Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 INTREBARI SI RASPUNSURI

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 34 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3718
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Lun 05 Dec 2011, 21:23

Intrebare (si va rog sa tineti cont ca dpdv tehnic sunt doar la un nivel amatorial, nu stiu sa deosebesc un bloc de putere de un bloc de sigurante). Asa ca nu radeti (prea tare).
EA, dupa cum stim, are 6 motoare. Cam cate unul pentru fiecare osie, daca inteleg eu bine. Toata lumea se plange de ineficienta energetica, atunci cand locomotiva trage doar 2...3....5... vagoane dupa ea. Ca e energofaga, ca consuma cat nu face, etc etc. Corect, dar...
Exista prin constructie (sau daca nu exista, se poate realist implementa?) un sistem prin care un anumit numar de motoare sa fie deconectat (fie automat fie manual de mecanic) in cazul in care locomotiva nu are nevoie de toata puterea sa traga trenul?
Exemplu: un EA care trage un Regio de doua vagoane 20-55 pe Buzau-Faurei, merge cu 50 km/h. Linie de campie, nu tu urcus nu tu coboras. Dupa umila mea parere, tractiunea disponibila este ridicol de mare pentru forta, destul de mica necesara unui astfel de tren. Sa fim seriosi, si un LDH 75 ar putea sa ii faca fata. Si atunci, nu ar putea pleca locomotiva EA de pe loc sa zicem cu 3 motoare (unul la fata, doua la spate) iar la mers intins sa deconecteze unul (de la puntea spate) si sa mearga constant folosind doar 2 motoare? iar daca de exemplu trage un IR de 5 vagoane, sa nu foloseasca 6 motoare ci doar 3 sau 4? in ideea ca, cu cat numarul de motoare functionale e mai mic, cu atat consumul ar trebui sa scada (nu stiu daca chiar proportional fix-fix, dar aproximativ pe acolo).

Astept pareri. Presupun ca undeva logica mea are o hiba, daca n-a fost aplicata de constructorii romani pana acum, va rog sa imi spuneti unde anume gresesc?


Ultima editare efectuata de catre ATM in Mar 06 Dec 2011, 01:03, editata de 1 ori
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Lun 05 Dec 2011, 21:29

Nici eu nu-s expert, dar stiu ca orice locomotiva nu foloseste toata puterea sa decat in anumite cazuri, deci chiar daca are 6 motoare in priza ca sa zic asa si trage o garnitura de 3-4 vagoane, consumul energetic nu va fi asa mare ca si cum ar trage 12 vagoane. Ideea de a se deconecta unele motoare de tractiune pt a se reduce consumul de energie e justificabil si se regaseste pe multe locomotive moderne, de exemplul noul Traxx Diesel care poate ramane si intr-un motor de tractiune. EA-urile consuma multisor probabil datorita tehnologiei mai invechite, dar tot probabil Phoenixurile, TransMontana poate sunt mai prietenoase cu economia de curent.
Sus In jos
cont inactiv



Numarul mesajelor : 1571
Reputatie : 4126
Data de inscriere : 25/04/2010

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Lun 05 Dec 2011, 22:10

Nici eu nu stiu exact daca se pot decupla in mers anumite motoare de tractiune insa am mai zis pe undeva pe un forum....
La un DA motoarele de tractiune merg in perechi astfel: 1-4, 2-5, 3-6 si la EA fiecare e independent unul fata de altul, adica pot merge 1,2,6 de exemplu si restul sa nu fie conectate. Nu stiu la GM daca s-au montat motoarele de tractiune tot in perechi la functionare si nici la bobice nu stiu daca e la fel ca la EA-uri.
Sus In jos
cont inactiv



Numarul mesajelor : 1571
Reputatie : 4126
Data de inscriere : 25/04/2010

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Lun 05 Dec 2011, 22:11

marius_catalin84 a scris:
edward_w92 a scris:
Cine stie cu ce a plecat azi 651 spre Suceava?
cu EA 41-001
Phoenixurile mai fac pe 651/652 ?
Sus In jos
Cobra



Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2534
Data de inscriere : 28/09/2010

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 00:19

Deocamdata nu, pentru ca nu mai sunt locomotive titulare la perechea asta, intrucat trenul se da in tranzit la Bacau.
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5500
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 07:11

Se pot izola manual doua cate doua
la ED sunt motoarele: 1-3 2-5 3-6 se poate izola din postul de conducere
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3718
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 07:45

...si in practica se izoleaza sau se merge cum o fi?
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5500
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 14:39

nu se izoleaza numai daca sunt probleme la MT
ele se folosesc la capacitatea maxima
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3718
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 21:13

...dar daca exista totusi posibilitatea tehnica de izolare (decuplare) de ce nu se aplica pentru reducerea consumului de energie?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9218
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11857
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 21:38

ATM nu se poate asa ceva s-a gasit posibilitatea de a izola MT doar o masura de precautie cand apar scurtcircuite in infasurarile motoarelor, puneri la masa etc!!Mai bine ar cumpara rame electrice si daca s-ar incerca un experiment sa scoata motoarele si osiile 2 si 5 sa modifice cutia de osii si sa vina cu o parte de comanda noua si sa vada dupa rezultatul!!
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 21:46

Ca sa scoata osiile 2 si 5 trebuire redusa greutatea locomotivei la vreo 80-90 de tone ca sa fie o sarcine pe osie acceptabila, deci trebuie sa-si ia adio de la actuala cutie/caroserie de EA si sa construiasca una de la zero din materiale usoare, ceea ce implica costuri mari cu dezvoltarea si proiectarea si cred ca pretul ajunge undeva spre Traxx, Eurosprinter. Automotoarele tind sa fie viitorul in cazul transportului de calatori, iar locomotivele vor ajunge doar sa tracteze trenuri de marfa.
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5875
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 21:54

Fiind vorba de seria 474 marfa cand trage 50-60 vagoane iese din discutie decuplarea, aceasta masura cred ca este o masura de siguranta/precautie cum spune si Adi.
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 21:59

Peste tot tinta e 20 de tone pe osie, plus ca in general infrastructura europeana ar fi construita in jurul valorii de 22 tone/osie.


Ultima editare efectuata de catre lovekomotive in Mar 06 Dec 2011, 22:35, editata de 1 ori
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5875
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 22:01

Daca tot ai adus in discutie la noi cat ar trebui sa tina tot 22tone/osie ma refer la cele reabilitate M800/M1000/M300??? Ca prea apar bube pe ele la cateva saptamani/luni dupa darea in folosinta...
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Mar 06 Dec 2011, 22:07

Tot pt 22 tone/osie sunt modernizate nu cred ca suporta valori mai mari. La noi cred ca se foloseste uneori si o sina de proasta calitate, dar nici terenul nu este stabilizat cum trebuie, si daca mai avem si niste marfare incarcate pana la refuz accelereaza procesul de degradarea, parerea mea. Oricum astept si parerea unora care cunosc mai bine situatia si au mai mult cunostinte in domeniu.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   Astazi la 14:30

Sus In jos
 

INTREBARI SI RASPUNSURI

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» INTREBARI SI RASPUNSURI
» Intrebari si raspunsuri internationale
» Buna Ziua!
» Raspunsuri din partea CFR la petitiile depuse
Pagina 1 din 67Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 34 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: INFORMATII GENERALE-