Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4714
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Vin 30 Dec 2011, 07:03

Propun acest nou subiect, in care sa discutam cand au fost inlocuitele vagoanele de tip vechi cu cele noi, din seriile UIC, produse dupa 1964.

Din ce am putut afla:

-vagoane de clasa 1: in 1996 am vazut un vagon "Hecht"" in compunerea grupei directe Husi-Bucuresti, in ultimul an in care aceasta grupa a circulat;
-vagoane de clasa a doua: in 1978 pe linia Subcetate-Boutari din pozele de la topicul liniei rezulta ca inca mai circulau vagoane vechi, pe doua osii, cu 7 compartimente, osii cu cuzineti si carcasa ce pare a fi din lemn. Pe parcursul anilor 80'' toate vagoanele vechi de clasa a doua sunt inlocuite cu "dimitroave"" sau seriile clasice UIC;
-vagoane de posta-bagaje: in 1984 pe liniile Roman-Buhaiesti, Barlad-Falciu si Iasi-Dorohoi si in 1989 pe linia Medgidia-Tulcea Oras inca mai circulau astfel de vagoane model vechi, deoarece in livrete apare mentiunea "frana nemoderabila la defranare"";
-vagoane bar-restaurant ?
-vagoane de dormit ?
Sus In jos
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1562
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti Nord
Reputatie : 3506
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Re: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Vin 30 Dec 2011, 15:38

Se pot pune poze cu aceste vagoane foarte vechi?
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/nenuandrei1
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4714
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: inlocuirea vagoanelor vechi cu seriile clasice UIC   Vin 30 Dec 2011, 19:01

Aici cred ca ar trebui sa raspunda administratorul site-lui. Oricum, poze cu vagoane vechi, anterioare seriilor UIC (in speciala vagoane de clasa a doua si a treia, si inclusiv de clasa a patra, care au existat dupa unele informatii intre 1921-1928, fiind introduse de generalul Averescu, "pentru ajutorarea calatorilor tarani", dar si cu vagoane de posta-bagaje, de dormit si bar-restaurant, cele vechi de clasa 1 "Ganz es Tarsza", "Hecht", "Breda" si "Astra Arad" fiind mai cunoscute), dupa parerea mea ar fi interesante!
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7928
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12538
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Vin 30 Dec 2011, 20:17

Se pot pune poze. Trebuie doar sa specificati sursa cu trimitere prin link si cu numele autorului.
Daca pozele care le postati nu sunt de pe net ci din cartile care la aveti pe acasa, trebuie sa specificati numele cartii si autorul acestuia.

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4714
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Vin 06 Dec 2013, 12:48

Din ce am putut afla:

-ultimile vagoane de tip "Hecht"", de clasa intaia, au circulat in compunerea unor trenuri accelerate in 1996 (grupa directa Husi- Bucuresti)

-ultimile vagoane de tip "Breda"" , de cla intaia, au circulat in compunerea trenurilor de rang superior pana la începutul anilor 80'', iar in compunerea trenurilor curse si personale (pe sectiile secundare), pana in 1992.

-ultimile vagoane de tip Ästra Arad"(produse pana in 1940) au circulat pana in ?

-in privinta vagoanelor seriei 29-20 dimitroave originale, probabil dupa 1970, sunt retrase de pe liniile principale si din compunerea trenurilor de rang superior, fiind introduse in compunerea trenurilor curse si personale, pe linii secundare. Ultimile dimitroave originale au circulat la SNCFR (nu cred ca au mai apucat sa circule sub "sigla"" CFR-Calatori) in 1997 cu siguranta la Husi si probabil in cursul anului 1998 (acele vagoane abandonate la Daesti HM)

In 1984, intr-un mers de tren de serviciu, se preciza: ""In compunerea trenurilor rapide, accelerate si a celor personale cu durata de parcurs mai mare de 5 ore, se vor folosi, de regula, numai vagoane compartimentate de constructie noua (prin "constructie noua"" se intelegea probabil atunci vagoane UIC construite sau importate dupa 1964), fiind interzisa folosirea acestora in compunerea trenurilor personale cu durata de parcurs mai mica de 5 ore si a celor curse si mixte, cu exceptia trenurilor nominalizate in livretele de mers"".

-ultimile vagoane dimitroave modernizate 29-22 au circulat la CFR-Calatori probabil in cursul anului 2007, iar la operatorii privati ?

-astazi, singurele vagoane non-UIC care mai circula la CFR-Calatori, sunt cele ale liniei Oravita-Anina.

-la vagoanele de posta-bagaje, in cursul anului 1984 inca mai circulau astfel de vagoane de tip mai vechi (dupa precizarea din livrete "frana nemoderabila la defranare") la trenurile cursa de la Falciu si Dorohoi, iar in cursul anului 1989 la cele de la Tulcea. Inlocuite definitiv cu vagoane UIC de posta-bagaje in ? (anii 90')

-la vagoanele de dormit si cele bar-restaurant, probabil in cursul anilor 80'' sunt inlocuite in totalitate cu seriile UIC.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1482
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4533
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Vin 06 Dec 2013, 13:46

Un vagon dimitrov remarizat a circulat si in de gratie 2013, ultimele imagini cu el la Pitesti sunt din octombrie 2013!
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6148
Reputatie : 8045
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Vin 06 Dec 2013, 14:09

Dimitroavele (daca nu ma insel chiar si cele cu geanuri ghilotina) au circulat pana prin 2000-2002 pe R. Valcea - Alunu si R. Valcea - Piatra Olt, cele mai multe din ele avand statia de domiciliu R. Valcea. Cele de la Daesti au fost retrase inainte de 2000, cel putin asta am putut deduce din datele de revizie inscriptionate pe ele. Iar cele din Govora stau acolo de vreo 20 de ani, daca nu mai bine. Daca sunteti interesati de respectivele vagoane gasiti un reportaj despre dimitroavele de la Govora si Daesti in sectiunea reportaje.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5068
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Dum 08 Dec 2013, 00:53

La Pitești, dimitroavele 29-20 au circulat cam pînă prin 1997/1998(?!) înspre Curtea de Argeș(de cele mai multe ori) și pe o cursă de Potcoava. În 1995, mersul arată negru-pe-alb formarea roșioreană a unor curse de Curtea de Argeș, cu turnusul următor:

C 1381/1384/1531: Roșiori Nord(3:38) - Pitești(5:39-5:57) - Curtea de Argeș(7:04)
C 1534: Curtea de Argeș(7:56) - Pitești(9:02)
C 1475(**): Pitești(12:52) - Potcoava(14:20)
C 1476(**): Potcoava(16:07) - Pitești(17:36)
C 1539: Pitești(20:05) - Curtea de Argeș(21:06)
C 1532/1383/1382: Curtea de Argeș(5:20) - Pitești(6:20-6:23) - Roșiori Nord(8:40)

* - nu circulă în perioada lucrărilor la linie
** - circulă vinerea, duminica, în ajun de sărbători legale și în zile de sărbători legale.

Trenul conținea vagoane clasa 1(11-47) și clasa 2(29-20), iar pe table scria într-un mod derutant: "Roșiori - Curtea de Argeș / Potcoava - Curtea de Argeș" respectiv "Curtea de Argeș - Roșiori / Curtea de Argeș - Potcoava". În 1996/1997, lucrurile au fost la fel în materie de material rulant, cel puțin. Turnusul părea astfel:

P 9381/9384/9531: Roșiori Nord(3:48) - Pitești(5:46-5:58) - Curtea de Argeș(7:02)
P 9534: Curtea de Argeș(7:55) - Pitești(8:53)
P 9475(**): Pitești(12:52) - Potcoava(14:20)
P 9476(**): Potcoava(16:17) - Pitești(17:50)
P 9539: Pitești(20:35) - Curtea de Argeș(21:34)
P 9532/9383/9382(***): Curtea de Argeș(5:34) - Pitești(6:33-6:49) - Roșiori Nord(8:48)

Conținut: A(11-47) și B(29-20)

(*) - Nu circulă în perioada lucrărilor la linie
(**) - circulă numai vinerea, duminica, ajunul sărbătorilor legale și în zilele de sărbători legale
(***) - conține o grupă de vagoane pentru București Nord pentru A 1892(sosită cu o zi înainte cu A 1897)

Pentru 1997/1998, nu mai țin minte exact cum a fost situația. Țin minte doar că de Crăciun am văzut prima dată în Pitești dimitroave în forma "bonanza" la o cursă care nu putea fi decît una spre Curtea de Argeș. Turnusul probabil(care sigur a suferit mari modificări în timp):

P 9381/9384/9531: Roșiori Nord(3:36) - Pitești(5:38-6:02) - Curtea de Argeș(7:02)
P 9534: Curtea de Argeș(7:52) - Pitești(8:53)
P 9475(**): Pitești(12:50) - Potcoava(14:25)
P 9476(**): Potcoava(16:09) - Pitești(18:07)
P 9539: Pitești(20:35) - Curtea de Argeș(21:35)
P 9532/9383/9382: Curtea de Argeș(5:13) - Pitești(6:18-6:44) - Roșiori Nord(8:44)

(*) - Nu circulă în perioada lucrărilor la linie
(**) - circulă numai vinerea, duminica, ajunul sărbătorilor legale și în zilele de sărbători legale

În 1998, direcția Curtea de Argeș a fost monopolizată de defunctul post de revizie Pitești șip cursele făcute cu garnituri a cîte patru vagoane 20-57 RK(în anii post-1995, asta avea Piteștiul în materie de vagoane clasa a doua). Cursa de Roșiori, însă, a primit deja vagoane 21-47/57. De-atunci, n-am mai văzut urmă de dimitrov compartimentat prin Pitești(cu sau fără geamuri ghilotină), cu excepția unui tren-macara craiovean(asta se întîmpla prin toamna lui 2002 sau primăvara lui 2003; nu mai știu sigur) care conținea un vagon de poștă, două dimitroave, o macara și un Ks.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1482
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4533
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Dum 08 Dec 2013, 01:02

Stiu ca seara, prin anii 1996-1998, era un tren Craiova-Pitesti cu vagoane dimitrov asa zis modernizate, statia de domiciliu Piatra Olt, se intorcea dimineata la Craiova. Il vedeam cand faceam naveta de la liceu.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5068
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Dum 08 Dec 2013, 01:42

kristi kkk a scris:
Stiu ca seara, prin anii 1996-1998, era un tren Craiova-Pitesti cu vagoane dimitrov asa zis modernizate, statia de domiciliu Piatra Olt, se intorcea dimineata la Craiova. Il vedeam cand faceam naveta de la liceu.
Mulțumesc!Very Happy  Se pare că ar fi vorba despre 9472, făcut ani buni de postul de revizie Piatra Olt(maxim 2004 cînd a început să fie făcut de Pitești).
Nota bene: Ultimul tren cu dimitroave 29-20 făcut de Piatra Olt cu direcția Pitești(în afară de cel menționat, care nu-i exclus să fi conținut și acesta dimitroave compartimentate), se pare că a fost "corăbianul" 1412/1401 prin 1993/1994(am văzut contrapartida 2072 în Rîmnicu Vîlcea prin vara lui 1993 - un melanj haotico-ilogic de bonanze 21-47/57 și 29-20) cu un turnus de genul:

P 2071: Piatra Olt(3:45) - Rîmnicu Vîlcea(6:26-6:35) - Podu Olt(9:02)
P 2072/1077: Podu Olt(12:42) - Rîmnicu Vîlcea(14:54-15:04) - Piatra Olt(17:44-17:56) - Caracal(18:47-20:15) - Corabia(21:08)
C 9412/9401: Corabia(4:40) - Piatra Olt(6:40-6:52) - Slatina(7:17-7:21) - Pitești(9:29)
C 9545(*): Pitești(13:30) - Bascov(13:49)
C 9544(**): Bascov(15:15) - Pitești(15:34-15:44) - Slatina(18:00-18:03) - Piatra Olt(18:31)

* - Nu circulă sîmbăta, duminica și în zilele de sărbători legale.
** - Pe distanța Bascov - Pitești, nu circulă sîmbăta, duminica și în zilele de sărbători legale.

Cred că de prin 1995-1996, trenul de față a început să fie făcut deja cu bonanze 21-47/57. Pînă prin 1998 sau 1999, Piatra Olt, însă mai trimetea dimitroave 29-20 pe curse de tip Corabia(sau Caracal, de la caz la caz) - Corbu/Potcoava/Slatina.

Nota bene: Lucrurile scrise de mine sunt din amintiri vagi, plus mersuri vechi, nu din livrete.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC    Astazi la 11:48

Sus In jos
 

Inlocuirea vagoanelor vechi cu cele din seriile UIC

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» La ce voltaj erau alimentate becurile pentru iluminatul vagoanelor?
» Cele mai rapide trenuri din lume
» Cele mai urâte gări din România
» CELE mai urate locomotive din romania si din lume
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-