Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Rame TE din Romania,seria 26-17

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3636
Reputatie : 4619
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Lun 14 Sept 2015, 08:39

Primul care imi vine in minte este al nostru, 1744 Baia Mare -Timisoara Nord.
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5662
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8543
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Lun 14 Sept 2015, 09:05

Tot noi mai aveam/vom avea trenul 1811 care pleacă noaptea din Sibiu și ajunge dimineața în Timișoara.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3636
Reputatie : 4619
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Lun 14 Sept 2015, 09:41

Ee, da am uita de astea ca acuma sint anulate pentru podul Ilia.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12017
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14050
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Lun 14 Sept 2015, 09:53

Dar câte sunt? Că trenurile de lung parcurs care circulă noaptea sunt toate cu vagoane, inclusiv ,,fomile" Timișoara - Iași.

Acele Desiro sunt din lipsă de călători. De principiu, un tren de noapte ar trebui să aibă vagoane... ca să poți pune cușete și VD-uri. Dar sunt multe trenuri de zi, fie trenuri R, fie IR de scurt parcurs care s-ar putea foarte bine face cu Desiro sau cu rame electrice. De exemplu pe linia 502, unde sunt trenuri R cu EA și un vagon. Cu costurile necesare asigurării acelui EA, o ramă ar putea să facă 3 drumuri dus-întors, nu ar mai fi situația actuală cu 6 ore de pauză la trenuri între Suceava și Vatra Dornei, mai ales că nici autobuze nu prea sunt. Nu mai zic de Vatra Dornei - Câmpulung Moldovenesc, care-s la o aruncătură de băț una de alta și nu ai cum să mergi decât cu autostopul. Și mai sunt și alte rute care s-ar preta la mers cadențat cu condiția existenței materialului rulant adecvat,, de exemplu Iași - Pașcani, Pașcani - Suceava, Medgidia - Tulcea (cele 2 perechi de Malaxe sunt pline, măcar încă 2 perechi ar trebui, pentru elevii de la Tulcea și Babadag) și cam orice secție cu trafic de navetă + unele rute de IR de mediu (100 - 200 km) parcurs (București spre Brașov, Buzău, Pitești și Craiova; Cluj - Oradea ș.a.).

Există chiar un studiu asupra impactului mersului cadențat la traficul de călători, publicat în buletinul AGIR, făcut chiar de actualul director al CFR Călători, Iosif Szentes - http://www.agir.ro/buletine/1031.pdf

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5662
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8543
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Lun 14 Sept 2015, 10:03

Păi trecem toate trenurile de noapte făcute cu Desiro, apoi le numărăm.

Când am călătorit cu 1744 luna trecută a fost motorul plin. Toate scaunele rabatabile au fost ocupate și au mai călătorit câteva persoane în picioare între unele stații. Toată lumea avea bilet, iar cei care nu au avut de unde să își cumpere au primit de la naș. Deci sunt călători. Nu știu dacă așa e tot timpul.

„Fomile” au la clasa a II-a vagon salon, deci un fel de Desiro puțin mai confortabil. Pe treurile de noapte, mai ales pe cele de lung parcurs, ar trebui să fie numai compartimente, să nu îți bată lumina în ochi toată noaptea. Nu-i de mirare că nu mai călătorește lumea cu ele. La ce condiții oferă...
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6140
Reputatie : 8031
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Lun 14 Sept 2015, 11:05

Sibiu - Tg. Jiu pleaca la 02:50, deci tot tren de noapte e. L-am vazut in cateva randuri la manevre in Valcea, unde i se cupleaza AM-ul pentru Valcea - Bucuresti. Daca l-am vazut vreodata cu 30 de calatori e bine. Plus ca pentru Bucuresti trebuie si sa schimbi AM-ul.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12017
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14050
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Lun 14 Sept 2015, 11:20

Are trasa asta doar ca să aducă automotor de la Depoul Sibiu.
Dacă voiau un tren Sibiu - Târgu-Jiu, puteau să îl facă prin Simeria.... dar, apropo de asta, e interesant că acest Desiro face 7 ore pentru 379 km, iar prin Simeria se fac 6 ore + o oră între trenuri, deși distanța e mai mică cu peste 100 km. Nebănuite sunt căile CFR-ului Shocked Chiar atât de praf a ajuns linia pe Valea Jiului, de a ajuns mai rentabil ca timp să ocolești pe la Craiova, chiar și cu schimbare acolo (1720 + 1529 și 1 oră și 22 min în Craiova tot durează mai puțin decât cu schimbare în Simeria!)?
Pentru comparație, autobuzele fac vreo 5 ore. Poate dacă DN 7A ar arăta a DN, nu a drum comunal, s-ar putea asigura mai rapid legătura rutieră, pe relația Sibiu - Săliște - Obârșia Lotrului - Petroșani - Tg. Jiu, fără gâtuirea de pe Valea Oltului.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator



Numarul mesajelor : 2412
Varsta : 21
Reputatie : 3304
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Lun 14 Sept 2015, 14:41

Pentru 502 ar trebui rame electrice de capacitate mică, n-are rost să plimbi șobolanul diesel pe sub catenară.
În rest, orice tren merge mai mult de 3 ore nu are ce căuta cu șobolan Desiro, ar trebui măcar un ADH... Pur și simplu te termină șobolanul la 3 ore. Eu unul abia așteptam să cobor după un drum Pitești - București, de doar o oră 45.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12017
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14050
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Lun 14 Sept 2015, 15:05

Ramele ex-CFL cu 2 vagoane erau numai bune. Chiar și Z6100, la numai 660 kW putere nominală (față de 5100 un EA) se descurcau binișor.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn



Numarul mesajelor : 4713
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5607
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Vin 11 Dec 2015, 10:24

Ultima rama TE care a circulat la Ploiesti a fost mutata pe linia K.


gif hosting
Sus In jos
19jimmy84
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2418
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4902
Data de inscriere : 05/06/2010

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Vin 11 Dec 2015, 11:19

Oare o va face Acvila sau o paste autogenul...?! Neutral
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/19Jimmy84
Katalyn



Numarul mesajelor : 4713
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5607
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Vin 11 Dec 2015, 11:39

Nu se mai fac Acvile, s-a terminat proiectul din ce citisem pe aici desi trebuiau mai multe trasnformate in ACvila.

Despre Acvila ce pot sa spun aduce aminte de trenurile care au facut istorie cu TE-uri vechi, chiar am placerea sa merg cu Acvila pe Ploiesti-Buzau sunetul joantelor auzit din Acvila este de vis. Spatiul de la bar, mai bine zis mini-bar se poate folosi pentru bagaje voluminoase sau biciclete dar locurile sunt cele mai inghesuite dintre toate tipurile de vagoane care circula in Romania. Insa acum pe timp de iarna caldura e la ea acasa in aceste rame Acvile, baga caldura nu gluma fata de alte vagoane modernizate unde ai impresia ca baga aer rece.

TE vechi nu mai circula dar Acvila avem 7 din cele 8 facute in circulatie zi de zi pe R si anumite IR de pe ruta Bucuresti-PL.Sud/Buzau/Marasesti. Cica e o pereche de Regio care e facuta ocazional si pe M900 de o Acvila probabil in week-end cand 2 din cele 7 Acvile de pe Bucuresti-Ploiesti nu circula si raman in week-end la Revizia Basarab.

Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6140
Reputatie : 8031
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Vin 11 Dec 2015, 11:46

Nu ai impresia, chiar baga aer rece sistemul din multe vagoane si din Desiro. Si in vagoanele sau AM-urile alea vara, cand chiar mori de cald, nu merge clima, sau nu face fata.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12017
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14050
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Vin 11 Dec 2015, 12:32

Vara nu fac față sistemele pentru că nu mai au agent de răcire (,,freon" în termeni populari - deși freonul e altceva și nu se mai folosește de mult). Iarna... la Desiro ai încălzirea cu apa de răcire (sau antigel dacă a fost buget pentru așa ceva, sunt unele automotoare care au afiș cu ,,are antigel") de la motor. Dar ca ăla să se încălzească, trebuie să se încălzească și motorul la temperatura lui de regim. Asta înseamnă să îi dai drumul din timp, eventual să ai un agregat suplimentar de preîncălzire a motorului (,,siroco")... ambele situații presupun un consum mai mare de motorină. Chiar dacă preîncălzirea e obligatorie prin instrucție...
Dacă pleci cu Desiro-ul pe o trasă lejeră, în care nu ai multe demarări și nu îi dai blană, poa' să meargă și 100 km până se încălzește. Apropo de încălzire, să vedeți ce frumos e vara când se supraîncălzește motorul și atunci, pentru a răci lichidul de răcire, se pornește încălzirea în automotor.

Prin afară există sisteme de menținut motorul cald, în depou îl cuplezi la un sistem de ,,termoficare" îți circulă antigel sau apă caldă direct prin circuitul motorului. În felul ăsta îți pornește motorul la sfert de cheie dimineața (se știe că motorul diesel pornește mai greu la temperaturi scăzute... de aia iarna dacă nu poți să îl pornești, te bagi cu torța sub el să îl încălzești, că altfel strici demarorul dacă nu reușești să pornești; desigur, asta se aplică la motoare mai mici - autoturism, camion, nu la 12 LDA 28).
Au existat și la noi astfel de sisteme în unele autobaze, dar au fost distruse după Revoluție (se folosea apă, că antigelul era scump).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn



Numarul mesajelor : 4713
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5607
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Mar 15 Dec 2015, 10:24

TE 115 retrasa pe linia K la Ploiesti Sud.


photo upload sites
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Astazi la 19:56

Sus In jos
 

Rame TE din Romania,seria 26-17

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Rame TE din Romania,seria 26-17
» Vagoane seria 19-76 si 20-76
» O remorca de automotor seria 77 in Periam
» Locomotive clasa 232 (Ludmilla)
» Locomotive clasa 189 Siemens
Pagina 31 din 32Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-