Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Azuga (300)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2062
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4841
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Azuga (300)   Dum 07 Aug 2011, 12:56

A fost construita in anul 1879 de o societate franceza (va rog sa ma corectati daca gresesc):



Ticalosii au distrus dupa cum se vede coloanele originale de fonta si le-au inlocuit cu tevile astea ordinare albastre!
Coloanele erau identice cu cele de la gara regala din Sinaia (cea veche, acolo unde este acum expozitia de machete)!
Nu ma asteptam la asa ceva din partea lor! Rusine proiectantilor si reprezentantilor CFR ca accepta. Firma PORR
in Austria nu si-ar permite sa sluteasca o gara de vechimea acesteia.
Ce e drept, noi avem prea multe si ne permitem sa ne batem joc de ele..

Placuta de nivelment:



"Fereastra bufnitei":



Aici era ceasul Paul Garnier:



Sala de asteptare:





In partea opusa liniilor se gaseste o platforma inalta, foarte degradata de radacinile copacilor ce au fost plantati:





Foarte interesant este acest acces subteran:





Se vede ca se continua insa a fost astupat. Continua in mod sigur pe sub gara si pe sub peron probabil pina la o cladire aflata dincolo de linii. Atunci cind a fost indepartat stratul de piatra sparta de la liniile 1 si 2, am reusit sa vad din viteza trenului (dar nu sa si fotografiez) urmele acestui traseu subteran.
Stiti cumva ce a fost sau la ce a servit? Pentru pasaj pietonal e cam ingust si scund.
Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 279
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2998
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Lun 08 Aug 2011, 13:11

Salut,

felicitari pentru pozele extrem de interesante !
Despre calitatea restaurarilor din Romania nu-mi permit sa ma exprim pentru ca as face-o in termeni ce nu pot fi postati pe un forum...
Gara Azuga era ultima in stare aproape originala si seria celor de pe Valea Prahovei. Are o sora geamana la Targoviste dar realizata din caramida, fara placarea cu piatra. Si cea din Targoviste are o frema adaugata ulterior, undeva in perioada interbelica, insa departe de kitch-ul de la Azuga.

Tunelul nu este altceva decat accesul in pivnitele garii. Pana dupa ww2 garile foloseau si ca locuinte de serviciu pentru seful de gara si familia lui precum si principalii functionari CFR din statie. Locuintele erau la etajele superioare si cladirea era dotata cu tot ce trebuie in acest sens, inclusiv pivnita si gradina. Daca va uitati in pozele de epoca veti vedea ca la peron pozau functionarii gari dar la etaj se vad chipuri vesele de copii sau femei in capot Smile Nu sunt altceva decat membrii familiilor.

Astazi pivnitele, daca mai exista, sunt depozite sau arhive insalubre, de gradini nici nu mai aduc aminte ca sunt amintiri demult pierdute...

PS: gara originala din 1879 nu este aceasta. Gara originala era pe dreapta spre sensul Brasov, unde este acum magazia de marfa. Era o cladire mai mica, asemanatoare cu vechea gara Campina si ea disparuta:

Avea un corp central, doua caturi si 5 travei. Din garile originale ale liniei nu mai exista astazi decat vechea gara regala din Sinaia. Toate celelalte au fost reconstruite pana la primul razboi mondial intr-un amplu program de modernizare a liniilor CFR desfasurat dupa 1905 pana in 1915 sau (cazul Campinei) distrusa de bombardamentele anglo-americane si reconstruita.
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2062
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4841
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Lun 08 Aug 2011, 23:55

Foarte interesante informatiile, multumesc Cata. Gara Cimpina in varianta veche de mai sus este asemanatoare cu actuala Floresti-Prahova (alias Baicoi). Si frema e identica. Ma mir ca a supravietuit reabilitarii...

http://www.forumtrenuri.com/t120p390-gari-din-tara#56329
Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 279
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2998
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Mar 09 Aug 2011, 10:31

Corect,

Florestiul e sigurul supravietuitor cu ceva simplificari. Acelasi desen a fost folosit la Campina, Azuga, Telega ...
Ceva foarte asemenator, specific epocii gasiti si pe liniile din Oltenia. Pacat ca la Floresti nu se mai pastreaza nimic din vechea cale ferata ingusta care mergea spre Moreni...
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului
avatar

Numarul mesajelor : 5690
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8719
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Mar 10 Ian 2012, 22:37

iulie 2011



Ultima editare efectuata de catre andrey_tm in Mier 11 Ian 2012, 13:11, editata de 1 ori
Sus In jos
FeroFan97

avatar

Numarul mesajelor : 390
Varsta : 19
Localizare : Sfîntu Gheorghe
Reputatie : 3052
Data de inscriere : 06/02/2010

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Mier 11 Ian 2012, 11:47

Ohoo, au scos linia 1 ???!! Când am trecut pe aici pe 17. decembrie, încă soseam pe linia 1 silent
Sus In jos
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3675
Localizare : Brașov
Reputatie : 5988
Data de inscriere : 10/06/2011

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Mier 11 Ian 2012, 11:59

Nu au scos-o Laughing E poza de pe vremea cand era gara in santier. What a Face
Sus In jos
FeroFan97

avatar

Numarul mesajelor : 390
Varsta : 19
Localizare : Sfîntu Gheorghe
Reputatie : 3052
Data de inscriere : 06/02/2010

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Mier 11 Ian 2012, 12:29

AndiCFR a scris:
Nu au scos-o Laughing E poza de pe vremea cand era gara in santier. What a Face

Da,credeam că nu au lăsat gara fără linia 1 ,miram numai dacă poza e actuală, atunci lucrez binișor Very Happy
Sus In jos
Caravelle_Zg
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 858
Varsta : 25
Localizare : Arad, România
Reputatie : 3803
Data de inscriere : 05/09/2009

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Joi 02 Feb 2012, 00:38

Azuga, 26.01.2012
Sus In jos
TonyGFR
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1198
Varsta : 20
Localizare : Breaza
Reputatie : 3616
Data de inscriere : 24/10/2010

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Sam 19 Iul 2014, 14:19

Sus In jos
M.I.C.I.

avatar

Numarul mesajelor : 541
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2554
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Mar 25 Noi 2014, 16:46

Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2706
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4665
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Lun 12 Ian 2015, 20:50

Azuga, 30 dec...

Sus In jos
3ERLY



Numarul mesajelor : 11
Reputatie : 641
Data de inscriere : 08/08/2015

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Joi 21 Ian 2016, 17:27

08.08.2015


Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2062
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4841
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Joi 21 Ian 2016, 18:26

Protectiile de carton instalate in locul sticlei pe cadranul ceasului de peron au fost indepartate. Sper sa nu se invredniceasca un mizgalici entuziast sa isi lase nemernica amprenta pe ele:





Iata ca am gasit in arhiva o poza din 2009. Se vede inca frema originara si lemnaria de la etaj...



A propos de calitatea "restaurarilor" sau de grija pentru detalii: vedeti cum arhitectii anilor '60 au construit cladirea transformatoarelor, din dreapta imaginii:



Au incercat sa pastreze coerenta ansamblului folosind acelasi tip de materiale de constructie ca si la cladirea garii. Prin grija unor functionari europeni insipizi inodori incolori ne-am pricopsit cu WC-ul acela facut dupa chipul si asemanarea lor...
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4232
Reputatie : 5367
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Azuga (300)   Joi 21 Ian 2016, 20:05

Si cu termopane PVC la parterul cladirii.
Oare in alte tari daca faceau buda aia europeana nu trebuiau sa pastreze aparentele la fel ca si comunistii in anii 60?

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Azuga (300)   

Sus In jos
 

Azuga (300)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Azuga (300)
» Bușteni (300)
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (A, B, C)-