Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 43, 44, 45, 46, 47  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13597
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15891
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Sam 03 Iun 2017, 23:03

Fetești și Ciulnița sunt nefinalizate, cum vrei tu să se circule cu 160 km/h? Dacă vrei să te cerți, ceartă-te cu ăia care au făcut contractele și au prevăzut tot felul de așa-zise instanțe pentru lămurirea disputelor, adică curțile de arbitraj de la Paris sau New York... păi acolo te costă 30.000 euro pe zi avocatul, dacă ești firmă de stat mori cu dreptatea în mână. Ca la noi la nimenea, în loc să judeci pe legislația românească, judeci pe legea ăluia cu mai mult bănet.

Ca să mergi cu 160 km/h pe podurile dunărene, trebuie să le reconstruiești... ținând cont de anvergura lucrării, te duci lejer spre 1 miliard de euro. Merită o asemenea investiție pentru vreo 8 km de linie, pe care oricum se va circula cu 120 km/h? Cât înseamnă asta la timpul total de mers, 5 minute?

O, da, țările africane... pe banii chinezilor, cu garanții de stat, scutire de impozit și permise de muncă fără număr pentru chinezi, muncitori plătiți cu câțiva dolari pe lună, norme de siguranță zero. Și să vedeți după aia exploatarea, o să fie ca în India, ăia merg cu 200 km/h fără semnalizare, fără DSV și fără INDUSI sau similar, de aia și au cele mai multe accidente din lume.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2870
Varsta : 22
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Sam 03 Iun 2017, 23:36

Să reconstruiești tot complexul de poduri e o prostie, dar mi se pare penibil, de toată jena, de râsul curcilor și că suntem bătaia de joc a lumii civilizate că din toate stațiile Fetești și Ciulnița le-am dat la dracu. E inacceptabil ce s-a întâmplat acolo, e dincolo de orice critică.
E în bunul stil românesc de a lucra. Își face casă dar acoperișul îl face din materiale recuperate că nu mai are bani, își iau Audi ultima generație dar gardul la casă stă să cadă, etc...
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
marius664



Numarul mesajelor : 1341
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2662
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Sam 03 Iun 2017, 23:56

Dr2005 a scris:
Fetești și Ciulnița sunt nefinalizate, cum vrei tu să se circule cu 160 km/h? Dacă vrei să te cerți, ceartă-te cu ăia care au făcut contractele și au prevăzut tot felul de așa-zise instanțe pentru lămurirea disputelor, adică curțile de arbitraj de la Paris sau New York... păi acolo te costă 30.000 euro pe zi avocatul, dacă ești firmă de stat mori cu dreptatea în mână. Ca la noi la nimenea, în loc să judeci pe legislația românească, judeci pe legea ăluia cu mai mult bănet.

Ca să mergi cu 160 km/h pe podurile dunărene, trebuie să le reconstruiești... ținând cont de anvergura lucrării, te duci lejer spre 1 miliard de euro. Merită o asemenea investiție pentru vreo 8 km de linie, pe care oricum se va circula cu 120 km/h? Cât înseamnă asta la timpul total de mers, 5 minute?

O, da, țările africane... pe banii chinezilor, cu garanții de stat, scutire de impozit și permise de muncă fără număr pentru chinezi, muncitori plătiți cu câțiva dolari pe lună, norme de siguranță zero. Și să vedeți după aia exploatarea, o să fie ca în India, ăia merg cu 200 km/h fără semnalizare, fără DSV și fără INDUSI sau similar, de aia și au cele mai multe accidente din lume.
Eu nu ma cert cu nimeni, tu te certi singur ca ai deschis discutia.Tu ai zis ca se merge cu 160 iar acum vii si spui de ce nu se merge cu 160???
Nu vreau sa merg cu 160 sau 120 pe poduri-parca sunt proiectate la 100-dar nici cu 30 ori 50 dupa 15 ani de modernizari si milioane de euro cheltuiti.Iar sa compari noua linie din Kenya sau ce se face in Maroc-a postat Adrian78 la pranz- cu se intampla in India e exact ceea ce spuneam despre scuze.De ce sa nu dam si noi permise de munca, garantii si alte facilitati pt a avea lucrari finalizate macar la termen?.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13597
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15891
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Dum 04 Iun 2017, 00:33

marius664 a scris:
Tu ai zis ca se merge cu 160 iar acum vii si spui de ce nu se merge cu 160???
De la Băneasa la Palas poți să îi dai 160, cu cele câteva excepții (Ciulnița, Fetești, Podurile Dunărene și podul peste canal de la Cernavodă). Nu ți se pare suficient? Ies vreo 200 km din 225.

marius664 a scris:
.Iar sa compari noua linie din Kenya sau ce se face in Maroc-a postat  Adrian78 la pranz- cu se intampla in India e exact ceea ce spuneam despre scuze.De ce sa nu dam si noi permise de munca, garantii si alte facilitati pt a avea lucrari finalizate macar la termen?.
Ei nu sunt în UE, noi suntem. Când am intrat acolo, ne-am asumat ceva, anumite legi și regulamente. Ce facilități să dai aici? E ajutor de stat, îl dai doar cu avizul DG COMP, iar DG COMP nu o să îți dea în veci dreptul să dai ajutor de stat la o firmă chineză, câtă vreme există ț'șpe firme din UE care pot face lucrarea. Nu mai zic de garanțiile de stat, pe care nu ai voie să le dai deloc, e piață liberă și concurențială, statul mai are voie să își bage nasul doar la serviciile de utilitate publică (care sunt și ele bine definite de legislația europeană). Transportul public e unul din ele, alături de salubritatea publică și alimentarea cu apă. Construcția de infrastructură nu e serviciu public... trebuie să respecte toate regulile impuse: studiu de fezabilitate, consultanță, proiect tehnic, autorizații și avize, iar după ce începi lucrarea ești obligat să iei toate măsurile de securitate a muncii, că dacă nu pui un ,,Pericol de electrocutare" lângă un cablu, chiar dacă e la mintea cocoșului că la orice cablu te poți electrocuta, te arde ITM-ul de nu te vezi, asta presupunând că nu se arde la propriu vreun muncitor de la cablul ăla, caz în care firma e terminată. Toate astea se traduc în costuri mult mai mari ale lucrărilor.

Nu mai zic de permisele de muncă... și astea sunt strict reglementate de la Bruxelles.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2870
Varsta : 22
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Dum 04 Iun 2017, 00:40

O mare tâmpenie UE asta, cel puțin din punctul ăsta de vedere. Noroc de sârbi, ei probabil or să-și termine mare parte din proiecte înainte să-i lege și încătușeze UE din toate unghiurile.
Iar legat de 160, e fals ce-ai spus. Conform livretului, ai 160 de la Pantelimon până la Fetești, apoi de la Dunărea la Cernavodă Pod, și din nou până la Medgidia. Apoi, 140. Deci nu ai până la Palas. Mie personal mi se pare suficient dar ca să fie riguroasă treaba am amintit asta.

Evident în livret nu sunt trecute limitările și restricțiile din teren.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
alliens



Numarul mesajelor : 434
Reputatie : 2684
Data de inscriere : 27/06/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Dum 04 Iun 2017, 10:51

mielutu zburator a scris:
O mare tâmpenie UE asta, cel puțin din punctul ăsta de vedere. Noroc de sârbi, ei probabil or să-și termine mare parte din proiecte înainte să-i lege și încătușeze UE din toate unghiurile.
Iar legat de 160, e fals ce-ai spus. Conform livretului, ai 160 de la Pantelimon până la Fetești, apoi de la Dunărea la Cernavodă Pod, și din nou până la Medgidia. Apoi, 140. Deci nu ai până la Palas. Mie personal mi se pare suficient dar ca să fie riguroasă treaba am amintit asta.

Evident în livret nu sunt trecute limitările și restricțiile din teren.

asta e pe hartie poate, de 1 mai intre Dunarea si Cernavoda nici vorba de 160 km/h, poate 100....si nici asa peste tot, de vreo doua ori a lasat-o pana spre 15-30 km/h.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5006
Reputatie : 7757
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Dum 04 Iun 2017, 12:52

Dragose, cum pastele ma-sii Polonia rupe investitii feroviare si noi ne ascundem incompetenta in spatele normelor europene ?!! Da da, am zis bine INCOMPETENTA. Cu asta se confrunta tara asta numita romania, cu r mic ca la stadiul asta a fost adusa dupa 1989 de o sleahta de hoti si incompetenti! Numai s-o fure si s-o distruga au stiut si stiu sa faca incontinuare!
Iar pe voi ministerul transporturilor (tot cu initiale mici ca atata meritati!) v-as desfiinta in secunda doi. Sunteti numit degeaba ministerul transporturilor. Da da, ai citit bine DEGEABA. Luati salariile degeaba. Nu ati intreprins nimic bun constructiv dupa 1989. Nimic, absolut nimic. Nu tu sosele, autostrazi, caile ferate au ajuns cum au ajuns. Doar ati facut maciuca mare perindandu-va pe la MT. Si va c***ti pe voi (generalizez problema) ca sunteti masteranzi. In loc sa ne dezvoltam bagam la inaintare pretexte ca uite domne nu ne lasa UE. Ma leshi cu pretextele astea ca sunt satul de ele. Nu mai tine la infinit vrajeala.
Sa nu mai zic ca habar n-aveti ce e pe teren. Mi-ai dovedit-o chiar si tu prin comentariile tale anterioare. Ori cu asa oameni ca tine se duce dracu tara de tot in rapa. Rusine sa va fie tuturor. Poti sa te superi pe mine, poti sa ma si banezi, dar asta este realitatea crunta a acestei mocirle de tara. Si ti-o zice lume pe toate retele de socializare insa tu tot in lumea ta ramai. Mai grav e ca multi te si cred ce spui si chiar se si pun de acord cu tine, si sunt destui si pe acest forum. O zi buna. Nu am nevoie sa-mi raspunzi ca-ti stiu genul de replici.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13597
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15891
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Dum 04 Iun 2017, 17:29

Poate Polonia are o agenție de management pentru fonduri europene care să fie acreditată de UE. Noi nu, că la noi au vrut Victor-Viorel și Orlando Teodorovici să o ducă la Ministerul Fondurilor. Ei bine, acel AM nu a mai lucrat nimic. Acum avem organism intermediar, dar AM-ul e la ministrul delegat pentru fonduri europene. Pe ăia de ce nu-i înjuri? Cât a fost AM-ul la MT, s-au început toate proiectele propuse, de se mira și CFR S.A. că i s-au aprobat toate. Acum nu s-a mai început nimic pe POIM, sunt doar proiectele pe CEF, care se evaluează la noi.

Tu crezi că banii stau la MT? Nu, MT nu poate să își ia nici măcar un sul de hârtie igienică fără avizul MFP, care are câte un controlor financiar delegat în fiecare minister. Dacă ăla zice nu, apăi e nu. Poate la polonezi o fi altfel.

Ministerul face reglementări, legislație, strategii... proiectele trebuie să le facă administratorii de infrastructură, că de aia avem guvernanță corporativă. Altfel e abuz de funcție și se pedepsește cu închisoarea.

Mai pune mâna și citește legislația, că nu mai suntem pe vremea lui Ceaușescu, să dea ăla din mână deasupra hărții și instituțiile să execute.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
marius664



Numarul mesajelor : 1341
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2662
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Dum 04 Iun 2017, 20:24

Dr2005 a scris:

De la Băneasa la Palas poți să îi dai 160, cu cele câteva excepții (Ciulnița, Fetești, Podurile Dunărene și podul peste canal de la Cernavodă). Nu ți se pare suficient? Ies vreo 200 km din 225.

marius664 a scris:
. . trebuie să respecte toate regulile impuse: studiu de fezabilitate, consultanță, proiect tehnic, autorizații și avize, iar după ce începi lucrarea ești obligat să iei toate măsurile de securitate a muncii, că dacă nu pui un ,,Pericol de electrocutare" lângă un cablu, chiar dacă e la mintea cocoșului că la orice cablu te poți electrocuta, te arde ITM-ul de nu te vezi, asta presupunând că nu se arde la propriu vreun muncitor de la cablul ăla, caz în care firma e terminată. Toate astea se traduc în costuri mult mai mari ale lucrărilor.

.
Pai daca se circula cu 160 km/h pe 200 km de ce trenurile fac 2 ore.Pe restul se merge cu cat, 12-13 km/h???
Iar tu crezi ca pe santierele de pe care a postat Adrain78 filmul nu s-au respectat normele de siguranta sau pasii care prevad studiu de fezabilitate ori consultanta? Crezi ca la noi sunt respectate ca la carte? Cate locomotive au fost lovite pe santierele patriei de utilajele care fac reabilitarea.??? Sa numai spunem de unele incidente care nici macar n-au fost raporate la ITM??? Aia au construit o linie noua in avans, noi schimbam un podet de 5 m in 7 zile...Pana la urma asta e esentialul...
Iar acum daca nu va e cu suparare sa revenim la subiectul topicului, asta bineinteles dupa ce Dragos va raspunde acestui mesaj Very Happy


Ultima editare efectuata de catre marius664 in Dum 04 Iun 2017, 20:30, editata de 2 ori
Sus In jos
strainu



Numarul mesajelor : 26
Reputatie : 1605
Data de inscriere : 29/04/2013

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Dum 04 Iun 2017, 20:28

Dr2005 a scris:
Ministerul face reglementări, legislație, strategii... proiectele trebuie să le facă administratorii de infrastructură, că de aia avem guvernanță corporativă. Altfel e abuz de funcție și se pedepsește cu închisoarea.

Deci dacă nu e UE de vină, e Ponta. Dacă nu e Ponta, e MFP. Dacă nu e MFP, sunt companiile din subordine. Oricine, dar numai ministerul nu. Cred că ai dovedit cât se poate de bine ce zicea @Vitosa. Very Happy

Dr2005 a scris:
Mai pune mâna și citește legislația, că nu mai suntem pe vremea lui Ceaușescu, să dea ăla din mână deasupra hărții și instituțiile să execute.

Cine făcea legislația asta? A, ministerul... Sau până la urmă nici p-asta n-o făceați? Pe bune acum, înțeleg că îți place ce faci și vrei să-ți aperi instituția, dar n-are sens să devii penibil. A plecat Ponta, a venit Cioloș. A zis vreunul din voi ceva, să aducă înapoi AM-ul ăla, dacă făcea lucrurile să se miște mai repede? (discutabilă și afirmația asta, dar să zicem). La fel și când a venit Drag...ăsta, Grindeanu. Cel mai probabil nu, ați preferat să vă faceți mici și să aruncați pisica la alții.

E bună guvernanța asta corporatistă, dar când e făcută cu oameni dacă nu competenți, măcar bine-intenționați. Când e făcută cu aceiași oameni cu care se lucra și "la stat", rezultatele n-au cum să fie diferite.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10120
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13016
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Dum 04 Iun 2017, 21:07

Atunci cand nu o sa mai fie marionete politica la MT o sa se faca ceva dar sunt miliarde preă multe in joc care se sifoneaza usor la asfalt pietris studii de proiectare si consultanta
Avum cativa ani a gost o stire din Polonia ca l-au dat pe ala de era sef peste compana lor de drumuri ca in 4 ani a facut doar 3000 de km de autostrada asta e diferenta intre noi si ei
Uitativa la diferenta intre sefii lor toti tineri 35-40 de ani oameni care vor sa demonstreze ceva pe cand la noi manageri care pe vremea lui ceasca au fost directori doar atat s-a schimbat la ei
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5006
Reputatie : 7757
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Dum 04 Iun 2017, 21:47

O vai de voi, chiar va compatimesc.  Aveti planograma foarte incarcata prin cele 55 de puncte de la capitolul atributiile MT   http://mt.gov.ro/web14/despre-noi/despre-noi-atributii/organ-de-specialitate
Sunteti putini angajati, stiu. Ma intreb oare cand sau daca mai aveti si timp sa va ocupati si de punctele 12, 19, 20, 41, 42, 48. De atrasul de fonduri externe cine trebuie sa se ocupe? Las-o balta. Taiati incontinuare frunze la caini, ca e de bine, ziua trece leafa merge. Asa e la Stat. Statul Roman. Nu mai drege raspunsurile cu pasatul pisicii in alta ograda ca e fumata de mult si nu mai tine.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13597
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15891
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lun 05 Iun 2017, 23:19

strainu a scris:
A zis vreunul din voi ceva, să aducă înapoi AM-ul ăla, dacă făcea lucrurile să se miște mai repede? (discutabilă și afirmația asta, dar să zicem). La fel și când a venit Drag...ăsta, Grindeanu. Cel mai probabil nu, ați preferat să vă faceți mici și să aruncați pisica la alții.
S-a modificat organigrama, s-a făcut concursul de angajare, s-au respectat toți pașii legali, dar a venit Dragnea între timp.

Atrasul de fonduri trebuie să îl facă administratorii de infrastructură, pentru că insituțiile administrației publice nu sunt eligibile pentru așa ceva și, oricum, nu au personal suficient și nici nu pot înființa UMP-uri (da, pentru fiecare proiect ai nevoie de Unitate de Management în cadrul Beneficiarului). Noi putem să accesăm finanțare doar pentru proiecte privitoare la activitatea ministerului (de ex. prin POCA, ex-PODCA), nu și pentru infrastructură, că e dată în concesiunea CFR S.A. și Comisia e foarte atentă la detalii din astea.

În rest, avem Master Plan (la care MT a muncit mai mult decât Consultantul, că dacă ieșea cum au scris ăia se alegea praful...), fondurile noi le aprobăm și trimitem solicitarea la MFP, acorduri se fac (avem acord transfrontalier cu Moldova și Bulgaria, urmează Serbia și Ungaria), iar fondurile externe au fost doar cele pe POS-T - și asta la început - pentru că apoi legislația nu a mai permis.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
riciu

avatar

Numarul mesajelor : 731
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3365
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Mar 06 Iun 2017, 09:22

Eu am o problema cu reabilitarea asta... Pai daca ar merge cap coada cu 120km la ora ar trebui sa scoata sub 2 ore. Evident ca nu poate circula cap coada cu 120km la ora, dar teoretic ar trebui sa aiba o singura accelerare de la 0 si o singura decelerare la 0, dar sa vezi ca de la Bucuresti la Herestrau circula cu cat da Dumnezeu, apoi pana la Pantelimon nu circula cu 160 ca vezi Doamne mai circula lume pe acolo, apoi mai sunt ceva restrictii pe traseu, gara Fetesti nu e gata (si nici nu va fi prea curand), la podurile de la Dunare - Dumnezeu cu mila, la podul in curba ii da cu 50 la ora daca nu si mai putin, apoi pana la Palas sa zicem cu 140 desi nu e chiar asa, apoi pana la Constanta, iarasi cum o fi... Iaca asta e reabilitarea de 160 la ora.
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1252
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 1663
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Mar 06 Iun 2017, 10:33

riciu a scris:
Eu am o problema cu reabilitarea asta... Pai daca ar merge cap coada cu 120km la ora ar trebui sa scoata sub 2 ore. Evident ca nu poate circula cap coada cu 120km la ora, dar teoretic ar trebui sa aiba o singura accelerare de la 0 si o singura decelerare la 0, dar sa vezi ca de la Bucuresti la Herestrau circula cu cat da Dumnezeu, apoi pana la Pantelimon nu circula cu 160 ca vezi Doamne mai circula lume pe acolo, apoi mai sunt ceva restrictii pe traseu, gara Fetesti nu e gata (si nici nu va fi prea curand), la podurile de la Dunare - Dumnezeu cu mila, la podul in curba ii da cu 50 la ora daca nu si mai putin, apoi pana la Palas sa zicem cu 140 desi nu e chiar asa, apoi pana la Constanta, iarasi cum o fi... Iaca asta e reabilitarea de 160 la ora.
E bine ca s-a facut si asa, altfel IR. erau toate la 3h - 3h20 min.Sa vedem coridorul gata si sa avem odata si odata IR Bucuresti - Arad in 8h.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   

Sus In jos
 

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu
» Lucrari de reabilitare pe M300 Brasov - Sighisoara
» Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu
» Lucrari de reabilitare pe M300 Brasov - Sighisoara
» Lucrarile de reabilitare pe M300 intre Cimpina si Predeal
Pagina 44 din 47Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 43, 44, 45, 46, 47  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: LUCRARI LA C.F. DIN ROMANIA-