Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Luminoscheme

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Luminoscheme   Mier 07 Mar 2012, 14:40

Un desen facut de mine cu o luminoschema simpla tip CED-CR2 orizontala, a unei statii imaginare cu 3 linii si cu o bariera tip SAT pe primul sector de bloc inspre statia din dreapta si o bariera tip BAT in statie, cap X.
Am pus principalele butoane si becuri care s-ar gasi pe o astfel de luminoschema, iar daca intereseaza pe cineva pot face o descriere a lor.


Ultima editare efectuata de catre Vlad in Sam 31 Mar 2012, 12:21, editata de 1 ori
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4708
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Luminoscheme   Vin 09 Mar 2012, 20:38

Am cateva nelamuriri legate de aceasta luminoschema "virtuala":

-la semnalele de iesire din statie, amvazut ca sunt reprezentate numai doua focuri (verde si ros). In legatura cu celelalte focuri:
-primul galben de sus in este reprezentat pe o luminoschema reala ? (din cate stiu se foloseste numai in statiile cu doua grupe, unde sunt doua semnale de iesire din statie consecutive (unul dintre ele este semnal de parcurs ?);
-combinatia verde-galben (cand trenul iese din statie de pe o linie abatuta)
-focul alb-lunar de manevra (al cincilea de sus in jos)- pe luminoschema statiei Husi am vazut ca era controlat de un buton special, denumit BCSM (buton control semnal manevra)
-in cazul liniilor duble, al sasea (si ultimul) foc din cate stiu se aprinde atunci cand trenul este expediat din statie pe firul stang.

-in cazul semnalelor de intrare, in aceasta luminoschema "virtuala" sunt reprezentate doar doua focuri (rosu si verde), desi pot fi si:
-galben simplu (liber cu viteza stabilita. Urmatorul semnal ordona oprirea sau nu exista- in cazul statiilor de capat. liber cu oprire in statie pe linie directa)
-doua galbene (liber cu viteza redusa. Urmatorul semnal ordona oprirea sau nu exista- in cazul statiilor de capat. Liber cu oprire pe linie abatuta in statie)
-alb-lunar de chemare.
*in cazul statiilor de capat semnalul de intrare nu poate da indicatia verde.

-in cazul liniilor echipate cu BLA pe o luminoschema sunt reprezentate toate sectoarele de bloc controlate de statia respectiva, dar si toate semnalele BLA a acestor sectoare ? Din cate stiu semnalele BLA pot da 3 indicatii:
-galben= primul sector de bloc liber, al doilea ocupat;
-verde=primele doua sectoare de bloc libere
-rosu= primul sector de bloc ocupat.
-rosu de rezerva.
O intrebare: stiu ca aceste semnale BLA functioneaza automat, dar pot si controlate individual din butoane de catre IDM ?

-in cazul liniilor echipate cu BLAS pe luminoschema statiei este reprezentata sectiunea dintre semnalul de intrare a statiei respective si semnalul de intrare a statiei urmatoare ?

-pe luminoschema nu sunt reprezentate semnalele repetitoare, de pericol in tunel, semnalele care indica prin initiale directia in care este expediat trenul si semnalele care indica prin numere arabe (in cazul in care un semnal de iesire deserveste mai multe linii) linia de la care este expediat trenul, sau pozitia sabotilor de deraiere si functionarea iluminarii electrice a opritoarelor cap de linie ?

-
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Luminoscheme   Vin 09 Mar 2012, 21:00

La semnalele de iesire de pe luminoschema sunt 2 becuri: unul verde si unul alb. Cel verde pentru cand e pe liber pentru circulatie, cel alb pentru cand e pe liber la manevra.

Pe IDM nu il intereseaza indicatia din teren, doar daca este pe liber sau nu.

La semnalul de intrare sunt 3 becuri pe luminoschema: verde = liber (pe teren poate fi orice indicatie permisiva) rosu si alb pentru chemare.

Fiecare semnal de iesire are 2 butoane, unul pentru punere pe liber pentru circulatie (cel verde) si unul pentru manevra (cel alb).
La fel si cele de intrare, unul pentru punere pe liber pentru circulatie si unul, sigilat (plombat), pentru chemare.

Semalele repetitoare, indicatoarele de directie si numarul liniei nu apar pe luminoschema.

Statia reprezentata de mine este pe sectie cu BLA. Nu apar semnalele de bloc pe o luminoschema ele sunt automate. In functie de sectia unde este statia, pe luminoschema pot aparea 2 sau mai multe sectoare de bloc (minim 2). In cazul de fata sunt 2 sectoare reprezentate (becurile din casutele de pe randul 5 coloana 2 si 22)

De pe luminoschema se controleaza doar semnalele principale si cele de manevra.

Pozitiile sabotilor si becurile opritorilor sunt reprezentate.

In cazul sectiilor cu BLAS se reprezinta sectorul dintre semnalul de intrare si prevestitor si o a doua sectiune dupa prevestitor lunga de cateva sute de metri (nu stiu cat e standardul) care il avertizeaza pe IDM ca trenul se apropie de prevestitor.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Luminoscheme   Vin 09 Mar 2012, 21:58

Cateva exemple de parcursuri:

Trecere pe directa. Trenul este pe sectorul dintre prevestitor si semnalul de intrare. Bariera din capat X este inchisa.


Tren intra la linia 3 abatuta.


Tren are liber la manevra in linie curenta. Bariera, bineinteles, inchisa


Si inca o situatie: 2 trenuri pleaca de la liniile 2 si 3 dupa incrucisare si un tren are liber inspre opritor de la linia 1.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4708
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Luminoscheme   Sam 10 Mar 2012, 19:41

Multumesc mult pentru precizari!
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Luminoscheme   Joi 29 Mar 2012, 16:52

Indicatii date de semnalele de pe luminoschema:



Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3544
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Luminoscheme   Joi 29 Mar 2012, 20:40

In mare e ok. Mai lipsesc la BAT semnalizarile. Si anume TA,TC si FR(lipsa Tensiune Alimentare, Talonare Cumpana si Foc Rutier ars)
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10897
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Luminoscheme   Joi 29 Mar 2012, 22:59

Da, ai dreptate si acum am vazut ca am uitat si becul pentru alimentare control macazuri. O sa modific. Multumesc de observatie.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4708
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Luminoscheme   Vin 25 Apr 2014, 13:52


O intrebare: in cazul sectiilor echipate cu BLAS (bloc automat simplificat), pe luminoschema unei statii ar fi reprezentata si sectiunea dintre semnalul de intrare a statiei si semnalul de intrare a statiei vecine ?
Daca aceasta sectiune nu apare ca "libera", semnalul de iesire nu poate fi pus pe liber ?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Luminoscheme   Astazi la 14:10

Sus In jos
 

Luminoscheme

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Luminoscheme
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-