Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5872
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 13 Aug 2012, 23:22

Am gasit reportajul asta cu editia TIB din 1988, la care am luat si eu parte(7 ani). Imi mai aduc aminte camionul din imagine si rama IVA de metrou...poate si un tramvai. Din pacate nu mai imi amintesc sa fi vazut acolo vre-o locomotiva sau vagon.

http://www.gandul.info/reportaj/supercamionul-lui-ceausescu-3228383

Daca mai gasesc alte articole sper su material rulant le pun aici.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Mar 14 Aug 2012, 00:57

Tramvai a fost sigur în 1982 (un V2A, există poze cu el) și în 1997 (V3A-93M-Faur, din păcate eram copil și mi-am făcut poză în el, dar nu și cu numărul lui). Tot prin '97 sau '98 a fost și un vagon (parcă ceva de dormit, oricum nu mă pricepeam atunci). Deci dacă după Revoluției au mai scăpat câteva d'astea, e clar că înainte se aduceau la greu.
Cei de la Romexpo ar trebui să aibă o arhivă cu chestiile astea...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
JohannDB



Numarul mesajelor : 48
Reputatie : 1163
Data de inscriere : 17/11/2013

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Dum 15 Feb 2015, 09:45

Am amintiri nealterate, rămase în memorie despre "Complexul Expozițional" din București.
 Așa cum specifică și colegul NB 2009 în postarea sa de acum aproape trei ani, la Pavilionul Central al "Romexpo" de azi, o line de cale ferată întră în pavilion din partea opusă "intrării principale" până la câțiva metrii de capătul interior al scărilor de acces pe interior.....
Afară, din această linie care duce direct în interior, se desprinde  (despreindea) o linie ce venea pe lângă pavilionul central pe dreapta lui (pe direcția intrării principale în incinta complexului expouițional) și care linie devansa cu câțiva metrii aliniamentul intrării principale în pavilion. Aici am avut ocazia să vizitez vagoane și chiar locomotive expuse în cadrul "vechiului" EREN.....mai apoi a "Tîrgurilor" organizate aici....
Această linie din dreapta pavilionului, nu era singura, mai avea o abatere, încât exopnatele puteau fi garate chiar paralel......
Linia de intrare în Complexul Expozițional" venea din direcția Căii Griviței (din Zona "podului Constanța" ?? -parcă așai spune podului peste Calea Griviței, de aici ), intra prin spate în curte (pe Google Earth,se mai vede traseul terasamentului) dar în apatele pavilionului central pe axa porții de intrare, acum este o platformă betonată și sunt și niște construcții ; la fel ca și pe dreapta pavilionului.
NU MAI E CE-A FOST.....ODATĂ.............!!!!
Mai jos două imagini cu locul liniilor în complexul expozițional.....unde erau..... Am căutat niște PUZ-uri de prin '75-'80, dar n-am avut "succesuri" (timpul, bată-l vina).





Mai ales pe "vremea" EREN-ului, o deplasare la "Bucale" (în jargon) era un eveniment așteptat de noi....copii de atunci....Cu timpul, fiind tot mai măricei, nu ratam ocazia vizitării expoziției, ulterior a târgurilor.
Sus In jos
IonutChircu



Numarul mesajelor : 767
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3266
Data de inscriere : 05/05/2010

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Dum 15 Feb 2015, 12:12

Daca tot ati reinviat topicul...Cateva poze cu locomotive prezentate la Romexpo, cladirea se vede in fundal







De didina imi aduc aminte ca am vazut-o cu ochii mei, m-am si urcat in ea, eram mic cred ca prin 90-92.
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
NB 2009



Numarul mesajelor : 105
Reputatie : 2389
Data de inscriere : 06/09/2010

MesajSubiect: liniile de la Romexpo   Lun 16 Feb 2015, 00:16

Excelent material documentar postat - și comentat - de JohannDB !
Așa reieșea și din amintirile mele, după cum spuneam, de care eram absolut siur, însă acum e totul indicat cu precizie, pe hartă...
Apropo: și eu am observat că linia care intra în pavilionul mare a fost între timp "ciuntită"...
Sus In jos
tcm



Numarul mesajelor : 386
Varsta : 21
Localizare : Oradea ; Leeds (UK)
Reputatie : 1310
Data de inscriere : 27/06/2014

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 16 Feb 2015, 01:55

Ce tipuri de locomotive sunt in prima si a 3-a poza a lui IonutChircu?
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1854
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5059
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 16 Feb 2015, 04:03

tcm a scris:
Ce tipuri de locomotive sunt in prima si a 3-a poza a lui IonutChircu?

Nu știu ce e-n prima poză, dar în poza a 3-a e sigur o L18H de 180CP cu o viteza max 25km/h.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
JohannDB



Numarul mesajelor : 48
Reputatie : 1163
Data de inscriere : 17/11/2013

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 16 Feb 2015, 08:43

În poza a doua (din mijloc), cu locomotiva expusă la TIB, este o LDE (Locomotivă Diesel Electrică) DD clasa 67...(dacă greșesc, rog grabnică corectare, pentru a nu fi în eroare, cei ce citesc).....
Cât privește LDH-ul din prima poză de la TIB, nu am găsit acum o poză cu ea "pe drum".....Cine cunoaște "hidraulicele" e rugat să comunice tipul acesteia din poză (eu după cât de joase sunt capotele și cât de scurtă la un capăt, o confundam cu LH 45 ce putea primi și boghiuri de îngustă și pe care-o văzusem la rafinăria din Brașov și care bănuiesc că acum este "parcată" la Cristian).
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 16 Feb 2015, 09:00

În prima poză e un LDH8, cu puterea nominală de 800 CP. Au fost produse puține exemplare (probabil refuzate la export), eu am văzut vreo 3, dar sigur au fost ceva mai multe.
Nu am înțeles de ce nu s-a numit LDH80. :shock:

Iat-o pe cea de la fabrica de pâine ,,Titan" din Pantelimon:

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
tcm



Numarul mesajelor : 386
Varsta : 21
Localizare : Oradea ; Leeds (UK)
Reputatie : 1310
Data de inscriere : 27/06/2014

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 16 Feb 2015, 12:16

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Cool
Sus In jos
Grigor



Numarul mesajelor : 350
Reputatie : 2218
Data de inscriere : 09/11/2011

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 16 Feb 2015, 12:50

Tocmai ca au fost ''botezate'' LDH80 , uite-te prin Catalogul FAUR. Ca pe unele scrie LDH8 , e alta treaba , dar e gresit!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 16 Feb 2015, 13:22

În Monografia Uzinelor Malaxa sunt trecute ca LDH8. Nu am văzut plăci originale... atât locomotiva din poză, cât și cea de la Constanța au numărul scris artizanal cu vopsea pe cutie.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
JohannDB



Numarul mesajelor : 48
Reputatie : 1163
Data de inscriere : 17/11/2013

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 16 Feb 2015, 21:29

Încă o mititică completare la "Romexpo".....Mai adaug o hartă a zonei cu prefigurarea liniilor de cale ferată ce erau și intrau în incinta complexului....intrau, findcă nu mai sunt......



Și o imagine Google Earth, cu "desenarea" liniilor , ce pe teren au....dispărut.... Că, dehhh, nu mai este nevoie de ele.....Astea-s vremurile !!!!



Accesul pe calea ferată în cadrul complexuluise făcea dinspre gara Băneasa, dar cred că la locul de deviere spre complex era (poate greșesc) un triunghi ce permitea intrarea și dinspre Grivița....și dacă este așa rog pe careva să confirme sau să infirme existența triunghiului ce permitea intrarea atât dinspre Grivița cât și dinspre Băneasa !

Cum a mai precizat cineva, mai sus, pe parcursul discuției, vizitatorii n-au venit niciodată cu trenul, în curtea TIB / ROMEXPO..... Însă dispozitivul de linii permitea o expunere a numeroase vagoane și locomotive ! Asta era odată.....
Acum......."pauză" !!!!!
P.S. Mulțumesc și eu pentru lămuririle legate de LDH 8 (80). Și mulțumesc și pentru poza ei de la Fabrica de Pâine "Pantelimon"; am trecut de multe ori pe lângă ea, se vede din drum....
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3645
Reputatie : 4632
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Lun 16 Feb 2015, 22:30

80 0001 a fost intr-o sectie de linii de la Aurel Vlaicu, dar nu mai stiu in ce an, oricum inainte de 2007

Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 277
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2850
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Mier 18 Feb 2015, 14:07

Dr2005 a scris:
În prima poză e un LDH8, cu puterea nominală de 800 CP. Au fost produse puține exemplare (probabil refuzate la export), eu am văzut vreo 3, dar sigur au fost ceva mai multe.
Nu am înțeles de ce nu s-a numit LDH80. :shock:

Au fost construite 3 bucati LH6 si 43 de bucati LH8. Cea de la Titan este un LH8.

Ghinionul acestor locomotive a fost faptul ca s-au construit in ultima parte a anilor '80. Ultimul LH8 a fost construit in 1996 ! Nu au placi pentru ca niciun exemplar de LH6 sau LH8 (gandite ca inlocuitoare ale LDH -urilor deja in productie) nu au fost vandut catre CFR. Toate au mers la intreprinderi, ceea ce face ca acestea sa poarte inmatricularea cu vopsea, direct pe caroserie. Cum anii '90 nu au fost tocmai propice dezvoltarii industriei romanesti (nu stau acum sa dezvolt, se intelege) nu a mai fost interes in dezvoltarea proiectului fapt ce a dus la abandonarea lui completa.

LH8-ul avea motor diesel 8V 396 TC12, transmisie TH8 cu inversare hidraulică. Acționare roți prin atacuri de osie. Frână automată, directă și de mână. Putere nominala 750 CP (de unde incadrarea ochiometrica LDH80)... Viteza maxima a acestor masini este de 70 km/h fapt ce ma indreptateste sa cred ca CFR a avut un motiv intemeiat pentru care nu a achizionat aceste masini....

Aceste masini nu au fost gandite in mod obligatoriu pentru export (desi la sfarsitul anilor '80 orice se putea vinde in afara, numai bani sa iasa) deci nu sunt un refuz la export.

Dane, asa arata LH8 001 din poza ta in 1984, la probe, inainte sa fie expusa la TIB:

Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)   Astazi la 10:12

Sus In jos
 

Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Linia de la ROMEXPO. (T.I.B.)
» Linia 501-lucrari de reabilitare-tronsonul Onesti-Tg.Ocna
» Recmala whiskey pe linia ingusta Sibiu - Agnita
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» Linia Vama - Moldovița (martie 2013)
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-