Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Accidente si Incidente la CFR si in lume

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 34 ... 64, 65, 66, 67  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10899
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Vin 26 Iul 2013, 13:45

Acolo e o zonă de deal. Linia veche ce intra în gara Santiago (a treia linie din acea curbă, cea din interiorul ei) este șerpuită (cam ca linia de Fălciu) iar linia nouă de mare viteză e construită aproape in aliniament, având numeroase viaducte și tuneluri, iar din acel punct ea se alătură liniei vechi și merge paralel cu ea până în gară, de aici rezultă curba și restricția de viteză.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 715
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3361
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Vin 26 Iul 2013, 13:51

http://www.realitatea.net/accident-feroviar-spania-trenul-a-franat-prea-tarziu-posibila-defectiune-a-sistemului-de-franare_1234604.html
Inexplicabil(poate) de ce avea el viteza aceea acolo,ori la tinut muchie pana in ultimul moment si apoi a vrut sa faca viteza in scurt .ori vreo defectiune la frana , el singur declara ca ar trebui sa aiba 80,si are 190 ,deci poate o eroare umana ar fi exclusa din prisma faptului ca ar fi respectat viteza daca ar fi putut ... .:z6: 
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3836
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Vin 26 Iul 2013, 14:22

Nu stiu ce a fost in capul autoritatilor spaniole atunci cand au dat drumul la filmul catastrofei in media, impactul emotional este devastator atat pentru privitori cat si pentru victime sau rudele decedatilor.

Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4700
Reputatie : 7193
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Vin 26 Iul 2013, 18:06

Sus In jos
alex1987



Numarul mesajelor : 207
Reputatie : 1870
Data de inscriere : 28/05/2012

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Vin 26 Iul 2013, 19:06

http://www.hotnews.ro/stiri-international-15261122-accidentul-santiago-compostela-trenul-franat-prea-tarziu-pais-ultimul-bilant-80-victime.htm

"Calea ferata este echipata cu un sistem de control automat al vitezei, denumit ERTMS. Dar acesta "nu era instalat" exact in acest loc, a explicat joi Juan Jesus Garcia Fraile, secretar general al sindicatului spaniol al conductorilor de tren.

Sistemul aflat in functiune pe acest tronson este ASFA (Anuncio de señales y frenado automatico), care controleaza in special respectarea semnelor de semnalizare si care este "un sistem un pic mai dependent de factorul uman", a precizat acesta."

Stie cineva detalii despre ASFA?.Mie asta mi se pare cea mai plauzibila explicatie.Sa faca si puscarie si cine a aprobat 200 km/h fara ERMTS.Daca trenul nu incepea franarea cu cativa km inainte de punctul de incepere al restrictiei, trebuia franat automat.Altfel oameni mor, nu se poate face rabat de la siguranta.Nu ai ERMTS(cum nu avem nici noi) mergi cu 120-140.
Sus In jos
DPS



Numarul mesajelor : 2010
Reputatie : 4472
Data de inscriere : 27/04/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Vin 26 Iul 2013, 21:14

Parerea mea este ca e o combinatie de sabotaj + eroare umana. Sabotaj asupra instalatiilor (fie de pe tren, fie din cale, fie ambele) si eroare umana pentru ca mi-e greu sa cred ca mecanicul nu putea frana trenul inainte de respectiva curba, mai ales ca el cunostea sectia respectiva. Evident, e doar parerea mea, un amator in ale drumului de fier.
Sus In jos
http://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
halmarius



Numarul mesajelor : 295
Varsta : 49
Localizare : Buc
Reputatie : 2657
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Vin 26 Iul 2013, 23:16

http://en.wikipedia.org/wiki/Anuncio_de_Se%C3%B1ales_y_Frenado_Autom%C3%A1tico
Din definitie rezulta ca ar fi vorba despre o combinație de Cab signalling si control automat al vitezei. nu trebuie luate de bune toate explicatiile pseudo tehnice din presa indiferent ca e vorba de presa din Ro ori Es. In general cand apare un dezastru asa de mare e vorba despre un cumul de cauze.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 715
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3361
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Vin 26 Iul 2013, 23:31

Adevarat sistemul de semnalizare (presemnalizare a indicatiei in cabina) exista pe portiunea unde a fost accidentul,insa sistemul de control continuu al vitezei de deplasare nu exista pe acea portiune, inexplicabil tehnic vorbind,explicabil din perspectiva erorii umane, probabil din neglijenta.
Totusi se vede pe acele filmulete ca primul vagon (primul boghiu,sau parte din fata a acestuia) are o traiectorie oarecum ciudata cand trenul apare in curba,urmand mai apoi ridicarea lui de pe sine de partea din fata ,apoi se vede cum se ridica de cutie,blocheaza si celelalte vagoane,ducand la impingerea lui peste sina,in exterior si deraierea trenului.
Totusi daca avea viteza asa de mare de ce nu a deraiat locomotiva prima,avand in vedere masa ei, centrul de forta mai sus,lipsa compensarii in curba,etc ?
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1814
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Sam 27 Iul 2013, 00:36

Pai dupa tine care e mai stabil? Un obiect mai usor sau unul mai greu?

Nu va luati dupa ce scrie in presa...presa este principalul mijloc prin care sintem mintiti. Spunea cineva aici despre un SABOTAJ, iar altcineva vorbea de UN CUMUL DE CAUZE....ia puneti voi totul cap la cap si vedeti ce va iese...Eu am urmatoarea teorie: NU exista coincidente. Deci daca nu exista coincidente, dar avem totusi un cumul de cauze..ce rezulta? Rezulta ca de fapt NU ESTE ACCIDENT...Cit despre mecanicul vitezoman dati-mi voie sa rid...eu nu am auzit pina acum de vitezomani pe calea ferata...pe sosea da, dar nu pe calea ferata.
Sus In jos
rich1974



Numarul mesajelor : 399
Varsta : 42
Localizare : jud Arges
Reputatie : 2339
Data de inscriere : 20/08/2011

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Sam 27 Iul 2013, 08:49

pai si atunci ce poate fi?
tinand cont ca mecanicul cunostea traseul si putea sa conduca trenul manual, nu? tinand cont de restrictia de viteza de 80, putea sa intre in curba cu 100-110, cum se face ca nu a observat ca are viteza prea mare, a dormit sau cum?
Sus In jos
Simply18
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1081
Varsta : 22
Localizare : Bacau
Reputatie : 2766
Data de inscriere : 25/06/2012

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Sam 27 Iul 2013, 10:08

Tot vad ca scrieti despre "modul manual" de conducere . Trenul ala merge si singur sa inteleg ? E ca o jucarie ? o setezi si ii dai drumu la drum si mecanicul nu face altceva decat sa stea pe scaun ? Daca da , spuneti-mi ca nu exista asa ceva si in Romania , desi , am auzit de o locomotiva "fantoma" , diesel parca era .
Sus In jos
http://www.flickr.com/photos/t-dan-m/
halmarius



Numarul mesajelor : 295
Varsta : 49
Localizare : Buc
Reputatie : 2657
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Sam 27 Iul 2013, 10:53

Simply18 a scris:
Tot vad ca scrieti despre "modul manual" de conducere . Trenul ala merge si singur sa inteleg ? E ca o jucarie ? o setezi si ii dai drumu la drum si mecanicul nu face altceva decat sa stea pe scaun ? Daca da , spuneti-mi ca nu exista asa ceva si in Romania , desi , am auzit de o locomotiva "fantoma" , diesel parca era .
Daca nu intelegi ai goagal la dispozitie, sau crezi ca in domeniul HS mecanicul conduce trenul prin deschiderea si inchiderea regulatorului de mers de mii de ori pe cursa ca la tramvai!Smile
@sorin_ncs Dupa dumneata care ar fii definitia accidentului?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12075
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14114
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Sam 27 Iul 2013, 13:24

Simply18 a scris:
Trenul ala merge si singur sa inteleg ? E ca o jucarie ? o setezi si ii dai drumu la drum si mecanicul nu face altceva decat sa stea pe scaun ? Daca da , spuneti-mi ca nu exista asa ceva si in Romania , desi , am auzit de o locomotiva "fantoma" , diesel parca era .
Da, există, la metrou. Mecanicul doar deschide/închide ușile și în rest citește ziarul și bea cafea.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DPS



Numarul mesajelor : 2010
Reputatie : 4472
Data de inscriere : 27/04/2010

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Sam 27 Iul 2013, 13:50

Dr2005 a scris:
Simply18 a scris:
Trenul ala merge si singur sa inteleg ? E ca o jucarie ? o setezi si ii dai drumu la drum si mecanicul nu face altceva decat sa stea pe scaun ? Daca da , spuneti-mi ca nu exista asa ceva si in Romania , desi , am auzit de o locomotiva "fantoma" , diesel parca era .
Da, există, la metrou. Mecanicul doar deschide/închide ușile și în rest citește ziarul și bea cafea.

Tizule, cred ca mai face totusi ceva: dupa inchiderea usilor, apasa butonul "Gata de drum" (sau "Gata de mers", nu stiu exact cum se numeste) Smile Corect ?
Sus In jos
http://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
rich1974



Numarul mesajelor : 399
Varsta : 42
Localizare : jud Arges
Reputatie : 2339
Data de inscriere : 20/08/2011

MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Sam 27 Iul 2013, 14:42

sigur mai face ceva, apasa tasta "engage"......
mie mi se pare totusi neverosimil cum mecanicul nu a observat ca avea viteza prea mare in conditiile in care cunostea traseul.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Astazi la 18:06

Sus In jos
 

Accidente si Incidente la CFR si in lume

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Bunatati - De prin lume adunate
» Cele mai rapide trenuri din lume
» Accidente feroviare
» Prima cale ferata cu cremaliera din lume
» Cel mai lung tren din lume
Pagina 65 din 67Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 34 ... 64, 65, 66, 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-