Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Trenuri de pe vremuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 19 ... 33  Urmatorul
AutorMesaj
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 511
Localizare : Iasi
Reputatie : 3360
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Joi 22 Sept 2011, 17:06

In 2004 erau cel putin 5 bucati in trafic la Brasov,in 2005 erau scoase din circulatie, erau garate in spatele remizei, inspre Marub.


Pana acum 2 ani era un 39-57 la Sicueni, si ala scos din circulatie.
2 bucati, de la Craiova au fost taiate acum 3 luni la Pascani, aveau revizia 12.2005.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Joi 22 Sept 2011, 17:57

Și Oravița avea unul care se atașa dimineața în Berzovia la o cursă Reșița - Timilșoara și se întorcea în Oravița seara, târziu.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3722
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Vin 23 Sept 2011, 01:14

Un alt aspect care nu stiu cat timp a durat, dar stiu sigur ca in MT1991/1992 exista: A 748/745, Timisoara-Galati, avea si grupa de Iasi, care era detasata in Adjud si continua drumul prin Bacau-Pascani. Deci, in 1991, Iasi avea 4 trenuri de Timisoara: 341/344, 655/658, 345/348, si ramura asta de care povesteam acum.
Ca veni vorba de 655/658, initial se limita, daca nu ma-nsel, la Suceava, iar apoi la Bacau. La Iasi nu a ajuns decat cu putin timp inainte de Revolutie.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Vin 23 Sept 2011, 18:22

ATM a scris:
Un alt aspect care nu stiu cat timp a durat, dar stiu sigur ca in MT1991/1992 exista: A 748/745, Timisoara-Galati, avea si grupa de Iasi, care era detasata in Adjud si continua drumul prin Bacau-Pascani. Deci, in 1991, Iasi avea 4 trenuri de Timisoara: 341/344, 655/658, 345/348, si ramura asta de care povesteam acum.
Ca veni vorba de 655/658, initial se limita, daca nu ma-nsel, la Suceava, iar apoi la Bacau. La Iasi nu a ajuns decat cu putin timp inainte de Revolutie.

În 1988, A 655/658 circula deja la Iași
În 1989, A 746/747 Timișoara - Galați avea deja grupa de Iași(A 646)
Conținutul: A, B, WR
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Lun 26 Sept 2011, 11:24

intr-un livret central cu mersul trenurilor interregionale zona nord -vest valabil de la 24-05-1998 am gasit urmatoarele:

EC 46 Traianus Bucuresti Nord Sighisoara -Budapesta
304 Claudiopolis Tirgu Mures -Razboieni-Oradea - Budapesta , trenul poate circula si cu vagoane fara semnul RIC
Dacia, Ister,
R 372- Muntenia Bucuresti Nord - Fagaras-Budapesta -Szombately

R 374 Bucuresti Nord- Sighisoara -Budapesta -Praga/Munchen statia Curtici detaseaza de la semnal/ataseaza la siguranta vagonul WR

R 406 Corona Brasov- Deda- Budapesta trenul poate circula si cu vagoane fara semnul RIC statia Cluj Napoca ataseaza la siguranta vagonul WLAB pentru Budapesta sosit cu trenul 1765/1768 respectiv statia Cluj Napoca detaeaza vagonul WLAB pentru statia Iasi pe care-l ataseaza la siguranta trenului 739/736

R Transcarpati 734 Galati-Buzau Ploiesti Sud 731 cluj Napoca statia Brasov detaseaza de la semnal grupa de loco (ataseaza la siguranta spre Galati)

R Unirea 735/730 Iasi - Cluj Napoca Teius- Aradul Nou- Timisoara Nord statia Teius ataseaza la siguranta grupa de la Galati tren 772/773

R Unirea 739/736 Timisoara Nord - Aradul Nou-Teius Cluj Napoca -Iasi statia Teius detaseaa de la semnal grupa pentru Galati tren 774/771 (Teius-Sighisoara-Galati)
Statia Cluj Napoca ataseaza la siguranta vagonul WLAB pentru statia Iasi sosit cu trenul 407-2

R 838/835 varianta de la trenul 998/995 circula in perioada 21/22.06-20/21.09.1998 in zilele de miercuri/joi, vineri/simbata, duminica /luni Fetesti-Buzau-Ploiesti Sud-Oradea. trenul are in compunere vagoane portauto

A 1735 Bucuresti Nord -Sibiu-Cluj Napoca 11 vag 550 tone, in statiile Pitesti, Piatra Olt, Copsa Mica rebruseaza

A 1745/1748 Bucuresti Nord -Sighisoara-cluj Napoca -baia Mare statia Jibou detaseaza de la semnal grupa pentru statia Satu Mare tren 1542/1543

A 1765/1768 Iasi -Cluj Napoca -Simeria -Aradul Nou- Timisoara Nord Statia Cluj Napoca detaseaza de la siguranta vag WLAB pentru Budapesta care se ataseaza la trenul 406-1.
Statia Simeria detaeaza de la semnal grupa pentru Hunedoara tren 1567 si ataseaza la siguranta grupa de la Lupeni tren 1565

A 1821 Bucuresti Nord-Craiova -Simeria -Arad. statia Simeria detaseza de la semnal grupa pentru Hunedoara tren 2145

A 1823/1826 Bucuresti Nord -Craiova -Simeria -Teius -Cluj Napoca statia Simeria detaeaza de la semnal grupa pentru Deva tren 1829

A 1837/1830 Iasi -Buzias Timisoara Nord statia Simeria detaseaza de la Semnal grupa pentru Lupeni 3 vagoane la tren 2706

A 1922/1923 Sibiu -Podu Olt -Brasov -Ciceu-Iasi
Craiova - Podu Olt 11 vag
Podu Olt - Iasi 13 vag
Statia Podu Olt detaseaza de la semnal grupa pt Sibiu tren 1925 si ataseaza la siguranta grupa de la sibiu tren 1926

A 1923/1933 Oradea - Cluj Napoca- Iasi -Tecuci -Galati 11 vag. pe distanta Oradea -Cluj Napoca se pune in circulatie pe baza ordinelor speciale.


Apoi urmeaza personalele carora li se ataseaza grupe, vagoane, sporuri, vagonul D sosit cu.. etc.







Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2632
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Lun 26 Sept 2011, 12:51

nokia2010 a scris:
Cam ce compunere aveau trenurile care treceau prin stațiunili di pi Valea Prahovei în 1985-1989? Vorbesc de toate trenurile, indiferent dacă erau personal, accelerat sau rapid.

Încă mai încerc să aflu informații despre ele. Defapt până la urmă mă interesează și cele din anii '90.
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3722
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Sam 01 Oct 2011, 00:45

Ahem, prin anii 90 pot sa mai balmajesc si eu ceva, una-alta:
-personalele locale de Ploiesti-Predeal erau o adunatura ilogica de 21-47, 21-57 si cate un 11-47 ploiestene adunate cu otusbirul de prin triaj, de obicei 6B+1A (vazut prin 1995-1997). N-am observat rame TE, probabil ca pentru ploiesteni trenurile astea erau cele " amiral" si dadeau si ei ce aveau mai bun prin curte. Care , oricat de bun , tot carpacit era, ca nu le ingrijeau prea bine. De asemenea, nu retin sa fi vazut (eu, cel putin) vreodata tren cu vagoane brasovene facand in mod curent personale spre Ploiesti sau Bucuresti.
-personalele bucurestene erau de obicei clasicele 26-26 si cate un 11-47, in formula variabila.
-A354/351 Galati-Oradea (sau Cluj) era format din 12...maxim 14 (sambata si duminica) vagoane, impartite in jumatate pentru Cluj (Oradea) si restul pentru Brasov. Grupa de Cluj (Oradea) avea si un WR plus un vagon de posta/bagaje.
-P4001/4002, dupa cum am spus pe undeva pe forum, sper sa nu va suparati ca ma repet, era format de vagoane satmarene, 20-57 si 19-57, plus un posta sau bagaje. Vreo 8-9 vagoane, prin 96-97, nu prea l-m vazut des.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Sam 01 Oct 2011, 01:32

P 4001 și 4002 au fost limitate în 1995 la Teiuș, din el rezultând 3007 și respectiv 3002.
Într-adevăr, parte din trenurile spre valea Prahovei care plecau din Ploiești Sud erau făcute din bonanze.
Conform mersurilor(începând din 1996), pare a exista un tren făcut de Brașov spre Ploiești(altfel, nu prea avea cum să fie format), 3026/3021, cu următorul orar și turnus:
P 3026: Brașov(22:24) - Ploiești Sud(0:54)
P 3021: Ploiești Sud(3:44) - Brașov(6:15)
Compunerea: Clasa a 2a
Acesta a rezultat din scindarea trenului 8204.8201/8202.8203 Brașov - Mangalia, trenul de bază(8202/8201) făcând începând de atunci ruta Mangalia - Ploiești Sud - Mangalia.
De la 1996 încoace, nu țin minte să fi văzut vreun TE spre Valea Prahovei. O singură dată am văzut în Ploiești Vest un tren venind dinspre Predeal(n-avea de unde altundeva să vină; avea LE) prin 1994, eu mergând spre Târgoviște cu C 3335. Altcândva, n-am mai văzut vreun tren de Predeal format din TE-uri.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3722
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Sam 01 Oct 2011, 01:58

Atunci inseamna ca l-am vazut pe 4001/2 prin 1994 (probabil).
O alta compunere de care-mi aduc aminte e a rapidului Brasov-Iasi in 1995. D-abia ce fusese introdus, in schimb disparand P6008/6003 (ramanand doar pe segmentul Iasi-Marasesti, iar Marasesti-Brasov devenind facultativ, de fapt nemaicirculand in realitate). R651/654, ca asa ii era numele in 1995, inainte de renumerotare, era format din vagoane brasovene, 19-47/19-57 si 20-47/20/57, in formula 3B+1A+3B, vazut pe viu. Din timpii de mers (cred eu, limitat la 100 km/h) , identice cu cele ale trenurilor rusesti (Bulgaria, Basarabia) pot presupune ca in anumite perioade i se atasau vagoane moldovenesti, CFM, de dormit (mai ales ca in 1996, anul imediat urmator, exista un astfel de tren separat - R1006- ca ramura a lui Basarabia-R1002, pe distanta Bobocu-Brasov - daca nu ma insel, 3 vagoane...?). Insa in 1995 nu am vazut niciodata "pe viu" ca R651 sa aiba asa ceva atasat la el, probabil ca circulau doar in perioadele turistice / de sarbatori.
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2632
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Dum 09 Oct 2011, 00:58

La Bibloteca Central Universitară "Carol I" din București se găsește mersul trenurilor din 1912! Dacă cineva are drum pe acolo poate îl pozează. Eu am zis că ajung pe acolo dar nu am mai ajuns Sad
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Dum 09 Oct 2011, 18:53

ATM a scris:

O alta compunere de care-mi aduc aminte e a rapidului Brasov-Iasi in 1995. D-abia ce fusese introdus, in schimb disparand P6008/6003 (ramanand doar pe segmentul Iasi-Marasesti, iar Marasesti-Brasov devenind facultativ, de fapt nemaicirculand in realitate). R651/654, ca asa ii era numele in 1995, inainte de renumerotare, era format din vagoane brasovene, 19-47/19-57 si 20-47/20/57, in formula 3B+1A+3B, vazut pe viu. Din timpii de mers (cred eu, limitat la 100 km/h) , identice cu cele ale trenurilor rusesti (Bulgaria, Basarabia) pot presupune ca in anumite perioade i se atasau vagoane moldovenesti, CFM, de dormit (mai ales ca in 1996, anul imediat urmator, exista un astfel de tren separat - R1006- ca ramura a lui Basarabia-R1002, pe distanta Bobocu-Brasov - daca nu ma insel, 3 vagoane...?). Insa in 1995 nu am vazut niciodata "pe viu" ca R651 sa aiba asa ceva atasat la el, probabil ca circulau doar in perioadele turistice / de sarbatori.

Aici se impune studierea livretului. Probabil că în 1995-1996, vagoanele CFM se atașau/detașau în Iași de la vreun tren suplimentat(doar spre Chișinău era legătură apropiată pe atunci, A 601/604 "România" care pleca la 50' mai târziu după sosirea lui 652/653).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3485
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Vin 21 Oct 2011, 15:42

ce compunere aveau trenurile intercity in anii 1995-2000
tipul vagonului
multumesc
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Vin 21 Oct 2011, 16:03

Compunerea trenurilor IC în anii 1996-2000 era astfel: DPost(PKP sau IVA) + 2A(19-47 sau 19-80) + 2B(21-80, 20-47 IVA/MEVA sau 20-57 IVA) + WR(88-42).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3485
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Vin 21 Oct 2011, 16:18

multumesc Marius
aveau ceva calatori atunci? erau lungi ?
tinand cont ca nu opreau decat in 2 sau 3 statii nu ca acum
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3722
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Vin 21 Oct 2011, 22:55

Calatori...asa si-asa, sa zicem ca in general cam 50-60% din scaune erau ocupate.
Ca lungime, depindea de tren. Ce pot sa zic eu, din ce am vazut, e ca IC-urile de Galati-Craiova (mai apoi Galati-Buc) erau prin 95-97 de 5 vagoane, cele de Bucuresti-Iasi sau Suceava erau de vreo 7 cu tot cu bagaje...nu tin minte sa fi vazut IC lung in adevaratul sens al cuvantului pentru perioada aia, de 9, 10 + vagoane...poate doar cel de Oradea, cand avea ramuri de Arad /Targu Mures, sa fi atins cifrele astea. Insa eu nu l-am vazut pe viu in perioada aia. Ce pot zice e ca in 1994, A315, stramosul lui Avram Iancu, avea 15 vagoane, deci probabil ca prin 97 Intercity-ul poate ca o fi avut si el macar vreo 9.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Astazi la 04:11

Sus In jos
 

Trenuri de pe vremuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Trenuri de pe vremuri
» Trenuri EUROCITY (EC)
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Trenuri InterCity
» 6-7 septembrie -=- Trenuri in noapte pe Magistrala 500
Pagina 6 din 33Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 19 ... 33  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-