Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Poiana Țapului (300)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Poiana Țapului (300)   Vin 02 Mar 2012, 12:05

Am creat un nou topic pentru aceasta frumoasa constructie amplasata intre Sinaia si Busteni, care din pacate este lasata sa se degradeze.
Constructia acestui segment de cale ferata a fost acordata de Guvernul Roman, concesiunii Crawley care a inceput lucrarile in martie 1876.
In 1877 datorita razboiului si a neseriozitatii companiei britanice lucrarile au incetat. Pentru finalizare lucrarile au fost incredintate francezului
Leon Guilloux care impreuna cu asociatul sau G. Bresson reuseste sa termine tronsonul in vara anului 1879.

(De ce oare in cazul cailor de comunicatie istoria parca se repeta ?! :shock: )





Fotografiile mele sunt mai vechi si de mai slaba calitate.Din pacate altele nu am.

Va invit sa adaugati fotografiile voastre care poate vor scoate la lumina aceasta "bijuterie".
Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 277
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2854
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Vin 02 Mar 2012, 18:37

Cateva adaugiri, daca permiti.

Cladirea statiei, absolut superba, este mult mai noua decat linia. Nu am reusit sa identific exact anul constructiei insa cred ca este din intervalul 1925-1935, an in care pe linia Predeal-Ploiesti au fost construite mai multe cladiri care au inlocuit constructii vechi.
Initial, pentru ca Poiana Tapului era doar un catun de munte pe drumul Sinaii ( a devenit comuna doar in 1908) gara era doar o mica baraca de lemn.
Semana cu o statie de autobuz de astazi ...
Nu avea decat o linie, care era de fapt firul de circulatie (nu era dublata linia).

Cladirea actuala, de inspiratie germana, este o bijuterie arhitecturala. Cladirea a fost vanduta ca locuinta (nu stiu daca partial sau in integralitatea ei). Nici astazi nu are linii de garare.

O poza minunata luata aproape de inaugurarea statiei, aici:

http://cenafer.intraconnect.ro/muzeul-cfr/fototeca/statii

Of topic: se observa nefericita solutie aleasa la constructia liniei si care a creat mereu probleme: apropierea prea mare a liniei CF de firul Prahovei.
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 950
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3591
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Vin 02 Mar 2012, 20:27

Multumesc pentru precizari si pentru link.
Am cautat si eu informatii mai multe despre cladire dar nu am gasit.
Acum cca. 25 de ani era folosita si de cei care mergeau in statiunea Poiana Tapului la tratament.
Dupa unele surse in apropiere se gaseste si cascada Urlatoarea.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12069
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14108
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Vin 02 Mar 2012, 21:18

La Urlătoarea ajungi din Poiana Țapului... da' gara e departe rău.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Vin 02 Mar 2012, 21:59

Am eu citeva poze, dar din pacate necentrate pe cladire:

25 august 2010




6 august 2011:



22 octombrie 2011:

Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7928
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12538
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Vin 02 Mar 2012, 22:23

In filmul ,,Asta seara dansam in familie'' din anul 1972 apare o secventa filmata chiar pe peronul acestei gari, in rolurile principale, Dem Radulescu, Sebastian Papaiani si Vasilica Tastaman plimbandu-se pe peron, apoi in capatul dinspre Predeal era un restaurant cu mese si scaune pe intraga latura a peronului. Se vede la un moment dat si o garnitura mergand spre Brasov care era alcatuita din vagoane 21-47, unele cu veuri la scari asa cum au aparut primele modele de 21-47. Vagoanele sunt de culoare kaki. Intrebarea mea este, chiar a existat vreun restaurant pe peronul acestei gari? Sau totul a fost facut pentru film? Daca nu ma insel, imaginile din gara sunt destul de lungi, cam 7-8 minute!




_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1465
Reputatie : 3569
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Vin 02 Mar 2012, 22:42

La Cascada Urlatoarea se poate ajunge si din Poiana Tapului si din Busteni, merge facut un traseu in circuit, sa urci pe o parte si sa cobori pe cealalta (am facut acum cateva luni asa). Traseul e totusi umpic mai scurt prin Poiana Tapului din ce imi amintesc. Undeva in apropiere de urlatoarea e si conexiune cu Jepii Mari si Jepii Mici.
Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 277
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2854
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Dum 04 Mar 2012, 09:31

La Poiana Tapului nu a fost niciodata restaurant, peronul a fost ales ca platou de filmare si a fost amenajat in acest sens. Atat.

OFF-Topic (sau nu), intr-un Modelsm de prin anii '80 este prezentata constructia unei machete dupa cladirea aceasta. Este un material interesant pentru ca ofera, pe langa prezentarea unor tehnici de modelism foarte interesante si conforme cu vremurile si materialele disponibile atunci, o posibila "adaptare" la o diorama a aestei cladiri (macheta este mult simplificata fara de real).
vedeti aici: http://blog.copcea.ro/files/tehnium/modelism/m8804.pdf

ceva si de la mine, poza e "stricata" de fulgii de zapada:

Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
Razvan Tudor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 644
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2989
Data de inscriere : 10/01/2011

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Mar 31 Dec 2013, 19:18

Gara vazuta de la 1300 m altitudine

Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Sam 08 Feb 2014, 20:48

Azi am ajuns pentru prima data in aceasta frumoasa statie si am avut putin mai mult timp la dispozitie sa o privesc mai indeaproape si sa fac citeva fotografii. Lumina nu a fost tocmai favorabila dar nu pot face prea multe mofturi Smile

Iata, unghiul "clasic":







Fata de poza lui Cata din 2005 observati ca au aparut pe fatada, absolut inadmisibil, doua cutii hidoase de tabla. Nu stiu cine dracu le da voie acestor nechemati sa monteze tot felul de mizerii pe o cladire de o asemenea frumusete. Alta diferenta, au inlocuit fereastra de la casa de bilete cu un termopan ordinar.

Aici se vede locul in care a fost montata pina in 1997 tablita cu numele statiei:



Deducem asadar ca refacerea acoperisului, a burlanelor si ultima vopsire dateaza de dinainte de '97, probabil nu cu mult. In 1997 au fost inlocuite foarte multe tablite cu casetele actuale si s-au montat in nestire o multime de alte elemente indicatoare standardizate: casa de bilete, cismea, sala de asteptare, etc. Nu stiu daca obtuzitatea barbar-uniformizanta a fost a functionarilor nostri sau a celor de la Bruxelles dar mi se pare normal ca aceste indicatoare sa fie diferite in cazul cladirilor istorice. Aici se potrivesc ca nuca in perete.
In orice caz, noroc cu renovarea aceea ca altfel praful se alegea. Daca va uitati cu atentie in prima poza se vede crescind din jgheab un bradut. Nimeni nu s-a obosit sa curete frunzele, acele si praful depus intre timp. Mi se pare simptomatic; sistemul de stat nu e capabil sa faca nici macar atit. E o actiune ce se face o data la 10 ani! Nu au gasit citeva ore din viata lor pentru atita lucru!

Iata si partea cealalta a garii, dinspre sosea. Nu mi-a iesit prea bine lipirea pozelor dar alta mai buna deocamdata nu am; tre sa developez filmul:





In sala de asteptare am avut bucuria sa gasesc aceste banci:





E una la fel si la Valea Larga. Va mai amintiti cumva, erau unele identice si la Sinaia, pe peronul vechi dintre liniile 2 si 3.
Cred ca sint facute prin anii '40. Cele din Sinaia erau intacte desi statusera atitia ani afara (e adevarat, sub copertina). Vedeti, lemnul poate fi mai tare decit plasticul.... O tema de gindire pentru entuziastii PVC-ului de termopane...

Placile de pe jos au latura de exact 20 cm, daca e cineva curios (am avut intimplator o hirtie milimetrica la mine).

Statia a avut si o magazie de bagaje:



Iar latrina (nu stiu daca pot sa o numesc WC, nu cred ca avea instalatie de apa si nu am avut taria sa intru sa verific...) arata asa:





Nu e asa ca e facuta dupa acelasi proiect ca cea de la Breaza? Diferenta e ca la Breaza au tencuit-o la un moment dat.
Asta, precum si niste elemente arhitecturala comune, ma face sa suspectez ca aceste doua gari au fost construite concomitent.

Merita apreciat in final faptul ca oamenii care locuiesc acum in aceasta cladire nu au gasit de cuvinta sa aduca "imbunatatiri" si, vazind cum au construit gardul, ma gindesc ca totusi sint si ei constienti de valoarea cladirii si o apreciaza.
Daca citeste careva de la CFR infra, in caz ca nu au forte destule, ii anunt ca ma pot contacta pentru a veni sa ii ajut sa puna la loc geamurile din partea de nord si sa curatam scurgerile. Imi platesc singur drumul si cazarea. Nu e nici o gluma.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Dum 09 Feb 2014, 13:05

Nu au gasit de cuviinta sa puna burlane care sa conduca apa colectata la streasina, asa ca apa curge, face o groapa jos si stropeste cladirea.

Sa inteleg ca la etaj si mansarda sint acum locuuinte particulare?
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Dum 09 Feb 2014, 14:57

Da, au ramas in circuitul "public" numai sala de asteptare, casa de bilete si o camera sau doua in care nu stiu ce sa afla (geamurile alea cu placaj in loc de sticla). A propos de asta, ca sa vedeti pina unde merge dispretul, ramele acelea ale ferestrelor in partea de nord nu au absolut nici o problema, pur si simplu s-a spart geamul si in loc sa puna altul in loc au batut in cuie placajele. E tiganie oficializata, improvizatie ridicata la nivel de religie de stat.
Burlanele au fost initial "clasice", conduceau apa pina la baza cladirii, pe linga perete. La reamenajare nu le-au mai pus si poate bine au facut pentru ca - se pare - apa trebuie aruncata cit mai departe de fundatie. Daca le-ar fi montat ca inainte ar fi fost furate segmentele inferioare (asa cum s-a intimplat de exemplu la Azuga - proaspat "reabilitata" - unde apa acum se scurge direct pe zidarie).
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Sam 08 Mar 2014, 16:44

Alte doua poze, de pe film:



Sus In jos
snams



Numarul mesajelor : 6
Reputatie : 891
Data de inscriere : 07/07/2014

MesajSubiect: Foto   Lun 30 Mar 2015, 17:07

Are cineva fotografii recente ale acestei gari?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Poiana Țapului (300)   Astazi la 07:59

Sus In jos
 

Poiana Țapului (300)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Poiana Țapului (300)
» Poiana Slanic (306)
» 403 : Brasov - Intorsura Buzaului
» Trecut si prezent
» Regionala BUCUREȘTI
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (P, R, S, Ș)-