Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 DIFERENTA intre transport auto si transport CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6526
Reputatie : 8678
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Dum 12 Ian 2014, 20:55

Avand in vedere cat costa biletele la IR si IC raportat la veniturile din Romania trebuie sa existe si R-uri pe distante lungi. 

Legat de R-uri mai lungi de 100 de kilometri... gandeste-te doar cate orase au distanta intre ele mai mare de 100 de km. Sau intre cate noduri si orase mari sint distante de peste 100 km. Uite cateva exemple: Craiova - Tg. Jiu, Craiova - Valcea, Pitesti - Bucuresti, Medgidia - Tulcea. Vezi daca se fac angajari la CFR. Wink
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat
avatar

Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6131
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Dum 12 Ian 2014, 21:45

M-au mai sunat astia de la CFR, nu vreau Razz
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14004
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17448
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Lun 13 Ian 2014, 01:38

Pentru Bucuresti-Brasov poti merge cu Regiotrans , 25 de lei un drum , rapid , deci nu opreste in toate statiile se poate compara cu IR adica asa si este mersul de IR si biletul de Regio , aaa daca avem fite si figuri ca asa e romanul el nu merge cu altceva in afara de IC de la CFR atunci sa plateasca pana nu mai poate . Pentru aceasta ruta eu am facut un calcul rapid , cu masina fara 160 de lei nu pot face drumul Bucuresti-Brasov dus-intors (AlexD nu stiu ce masina ai de consuma cat o tricicleta  Laughing ) iar cu trenul ma duc doar cu Regiotrans 25 dus si 25 intors , simplu , rapid , comod . Daca suntem 2 persoane tot e mai ieftin cu trenu fata de masina iar la urma urmei nu sunt asa de comod sa nu ma pot deplasa pana la gara si sa merg cu trenul , problema romanului mare este comoditatea si incearca sa scoata in evidenta ca mai ieftin este cu masina din fata blocului dar daca nu ar fi asa comod ar realiza ca exista si mijloace de transport mai ieftine , conteaza sa ai vointa sa faci putina miscare .
In final fiecare alege ce este mai bun pentru el si cat il tine buzunarul , va asigur ca daca nu aveti bani de benzina si de masina cu siguranta apelati la tren si nu la IC ci chiar la Regio pentru ca in final acest mijloc de transport este cel mai ieftin posibil , treaba cum ca eu nu merg cu Regio astea sunt deja fite si cu siguranta nu le veti avea daca ar fi sa nu aveti bani , atunci sa va vad . Cel bogat nu il intelege niciodata pe cel sarac iar in tara asta sunt multi saraci .
Nu este bine si frumos sa fi cu nasul pe sus ca vai Regio este tren , ala nu este de mine , este un jeg , cum sa merg cu asa ceva , cum am spus mai sus , fiecare merge cu ce il tine buzunarul si nu mai vorbiti asa ca nu se stie niciodata ce va rezerva viata si cum se intoarce roata si ajungeti sa nu aveti cu ce sa luati o paine , au fost multe cazuri de genu asta , niciodata sa nu spui niciodata si sa nu razi de cel ce nu are , toti avem dreptul la viata deci ca atare lasa si trenurile Regio in circulatie pe distante mai mari sa aibe cu ce se deplasa si cel sarac .

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat
avatar

Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6131
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Lun 13 Ian 2014, 08:16

S-a vazut cat de saraci sunt astia pe pe Oltenita, cand a intrat TFC cu pulanul in ei imediat au scos banii de bilete si uite => cea mai profitabila ruta privata din tara.
Daca esti sarac stai acasa linistit si punct. Eu recunosc ca nu mai imi permit sa merg cu trenul, de vre-o 10 ani ma scoate masina mai bine si ca bani si ca timp si ca bagaje/marfa carata.
Trenul nu mai e ce a fost la captiolul tarife/viteza, se vrea a fi mijloc social, pai redu biletele cu 50% si va fi din nou mijloc de transport social.
PS. Ultima oara cand am fost cu rapidul la Mangalia am platit 38lei(bilet intreg, acum e 63lei la un tren cu 5 opriri) la clasa 2 si nu a oprit decat in Fetesti, ti se pare moft?
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14004
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17448
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Lun 13 Ian 2014, 08:28

Ai dat exemplu ruta Bucuresti-Mangalia , bun , vara RE 2801 cu 13-14 vagoane nu face fata , se vand bilete si fara loc , de ce ? ca majoritatea aleg ce este mai ieftin si pentru multi conteaza si 10 lei economisiti dar aici diferenta IR - R este mult mai mare . Categoric cine are bani si vrea confort e liber sa aleaga IR sau masina personala dar asta nu inseamna ca trebuie sa ii judecam pe cei ce vor sa plateasca cat mai putin pentru deplasarile care le fac , de asta au fost introduse si ofertele cu anticipatie de exemplu cu care poti sa scazi 25% din tariful integral , daca mergi cu Regio si le mai iei si cu anticipatie ajungi sa platesti cel mai mic tarif posibil pentru calatoria care urmeaza sa o faci .

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1585
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4891
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Lun 13 Ian 2014, 13:08

Nu judeca nimeni pe cei care aleg trenul, sunt situatii si situatii, nici cei care aleg masina sau autobuzul nu trebuiesc judecati! Fiecare e liber sa mearga cu ce crede, cu ce poate plati! Nici-o categorie din principiu nu e blamabila! Cel care alege Regio e liber s-o faca in continuare, la fel IC sau IR daca buzunarul permite! Ce nu accept eu e sa ma convinga cineva cu forta ca un anumit mijloc de transport daca e mai ieftin e bun pt. toata lumea! Personal, aleg microbuzul sau autobuzul doar daca nu pot merge cu masina din diverse motive sau daca nu am tren in directia respectiva! In general nu ce e mai ieftin e si mai bun, costurile in timp sunt mai mari! Ma dau exemplu pe mine: Cand merg noaptea cu trenul si nu aleg cuseta ca sa mai economisesc 20-30 lei, costurile ajung sa depaseasca economia, ultima data am fumat un pachet de tigari pe Bucuresti-Tirgu Mures(era salon 20-83) de la 22.05 pana 7.15, am baut 1 l de Cola, am mancat de 20 lei, dimineata am fost foarte obosit iar in cursul zilei respective am baut 5-6 cafele ca sa stau pe picioare!
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1945
Reputatie : 4308
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Lun 13 Ian 2014, 21:50

@kristi kkk  Uite in cazul tau e un exemplu bun prin care daca mergi cu masina pierderea de timp e mai mare decat daca mergi cu trenul la cuseta, pentru ca si daca mergeai cu masina e clar ca nu puteai dormii asa ca la cuseta pentru ca trebuia sa conduci si chiar daca aveai sofer nu cred ca aveai si pat ca la cuseta in masina. Asa cum am zis nu impune nimeni nimanui nimic, fiecare alege ce crede ca e mai bine pentru el, eventual face un drum de proba cu trenu si unu cu masina si se lamureste care e mai ok in cazul lui. Lucruri care sa multumeasca pe toata lumea nu prea exista.

@AlexD  Din contra trenurile regio de lung parcurs de cele mai multe ori au cea mai mare cautare.

Spartan1948 a scris:
@Luna
Tu nu intelegi ca desi nu poti face nimic atunci cand conduci, un drum de 10 ore cu trenul, il faci in 5 ore ( aproximativ) cu masina, iar asta inseamna ca iti raman 5 ore sa faci ce vrei tu. Asta este avantajul suprem, dupa parerea mea, a mersului cu masina personala, dincolo de confort - faptul ca este mult, mult mai rapid decat drumul cu trenul.

Iti zic din nou, fara rautate, ca tu prea tii cu ursul, la fel si la problema cu frigul/caldura din trenuri. Daca tie iti place sa stai in congelator-foarte bine,sa fii cat se poate de sanatos- dar asta nu inseamna ca instalatia de caldura NU trebuie sa functioneze iarna,sau ca trebuie sa fie frig in tren.

Nu ai inteles punctul meu de vedere, si anume daca iau in exemplul tau cu trenul fac 10 ore, dar alea 10 fac aproape orice la calculator, sau citesc sau fac vreun proiect, etc. Pe cand cu masina chiar daca as face doar 5 ore, in alea 5 ore nu as putea face nimic in caz ca ar trebui sa conduc. Sigur daca te grabesti si oricum nu ai putea face nimic in tren din domeniul tau de activitate e clar ca masina personala e mai buna.

Cu frigul/caldura nu am zis ca trebuie neaparat sa fie defecta incalzirea, ci doar faptul ca pe mine nu ma deranjeaza daca nu functioneaza aceasta, din contra ma bucura.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1585
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4891
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Lun 13 Ian 2014, 23:46

@Luna am aprox. 2000000 de km, pe autovehicole conduse cu categoriile B, C, D, pana cand s-a introdus tahograful obligatoriu conduceam 14-15 ore pe zi! La volan am adrenalina, nu am avut niciodata probleme cu atipitul! Dar cand ma dau jos si ma pun in pat dorm neintors, asa ca 10 ore cat am stat cu ochii deschisi in tren sunt mai mult decat in regula la volanul unui autoturism, e parfum. Oricum, Bucuresti-Tirgu Mures am facut in 6 ore cu masina noaptea cu o pauza de cafea si tigare pe la Predeal(tot in cadrul acestor ore) plus mers regulamentar! Deci cele 10 ore ale trenului se reduc la aproape jumatate! Nu intelege ca fac o pledoarie pro masina, doar scot in evidenta avantajul timpului pe majoritatea rutelor! Singurul traseu unde masina pierde in fata trenului(IR sau IC) este M 800 vs. A2, aici daca nu sunt furate cablurile trenul castiga! Autostrada are 250 km, traseul trenului parca in jur de 220! Da' e mai scump pt. 2 persoane la tren decat combustibilul pe care-l consum eu la actuala masina pe care o am, luata din motive de economie-un Ford Ka, dupa ce am facut cu bani benzinarii acum ceva ani in urma, inca imi mai plac masinile cu capacitate de la 2000 cm cubi in sus, da' scump domne scump gazu'!
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1945
Reputatie : 4308
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mar 14 Ian 2014, 14:54

Vezi ca pana si tu care pareai un om de bani gata te gandesti la bani, ia incearca sa faci si o comparatie intre mersul cu acel ford ka si trenurile regio sa vezi bani pierduti. Cu privire la timp asa cum ai zis, dupaia dormi dus dupa ce conduci ore in sir, in schimb nu cred ca tot asa o faci si daca mergi cu trenu si dormi in timpul calatoriei linistit. Si in plus tu peste tot mergi cu minim inca o persoana ca sa compari pretul a doua bilete cu cel al transportului cu masina ? Macar ai noroc ca se gasesc piese ieftine pentru modelul tau, ca pentru unele masini doar intretinerea costa cat biletul la tren. Eu am facut un calcul si in cazul meu pentru a fi rentabil mersul cu masina personala in zone unde exista tren/alte mijloace de transport in comun ar trebui ca benzina sa fie gratis, ca si 1 ron/litru si cu ford ka si tot as iesi mai scump decat cu trenul regio datorita taxelor. Unde nu exista transport in comun nu am de ales, fie taxi fie masina personala din pacate, ambele cam la accelasi pret, poate un pic mai ieftina masina personala.

Edit: Da, uite am uitat un avantaj al masinii personale: ai voie sa fumezi in masina ta fara sa risti ameda sau sa astepti sa cobori la o oprire mai lunga intr-o gara, nu e spatiu public. Avantajul asta exista insa doar pentru fumatori.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13603
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15898
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mar 14 Ian 2014, 16:02

Avantajul principal al mașinii este timpul. În funcție de cât ,,costă" timpul pentru tine, poți face calculul dacă ieși mai ieftin cu trenul sau cu mașina. Că dacă aduni doar combustibilul și diversele taxe, calculul e irelevant, pentru că 10 ore de mers cu trenul pot însemna o zi de concediu pierdută doar cu drumul, nu mai vorbesc de diversele băuturi, alimente și, în unele cazuri, țigări pe care le consumi în plus față de drumul de 5 - 6 ore cu mașina.

De fapt, orice mijloc de transport are costuri, unele la vedere, altele ascunse. Cam de un an de zile merg aproape zi de zi pe bicicletă. Dar cu tot cu saboți de schimb, ulei, baterii pentru sistemul de iluminat, economia de bani nu e mare față de abonamentul general la transportul în comun (cel puțin față de cel urban). Nu mai zic după ce se va învechi bicla actuală... în cea veche în 2013, al 3lea an de utilizare, am avut nevoie de pinioane noi, de cabluri noi, o jantă nouă, pedale + manopera. De fapt, în 3 ani a înghițit vreo 1300 RON, deci vreo 36 RON/lună în medie, deși iarna a stat în debara. Iar la cea nouă, dacă putem la socoteală costurile de achiziție, repartizate pe lună pe perioada de amortizare (5 ani, parcă atât zice în lege), mai adaug vreo 30 RON doar costul vehiculului, fără alte reparații și revizii necesare. Deci am 30 RON costul biclei + 10 RON (adică 2 seturi de saboți de câte 16 RON și o sticluță de ulei de 15 luate în cele 5 luni de utilizare) adică 40 RON/lună. Abonamentul la RATB e 50 RON.
Dar câștigul de timp e imens: 45 - 60 minute pe zi (la o lună lucrătoare înseamnă cel puțin 15 ore în plus pentru mine), în care pot să fac altceva, eventual mai productiv decât așteptatul prin stații după metroul care vine la 15 minute sau statul în troleu în coloana de pe Cotroceni. Nu mai zic că pot să mă duc oricând oriunde cu ea, dacă mi se scoală să merg la 2 noaptea la Domnești, mă urc în șa și plec. Pe când... un drum pe zi până la Domnești e 3 RON la dubă (+1,3 RON la RATB pentru mers la capătul dubei, că de obicei duba nu oprește în stația mea) pentru vreo 8 km cât are traseul + așteptatul după dubă (pleacă doar când se umple) + circulația cu 20 km/h doar-doar mai sare vreun călător rătăcit de după un stâlp. Deci vreo 6 RON drumul + timpul pierdut.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1585
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4891
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mar 14 Ian 2014, 23:38

Luna a scris:
Vezi ca pana si tu care pareai un om de bani gata te gandesti la bani, ia incearca sa faci si o comparatie intre mersul cu acel ford ka si trenurile regio sa vezi bani pierduti.

Edit: Da, uite am uitat un avantaj al masinii personale: ai voie sa fumezi in masina ta fara sa risti ameda sau sa astepti sa cobori la o oprire mai lunga intr-o gara, nu e spatiu public. Avantajul asta exista insa doar pentru fumatori.

Asta cu baiatul de bani gata e un compliment? :shock: As fi vrut eu, da' n-am avut norocul asta! Twisted Evil, momentan am 2 joburi plus ce scot ca PFA acordeur piane! Ti-am mai zis ca nu merg mereu cu masina si inca cu cineva, da' la 2 persoane clar e mai bine cu masina din mai multe puncte de vedere! Referitor la regio, in stadiul actual nu prea ma omor cu uzul lor, doar daca n-am alternativa! Oricum aproape saptamanal folosesc Rt-ul pe Alexandria-Zimnicea si pt. asta vinovat e CNADNR care tine DN 51 intr-o stare care il poate clasifica cel mult drum comunal! Referitor la fumat, nu mai e cazul, acum vapez, m-au lasat inclusiv la avion!
Sus In jos
razvandoru



Numarul mesajelor : 13
Reputatie : 2284
Data de inscriere : 08/06/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Mier 15 Ian 2014, 13:07

Autostrazile sunt afaceri Fara Profit.Inca mai se poate intra pe cale de acces la confort de drum fara sa platesti,si ma refer la faptul sa platesti ,ca la doctor.Atunci va afla lumea care este mai profitabila afacere,pina atunci ne distram pe banii statului roman care face afaceri pentru binele tarii fara Profit.O sa vina ziua cand nu mai poate.Incepand din acea zi se va schimba cu totul parerea.Sa construiesti o autostrada trebuie sa faci expropieri si sa platesti terenul (despagubiri),redirectionat stalpi de inalta tensiune,canalizari si tevi,constructia in sine cu firme particulare ,dupa care urmeaza intretinerea (contracte de mentenanta) cu firme particulare la gropile care apar anual in sosea,se face devizul si este trimis spre plata staului roman,il semneaza si gata.Sa supravietuiesti cu autostrazile trebuie sa platesti taxa si nu onorifica,plata integrala ca la medic.Ele se finanteaza singure,atunci este pe picioarele ei.
Sus In jos
rangopol



Numarul mesajelor : 7
Reputatie : 1617
Data de inscriere : 26/03/2013

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Vin 21 Mar 2014, 13:19

Sigur ca exista dezavantaje in ambele sensuri, insa nu toate sunt grave. In sensul ca nu vii cu probleme de sanatate, cu buzunarul golit sau mai stiu cum. Oricum, cu trenul, cu masine, ambele au parti nasoale si bune. Vreau sa spun ca nu mai ce a fost, trenul si calatoria cu el. Pentru mine trenul este foarte bun pana la pret si la tiganii, boschetarii si raufacatorii care circula cu trenurile. Am comparat biletul unui tren pana la timisoara de la baia mare cu cel al unui microbus si pretul, difera foarte mult. Normal ca am ales microbusul: pretul trenului e vreo 80 de lei, daca nu ma insel, iar cel cu microbusul este cu 40 sau cu 50 de lei, depinde de compania de transport persoane, ca sunt mai multe. Pentru mine, daca pot circula ziua cu trenul este mult mai covenabil cu trenul: te poti misca, ai toatela, chiar daca e intr-o stare groaznica, exista geamurile, stai comod pe banchetele acelea moi din compartimente, exista caldura, nu are viteza mare, desi ar putea ridica viteza la accelerate cu mult si, nu in ultimul rand, nu mi se face rau la stomac. Daca ar fi mai rapide, mai ieftine si mai sigure, atunci cu sigurnata nici nu m-as uita la un microbus sau masina. E mai putin poluant, mai comod, mai placut. Dar, pentru ca exista interese grandioase de a distruge compania cfr, au fost crescute preturile, vagoanele nu mi se par sigure, calatoreste cine vrea, cu putina spaga la nasu', garile arata ca dupa razboi - cladiri vechi adica monumente de sute de ani pentru arhitectura romaneasca, sunt murdare la fe ca si trenurile si nu isi merita banii in conditiile in care se calatoreste la ora actuala. Daca s-ar pune pe picioare aceasta companie de cai ferate, in Romania ar avea un succes fulminant. Daca ar exista preturi cat-de-cat decente atat pentru cei cu bani cat si pentru cei mai modesti, ar fi pline trenurile si garile. Garile ar fi curate, ar fi dotate cu tot ce trebuie pentru o tara europeana intr-un astfel de secol, ar exista atat aerul conditionat cat si caldura, ar fi curate, calatorii s-ar simti in siguranta, ar exista patrule de controlori, nu ar mai fi atata spaga si furturi de tot felul si, nu in ultimul rand, daca calatorii ar respecta mijlocul de transport cat si pe semenii sai, iar daca nu sa fie sanctionat drastic.
Sus In jos
sorin_ncs

avatar

Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2069
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Vin 30 Ian 2015, 00:05

Eh..vedeti ca desi eu m-am retras de mult timp din aceasta discutie si de pe acest forum tot nu a murit inca topicul asta? Deci subiectul este destul de sensibil am putea spune.

Poate va veti intreba ce mai caut eu pe acest forum dupa o absenta atit de indelungata? Pai...in primul rind am (re)venit pentru a va face cunoscut faptul ca exista viata si dupa forumtrenuri.com  In al doilea rind as vrea sa corectez ceva ce am afirmat undeva pe la inceputul acestui topic. Si anume am afirmat ca eu unul NU mai sint pasionat de trenuri ca doar nu mai am 15-16 ani. Ei bine m-am inselat....Dupa ce am vazut ce fel de specimene activeaza pe acest forum mi-am dat seama ca eu unul sint inca mult mai pasionat de trenuri decit multi din cei care se perinda pe acest forum.

Dar ma rog...sa incepem cu inceputul. Ce inseamna pasiune? Spre exemplu unul afirma ca este pasionat de marca Mercedes si isi cumpara ML. Dupa mine aceea nu este pasiune....respectivul este doar cocalar. El si-a luat ML doar pentru ca a auzit ca sint masini bune...doar pentru a impresiona prin puteresa sa financiara si doar pentru prestigiul firmei...nimic altceva. Adica un cocalar. Un pasionat de Mercedes tine un mercedes de acum 20-30 de ani, in stare impecabila, il foloseste in fiecare zi, il repara singur, il stie pina la ultimul surub, trece ITP-ul de fiecare data pe bune, fara spaga, etc. Da..ati ghicit, in acest al doilea caz vorbeam despre mine insumi Smile .

Si atunci ce inseamna sa fii pasionat de trenuri? Dupa mine inseamna sa te intereseze partea tehnica a trenurilor, sa ai vaste cunostinte despre functionarea acestora, despre istoria transporturilor feroviare, despre situatia feroviara din diverse tari si de pe diverse continente...etc. In momentul in care tu doar circuli cu trenul (din varii motive - ca nu iti permiti altceva, ca tu crezi ca trenul este mai eco si e de datoria ta sa ai grija de mediu etc, etc) si faci de citeva ori niste poze in gara de nord, poze pentru care te iei in gura cu mecanicii si politistii TF din gara cu toate ca tu nu stii prea bine nici sa deosebesti locomotivele intre ele, dupa mine nu esti pasionat...Degeaba urli la cei care au masini ca sint niste nenorociti care doar asculta manele, polueaza si calca pietonii pe trecere...esti la fel ca un cocalar cu ML-eu...daca imi permiti comparatia...Opusul complet al unui nebun este tot un om nebun....doar cei echilibrati sint oameni normali.

Daca prefer trenul sau transportul auto? Parerea mea mi-am expus-o deja. Apropos sa stiti ca anul trecut am fost la mare (cu masina evident) si am stat si am pozat si filmat diverse trenuri care treceau pe acolo. Daca sinteti cuminti poate impartasesc pozele si video-urile cu voi intr-o zi! Deci cum este, sint sau nu pasionat de trenuri? Dar cum spuneam..pasiunea este una simtul practic cu totul alta. Daca ar fi sa fac calatoriile din pura pasiune ar fi una...de aceea sint foarte bune trenurile istorice si turistice...pentru ca pasionati sa se poata plimba din pura placere cu ele...insa de obicei calatoriile au cu totul alt scop decit pura pasiune..si in mod normal daca acea calatorie se efectueaza in alt scop decit acela al pasiunii fata de trenuri este normal sa alegi mijlocul de transport mai practic. Masina personala este de 1000 de ori mai practica decit orice fel de transport public. Am enumerat deja zecile de motive.

Si pentru domnul luna...daca dupa tine singurul avantaj al masinii este acela ca poti fuma in ea...ce sa mai vorbim. Afla ca 1. Eu nu sint fumator si 2 Am o parere foarte proasta despre fumatorii care fumeaza in masina....sa iti imputi tu propria ta masina in halul acela...Dar daca dupa tine acela este unicul avantaj al masinii, atunci si eu vad un singur avantaj al trenului....acela ca poti bea in timpul calatoriei Smile .

In concluzie...trenurile turistice si istorice ar trebui sa fie o prioritate in ziua de azi....deoarece acelea se adreseaza cu adevarat, adevaratilor pasionati! Folosirea insa a trenului ca mijloc de transport universal, pentru orice fel de calatorie este insa de domeniul trecutului. Nu va mai faceti iluzii, si nu mai dati de exemplu tari ca Marea Britanie, Franta, Spania, Italia, Japonia spunind ca acelea au un sistem feroviar foarte bine pus la punct..Mai toate tarile din vestul Europei datorita faptului ca nu au trecut prin comunism si drept urmare nu stiu cu ce se maninca acesta sint mai dispuse sa adopte o ideologie politica de tip socialist...deci ei sint intr-un fel spalati pe creier.

Faceti o socoteala simpla....Tara cu cea mai vasta retea feroviara este si la ora actuala SUA cu cei 250.000 Km de cale ferata. Iar in trecut SUA a avut peste 400.000 Km de cale ferata! Daca nu ma credeti studiati! Deci nici o tara din lume nu a avut si nu are nici la ora actuala o retea feroviara care sa se poata compara cu cea a SUA. Iar pina prin anii 30-40 sistemul feroviar american era foarte bine pus la punct....Au fost si primii care au utilizat tractiunea electrica si asta incepind de pe la 1900...Si cu toate acestea in ziua de azi nici macar 2% din tractiunea feroviara SUA nu este electrica si mai putin de 2% din calatori aleg trenul ca mijloc de transport. De ce acest lucru? Pentru simplul motiv ca prin anii '50 publicului american i s-au prezentat doua alternative mult mai practice decit transportul feroviar. Automobilul si avionul. Iar americanul a fost intotdeauna omul cu cel mai ridicat simt practic.

Ca europenii nu au reusit niciodata sa aiba nivelul de trai al americanilor si drept urmare au inceput sa ii urasca pe acestia cum ca ei polueaza si distug totul in calea lor, blah, blah si asa mai departe este una...Dar proverbul cu vulpea care nu ajunge la struguri...il stiti voi...este in continuare valabil. Tarile cu nivel de trai cu adevarat ridicat (adica SUA si Orientul mijlociu ca despre acestea este vorba) nu se bazeaza pe transportul feroviar! Ceilalti insa care nu reusesc sa aiba acel nivel de trai (desi in subconstientul lor si-ar dori dar sint prea ipocriti sa recunoasca acest lucru) urla despre poluare, despre binele comun despre costuri si alte bazaconii ale ideologiilor socialiste.

Europa este divizata in doua..tarile care au trecut prin comunism si cele care nu au trecut. Cele care nu au trecut habar nu au cit de greu a fost in comunism...si de aceea adera usor la ideologii socialiste. De aceea au sistem feroviar pus la punct...care sistem feroviar in toate tarile europene este subventionat de stat...nu este profitabil. Tarile care au trecut insa prin comunism nu mai vor sa mai auda de idei politice de stinga...pentru ca stiu unde duc in cele din urma acestea! De aceea noi care am trecut deja prin comunism vrem TOTUL! Vrem nivelul de trai al americanului sau al Arabiei Saudite! Deci fara suprare...in tarile foste comuniste nu cred ca mai este posibila o revigorare a cailor ferate!
Sus In jos
rich1974



Numarul mesajelor : 411
Varsta : 42
Localizare : jud Arges
Reputatie : 2606
Data de inscriere : 20/08/2011

MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   Vin 30 Ian 2015, 09:00

Corect, discutia merita in continuare atentia. transportul feroviar, dupa mine, este rentabil la o anumita incarcatura de marfa/calatori. Depinde foarte mult si de distributia locuitorilor pe un teritoriu. Transportul feroviar se preteaza in zonele unde sunt concentrari mari de populatie, orase cu densitate mare unde distanta de acasa pana la gara nu este prea mare. Daca ai depasit 1 Km, deja este cam mult. Pe vremuri, oamenii mergeau 10-15 km pana la gara de nevoie, si faceau rar asta, nu pentru naveta zilnica. In zonele cu densitate mica, asa cum este in america in suburbii, transportul feroviar nu are nici o sansa.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: DIFERENTA intre transport auto si transport CFR   

Sus In jos
 

DIFERENTA intre transport auto si transport CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» DIFERENTA intre transport auto si transport CFR
» Transport feroviar vs transport rutier
» 412 : Jibou - Zalau Nord - Sarmasag - Carei
» Reguli numerotare trenuri
» Discutii generale despre transport II
Pagina 11 din 12Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: PLUS(+) SI MINUS(-) LA CFR-