea acestora este mult mai rentabila in cazul unui numar nu foarte mare de calatori. Dar pentru un pasionat feroviar un automotor pur si simplu nu prezinta nici un interes. Pentru mine personal ca merg cu autobuzul ca merg cu automotorul nu este absolut nici o diferenta. Am calatorit o singura data in viata mea cu un desiro. Mi s-a parut absolut oribil. Cum naiba sa auzi zgomot specific de roti de tren tac, tac cind trece peste joante sau macaze si in acelasi timp sa auzi si sa simti vibratiile motorului diesel de sub podea de parca ai fi in autobuz. Plus ca nu a depasit 80 la ora. Desi la un moment dat mi-am exprimat indignarea cu voce tare ca „de ce naiba merge asa incet” mi-a replicat un calator ca de fapt merge foarte repede ca are probabil 120 sau peste doar ca nu se simte viteza din cauza faptului ca merge foarte lin (Desiro-urile erau introduse de foarte putin timp pe vremea aceea).

Daca trebuie sa fac aici comparatie intre avantajele si dezavantajele INTRINSECI ale trenului fata de autocar, dupa cum am mai spus eu consider ca trenul are mai multe avantaje. S-au dat exemple de avantaje ale trenului pretul...desi acest avantaj oricum nu mai e de actualitate deoarece autocarele sint mai ieftine sau ca dezavantaje faptul ca sint pline de tigani, cersetori etc. Acestea sint doar avantaje/dezavantaje CIRCUMSTANTIALE. Daca s-ar dori s-ar face si in asa fel incit trenurie sa nu fie pline de cersetori. Transportatorii privati cu autocare cum reusesc acest lucru? Avantajele/dezavantajele intrinseci sint legate de faptul ca trenul ofera WC, ofera mai mult loc de intins picioarele etc.

Eu unul fac mai degraba o comparatie intre transport public vs transport individual. Si da, in acest caz prefer transportul individual. Sa va povestesc o intimplare. Cind eram la liceu, eram privit cam ciudat de catre colegii mei din cauza faptului ca eram pasionat de trenuri. Ei nu mai auzisera asa ceva si credeau ca de fapt esti ne*un daca iti plac trenurile...cum naiba sa iti placa trenurile, oamenilor normali le plac masinile. Dar eu fiind la liceu nu aveam virsta legala pentru a detine sau conduce o masina de aceea mi s-a parut complet inutil sa ma preocupe masinile atita timp cit nu pot avea/conduce una. Iar intr-o zi colegul meu de banca, pentru a ma face cumva sa ma simt mai bine mi-a zis: o sa vezi...intr-o zi toata lumea va avea trenul sau PERSONAL. Evident afirmatie puerila si complet lipsita de orice logica dar scoate la iveala preocuparea primordiala, intiparita adinc in subconstientul ardeleanului de a avea lucrurile sale personale, de a nu folosi nimic la comun cu altii. Desigur tren personal este absurd...tren personal a avut regele Mihai, tren personal a avut Ceausescu, noi sintem oameni de rind si nu ar avea nici un sens sa avem tren personal.

Probabil trenul este singurul mijloc de transport PUBLIC care nu are echivalent in domeniul transportului cu mijloace proprii si personale. Deoarece la autobuz exista varianta de masina personala (autoturism). Daca asa vrea sa merg la Sulina probabil as prefera sa ma duc pina la Tulcea cu masina, iar de la Tulcea la Sulina sa folosesc barca cu motor personala, pe care am transportat-o pina acolo intr-o remorca pe care am agatat-o de masina. Desigur ca nu am barca! Astea sint doar vise. Am spus doar ca as prefera sa am barca personala decit sa folosesc navele companiei Navrom, asta desigur in cazul in care as avea de mers la Sulina. Deci in cazul in care la autobuz exista varianta masinii personale, la nava fluviala exista varianta barcii personale...Dar avionul? Se considera la ora actuala ca de fapt transportul pe calea aerului este cel mai modern, cel mai rapid...Ei, da! Ati ghicit! De mic copil am visat ca un pas important pe calea progresului omenirii in domeniul transporturilor ar fi inlocuirea treptata a masinii personale cu elicopterul personal! Dar dupa cum se indreapta lucrurile acum se pare ca nu se va ajunge niciodata la acest deziderat. Oamenii sint indoctrinati ca e mai bine sa se ingehsuie precum vitele in autobuze si tramvaie in loc sa aiba si sa circule cu masina personala.

Deci eu unul nu sint impotriva trenului ci impotriva transportului public in general. Probabil trenul este singurul gen de transport public care NU imi displace. Asta desigur daca are compartimente si daca nu e aglomerat. Dincolo de oricare alte aspecte trenul are farmecul lui. Si este si util si necesar citeodata. De exemplu luna trecuta am facut vreo 4-5 drumuri prin tara cu trenul deoarece eram in cautarea unei masini. Este foarte normal si convenabil sa mergi cu trenul iar apoi sa te intorci cu masina pe rotile ei, desigur daca ti-a placut si e totul OK la aceasta. Iar daca nu ti-a placut sau nu e OK te intorci tot cu trenul...sau autocarul. Am facut multe drumuri deoarece nu mi-a placut nici o masina si am folosit ambele mijloace de transport (tren/autocar). Am ramas consternat sa vad ca trenurile actuale nu mai au compartimente, in schimb ca avantaj as mentiona faptul ca sau (re)introdus prizele de 220V. Am spus reintrodus pentru ca, desi putini isi mai amintesc, si am abordat acest subiect si pe topicul dedicat, trenurile au avut prize si cu multi multi ani in urma..este vorba de vagoanele seriilor xx-50. Dar pretul este un avantaj covirsitor in favoarea autocarului.

Colegul Karpaty nu cred ca este inversunat impotriva transportului auto ci impotriva celor care detin si folosesc masini personale. Iar eu unul nu inteleg aceasta inversunare. Am masina si circul cu ea. Nu merg niciodata cu masina sa imi iau o piine si un suc si eventual sa o si opresc exact in dreptul usii magazinului asa cum fac baietasii de cartier. De cind nu mai am serviciu nu circul NICIODATA la orele de maxima aglomeratie. Evit zonele de maxima aglomeratie. Cind aveam serviciu mergeam la serviciu cu masina. Am testat si am rastestat toate variantele. Cu tramvaiul faceam aproximativ 20-25 de minute pina la serviciu (asta pentru ca nu trebuia sa schimb...daca ar fi trebuit schimbat era cu totul alta poveste..) iar cu masina 30 de minute. O diferenta nesemnificativa spun eu...Diferenta la confort insa nu se pune problema...cu atit mai mult cu cit eu am porbleme cu coloana si nu pot sta in picioare deoarece ma doare. Costuri...costurile evident ca sint cu mult mai mari...de fapt nici nu cred ca suporta comparatie. Pentru mine RATB e gratis..daca am circulat de citeva ori cu RATB, in mod cu totul ocazional si accidental nu imi aduc aminte sa fi avut vreodata bilet sau abonament. Benzina pentru masina ma costa, pe vremea cind aveam serviciu vreo 6-7 mil lei vechi..asta numai pina la serviciu si inapoi, fara alte calatorii. Asta la un salariu, la acel serviciu de 800 lei (8 mil vechi). Eu le-am zis de citeva ori ca banii de la ei nu imi ajung de benzina...noroc ca mai aveam si alte surse de venit. Iar pe ei ii DERANJA faptul ca aveam si alte surse de venit. Pai mai fratie da-mi tu bani sa imi acopar cheltuielile si iti promit ca voi fi 100% fidel firmei angajatoare. In conditiile in care tu nu imi dai bani sa imi acopar cheltuielile ce pretentii de fidelitate ai?
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2032
Reputatie : 4461
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Joi 26 Apr 2012, 23:47

Uite, te-ai dat de gol, turul tarii cu trenu facut de userul karpaty nu costa cat costa doar benzina/motorina pentru naveta pana la servici cu masina persoana, fara a mai pune alte cheltuieli cu masina. Cu banii aia faceai abonament la tren cu calatorii nelimitate pe trenuri de orice rang, orice destinatie.

rich1974 a scris:

nu vad ce argument logic sa-ti mai aduc. ia incearca sa faci traseul turnu magurele-giurgiu cu trenul. am dat asa un exemplu...pot sa-ti dau sute.
Exemplu gresit dealtfel, traseul aceela se poate face cu trenu.

Sa existe alternative la tren si masina demne de luat in calcul pe distante mici si medii, ca incep sa circul (si) cu alea. Spre exemplu as merge cu telecabina de la Craiova la Bucuresti daca ar exista si costa putin, la fel si cu telescaun, cu elicopter daca ar avea un pret mai mic decat trenu, cu avion daca s-ar putea si ar costa mai putin, etc. Pana acum singura alternativa pe distante foarte mici a fost mersul pe jos. Cat timp insa singura alternativa la tren este pe sosea voi ramane fidel trenului, cu atat mai mult cu cat trenu deseori e mai ieftin decat transportul in comun auto.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13881
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16240
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Vin 27 Apr 2012, 00:15

Nu cred că Turnu Măgurele - Giurgiu e mai ieftin cu trenul... sunt 160 km pe CF. Dacă mergi cu trenul, la mersul de azi, cu minimul posibil de stat prin gări și mers doar cu Regio pleci la 4:58 din Tr. Măgurele și ajungi la 11:05 în Giurgiu, adică 6h07 min, din care 2 ore de stat prin gări. Dacă pleci cu autocar ajungi tot la 11... dar pleci la 8 din Tr. Măgurele, nu la 6. Iar alea două ore pot face diferența atunci când mergi la muncă, de exemplu.
V-aș ruga să gândiți și din punctul de vedere al majorității călătorilor, al oamenilor care merg cu trenul (sau cu altceva) din nevoie, care au locuri de muncă la care trebuie să dea randament (or, când ajungi la muncă obosit și pachet de nervi nu mai faci nimic) și care au zilele de concediu numărate strict, nu-și permit să piardă 3 zile pe drum de la București la Timișoara ca să salveze 30 RON.
Concurența între tren și autobuz trebuie să existe, ea există peste tot. Călătorii trebuie să aibă de unde alege și să aleagă în funcție de condiții. Momentan CFR-ul nu oferă nimic, iar dacă scoți dubarii, oamenii fie se vor grupa 3 - 4 pe o mașină, fie vor sta la ia-mă nene, caz în care vor apărea ,,rechini", unii chiar cu dube, deci evaziune în floare, chiar mai mare decât în sistemul actual de ,,maxi-taxi". Prin urmare toată lumea ar avea de pierdut (statul, călătorii), iar CFR nu ar câștiga nimic, pentru că nimeni nu ar sta 3 ore prin gară după tren.
Prin urmare, dacă unul din cei ce scriu aici va ajunge vreodată într-o funcție de conducere prin minister asta trebuie să facă, nu soluții leniniste (să nu zic kim-iste) gen desființat transportul auto pe unele rute și suprataxat la greu autoturismul personal. Luați exemplul Ungariei, al Austriei, al Germaniei, nu al Coreei de Nord!

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
sorin_ncs

avatar

Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2133
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Vin 27 Apr 2012, 00:23

Depinde ce intelegi prin dat de gol...ca eu nu consider ca m-am dat de gol daca am spus adevarul! Laughing
Daca atita imi consuma, atita imi consuma. Dus intors pina la serviciu benzina de 30-35 de lei pe zi, 20 de zile pe luna fac exact 600-700 lei. Daca mie imi consuma prin Bucuresti 16-17% mai ales daca bag si aerul conditionat asta e. Adica costa la fel de mult ca si cum as merge cu taxiul, poate doar cu 10-15% mai putin. Eu mor cind ii aud pe cite unii cu Renault Laguna DIESEL ca le ia 5% prin Bucuresti. NU am crezut si nu voi crede niciodata in consumuri din astea fantasmagorice. 600-700 lei pe luna numai pentru naveta la serviciu si inapoi cind ei ma plateau cu 800-900 de lei evident ca nu este absolut nici o afacere. Asa e mai bine sa nici nu mai mergi la serviciu. Ceea ce am si facut. Sa ma duc doar pentru a-mi scoate banii necesari ca sa ma duc la serviciu...este o filosofie ciclica de tip zen. Cu toate ca RATB-ul ar fi fost (practic) gratis pentru ca eu nu stiu sa imi fi luat bilet sau abonament de cele citeva dati cind am circulat cu asa ceva, nu se poate pune problema de diferenta la confort cu atit mai mult cu cit deja am mentionat mai devreme ca am probleme cu spatele si drept urmare nu pot sta in picioare. N-au decit sa se inghesuie in RATB cei care au spatele bun.

Depinde foarte mult ce masina ai si cu ce motor. Unele masini sint mai eficiente la mersul de tip urban cu start stop etc. Altele sint mai eficiente pentru mersul pe distante lungi. De exemplu o masina micuta cu un motor micut cum e TICO e foarte buna la oras. Consuma relativ putin si e destul de agila Dar chiar si aceea ia vreo 8% in Bucuresti. Asa ca aia cu Renault Laguna Diesel care ia 5% e basm de adormit copiii mici. Dar daca vreau sa merg cu un Tico la mare masina aceea nu va mai fi eficienta le viteze de autostrada. Cind o vei forta la 120-130 Km pe ora deja va consuma mult. Plus ca la vitezele alea risca sa crape ca e cam maxim maximorum pentru ea. Plus ca nu are confort si nici siguranta pentru distante lungi. Trece un TIR mai in viteza pe linga ea si ti-o rastoarna numai datorita curentului de aer provocat. Laughing

O masina mare cu motor mare insa (de peste 2500 cmc) este ineficienta la oras. Consuma mult si doar cind o pornesti. Consuma mult si numai pentre a mentine in functiune "agregatele" aer conditionat, servodirectie, cutie de viteze automata etc. Devine mai eficienta insa la viteze de autostrada 120-130Km/h. Vitezele alea ii plac pentru ca de fapt ea are viteza maxima de 200Km/h. De aceea masina mea are consum de 16-17% in oras si vreo 8,5% in regim de sosea...autostrada. De aceea pe distante lungi nu cred ca este mai scump cu masina decit cu trenul. Hai sa luam un exemplu concret. Bucuresti-Cluj Napoca. 3 Persoane. 3 bilete la cuseta cu 6 paturi. 3*114,4 RON=343,2 RON. Dus intors = 686,4 RON. Cu masina as consuma sa zicem 90 de litri. Evident ca nu va fi consumul atit de mare dar am calculat cu o mare marja de eroare. Am zis Bucuresti-Cluj=500 Km, dus intors 1000Km. 9 litri la suta de Km, rezulta consum de 9*10=90 litri. La pretul de 5 lei si 90 de bani litrul de benzina rezulta 5,9 lei*90 litri = 531 lei. Deci rezulta ca la drum lung, daca merg cel putin 3 persoane este mai ieftin cu masina chiar si in cazul in care folosesc o masina considerata ca avind consum mare pentru standardele actuale.

Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2032
Reputatie : 4461
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Vin 27 Apr 2012, 00:45

Da, insa uiti ceva, compari mere cu pere. Compari mersul la cuseta, cu mult spatiu si intins + tren condus de altcineva + uzura trenului cu mersul cu masina, la care nu ai inclus decat combustibilul si nici posibilitatea cumpararii biletelor de tren cu reducere. La cuseta pot toti sa doarma tot drumu, in masina cel putin unu trebuie sa conduca, altfel costu e mai mare ca e nevoie sa platesti pe cineva pentru a conduce. Asa si la tren poti iesii mai ieftin daca nu mergi la cuseta + iei bilete cu reducere. Si nu in ultimul rand mai e ceva: de unde mini-grup de 3 persoane ? Daca eu peste 90 la suta din calatorii le fac singur, la fel si multi altii. Intr-o zi o sa fac o comparatie de cost in cifre intre masina si tren, luand in calcul cele mai ieftine optiuni, dar si optiuni mai scumpe.

Edit: Prin dat de gol ma refer la faptul ca ai recunoscut indirect ca masina numa ieftina nu e, odata ce costa atat doar naveta. :O Pai daca as fi/voi fi in acceasi situatie decat sa dau atatia bani doar pe naveta cu toata frica mea mai bine invat sa merg cu rolele/bicicleta sau merg pe jos (cu mersu pe jos am mare antrenament) pana la munca si nu mai dau aproape nici un leu pe naveta dupaia.

Edit 2: Cand ma gandesc ca tu ai dat doar pe naveta banii cu care eu am stat 12 zile la mare anu trecut si locuiesc la 650 km de litoral, in banii aia am inclus: transport de acasa la mare dus-intors, cazare, mancarea pentru cele 12 zile, bauturi de consumat pe tren, costul calatoriilor prin aproape toate statiunile (am fost in aproape toate statiunile pe perioada sejurului), bani de distractii. Deci aproape toate cheltuielile.
Sau cu acceasi bani as putea face un sejur cam de o luna la munte. Si cred ca o sa si fac un asa sejur anu asta.


Ultima editare efectuata de catre Luna in Vin 27 Apr 2012, 01:43, editata de 1 ori
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14191
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17701
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Vin 27 Apr 2012, 01:01

Eu raman la pararea mea ca transportul cu auto personal ma seaca de bani plus ca nu imi place sa stau sa conduc ca nebunu cum fac eu cate un tur de tara de o saptamana cu trenu ma costa 450 de lei maxim iar cu masina nu voi face turul acesta cu 450 de lei nici daca e benzina 3 lei dar la 6 lei cu 450 de lei ma duc la oradea si ma intorc , gata benzina pe cand cu trenul regio cu 450 de lei emrg o saptamana .

In Bucuresti ma duc la munca si ma intorc cu autobuzu pe care merg gratis de mai bine de 10 ani si nu am luat amaneda pentru ca nu vin controlori pe 226 atunci cand merg eu cu el iar daca vin eu nu am acte , bani , nimic la mine deci nu au cum sa imi dea amenda cel mai rau caz ma da jos la prima dar asta nu am patit decat de 2 ori in 10-14 ani restu de 4-5 ori au plecat mai departe si uite asa fac economie la transport in Bucuresti lunar , daca merg cu masina personala nu scap mai ieftin de 400 de lei pe luna iar la salariul meu de 800 nu am inebunit sa platesc atat pe benzina mie si 50 de lei pe luna mi se pare mult sa dau la RATB cand acum cu 56 de lei ma duc si ma intorc de la Mangalia .

La urma urmei fiecare stie ce are in buzunar si decide pe ce vrea sa cheltuie banii , eu voi ramane fidel trenului la calatoriile in afara Bucurestiului , cu trenurile Regio ca sunt mult mai ieftine si cand plec plec sa ma simt bine sa ma bucur de calatoria cu trenul deci nu ma grabesc stau linistit in tren si admir peisajul , iar in Bucuresti raman la RATB pentru ca este gratis momentan cat se mai poate asta e .

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   

Sus In jos
 

DIFERENTA intre transport auto si transport CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» DIFERENTA intre transport auto si transport CFR
» Transport feroviar vs transport rutier
» 412 : Jibou - Zalau Nord - Sarmasag - Carei
» Reguli numerotare trenuri
» Discutii generale despre transport II
Pagina 6 din 12Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: PLUS(+) SI MINUS(-) LA CFR-