Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Discutii generale despre transport

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64, 65, 66  Urmatorul
AutorMesaj
Katalyn



Numarul mesajelor : 4720
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5615
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Joi 22 Oct 2015, 23:59

Ti-am mai spus ca m-am dat cu tramvaiul in Brasov din 2002 pana la desfiintare si ti-am mai spus ca nu poti compara graficele de atunci cu cele de acum, de cate ori vrei sa-ti repet asta ? Si la Ploiesti circula tramvaiul prin 2005 mult mai des decat circula acum, natalitatea a scazut, oameni au plecat, nu mai e de munca si avem de 3 ori mai multe masini acum fata de acum 10 ani.

La partea de troleibuze de acord cu tine m-am dat de multe ori cu tbz DAC acum sunt putine trolee dar priveste partea buna, au luat autobuze noi in 2006 la fel de spatioase si rapide ca troleele.

Tramvaiul trebuia refacuta infrastructura de la 0 plus ca tramvaiele trebuiau si ele schimbate deci 2 investiti destul de costisitoare asa ca s-a ales varianta cea mai ieftina, ca nu le convine pasionatilor de fiare e alta treaba, dar vezi tu ca tot ce a facut bun in Brasov primarul Scripcaru a fost pe placul cetatenilor nu degeaba l-au votat de 3 ori.

Eu si la Ploiesti schimbam tramvaiul cu trolee sau autobuze, nici acum nu-mi dau seama cum de a scapat ca la ce grafice de circulatie vor fi nu cred ca se renta sa repare infrastructura de la 0, si apoi sa fim seriosi daca tot faci ceva de la 0 ar trebui si niste tramvaie noi dar de unde ?

Eu nu am intalnit pana acum oameni care sa spuna ca transportul in comun din Brasov nu e bun, nu stiu cum de numai tu ai norocul sa o patesti mereu. Studenti mei de la Brasov sunt foarte multumiti de conditile oferite, turisti pe care i-am plimbat in Brasov in 2009, 2011 si 2012 si luna trecuta prin telefon de la Ploiesti au fost multumiti de RAT dar daca intri pe site-uri de ciudati si iei de buna tot ce scrie acolo la judetul BV de catre niste ciudati, urati si bolnavi e problema ta.

Ti-aduci aminte cand le-am citit cele 5 postari despre festivalurile rock de la topicul cu pricina unor vecini de la bloc, rokeri in devenire si au spus baieti la final "bai frate dar astia stiu doar sa se vaite" asa si pe acele site-uri fiecare ciudat se vaita de transportul din orasul lui si lauda alte orase, cum la fel o fac si eu in cazul Ploiesti unde am parte de cataracte de Ikarus care se defecteaza 2 pe zi iar brasoveni si alti au hidramate rapide sau autobuze noi care vin la ora trecuta pe afisajul clasic de pe stalp Wink

Apropo ieri am stat de vorba cu fostul director RATP dupa care unii ciudati din capitala alergau acum cativa ani sa se bage cu japca in seama, bine ca nu le dadea atentie.

Despre tramvaiul ploiestean se zvoneste ca vom circula cu 101 de la 1 dec si cu 102 din 2016 si mai vor sa aprobe biletul de 3 lei vandut de soferi.

Sa vezi invazie de pshipoati la Ploiesti cand o sa dea drumul la tramvaie, motiv numai bun pentru a face o echipa mica de 4-5 negri cu care sa speriem ciudati veniti sa pozeze tramvaiele. Te bagi in cadru cand pozeaza aia tramvaiul apoi te duci la ei si i iei la capace cu ce drept te pozeaza pe tine, o sa inceapa cu miloaga ca ei pozau tramvaiul Wink
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12031
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14065
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Vin 23 Oct 2015, 02:41

kerpeten ali a scris:
Ti-am mai spus ca m-am dat cu tramvaiul in Brasov din 2002 pana la desfiintare si ti-am mai spus ca nu poti compara graficele de atunci cu cele de acum, de cate ori vrei sa-ti repet asta ? Si la Ploiesti circula tramvaiul prin 2005 mult mai des decat circula acum, natalitatea a scazut, oameni au plecat, nu mai e de munca si avem de 3 ori mai multe masini acum fata de acum 10 ani.
Da, avem mai multe mașini, pentru că i-am încurajat pe toți să își cumpere mașină... le-am lărgit drumurile, le-am desființat semafoarele, am desființat și trecerile de pietoni, totul ca doamnele șoferițe și domnii șoferi să nu fie deranjați. Ba le-am scos și fiarele alea din asfalt care îi deranjau la depășire.

Și în Cluj și Oradea a scăzut natalitatea. Da' ei nu au făcut giratorii și drumuri late ca la Phenian. Iar Brașovul am vaga senzație că are un buget mai mare decât Cluj și Oradea, că astea două nu au o Poiana Brașov pe care s-o exploateze (analog Constanța cu Mamaia).
Iată un exemplu de program din Cluj: http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia101 , dar e dublat de http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia102 Păi compar-o cu http://ratbv.ro/route/8/tour/timetable/

Citat :
La partea de troleibuze de acord cu tine m-am dat de multe ori cu tbz DAC acum sunt putine trolee dar priveste partea buna, au luat autobuze noi in 2006 la fel de spatioase si rapide ca troleele.
Dacă un BMC Probus e la fel de spațios ca un troleu...
Prin Schei circulau troleibuze articulate + o groază de troleibuze scurte și autobuze. Acum circulă niște BMCuri mici... acolo e un spital, un liceu... și ăștia toți au un BMC la 7 -10 minute.

Să nu mai vorbesc de coeficientul de utilizare a parcului, care e undeva la 40% (da, 60% din vehicule sunt în garaj la orice moment al zilei!).


Citat :
Eu nu am intalnit pana acum oameni care sa spuna ca transportul in comun din Brasov nu e bun, nu stiu cum de numai tu ai norocul sa o patesti mereu. Studenti mei de la Brasov sunt foarte multumiti de conditile oferite, turisti pe care i-am plimbat in Brasov in 2009, 2011 si 2012 si luna trecuta prin telefon de la Ploiesti au fost multumiti de RAT dar daca intri pe site-uri de ciudati si iei de buna tot ce scrie acolo la judetul BV de catre niste ciudati, urati si bolnavi e problema ta.
Depinde ce standarde au. Dacă comparația se face doar cu Bucureștiul și doar pentru un traseu sau două, poate părea mai bine. Dar dacă ar trebui să folosească RATBv-ul zilnic, ar ajunge să regrete și Ikarusurile voastre.

Citat :
Te bagi in cadru cand pozeaza aia tramvaiul apoi te duci la ei si i iei la capace cu ce drept te pozeaza pe tine, o sa inceapa cu miloaga ca ei pozau tramvaiul Wink
Până dai de unul care s-o ia de bună și să cheme miliția sau să-ți ardă câteva șuturi în dos.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn



Numarul mesajelor : 4720
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5615
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Vin 23 Oct 2015, 05:16

Am mers si eu in Schei si chiar nu sunt calatori de mai mult de BMC la 7 minute. Daca vrei sa ne batem joc de cetateni putem baga articulat dar o sa se mareasca intervalul la 15 minute nu stiu daca i va conveni cuiva.

Nu am auzit dect oameni care sa dispretuiasca jafurile de Ikarus in niciun caz sa le regrete, e un fel de malaxa Wink

Cred ca glumesti, inca nu s-a nascut ciudatul care sa imi dea suturi la mine in oras mai ales unul bolnav de fiare, de chemat militia poate sa cheme orice boschetar cu telefon plus ca nu ai citit cu atentie ca spuneam de o echipa de 4-5 negri Wink Pai astia isi bateau joc in ultimul hal de militia comunitara si tu spui ca ciudati aia de pozeaza tramvaie sunt mai puternici decat o furnica, cred ca nu realizezi ce vorbesti, am impresia ca nu sti pe ce lume traim si ce "cetateni" are Municipiul Ploiesti. Chiar o sa fiu pe faza in primele zile ca tot m-ai provocat sa vad si eu fenomenul asta de pheudo-pasionat-puternico-invincibil.
Sus In jos
Katalyn



Numarul mesajelor : 4720
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5615
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Vin 23 Oct 2015, 06:09

Dr2005 a scris:

Iată un exemplu de program din Cluj: http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia101 , dar e dublat de http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia102 Păi compar-o cu http://ratbv.ro/route/8/tour/timetable/

Tu ma pui sa compar graficele de circulatie la un traseu din Cluj si altul din Brasov ? Pai in primul rand nu se poate compara asa ceva, Clujul poate s-a dezvoltat mai mult pe traseul acelei lini, poate ca tarifele sunt mai ok acolo sau poate ca acolo locuitori urbei chiar lasa masina in parcare cand se duc la job, nu se merita comparatile si vezi ca si 8-ul in Brasov e dublat Wink

Nu vrei sa intelegi ca orasul Cluj Napoca e un oras si Brasov e un alt oras nu ai cum sa faci astfel de comparati. Ca fapt divers cand eu veneam de la scoala prin 2002 de la Gara De Sud plecau articulatele pe 2, 25 si 44 pline de elevi intre 19-19:20 si 20-20:20 sau 30-urile in 2005 de la Hipodrom dupa 19 era macel, astazi la 13 ani respectiv 10 ani distanta nu mai avem articulate pe 2 ci doar Bmc Probus si nici urma de elevi, oare toti ies pana in 18 sau merg cu taxiul acasa ? Nu ca am verificat si intre 17 si 19 si nici urma de elevi. Tot in 2002 respectiv 2005 plecau autobuze si midibuze pe 35 si 35B spre cartierul Vest unul dupa altul si pline de elevi astazi pleaca la 5 minute dar nici urma de elevi si iar intreb unde sunt elevii ? Pai nu sunt ca dupa caderea comunismului romani au vazut ce vremuri grele vin si n-au mai facut copii ca inainte de 89 deci e absolut normal sa circule mijloacele de transport mai rar din lipsa de calatori. In 2006 imi luam prietena de la liceu cu 35-ul era statia atat de plina de elevi ca ziceai ca au iesit 2 licee odata, du-te acum cand iese LMV-ul la 19 nici tipenie de elev si conditile de acordare a permisului tot la 18 ani au ramas si nici coada de taxiuri sau masinile parintilor nu se fac la poarta liceului.

Si la trenuri poti face comparati destul de serioase. Ce trenuri dese, lungi si cu vagoane de 80 locuri aveam acum 15 ani si ce trenuri rare, scurte si cu vagoane de 60 locuri avem acum.

S-au dus vremurile bune ce a fost nu va mai fi chiar daca aduci toata diaspora acasa si anulezi toate dubele lui CDI de pe Buc-Brasov si tot nu vor fi trenurile lungi si dese ca acum 15 ani.

Pe traseul 2 din Ploiesti tu si alti bezmetici care incercati sa dati lecti despre cum ar trebui sa se faca transportul in comun in Ploiesti, visati la troleibuze pe traseul 2, ba chiar tramvai rapid construit pe linie noua intre Gara de Vest si Gara de Sud pentru 20 calatori, ce avem in prezent ? Midibuze Bmc Probus de 70 locuri maxim care circula la acelasi interval care circulau articulatele acum 10 ani, deci vezi progresul ? In 10 ani au scazut calatori la jumate pe acest traseu si voi de la Bucuresti vroati trolee si tramvai la Ploiesti pe un traseu fara prea mult potential.

Ma opresc aici ca degeaba incerc sa-ti arat realitate tu o ti lunga cu teoriile tale.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6143
Reputatie : 8035
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Vin 23 Oct 2015, 10:15

In Cluj s-au bagat bani in material rulant. Si or sa mai aduca autobuze si trolee, din ce am auzit. Noi. Si au bagat si liniile metropolitane, au combinat cumva abonamentele, sa le faca relativ atractive. Desi am povestit cu cineva din Floresti si nu par atat de atractive daca ai masina. Deh, unii de confort nu se pot lipsi. Iar daca lucrezi in oras si ai masina de la firma... Unii cred ca tre' sa fii cam fraierache sa nu o folosesti.

Catalin, biletul in Cluj e de 4 lei. Il poti folosi pentru doua calatorii, dar, pentru ca e buricul Pamantului, Capitala Ardealului, etc., nu are bilete de o calatorie, cele de doua fiind cam singurele. Ma rog, or mai fi alea de o zi.

Bulevarde largi ca in Brasov nu sint la Cluj, dar va pot da doua exemple de asa nu, cand vine vorba de trafic: Eroilor si continuarea lui spre marginea Clujului, Dorobantilor. Ambele au sens unic. Eroilor are doua benzi pe care se circula si inca doua pe care se parcheaza. Dorobantilor are trei pe care se circula, pe cea din dreapta se parcheaza in lung, iar pe nua si jumatate sau doua din stanga se parcheaza in spic. Pe Eroilor e crancen la orele de varf daca se apuca unu sa mearga incet sa gaseasca un loc de parcare. Idem si pe Dorobantilor, dar pe a doua ai o scapare cu banda din mijloc, pe care te poti duce linistit. Dar la cat de haotic se circula si in Cluj poate fi complicat si asa.
Sus In jos
lifetec



Numarul mesajelor : 289
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1786
Data de inscriere : 01/11/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Vin 23 Oct 2015, 10:34

Doctore de data asta te contrazic ca locuitor la Brasovului Smile. Vechiul parc auto era o harbaraie vara erau pline de praf si iarna inghetai in ele. Iar programul era cand vrea muschiul soferului. Cam cum e acum la Bucuresti. Acum e mult mai civilizat orele de sosire se cam respecta, orasul nu mai e sugrumat de cabluri, e mult mai bine ca inainte
Sus In jos
Katalyn



Numarul mesajelor : 4720
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5615
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Vin 23 Oct 2015, 11:35

Si la Ploiesti e 2 lei calatoria sau bilet cu 2 calatori 4 lei. Asta cu biletul de 3 lei la sofer e un proiect nou sa vedem daca va fi pus in aplicare insa si-au facut prost calculele cei de la TCE Ploiesti la radio au spus ca soferi vor vinde 20 de bilete pe zi si sunt 250 de soferi, deci 500 bilete cu 3 lei vine 1.500 lei pe zi iar intr-o luna vine 45.000 lei adica aproximativ jumatate de miliard de lei vechi. Cand se va termina cu gratuitatea la 31 decembrie vor redeschide multe tonete de bilete deci de la sofer nu vor cumpara mai mult de 4-5 insi/zi deci calculele lor vor fi undeva la maxim 12.000 lei pe luna adica un sfert din cat viseaza ei.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12471
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15635
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Vin 23 Oct 2015, 11:38

lifetec a scris:
Doctore de data asta te contrazic ca locuitor la Brasovului Smile. Vechiul parc auto era o harbaraie vara erau pline de praf si iarna inghetai in ele. Iar programul era cand vrea muschiul soferului. Cam cum e acum la Bucuresti. Acum e mult mai civilizat orele de sosire se cam respecta, orasul nu mai e sugrumat de cabluri, e mult mai bine ca inainte

Omu nu intelege, are doar ideile lui si atat. Stie el din Bucuresti ce e la Brasov si culmea stie el mai bine ca altii, practic asta e doar in imaginatia lui.
Adica locuitorii Brasovului sunt foarte multumiti ca nu mai este tramvai, c au scos liniile si ca au adus autobuze moderne si el unu singur contrazice un oras intreg.
Nu ai cu cine domnule, el se crede Dumnezeu si pace.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6143
Reputatie : 8035
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Vin 23 Oct 2015, 12:15

Cica in anumite tari cu nivel de trai ridicat masinile nu ocupa primul loc ca importanta: http://www.gandul.info/it-c/la-ce-ati-renunta-mai-usor-la-masina-sau-la-telefon-un-studiu-a-oferit-raspunsul-la-aceasta-intrebare-14858565

Realizat pe un eșantion de 1.200 de persoane din patru țări diferite: Germania, Danemarca, Statele Unite și China, studiul scoate la iveală faptul că, în țările respective, mașinile devin mai puțin importante decât un smartphone.

Conform Computer World, aproximativ 30% au răspuns că ar renunța mai degrabă la mașină decât la smartphone. De asemenea, 37% dintre posesorii de autovehicule susțin că ar putea renunța pur și simplu la mașină sau ar putea să se descurce fără ea.

Aceste cifre nu arată însă că mașinile ar înceta să mai fie folosite într-un viitor apropiat, acestea fiind în continuare cel mai folosit mijloc de transport în scop personal.

”Având în vedere că smartphone-uri au devenit disponibile de doar 10 ani, ne așteptăm ca procentul de persoane care le prețuiesc mai mult decât mașina personală să crească rapid și în mod semnificativ. În studiul nostru, trei la sută se așteaptă să mai dețină o mașină mai puțin de un an, iar alți 17 la suta vor renunța la mașină în următorii cinci ani. Acest lucru poate sugera că 20 la sută din piață ar putea fi deschisă pentru modele alternative de servicii în urmatorii cinci ani. Dacă extindeți perioada la următorii 10 ani, 29 la suta din piata ar putea fi gata pentru a face o astfel de schimbare”, scriu autorii studiului.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12031
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14065
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Vin 23 Oct 2015, 15:27

kerpeten ali a scris:
Dr2005 a scris:

Iată un exemplu de program din Cluj: http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia101 , dar e dublat de http://www.ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-urbane/linia102 Păi compar-o cu http://ratbv.ro/route/8/tour/timetable/

Tu ma pui sa compar graficele de circulatie la un traseu din Cluj si altul din Brasov ? Pai in primul rand nu se poate compara asa ceva, Clujul poate s-a dezvoltat mai mult pe traseul acelei lini, poate ca tarifele sunt mai ok acolo sau poate ca acolo locuitori urbei chiar lasa masina in parcare cand se duc la job, nu se merita comparatile si vezi ca si 8-ul in Brasov e dublat Wink

Nu vrei sa intelegi ca orasul Cluj Napoca e un oras si Brasov e un alt oras nu ai cum sa faci astfel de comparati.

De ce să nu fac astfel de comparații? Cluj are 324.000 locutori, Brașov are 253.000. Deci Clujul e puțin mai mare, însă Clujul nu are munți, nu are stațiune de ski și nu e la doi pași de Valea Prahovei.

Uită-te cu ce e dublat 8-ul. E dublat cu 40... http://ratbv.ro/afisaje/40-intors.html - e drept, mai sunt niște curse care încep de la Gară, dar alea nu acoperă cea mai solicitată porțiune (Saturn - Gară).

----
La noi mă îndoiesc că se va renunța la mașini... puține orașe fac investiții în transportul public (și mă refer la investiții utile, nu la luat comisioane de la importatori turci sau ex-sovietici), iar amenajări pentru descurajarea traficului nu se fac pe nicăieri prin România. Dimpotrivă, se încearcă descurajarea oricărui alt mijloc de transport în afara mașinii personale, prin orare și trasee proaste (Buzău, Constanța, Sibiu, București, Brașov etc.), prin lipsa posibilității de achiziție a biletelor (Tulcea, București), prin menținerea forțată a unui CUP redus (Brașov, Târgu-Jiu), prin lipsa trecerilor de pietoni în punctele importante (Brașov, Sibiu), prin obligarea bicicliștilor să circule pe niște piste trasate pe trotuar, prin interzicerea bicicletelor în centru (Timișoara), prin îngrădirea pietonilor pe trotuare înguste precum vitele (București) ș.a..

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
alex1987



Numarul mesajelor : 207
Reputatie : 1865
Data de inscriere : 28/05/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Sam 24 Oct 2015, 19:18

Despre RATBV, sunt cateva trasee pe care trebuiau pastrate trolebuze, linia era dreapta(permitea viteza) str.Aurel Vlaicu spre ex astfel 23-ul putea fi troleu( cum era troleul 10), la fel si 23Barat (fostul 10barat). Si nu era un mare impediment pentru retea.sau in fata garii, si atunci aveai 32-ul troleu.
Insa troleele noi erau mult mai scumpe, si asta a rezultat.Tramvaiul era din alt peisaj, bine ca l-au scos, desi am mers cu el saptamanal ani de zile si imi facea placere.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1481
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4527
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Mar 27 Oct 2015, 15:56

Rutier, Brasovul e o bomboana de oras, il strabati imediat! Nu pot spune acelasi lucru despre Ploiesti, Pitesti, Craiova, orase mai mici sau egale ca populatie! Intr-o societate in curs de dezvoltare ca a noastra timpul e esential, nimeni nu arunca 2 bani pe idei din astea gen transport ecologic sau mersul cu bicicleta ce au aparut in societati care au atins o saturatie economica, oamenii au o anumita siguranta inca la stadiu de vis pentru romani sau, pur si simplu, s-au saturat de auto! Personal, daca as fi in postura unui edil, as alege sa dezvolt transportul in comun cel mai putin costisitor, iar momentan e cel cu autobuze! Parca ziceai ca Malaxele sunt ieftine, Dr2005?
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12471
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15635
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Mar 27 Oct 2015, 15:57

kristi kkk a scris:
Rutier, Brasovul e o bomboana de oras, il strabati imediat! Nu pot spune acelasi lucru despre Ploiesti, Pitesti, Craiova, orase mai mici sau egale ca populatie! Intr-o societate in curs de dezvoltare ca a noastra timpul e esential, nimeni nu arunca 2 bani pe idei  din astea gen transport ecologic sau mersul cu bicicleta ce au aparut in societati care au atins o saturatie economica, oamenii au o anumita siguranta inca la stadiu de vis pentru romani sau, pur si simplu, s-au saturat de auto! Personal, daca as fi in postura unui edil, as alege sa dezvolt transportul in comun cel mai putin costisitor, iar momentan e cel cu autobuze! Parca ziceai ca Malaxele sunt ieftine, Dr2005?

abere

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12031
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14065
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Mar 27 Oct 2015, 20:55

kristi kkk a scris:
daca as fi in postura unui edil, as alege sa dezvolt transportul in comun cel mai putin costisitor, iar momentan e cel cu autobuze!
Transportul local cel mai ieftin nu e cu autobuzele. E cu troleibuzele (iar Brașovul avea deja toată infrastructura necesară - rețele, injecții de rețea, substații - și tot personalul de deservire - șoferi, electricieni, ba chiar și câțiva electroniști). Și nu o zic eu, au zis-o experții. Să detaliez:

Cei de la Eberswalde au făcut niște calcule AICI. A fost efectuat un studiu
Cod:

                                      Troleibuz           Autobuz
Energie / motorină                   264.000 euro     442.600 euro
Întreținere vehicul                   80.000 euro      72.000 euro
Personal pt. întreținerea rețelei    126.000 euro           0
Cheltuieli de întreținere rețea       19.000 euro           0
Asigurare                             48.000 euro      24.000 euro
Cost vehicul                          37.800 euro      31.000 euro
(pe perioada de amortizare)            (18 ani)         (10 ani)
De aici le-a rezultat lor că utilizarea unei rețele de troleibuz ca a lor costă mai mult cu 5200 euro într-un an decât exploatarea aceleiași rețele cu autobuze cu aceleași capacități (adică cu salariul pe o lună jumate al unui șofer, o nimica toată pentru ei).

Însă, a fost efectuat și un studiu privitor la poluare. Emisiile de CO2 în g/km au fost:
Autobuz: 1208
Autobuz articulat: 1661
Midibuz: 906
Troleibuz: 1150
Troleibuz alimentat cu energie hidro și eoliană: 80
Troleibuz alimentat doar cu energie eoliană: 48

Ținând cont să ei au doar troleibuze articulate, e clar că cei 5200 euro în plus pe an sunt o nimica pentru reducerea importantă a poluării (nu mai zic că acele emisii aferente troleibuzelor au loc la termocentrală, care e în afara orașului, nu în oraș).

Acum, aparent, troleibuzul pare mai scump pe an. Însă, dacă adaptăm situația la România... Eberswalde are 37 km cale simplă de rețea și doar 12 troleibuze. În aceste condiții, e clar că exploatarea e mai scumpă decât a unei rețele mari. Calculând costurile cu personalul de întreținere și întreținerea rețelei, ajungem la valoarea de 3900 euro/an*km de rețea. Din ăștia 3900 euro, 3400 euro sunt strict pentru personal.
Brașovul avea, în vremurile bune, 27 km cale dublă, deci 54 km cale simplă. Asta înseamnă 210.600 euro pe an pentru întreținerea rețelei după standardele din Germania.
Însă la noi socotind un personal de întreținere de 35 persoane, la 6000 RON salariu (brut, că jumate din banii ăștia îi ia statul, apoi jumate din ce rămâne iar îi ia statul, deci angajații ar lua în mână în medie 2000 RON) rezultă 210.000 RON, adică 46.666 EUR la un curs de 1 EUR la 4,5 RON. Păstrând costurile de întreținere la același nivel ca în Germania și reducându-le pe cele cu personalul, pentru Brașov ne rezultă 1774 euro/an*km rețea.

Astfel, pentru o rețea ca cea din Eberswalde (37 km c.s., 12 vehicule), dar exploatată în România, costurile ar fi:
Cod:

                                      Troleibuz           Autobuz
Energie / motorină                   264.000 euro     442.600 euro
Întreținere vehicul                   80.000 euro      72.000 euro
Personal pt. întreținerea rețelei    46.666 euro           0
Cheltuieli de întreținere rețea       19.000 euro           0
Asigurare                             48.000 euro      24.000 euro
Cost vehicul                          37.800 euro      31.000 euro
(pe perioada de amortizare)            (18 ani)         (10 ani)

Deci cheltuielile cu troleibuzele ar fi 495.466 euro, iar cu autobuzele 569.600! Deci deja peste 70.000 euro pe an economisiți!

În prezent, RAT Brașov operează (conform site-ului propriu) 183 autobuze, 28 midibuze (pe astea nu le socotim, că sunt - teoretic - pentru zone cu călători puțini) și 30 de troleibuze.
La autobuze (deși nu scrie asta pe site), CUO (Coeficientul de Utilizare a Parcului) este de 45% (cu muuultă indulgență), iar troleibuze circulă zilnic doar 12. Asta înseamnă că, la ore de vârf, sunt la stradă 82 autobuze și 12 troleibuze, adică 94 vehicule. Considerând necesară o rezervă de 20%, rezultă că Brașovul are nevoie de 113 vehicule (deci mult mai puține decât are acum) pentru a putea circula după programele de circulație actuale.

Dacă multiplicăm rețeaua din Eberswalde de 4 ori, rezultă 48 de troleibuze pe 148 km cale simplă - 74 km cale dublă, ceea ce ar asigura toate fostele trasee din Brașov + extinderea necesară spre Noua. În acest condiții, am putea avea o rețea 50 - 50 troleibuze - autobuze, cu următoarele costuri:
Cod:

                                      Troleibuz           Autobuz
Energie / motorină                 1.056.000 euro   1.770.400 euro
Întreținere vehicul                  320.000 euro     288.000 euro
Personal pt. întreținerea rețelei   186.664 euro           0
Cheltuieli de întreținere rețea       76.000 euro           0
Asigurare                            192.000 euro      96.000 euro
Cost vehicul                         151.200 euro     124.000 euro
(pe perioada de amortizare)            (18 ani)         (10 ani)

Ne rezultă:
- exploatarea a 48 troleibuze + rețeaua aferentă: 1.981.864 euro pe an (inclusiv costul vehiculelor)
- exploatarea a 48 autobuze: 2.278.400 euro pe an (inclusiv costul vehiculelor)

E drept, calculul e făcut pentru costurile cu asigurări și întreținere din Germania (mai puțin personalul de întreținere al rețelei), nu cu cârpeala de la RAT Brașov. În condițiile actuale, RAT Brașov ar ieși mai ieftin prin utilizarea troleibuzelor, mai ales că are deja rețeaua și o poate readuce în stare de funcționare la capacitate maximă cu investiții destul de reduse, asta presupunând că echipamentele din substațiile de redresare nefolosite nu s-au vaporizat. Dpdv legal, ele încă sunt acolo, neexistând hotărâri de CL pentru scoaterea lor din funcție. Pe de altă parte, legal și contabil și linia de tramvai încă există...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12471
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15635
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Mar 27 Oct 2015, 21:04

Dar chiar nu plange nimeni dupa troleu in Noua, lumea este multumita de autobuzele 17 si 35 asa cum sunt plus ca autobuzul e mult mai rapid ca un troleu.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport   Astazi la 21:42

Sus In jos
 

Discutii generale despre transport

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Discutii generale despre transport II
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Informatii generale despre operatorul Interregional Calatori
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
» Informatii generale despre REGIOTRANS
Pagina 63 din 66Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 33 ... 62, 63, 64, 65, 66  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-