Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Incalzirea vagoanelor

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
basil



Numarul mesajelor : 75
Reputatie : 2060
Data de inscriere : 13/07/2011

MesajSubiect: Incalzirea vagoanelor   Mier 27 Iul 2011, 15:09

Salut. Stiu ca pentru incalzire vagoanele primesc 1500 V c.a. de la locomotiva, as dori sa stiu la ce tensiune merg rezistentele din fiecare compartiment, ce putere au si cum e realizata schema? Sunt inseriate? Multumesc.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1467
Reputatie : 3573
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Joi 18 Aug 2011, 12:45

Vagoanele modernizate au climatizare ... Vagoanele serii vechi (albastre gen 20 47) au intr-adevar rezistente, nu stiu schema, dar cel putin teoretic nu ar putea fi inseriate rezistentele din intreg vagonu, doar cele dintr-un compartiment pentru a putea functiona comutatorul de incalzire (termostatul) aferent compartimentului, in caz contrar ar fi fost imposibila montarea de termostate individuale la nivel de compartiment (ma refer la schema originala, ca in prezent oricum majoritatea nu mai au termostate).
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6487
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Joi 18 Aug 2011, 15:12

Si climatizarea ce e?Aerul ala cald nu trebuie incalzit tot cu o rezistenta?
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10225
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Vin 19 Aug 2011, 00:50

cortexedge a scris:
Si climatizarea ce e?Aerul ala cald nu trebuie incalzit tot cu o rezistenta?
Nu neaparat .. AC ul poate inversa ciclul de racire cu cel de incalzire Smile si nu ai nevoie de rezistente
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Incalzirea vagoanelor   Vin 09 Sept 2011, 19:12

Initial, la primele vagoane de calatori, care au circulat in 1869 in Romania (de atunci), se utilizau sobe sau vase cu apa calda, ce erau introduse in compartimente in statiile Bucuresti-Filaret sau Giurgiu si, uneori, in statia Comana.
Incalzirea cu aburi apare la CFR probabil dupa 1900, generalizandu-se in perioada interbelica, o data cu noile tipuri de vagoane pe 4 osii: "Ganz es Tarsza", "Hecht", "Breda" (importate) si 'Astra" Arad. Timp de peste 70 de ani, pana prin anii 70', aceasta va predomina.
Dezvoltarea cailor ferate, cresterea volumului de trafic, dar si inceperea electrificarii cailor ferate, determina trecerea la utilizarea incalzirii electrice a vagoanelor de calatori. Primele vagoane din parcul CFR, prevazute cu incalzire electrica (dar aveau si incalzire cu aburi) apar in perioada 1964-1969 (seriile 19-40, 19-47, 19-57, 20-40, 20-47 si 20-57), din anii 1966-1967 (o data cu electrificarea primei cai ferate normale Brasov-Ploiesti Vest) fiind folosita efectiv incalzirea electrica a trenurilor de calatori.
Insa, pe liniile neelectrificate, se utiliza in continuuare incalzirea cu aburi. In cazul folosirii locomotivelor LDE se utilizau acele vagoane WIT, prevazute cu 2-3 cazane de producere a aburului. Erau alimentate cu: motorina, apa dedurizata si curent electric (de la priza de 170 V a locomotivei LDE; vagoanele WIT foloseau curentul electric livrat de locomotiva pentru: aprinderea flacarii la cazanele de aburi, functionarea injectorului de motorina si a electropompei). Desi metoda era oarecum arhaica, reusea sa incalzeasca relativ bine trenurile.
In schimb, pe liniile secundare, unde era utilizata tractiunea LDH, datorita capacitatii reduse de producere a aburului a unicului cazan cu care era dotata locomotiva LDH, in cazul trenurilor cu mai mult de 4-5 vagoane, nu se reusea incalzirea lor in conditii optime.
Trenurile automotoare sunt dotate cu sisteme proprii, specifice de incalzire.

Dupa 1999-2000, o data cu introducerea in trafic a noilor locomotive clasa 63,65,82 si 83, se generalizeaza incalzirea electrica a trenurilor, si pe liniile neelectrificate. La sfarsitul anului 2007, o data cu retragerea din circulatie a majoritatii trenurilor formate din locomotive clasa 80 si vagoane "dimitroave") si inlocuirea lor cu automotoare "Sageata Albastra", incalzirea cu aburi este aproape complet eliminata. S-ar mai utiliza pe ruta Costesti-Rosiori Nord.
O mentiune speciala se impune pentru vagoanele moldovenesti, ucrainene sau rusesti ce tranziteaza Romania, care sunt dotate cu sisteme proprii de incalzire (sobe alimentate cu carbuni sau pacura).
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1467
Reputatie : 3573
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Mar 13 Sept 2011, 13:52

Dar nu au existat si vagoane de incalzire ce foloseau drept combustibil carbunii ? Locomotivele cu abur generau si aburul necesar vagoanelor pentru incalzire banuiesc, sau si in cazul locomotivelor cu abur era necesar vagonul de incalzire ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Incalzirea vagoanelor   Mar 13 Sept 2011, 21:49

In cazul locomotivelor cu aburi, acestea generau si aburul folosit la incalzirea trenurilor de calatori!
Pe liniile inguste, chiar si dupa 1979, cand s-au introdus la tractiune LDH-urile de linie ingusta (clasa 87), se utilizau locomotive cu aburi remorcate, pentru producerea aburului cu care erau incalzite vagoanele de calatori! De la mijlocul anilor 90' s-au produs si niste WIT-uri de linie ingusta, dar care au apucat sa fie folosite doar cativa ani, in 1997 (din ordinul ministrului de atunci al transporturilor- Traian Basescu), majoritatea trenurilor CFR de calatori de linie ingusta fiind desfiintate (cu exceptia trenului Sibiu- Agnita, care a rezistat pana prin 2001)
In privinta utilizarii carbunelui drept combustibil la vagoanele WIT, nu am auzit de asa ceva, vagoanele WIT avand la partea inferioara doua guri de alimentare, cu inscriptia: "apa dedurizata" si "motorina".
Sus In jos
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3495
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Mier 14 Sept 2011, 00:57

Pe Oravita - Anina la vagoanele din seria 28-29 se folosesc carbuni pentru incalzire si acum. Laughing
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4670
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Mier 14 Sept 2011, 21:56

Eu nu m-am uitat cu atentie la sobele acelea dar parca sistemul e putin mai complicat: sint niste tevi care ar trebui sa alimenteze niste radiatoare iar soba e pe post de centrala, nu incalzeste ea direct.
Sus In jos
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3495
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Joi 15 Sept 2011, 01:01

tozlovanuvlad a scris:
Eu nu m-am uitat cu atentie la sobele acelea dar parca sistemul e putin mai complicat: sint niste tevi care ar trebui sa alimenteze niste radiatoare iar soba e pe post de centrala, nu incalzeste ea direct.
Da,ai dreptate,dar iarna sa vezi ce fum iese pe cos,zici ca trage o aburoasa. Very Happy
Si la urma urmei,se folosesc carbunii pentru incalzire.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: incalzirea vagoanelor   Sam 15 Oct 2011, 12:06

Am o intrebare: inainte de 1989-1998, se folosea in Romania incalzirea electrica a trenurilor si pe liniile neelectrificate ? Intreb asta, deoarece locomotivele "speciale" ale claselor 64, 67, ar fi avut instalatie de incalzire electrica a trenului!
In plus, trenul prezidential din 1975, care, pe liniile neelectrificate folosea la tractiune astfel de locomotive, cu siguranta era incalzit electric!
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3268
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6390
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Sam 15 Oct 2011, 14:05

Au fost vagoane generator WG 550, eu stiu de 2 astfel de vagoane unul la Cluj si unul este acum la Arad.
Trenul prezidential are vagon generator propriu.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Incalzirea vagoanelor   Sam 15 Oct 2011, 14:08

Multumesc! Aceste WG-550 erau cumva folosite si pentru trenurile de marfa, compuse din vagoane frigorifice de model mai nou, dotate cu instalatie electrica de racire ?
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3268
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6390
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Sam 15 Oct 2011, 14:17

Nu , erau folosite la trenuri de calatori.
CFR Marfa stiu ca avea WG 200 dar eu stiu ca s-ar fi folosit la trenuri RO-LA.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5663
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8552
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Dum 04 Dec 2011, 12:33

Amiralul a scris:
Pe Oravita - Anina la vagoanele din seria 28-29 se folosesc carbuni pentru incalzire si acum. Laughing
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Incalzirea vagoanelor   Astazi la 16:41

Sus In jos
 

Incalzirea vagoanelor

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» La ce voltaj erau alimentate becurile pentru iluminatul vagoanelor?
» Compunerea trenurilor din Romania - 2015
» Trenuri sezoniere
» Istoricul vagoanelor de calatori din Romania
» Vagoane seria 28-29
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-