Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1858
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5065
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Mar 16 Aug 2011, 19:18

Pe acest topic, vor fi postate hărți cu arealele automotoarelor CFR de-a lungul timpului.

Pentru început, o hartă redactată de mine conform MT 1990/1991(trenurile PM și CM; trenurile AM și/sau RM urmând a fi tratate separat)



Legendă:

Culorile reprezintă astfel:

Roșu: Depoul Arad
Albastru: Depoul Timișoara
Violet: Zona comună de activitate a depourilor Arad și Timișoara(segmentul Periam - Vălcani)
Verde închis: Depoul Piatra Olt
Galben: Depoul Sibiu
Verde deschis: Zona comună de activitate a depourilor Piatra Olt și Sibiu(segmentul Lotru-Valea Mărului Hm.)
Bleu: Depoul București(Călători sau Grivița)
Bej: Depoul Făurei
Ciclam: Depoul Suceava(automotoarele se detașau în Dornești de la cursele pentru Putna/Nisipitu)

Cifrele reprezintă următoarele stații/halte:

1. Loamneș
2. Lotru
3. Miercurea Sibiu
4. Rădăuți
5. Valea Mărului
6. Vasiova
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Mier 17 Aug 2011, 14:04

Ar mai fi Cenad, Nerau circulau si de la Timisoara.
De la Arad circulau si la Ciumeghiu.Pitesti, Tulcea, Constanta, Tecuci, Falciu
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3717
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Vin 19 Aug 2011, 05:31

Automotoarele Constantei bantuiau de obicei pe la Navodari/Cap Midia/Dorobantu , insa in anii aia linia 806 nu era aratata in mers, cursele erau un fel de trenuri de serviciu.
Nu mai tin minte daca linia Huedin-Calatele avea si ea un automotor sau erau de fapt trenuri mixte.
Despre trenurile de rang superior, mare lucru nu prea e de spus la nivelul anului 1991... erau cele 2 accelerate clasice : Arad-Vascau si Arad - Brad. Poate ca mai circula si vreo rama pe Bucuresti-Craiova dar parca 1991 e prea devreme pentru rama rosu-portocalie, iar alealalte derivate din 21-47 nu stiu daca au apucat revolutia pe rang superior... Rapide neam, de nici un fel, zero, din cunostiintele mele. Pana nu a aparut Siemens Desiro nu au existat in istoria recenta - dupa 1980- rapide automotoare.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1858
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5065
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Vin 19 Aug 2011, 14:02

ATM a scris:
Automotoarele Constantei bantuiau de obicei pe la Navodari/Cap Midia/Dorobantu , insa in anii aia linia 806 nu era aratata in mers, cursele erau un fel de trenuri de serviciu.
Nu mai tin minte daca linia Huedin-Calatele avea si ea un automotor sau erau de fapt trenuri mixte.
Despre trenurile de rang superior, mare lucru nu prea e de spus la nivelul anului 1991... erau cele 2 accelerate clasice : Arad-Vascau si Arad - Brad. Poate ca mai circula si vreo rama pe Bucuresti-Craiova dar parca 1991 e prea devreme pentru rama rosu-portocalie, iar alealalte derivate din 21-47 nu stiu daca au apucat revolutia pe rang superior... Rapide neam, de nici un fel, zero, din cunostiintele mele. Pana nu a aparut Siemens Desiro nu au existat in istoria recenta - dupa 1980- rapide automotoare.

Trenuri accelerat-motor în acel an erau, într-adevăr, Arad-Vașcău și Arad-Brad. Despre rame electrice nu pot să mă pronunț în condițiile în care nu era menționată compunerea trenurilor(și oricum, aici vorbim despre automotoare!). Din cunoștințele mele, da, a existat o ramă care făcea 139/140 București-Craiova și încă una care făcea București - Călărași.
Trenuri rapid-motor au început să existe din 1996(892/891 Craiova - București și 923/924 Craiova-Rîmnicu Vîlcea) cu automotoare Duewag.
Pe distanța Huedin-Călățele, circula doar o pereche de mixte.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
cata



Numarul mesajelor : 277
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2852
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Vin 19 Aug 2011, 15:00

[quote="MariusM"]
Trenuri accelerat-motor în acel an erau, într-adevăr, Arad-Vașcău și Arad-Brad. Despre rame electrice nu pot să mă pronunț în condițiile în care nu era menționată compunerea trenurilor(și oricum, aici vorbim despre automotoare!).[quote]

si ramele electrice in ce categorie de vehicule feroviare le incadrezi ?
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3717
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Mier 24 Aug 2011, 05:58

Teoretic, dupa mintea mea, automotoare si ele. Mai complicat -cel putin pentru mine - este rama push-pull. Cum e rama RIO sau cum era vagonul alea 21-47 verde (adica asta:
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2010/05/100521_kadocsa-erdely/20-majdnem_bdt.jpg
Multuesc Hurricane pentru link)
Cum o consideram, automotor sau tren?
-automotor nu prea e, ca are nevoie de locomotiva...
-nici tren nu prea e, ca e fortata sa aiba mereu aceeasi compunere pentru a functiona...
Cu toate ca ultima afirmatie are undeva o fisura in logica, de care sunt constient, pentru ca si ramele TE se supun aceleiasi obligatii - insa astea sunt in mod evident tren si doar atat.
Insa divagam deja. Inapoi la istorie, ramele electrice derivate din 21-47, se spune pe forum, au disparut dupa revolutie, ultima fiind casata la Razboieni prin 97. Mai exista afirmatii ca inainte de acest an ar fi facut servici activ pe ceva personale Cluj-Bistrita, deci ar cam trebui insemnata si trasa aia pe harta...insa aici se ridica o problema adiacenta sau un raspuns fortat la intrebarea lui cata: daca intr-adevar ele au facut servici pe Bistrita-Cluj, atunci nici CFR nu le consdiera automotoare, pentru ca eu unul nu tin minte de vreo mentiune PM/CM pentru astfel de trasa.
Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 277
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2852
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Mier 24 Aug 2011, 14:31

Nu am pus intrebarea de mai sus pur intamplator ....
Eu zic sa consultati macar articolul "automotoarele CFR" cel aparut in Jurnal feroviar si citat pe toate forumurile de profil din Romania.
O sa ofere un raspuns clar

Intrebarea despre rama push-pull ... cum nu are locomotiva Smile ? Nu conteaza in ce capat e pusa, sursa de tractiune e tot o locomotiva....
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3717
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Joi 25 Aug 2011, 02:09

Pai tocmai ca are locomotiva, altfel nu se poate misca. Asta ziceam si eu. Numai ca am ceva retineri s-o incadrez ca un tren normal.
Sus In jos
NB 2009



Numarul mesajelor : 105
Reputatie : 2391
Data de inscriere : 06/09/2010

MesajSubiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Joi 22 Sept 2011, 22:07

Țin minte foarte bine că, prin septembrie 1987, am mers cu una din acele rame electrice (era tren personal, spre seară...) de la Dej la Bistrița.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului   Astazi la 02:51

Sus In jos
 

Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Inventrarul automotoarelor TFC clasa 78 (DH2)
» Inventarul automotoarelor TFC clasa 76
» Istoricul automotoarelor din Romania
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-