Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3722
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Mier 21 Sept 2011, 23:35

Despre trenul cu vagoane de masini:
-a aparut in 1996, facultativ, de fapt trei trenuri intr-unul: R995/998 de Timisoara, R835/838 de Oradea (via Baneasa-Ploiesti dar fara oprire-Brasov-Sibiu-Vintu de Jos-Teius), R865 de Iasi (via Vaslui-Tecuci-Faurei-Fetesti). Trei zile venea de la Timisoara, 3 zile de la Oradea, 1 zi de la Iasi.
-din 1997, s-a renuntat la varianta de Iasi si s-a mers in continuare cu Timisoara si Oradea, alternativ. Insa grupa de Oradea a inceput sa circule prin Buzau-Ploiesti-Sighisoara.
De vazut l-am vazut o singura data, in 1997, in Constanta, si era vorba de trenul de Oradea: 1 EA ("creata" Clujului) + 1A, 1B, 1WL, 1 BC (toate vagoane Gorlitz/Bauzen) + 3 vagoane de transport masini - Laekks , cred. Care erau lejer goale, nu stiu daca aveau 4...5 masini pe ele.
Pe forum se mai spunea de un alt coforumist, care l-a vazut cu o alta ocazie, ca in esenta compunerea era aceeasi, dar vagoanele clasa erau de acea data IVA.
Trenul era gandit rau ca timpi de mers, cel putin in 1996. Fiind facultativ si deci asteptandu-se sa nu circule in realitate, CFR i-a trasat o trasa nesatisfacatoare, pentru ca il obliga sa opreasca la orice incrucisare de linie simpla, nu avea prioritate fata de nimeni - decat poate pentru marfa - dar in schimb nu oprea pentru calatori decat in statiile mega-importante. Acumula timpi adaugati enormi. Ca un exemplu, R998 de Timisoara era de fapt un fel de dublura a lui 994 tot de Timisoara. R998 pleca din Eforie Sud, statia lui de formare, primul, la 19.45 - iar R994 aproape imediat dupa el, la 20.10. R994 il depasea pe R998 in Medgidia, si ajungea in Timisoara la 8.23. Ei bine, R998 ajungea in Timisoara la 10.38 Cu alte cuvinte, o diferenta de 2h40' la trenuri de acelasi rang, pe aceeasi trasa. Ciudat insa, cuiva i-a fost necesar si chiar a circulat, chit ca avea orarul nesatisfacator.
Treaba s-a mai remediat din 1997, cand nu mai oprea la orice incrucisare, mai castiga din timp, in asa fel incat timpii lui R838 de Oradea ajungeau sa fie ceva mai lenti, dar nu cu mult, comparativ cu timpii lui R938, clasicul tot de Oradea. Dar, probabil din cauza vagoanelor de marfa, era limitat in viteza la (probabil) 75-80 km/h, asa incat, cu toate ca in continuare nu oprea decat in statiile mari, tot era destul de lent per total.
Sus In jos
traian



Numarul mesajelor : 222
Varsta : 32
Localizare : Eforie Sud
Reputatie : 2232
Data de inscriere : 23/06/2011

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Joi 22 Sept 2011, 09:36

Da, confirm trenul auto care pleca din Eforie Sud, insa a fost numai pentru o vara folosita efectiv rampa auto din Gara Eforie Sud (1995 parca), de atunci si pana acum ruginind efectiv, te apuca jalea daca vezi cum arata acea rampa. De ce n-or mai fi folosit-o si in anii urmatori, nu stiu!
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Joi 22 Sept 2011, 15:35

Un caz particular de personal lung: 3022 în 1996, cu vreo 15 vagoane.

Turnusul garniturii de București(se foloseau două garnituri de 8 vagoane: 1A + 7Bet):

P 3005: București Nord(14:05) - Feldioara(18:44)
P 3024: Feldioara(19:08) - Ploiești Sud(22:27)
P 3023: Ploiești Sud(5:03) - Brașov(7:07)
P 3020: Brașov(8:05) - Predeal(8:44)
- atașare la coada garniturii P 3025 Ploiești Sud - Predeal
P 3022: Predeal(10:19) - Ploiești Sud(12:10)
- detașare de la garnitură; garnitura de Ploiești este trasă mai spre capătul Y ca apoi să formeze P 3303
P 3301: Ploiești Sud(12:40) - Predeal(14:33)
P 3014: Predeal(16:31) - București Basarab(19:00)

Turnusul garniturii de Ploiești(1A + 6-7B; aici erau 100% bonanze)

P 3025: Ploiești Sud(6:00) - Predeal(7:52)
P 3022: Predeal(10:19) - Ploiești Sud(12:10)
P 3303: Ploiești Sud(14:16) - Predeal(16:18)
P 3304: Predeal(18:18) - Ploiești Sud(20:03)


Interesantă chestiunea cu acceleratul Cluj - Mangalia cu 20 de vagoane. Probabil dormitoarele nu au circulat efectiv, ci au fost doar facultative. Cine știe...

Știu că în 1996 avea(ca R 932) grupe de Sibiu și Brașov(în 1997 știu că parcă s-a renunțat la grupa de Brașov). Un fapt inedit(văzut în 1997 și la trenul Oradea/Sighetul Marmației - Mangalia): În acel mers, trenul figura ca A 1935/1938, iar tablele grupei de Cluj(vag 15-6, cum venea de la Mangalia) încă mai erau scrise cu verde, doar tablele grupei de Sibiu(5-1) fiind scrise cu roșu. Tot ce mai știu e că aveam loc la vag. 14(un 20-50 care încă mai avea schema cu dunga oblică!).

Formarea din 1997 era 2B+A+4B+A+2B(Grupa Cluj) + 2B+A+2B(Grupa Sibiu).
O formare similară aveau și sezonierele de Oradea/Sighetul Marmației și Satu Mare/Târgu Mureș.

În 2003, știu că acceleratul 1862/1863 Iași - Mangalia a fost lung de vreo 16 vagoane, din care pe atunci mai avea și două dormitoare CFM("Basarabia", care de cu doi ani înainte se atașa la 1862/1863), restul vagoanelor formând două grupe: grupa Iași - Constanța(vagoane notate cu numere de la 20 în sus) și grupa Iași-Mangalia

Ca vagoane, însă, mai toate trenurile spre mare(cu excepția celor de București) erau un amestec de 20-47(IVA sau MEVA după caz), 20-57(și RK și IVA)și 20-50.

@marius74: Vagoanele lungi apărute după revoluție sunt 21-80.

@ DUAL:

Ister în anii 1998-2002: LE + 2*B11+Bc+2*WL


Ultima editare efectuata de catre MariusM in Joi 22 Sept 2011, 16:06, editata de 1 ori
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Joi 22 Sept 2011, 16:03

3022 pana de curand a avut tot 2 garnituri intr-un singur tren si tot asa plecau din PL.Sud 2 trenuri spre Predeal.
Sus In jos
mihaiuc



Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2616
Data de inscriere : 14/07/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Joi 22 Sept 2011, 16:32

nokia2010 a scris:
Trenurile alea lungi spre mare ce vagoane aveau în componență (mă refer la perioada 1990-1998).

Ce tin minte e ca R85 (trenul de dimineata - in 1994 Bucuresti 8:10 - Constanta 10:36) avea, atat in 1993 cat si in 1994 doar vagoane 19-50 si 20-50, in schema de vopsire albastra cu dunga orizontala alba.

Oltenia Express (care circula pana la Constanta) a primit, parca in 1994, vagoane 19-80 si 21-80.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Joi 22 Sept 2011, 18:10

mihaiuc a scris:
nokia2010 a scris:
Trenurile alea lungi spre mare ce vagoane aveau în componență (mă refer la perioada 1990-1998).

Ce tin minte e ca R85 (trenul de dimineata - in 1994 Bucuresti 8:10 - Constanta 10:36) avea, atat in 1993 cat si in 1994 doar vagoane 19-50 si 20-50, in schema de vopsire albastra cu dunga orizontala alba.

Oltenia Express (care circula pana la Constanta) a primit, parca in 1994, vagoane 19-80 si 21-80.

Dacă este vorba de schema de vopsire albastră cu dungă orizontală albă, probabil că vorbim despre vagoane 19-57 și 20-47/57 IVA. Vagoanele 19-50 și 20-50 aveau pe atunci schema albastră cu dungă albă oblică.

Schemele de vopsire nouăzeciste(autor: Daniel Ursu):



Un singur mic amendament: Etajatul tricolor și EMU-ul în "schema de vară" = SF(părerea mea, care nu le-am văzut).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3722
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Vin 23 Sept 2011, 00:29

Nici 21-47(b.o.u-vagon/bonanza) cu dunga dedesubtul geamului n-am vazut niciodata. Nu in anii 90, oricum. Poate s-o referi la vagoanele 20-31 actuale. In schema e indicat langa etajatul tricolor.

Daca vorbim de cele mai lungi, putem vorbi si de cele mai scurte...nu? bine, scurte sunt cam toate acum, si nu e absolut nimic iesit din comun o locomotiva cu un singur vagon. Prima data insa cand am vazut o astfel de compunere era prin 1998, cand personalele Faurei-Urziceni 7051/52/53/54 (care prin definitie erau facute mereu de un singur automotor Malaxa 77, rar de doua cuplate) incepusera sa fie facute de un LDH+2*21-47 buzoiene. Si-au dat seama repede ca nu erau calatori pentru ele, asa ca un vagon a sarit rapid din schema si a ramas LDH+1*21-47. Dupa aia, odara cu scaderea acentuata a calatorilor, si-au dat seama ca nu umpleau nici macar un vagon, asa ca hai de baga automotorul inapoi, dar automotorul fusese re-repartizat la altii si nu mai aveau ce baga...a mers cateva luni bune LDH-ul ala de aiurea pe sine, pana au facut rost cei de la Faurei de Malaxa inapoi.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Vin 23 Sept 2011, 18:35

ATM a scris:
Nici 21-47(b.o.u-vagon/bonanza) cu dunga dedesubtul geamului n-am vazut niciodata. Nu in anii 90, oricum. Poate s-o referi la vagoanele 20-31 actuale. In schema e indicat langa etajatul tricolor.

Daca vorbim de cele mai lungi, putem vorbi si de cele mai scurte...nu? bine, scurte sunt cam toate acum, si nu e absolut nimic iesit din comun o locomotiva cu un singur vagon. Prima data insa cand am vazut o astfel de compunere era prin 1998, cand personalele Faurei-Urziceni 7051/52/53/54 (care prin definitie erau facute mereu de un singur automotor Malaxa 77, rar de doua cuplate) incepusera sa fie facute de un LDH+2*21-47 buzoiene. Si-au dat seama repede ca nu erau calatori pentru ele, asa ca un vagon a sarit rapid din schema si a ramas LDH+1*21-47. Dupa aia, odara cu scaderea acentuata a calatorilor, si-au dat seama ca nu umpleau nici macar un vagon, asa ca hai de baga automotorul inapoi, dar automotorul fusese re-repartizat la altii si nu mai aveau ce baga...a mers cateva luni bune LDH-ul ala de aiurea pe sine, pana au facut rost cei de la Faurei de Malaxa inapoi.

Tabloul schemelor a fost redactat cu mult înaintea apariției vagoanelor 20-31(cca 2003, așa). O bonanză în această schemă, CHIAR A EXISTAT spre finele anilor '90, la Brașov(sigur!!).

O poză(din revista Jurnalul Feroviar nr. 6/1999):



Și eu l-am văzut prin 2000 tot la Brașov, în garnitura P 4011 de Târgu Mureș, eu așteptând pe 2006 spre Ploiești.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
iDorin



Numarul mesajelor : 44
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2275
Data de inscriere : 05/11/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Dum 25 Sept 2011, 11:24

Din ce imi amintesc eu, pe ruta Bucuresti Nord - Craiova, undeva pe la inceputul anilor '90, majoritatea trenurilor de rang superior depaseau 13-14 vagoane.
Cele care mergeau la Timisoara aveau minim 14 vagoane + vagonul restaurant, rapidul de Belgrad avea 17 vagoane, in care se regaseau grupele de Timisoara Nord si Resita Sud, sezonierele care mergeau pe litoralul bulgaresc, la fel, depaseau 14 vagoane. Eheee, ce vremuri !
Cel mai mult imi placea sa admir expresul 14, de Timisoara. Avea 10 vagoane, 9 de clasa + 1 restaurant, toate noi pe vremea respectiva. Initial erau vagoane 20-50, 10-50, mai tarziu le-au inlocuit cu DWA.
In '95 l-au anulat in favoarea primelor trenuri Inter City de la noi. Ce ciudatenie erau la inceput aceste Inter City, 4 vagoane clasa 1, unul de clasa a doua si unul restaurant.
Sus In jos
traian



Numarul mesajelor : 222
Varsta : 32
Localizare : Eforie Sud
Reputatie : 2232
Data de inscriere : 23/06/2011

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Lun 26 Sept 2011, 10:36

Pai inainte erau asa de lungi deoarece si numarul calatorilor era foarte mare, numai in 1990 erau peste 400 milioane calatori transportati anual, nu stiu cati erau inainte de '89 dar cu siguranta si mai multi, deci chiar se justificau atatea vagoane la un tren. Acum, cand numarul pasagerilor s-a redus cu 90%, normal ca nu mai are rost sa cari atatea vagoane in spate, nu mai spun ca si infrastructura s-a paradit in astia 20 de ani si singurele sectoare reabilitate au fost Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Campina.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1483
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4537
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Lun 26 Sept 2011, 11:07

Cand faceam naveta la liceu la Craiova in anii 90 acceleratul de Drobeta(actualul rapid 791?) avea 12 vagoane + 1 bar. Erau 2 grupe - Drobeta + Tg. Jiu.
Sus In jos
iDorin



Numarul mesajelor : 44
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2275
Data de inscriere : 05/11/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Lun 26 Sept 2011, 14:09

kristi kkk a scris:
Cand faceam naveta la liceu la Craiova in anii 90 acceleratul de Drobeta(actualul rapid 791?) avea 12 vagoane + 1 bar. Erau 2 grupe - Drobeta + Tg. Jiu.
Acest tren avea in 1988 14 vagoane, 13 clasa si unul bar. Erau zile cand avea in grupa de Drobeta Tr Severin 9 sau 10 vagoane.
Da, este actualul rapid 791.
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3722
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Sam 01 Oct 2011, 02:08

Interesanta schema aia de vopsire a vagonului 21-47. Un exercitiu de imaginatie ce ar fi facut vagoanele mai putin terne, dar deh, vopseaua costa...
Un personal care era destul de lung de felul lui, mai recent, era P5023, Buc Basarab-Buzau prin 2004 sau 2005. Bine, el era lung printru-un context de imprejurari, o comasare. Pleca din Bucuresti Basarab cam cu vreo 13-14 vagoane, toate deschise pentru calatori, dintre care vreo 6-7 , vagoane galatene fiind, mergeau direct la Buzau. (ajungeau pe la 1.30-2.00 si la 3.30 Am plecau spre Galati ca P7361. La intors veneau inapoi ca tren direct P7002, Galati-Bucuresti). Alealalte 7 vagoane din totalul de 13-14 ramaneau in Ploiesti, ploiestence fiind si de fel, se intorceau dimineata in Bucuresti cu unul din personalele de navetisti, (cred ca P5032), formau la peron P5021 de Buzau si din Buzau formau P5022, Buzau-Bucuresti, seara se atasau iar la P5023 s.a.m.d. Insa vagoanele ploiestene parca aveau ceva anulari/restrictii de tren pentru weekend, deci compunerea plina de 13-14 vagoane se vedea mai degraba doar L-V.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Joi 20 Oct 2011, 12:00

Cel mai lung tren internațional cu tranzit în România, anul 1985/1986, conform www.vagonweb.cz :

Nord-Orient Expres(Petrovice u Karviné/Warshaw/Wroclaw/Szczecin - Burgas):

LDE/LE+12Bc+4WLAB+WR
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3722
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Mier 26 Oct 2011, 03:17

Iar in 88/89, acelasi tren dar cu denumirea modificata, adica " Nord-Sud", tot 17 vagoane.
Link cu diagrama:
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&cislo=1236&rok=1989

Chiorand ochii pe site-ul respectiv observ ca:
-Mamaia Express avea in compunerea internationala 2 (doua) vagoane restaurant unul langa altul. Nu pare a fi o eroare de tastare. Respect. Tare-s curios sa stiu ce compunere avea in zilele in care circula doar pe Oradea-Mangalia. Probabil 1+2 sec.
-in 1985/1986 eram tranzitati pe directia Russe-Curtici de o dubiosenie cu numarul 10210/10211, Varna-Varsovia, ce circula doar intr-o singura zi a saptamanii. Nu e Transdanubium, ca ala era separat. Lipseste insa din lista anului respectiv Varna Express, clasicul 1381/1382. Trenul asta cu numar de marfar era cumva un Varna Express ciuntit, are cineva Mt85/86?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia   Astazi la 11:58

Sus In jos
 

Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Cele mai rapide trenuri din lume
» TRENURI DE CRACIUN SI ANUL NOU
» POZE DE ARHIVA CU GARI SI TRENURI
» Trenuri EUROCITY (EC)
Pagina 2 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: TRENURILE DIN ROMANIA :: TRENURI-