Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 35 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
cristi ar



Numarul mesajelor : 535
Varsta : 39
Localizare : Arad
Reputatie : 3485
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: Lucruri negative(-) la CFR   Lun 22 Iun 2009, 23:18

La Arad se intampla asta numai de cateva zile.Sigur e ordin de sus.Mare porcarie, pe viitor nu stiu ce idei le mai vin?
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3334
Varsta : 28
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6620
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 02:08

A inceput pe fata razboiul...
Au si motiv, CFR Calatori a pierdut o gramada de sectii care aduceau bani.
Va rog sa nu mai incurcati merele cu perele.
Situatia e in felul urmator CFR Infrstructura nu isi permite sa intretina sectiile neinteroperabile, iar CFR Calatori este o victima colaterala.
Majoritatea sectiilor pe care le-au pierdut pentru ei erau banoase (adica puteau acoperi cheltuielile de exploatare si mai si ramanea ceva)
Ex trenurile de Arad-Sannicolaul Mare, Timisoara-Resita si altele , mereu pline , am prins controale pe foarte putini au dat jos.
Totusi daca tot i s-a spus liberalizare legea nu trebuia sa vina cu optiunea ca agentul economic care a inchiriat infrastructura sa aiba drept de preluare exclusiva a intreg traficului local cu optiunea ca pot lasa si pe altii sa circule(daca acopera toate intervalele orale in care se poate introduce un alt tren acest lucru devine imposibil pentru alt operator, cel putin in sectorul transportului de calatori)

Acesta este monopol pe fata (in transportul de calatori) oricum l-am privi.

Lege ar trebui schimbata astfel incat toti operatorii sa aiba acces egal la infrastructura inchiriata,cum au acces la infrastructura publica CFR atunci am avea cu adevarat concurenta si imbunatatirea serviciilor, cum vedem pe infrastructura CFR treenuri ale Regiotrans , nu vi se pare normal ca ar trebui sa fie si invers, adica sa circule trenuri ale CFR Calatori sau a oricarui alt operator licentiat pe sectiile inchiriate ?

Acum cred ca intelegeti de ce CFR Calatori are toate motivele sa ii urasaca.
Dupa ce ca au luat secundarele si CFR Calatori a ramas cu magistrale acum cei de la Regiotrans mai au tupeul si nesimtirea sa se bage pe magistrale si sa se ia la concurenta cu CFR Calatori , dar daca ei ar vrea sa bage un tren pe infrastructura inchiriata se raspunde sec "Avem drept de preluare exclusiva , stiu ca suntem obligati sa acordam drept de acces dar nu avem cum intervalele orare sunt ocupate"

Pe de alta parte , ghiseurile de informatie si tabelele electronice precum si difuzoarele sunt ale CFR Calatori, nu ale CFR Infrastructura.
CFR Calatori nu are nici o obligatie fata de nici un operator sa anunte si sa afiseze trenurile lor, daca ei doresc sa fie afisate , ok, sa plateasca, daca nu sa isi infiinteze propriul ghiseu de informatii, propriile tabele si propriile difuzoare
Adica ei au dreptul sa circule pe unde mergem noi dar noi nu avem dreptul sa circulam pe unde merg ei,si sa le mai si anuntam la statie pe gratis trenurile... Suspect
Ma bucur ca in sfarsit CFR Calatori a avut curajul sa isi exprime nemultumirea.
+ + + + + + + + + + +
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 364
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3525
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 08:44

Citat :
cum vedem pe infrastructura CFR treenuri ale Regiotrans , nu vi se pare normal ca ar trebui sa fie si invers, adica sa circule trenuri ale CFR Calatori sau a oricarui alt operator licentiat pe sectiile inchiriate ?

Acum cred ca intelegeti de ce CFR Calatori are toate motivele sa ii urasaca.
Dupa ce ca au luat secundarele si CFR Calatori a ramas cu magistrale acum cei de la Regiotrans mai au tupeul si nesimtirea sa se bage pe magistrale si sa se ia la concurenta cu CFR Calatori , dar daca ei ar vrea sa bage un tren pe infrastructura inchiriata se raspunde sec "Avem drept de preluare exclusiva , stiu ca suntem obligati sa acordam drept de acces dar nu avem cum intervalele orare sunt ocupate"

Cristi , cred ca deja sari si tu calul ca si cei de la CFR
cine ti-a spus tie ca e drept de preluare exclusiva? cred ca esti prost informat, orice operator poate circula pe sectiile inchiriate, intrebarea este CFR calatori doreste asta? iti spun eu ca nu pentru ca atunci trebuie sa plateasca TUI la fel cum Regiotrans plateste TUI pentru Voiteni - Timisoara ;Timisoara - Sinandrei sau pe magistrale.
Cum crezi ca vin locomotivele de la Oravita la Timisoara cand au nevoie de reparatii sau revizii ?? vin pe ruta Oravita - Berzovia - Voiteni si nu se pune problema ca nu are timp sa circule sau naveta de marfa Gataia - Stamora Moravita asa ca ce ai spus tu e doar o parere de a ta.

CFR calatori carau asta iarna in decembrie brazi de la Oravita la timisoara cu un LDH si un vagon de calatori ptr Stabii CFR-ului asa ca scuteste-ma cu tupeul si nesimtirea inca CFR calatori are monopol si aici e nesimtirea problema e ca merge privatului prea bine si asta ii sperie pe ei.

Scandalul cu Resita pe care probabil nu il cunoasteti inainte de punerea in aplicare a noului mers de tren in decembrie anul trecut era ceva de genul 2 trenuri Regiotrans si 2 trenuri CFR ,dar CFR a avut NESIMTIREA SI TUPEUL sa puna conditii de genul Regiotrans circula pana la Voiteni cu legatura la tren CFR iar trenurile CFR circula direct Resita Timisoara . ti se pare corect? mie nu.asa ca aici e NESIMTIREA.


Chestia cu tupeul si nesimtirea mi se pare o replica acida si de prost gust data de tine , si ce e daca merge Regiotransul pe magistrala, plateste pentru asta la fel cum la marfa palteste GFR, Servttrans, unifertrans e.t.c si nu circula doar CFR marfa,ah dar trenurile de marfa nu trebuiesc anuntate.

Citat :
Adica ei au dreptul sa circule pe unde mergem noi dar noi nu avem dreptul sa circulam pe unde merg ei,si sa le mai si anuntam la statie pe gratis trenurile... Suspect
Ma bucur ca in sfarsit CFR Calatori a avut curajul sa isi exprime nemultumirea.
+ + + + + + + + + + +

Pai sa iti spun ceva domnule Cristi, cand se plateste TUI se platesc si serviciile impegatilor, acarilor, SCB-istilor si ce mai vrei tu de pe sectia respectiva ca nimeni nu lucreaza pe gratis, iar asta include inclusiv anuntarea trenurilor in gari , nu se plateste taxa separata pentru asta. Iar o statie de cale ferata este gestionata de CFR infrastructura nu de CFR calatori sau CFR marfa.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 08:59

Probabil ca CFR Infrastructura vrea bani ca sa anunte trenurile Regiotrans.
Ma intreb ce se intimpla in occident unde circula trenurile unor companii prin garile altor companii?
Mai, ca la noi la nimeni.
Astia la CFR s-au invatat frate cu smenuri si furtisaguri, cu diverse avantaje si acum se simt periclitati de privati.

Vorbeam deunazi cu niste mecanici de la privati care erau cu locomotivele pe tragerea aiai de la linia 6 peron si au asistat la scandalul pe care il faceau unu ca le pozam, chipurile cica ei sint privati dar sint pe linia MEA a cefereului, bai frate linia LUI.


Si imi spuneau mecanici ca asa o incrincenare contra privatilor ca in Timisoara Nord nu au mai intilnit nicaieri.
Sus In jos
Norbi
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2552
Varsta : 23
Localizare : Bistrita
Reputatie : 5845
Data de inscriere : 19/04/2009

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 09:07

La statia Sighisoara sta altcumva treaba.Trenurile Regiotrans spre Odorhei sunt anuntate la megafoane si au si tabla electronica separat pe care CFR a pus-o.Panou electric este numai pe linia 1 de unde porneste de fiecare data Regiotrans.Automotoarele Regiotrans sunt ingrijite.Sunt curatate de catre personalii CFR iar alimentarea automotoarelor se face tot la CFR undel se alimenteaza locomotivele CFR. Very Happy
Sus In jos
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 512
Localizare : Iasi
Reputatie : 3524
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 11:49

Citat :
Dupa ce ca au luat secundarele si CFR Calatori a ramas cu magistrale acum cei de la Regiotrans mai au tupeul si nesimtirea sa se bage pe magistrale si sa se ia la concurenta cu CFR Calatori
Pai mie mi se pare normal ca CFR-ul sa aiba o concurenta, doar asa mai cresc caliteatea serviciilor si in unele cazuri RegioTrans-ul ofera conditii mai bune de calatorie fata de CFR.
In curand si GFR-ul se va baga la transport persoane, sa vedem ce vor lua ei.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 11:56

Interesanta treaba cu GFR.

E ceva sigur sau un zvon?

Ramine de vazut daca vor lua sectii secundare sau se vor infiltra pe magistrale cu conexiuni mai bune decit CFR.
Sus In jos
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 512
Localizare : Iasi
Reputatie : 3524
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 12:08

Au fost scoase niste posturi la CENAFER pentru mecanici si impegati, ar vrea sa ia sectia Dornisoara-Floreni.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3334
Varsta : 28
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6620
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 13:59

Este o mare magarie de ambele parti din pacate.
Oreste ,statia este gestionata de infra dar biroul de informatii de unde se anunta trenurile de calatori nu este a CFR Infra, este a CFR Calatori.
Stiu o doamna care lucra acolo.
La fel si cu mersul trenurilor, Infofer afisaza doar trenurile CFR Calatori, eu am fost primu nebun care s-a apucat sa faca doar din pasiune un site cu mersul trenurilor pe sectiile inchiriate.
Cand inca nu erau site-urile operatorilor.

Sunt informat din lege :

Art. 22. -
(1) Operatorii economici care au inchiriat sectii de circulatie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile au dreptul de preluare exclusiva a intregului trafic feroviar local de pe sectiile respective, in conditiile legii.
(2) Operatorii economici care au inchiriat sectii de circulatie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pot efectua pe acestea servicii de transport feroviar cu trenuri mixte de marfa si calatori, cu respectarea reglementarilor in vigoare.
(3) Operatorii economici care au inchiriat sectii de circulatie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pot acorda dreptul de acces pentru trafic local pe sectiile respective unor operatori de transport feroviar licentiati de Autoritatea Feroviara Romana - AFER, pe baza de contract de acces semnat cu acestia, avand dreptul de a percepe un tarif de utilizare a infrastructurii feroviare, negociat cu acestia, in conditiile legii.
http://www.legestart.ro/AfisareAct.aspx?id_act=289114
Este un pot daca vreau.

Eu raman de parere ca legea ar trebui schimbata poate atunci ar disparea aceste neintelegeri.
As dori sa stiu si eu cine a scornit aceasta idee ca CFR Calatori nu plateste TUI ?

TUI-ul se plateste din subventia de la guvern pentru trenurile de calatori care este serviciu social.
Si regiotrans primeste subventie.

Am sa citez din Contract de servicii publice pentru perioada 2008-2011 al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A.

CAPITOLUL II
Obligatii specifice ale partilor pe perioada 2008-2011

ARTICOLUL 3
Obligatiile specifice ale C.F.R. Calatori, pe perioada 2008-2011

(12) Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice, C.F.R. Calatori va plati pe baza de contract Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. tarifele de utilizare a infrastructurii, care se stabilesc conform prevederilor legale.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 364
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3525
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 14:33

pai da CFR calatori plateste TUI din subventie , nu din incasari !!!
regiotrans nu primeste subventie pentru trasele de pe magistrale sau portiunile din liniile secundare unde linia apartine inca CFR infrastructura. iar aici plateste TUI din incasari
aici e diferentza!!!

Iar faza cu gara...ar trebui sa fie angajat de la infra nu de la calatori
ca intr-un aeroport nu anunta avioanele tanti de la tarom si le anunta numa pe cele care ii sunt ei pe plac
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3334
Varsta : 28
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6620
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mar 23 Iun 2009, 15:19

Iata si Contract de servicii publice pentru perioada 2008-2011 al Societatii Comerciale REGIOTRANS - S.R.L.
http://www.legestart.ro/Contract-din-2008-(MzIzMTc0).htm (copiaza linkul in browser)

In anexa sunt trecute trenurilor de calatori care reprezinta
pachetul minim social pe anul 2008,
care face obiectul contractelor de servicii publice.
Apar si trenurile accelerate de pe Sectii interoperabile anuntate la acea data precum si trenurile personale ce ies pe infrastructura publica la acea data.
In mod normal cand se modifica pachetul de servicii trebuie sa se modifice si contractul.

Prin urmare primesc subventie pentru toate trenurile nu doar pentru cele de pe sectia inchiriata.

ARTICOLUL 4
Obligatiile specifice ale Ministerului Transporturilor

(1) Ministerul Transporturilor va aloca lunar sumele compensatorii pentru Regiotrans, ca diferenta intre tarifele stabilite cu avizul autoritatilor publice competente si costurile reale de transport, la care se adauga o cota de profit cuprinsa intre 3% si 5% din costul respectiv, prevazute prin bugetul de venituri si cheltuieli, si cu incadrare in sumele aprobate pentru aceasta destinatie prin legea bugetului de stat, urmand ca pana la data de 31 ianuarie a anului urmator societatea sa prezinte Ministerului Transporturilor dovada efectuarii pachetului minim social ce ii revenea, confirmata de C.F.R. - S.A.
(2) Pentru facilitatile de calatorie acordate, potrivit legii, anumitor categorii de persoane, Regiotrans va primi sume compensatorii conform documentelor justificative prezentate de aceasta in limita sumelor alocate in bugetul Ministerului Transporturilor cu aceasta destinatie.

Si ca sa raspund la faza cu gara iata ARTICOLUL 3 punctul 5 e.
(5) Regiotrans va asigura publicului calator urmatoarele tipuri de servicii:
e) informarea calatorilor, in principalele statii si trenuri, prin birourile proprii de informatii, mass-media, web-site si prin personalul de tren, referitor la conditiile de calatorie, tarife, oferte comerciale, alte informatii utile.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
discoid21

avatar

Numarul mesajelor : 250
Localizare : Oradea
Reputatie : 3166
Data de inscriere : 14/07/2009

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mier 15 Iul 2009, 00:33

Acum câteva zile, când am revenit în țară, am văzut trenul accelerat Iași-Timișoara, tot în starea pe care o știam: adica vagoane vechi, murdare. Totuși, acest tren străbate o rută importantăș pe lângă asta mai e și accelerat, nu personal. Deci ar fi timpul să se înlocuiască vagoanele vechi și pe acceleratul Iași-Timișoara.
A călătorit cineva recent cu acest accelerat?
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 1452
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 5151
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mier 15 Iul 2009, 08:36

Da, eu am circulat in ultimele luni de 2 ori, si Acc 1833 avea vagoane rosii seria 20-55 care sunt destul de ok (Am postat un mic reportaj pe M300 si se vad vagoanele)..Dar nu stiu daca este o regula, pt ca intamplator am vazut acelasi Acc. in Dej, avand vagoane 20-47 albastre...Dar ceea ce m-a deceptionat a fost trenul Acc 1923 Timisoara - Sighet cu care am circulat pe relatia Deva - Cluj...Era compus din 4 vagoane 20-47 devastate,geamuri ce nu se puteau deschide, usi de la compartimente distruse, de abia se tineau... inghesuiala in tren... plus mizerie...Dar nu invinuiesc in totalitate CFR....pentru ca si la mentalitatea multora dintre calatori ar trebui schimbat ceva radical...Un exemplu in acest sens este la trenul R 941 S.Mare - Mangalia, care cand a intrat in circulatie, cu mai putin de o luna in urma, avea vagoane proaspat modernizate, curate etc..si deja se vede mana romanului pe ele.. Sad
Sus In jos
discoid21

avatar

Numarul mesajelor : 250
Localizare : Oradea
Reputatie : 3166
Data de inscriere : 14/07/2009

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Mier 15 Iul 2009, 09:58

Deci au făcut o schimbare și pe Iași-Timișoara. Înseamnă că am avut ghinionul de a vedea exact garnitura cu vagoanele alea albastre vechi. Oricum bine că mi-ai spus, voi mai urmări acel tren.
Cât despre schimbarea mentalității, există o soluție care funcționează: amenzile. Am văzut un reportj despre vagoanele modernizate, în care spunea că sunt dotate și cu camere video. Așa trebuie, totul să fie înregistrat, iar cine a vandalizat ceva, să fie apoi tras la răspundere.
Sus In jos
cristi ar



Numarul mesajelor : 535
Varsta : 39
Localizare : Arad
Reputatie : 3485
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   Vin 17 Iul 2009, 16:40

Acceleratul Timisoara-Oradea-Iasi are vagoane modernizate, exceptie perioada de vara 1 iun-15 sep, cand vagoanele rosii intra in compunerea rapidului de mangalia.Acc Tim-Sighet avea mai de mul 8 vag, anul trecut 6 iar acum 4.O cauza poate este introducerea microbuzelor Arad-Baia M-Sighet care nu fac 11 ore de la Arad la Sighet.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)   

Sus In jos
 

Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Lucruri negative (-) la Softrans
» Lucruri negative la TFG si TFC
» Lucruri negative (-) la CFR !!! (3)
» Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)
» Lucruri negative (-) la CFR !!! (4)
Pagina 3 din 67Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 35 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: PLUS(+) SI MINUS(-) LA CFR-