Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Trenuri de pe vremuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19 ... 33  Urmatorul
AutorMesaj
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3715
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mar 20 Sept 2011, 01:12

731/734, 733/732, 75/76 pot sa zic cu siguranta ca nu aveau restaurant, ci aveau vagon bar pe baza de 11-47. Nu contest ca pe hartie scria restaurant, insa in realitate era bar toata ziua. Iar in Mt 1994 de fapt nici nu mai exista mentiunea de vagon bar separat, se folosea doar pictograma " restaurant" pentru trenurile care aveau ori WR, ori bar. Probabil ca in graficele de compunere o fi fost indicat exact care tren are WR si care bar, dar pentru publicul larg nu prea se stia asta. Ultima data cand pictograma de bar a fost folosita cu siguranta a fost in 1992/1993, ultimul MT editat clasic, fara calculator. Nu cunosc daca indicatia de bar a fost tinuta si in 1993/1994 dar nu prea cred.

(un alt lucru demn de mentionat acum, cand ne plangem noi ca nu mai exista diferente intre vagoanele de A si R). Trenurile galatene de mai sus chiar nu aveau diferente din astea, pentru ca toate cele 3 trenuri erau facute de aceleasi garnituri - toate galatene, in turnus- deci rapidul nu avea garnitura separata. Teoretic, doar 2 garnituri erau suficiente pentru a tine cele 3 perechi de trenuri, dar de obicei existau 3.
Turnusurile erau:
-pentru 3 garnituri, fiecare isi facea cursa ei zilnica, fara variatii: 75+732, 76+731, 734+733, cu formare la peron in BUc NOrd (Statea doar 40 minute)
-pentru 2 garnituri, cand se facea vreo verificare la a 3a, socoteala era asa:ziua 1: 731+734 (forma la peron Buc 733), 733+ (a2a zi dimineata)732, R75+(formare la peron Galati, stationare 69 minute) R76, care R76 forma apoi a3a zi iar A731.


Drept e ca erau bine ingrijite, exclusiv vagoane 19-57 (rar 19-47) si 20-57 Astra, numai prima generatie, cu perdele, mocheta (mai rar) si huse gri la tetierele chiar si de clasa a2a - si oglinzi (intregi) pe pereti, dand fum vagoanelor bucurestene similare chiar si de pe rapide (pe R65/66, in 1994, nu era nimic iesit din comun sa ai un vagon fara perdele, cu chederele de geam formate doar din bucatele de 5...6 cm lungime, iar restul gol, sau cu usile de compartiment dizlocate).

Daca tot vorbesc de Galatiul 1994, trebuie mentionat ca absolut toate trenurile de rang superior care plecau din Galati erau tinute de RCF Galati. Si aproape toate trenurile personale. Singurul personal cu vagoane straine de RCF Galati era P7001 (Bucuresti Basarab).
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1854
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5059
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mar 20 Sept 2011, 03:04

Pictograma de "Vagon Bar" a mai fost folosită în MT 1996/1997(pentru toate trenurile A și R de pe ruta București - Galați) și 1997/1998(pentru un singur tren: A 1761/1762: București - Făurei - Iași). În 1995, ca și în 1994, apare doar pictograma de Vagon Restaurant, deși se foloseau la unele trenuri simplele vagoane bar provenite din bonanze 21-47(nu 11-47).

Cât despre trenurile ținute de RCF Galați - în general vorbind - jos pălăria!
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 509
Localizare : Iasi
Reputatie : 3351
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mar 20 Sept 2011, 19:03

@ATM
Nu stiu cum era in teren grupa de Galati, Iasul stiu ce avea, doar tatal meu batea la rotile lui( a fost revizor tehnic).
Sa vedem ce aveam in anii '90:
50 cusete 59-50; 110 WLA 60-41; 30 WLA/WLAB 70-50 si 25 de noi venite WLAB 71-80 care au intrat direct pe internationale, 50 restaurante si minim 25 BAR 85-47.

Cu tot renumele de zona saraca, acc Iasi-Timisoara a avut ani de zile vagon restaurant. Imi povestete fratele meu ca nu va uita niciodata mirosul de soba pe carbuni din restaurant.

MariusM a scris:
...
@ Hurricane & ATM: Faza cu Intercity Expres-ul Eminescu de Iași cu grupă de Suceava care avea vagoane personalizate, dar ceva mai multe opriri este, însă, din anii 1998-2000.


Vagoanele personalizate au fost doar cele de Iasi, 6 vagoane la numar.
Informatie de la tatal meu/frate si de la Grivita.
Eu am facut referire la cel cu o singura oprire si care mergea fara grupa de Suceava.


MariusM a scris:
...
Vagoanele Y roșii în anii 90 erau cu siguranță o raritate, până la schema Intercity. Știu că și eu am văzut un Y roșu cu dungă albă oblică, în Gara de Nord prin 1992 sau 1993, din A 335 cu care mergeam la Pitești, la un tren foarte-foarte lung(să tot fi fost vreun internațional, ceva care intra în gară și parcă nu se mai termina). Altfel, abia mai târziu, și după oficializarea schemei de vopsire "Intercity"(roșu cu dungă albă la mijloc), am văzut și chiar am apucat să merg cu ceva Y-uri roșii chiar la clasa 1, dar aici era deja o schemă roșu închis, dar fără dungă.

Asta e tare, Y-ul rosu cu dunga alba oblica, este pentru prima data cand aud. Este posibil acest lucru pentru ca 1992 a fost anul cand Y-urile au primit pictograme mari si dunga alba oblica la fereastra 8, deci e posibil ca CFR sa fi vopsit vagoanele in rosu si albastru, si albastru probabil a prins mai bine de s-a continuat cu aceastra culoare.

19-50 rosu cu dunga alba longitudinala pe IC Constanta - Sibiu in anul 1996, stop cadru din Great European Railway Journeys 9


Cu 19-50 rosu complet era o poza pe net de a lui Tiberiu Sufitchi in acc Iasi-Timisoara.

Poza cu 20--50 rosu nu am vazut niciodata, nu ma pot pronunta daca au existat.

19/20-47 rosii au aparut in 1995 odata cu trenurile IC. In 2006 am vazut ultimul 19-47 proaspat vopsit in fosta schema IC, rosu aprins, sasiul negru, acoperisul gri, scarile albe I love you

MariusM a scris:
...
Despre chestiunea cu vagonul verde... știu că și eu am văzut un vagon similar, dar IVA și cu dungă albă la mijloc și inscripții albe, pe R 315(strămoșulIC 531 Avram Iancu), în 1995 și era ca o pată albă printre multe vagoane bleumarin cu dungă albă.

Vagonul avea o singura dunga? E posibil sa fi avut sub ferestre dunga subtire alba longitudinala apoi dunga groasa? In genul cusetelor rosii 59-50?
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2625
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mar 20 Sept 2011, 20:38

Cam ce compunere aveau trenurile care treceau prin stațiunili di pi Valea Prahovei în 1985-1989? Vorbesc de toate trenurile, indiferent dacă erau personal, accelerat sau rapid.
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3715
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mar 20 Sept 2011, 21:49

Din pacate aici nu stiu mai nimic...eram prea mic si nu intra in " raza mea de actiune". Pot doar sa spun ca 734/731 era in continuare al Galatiului, cu eternele 19-57/20-57, c-am mers odata in 1987 cu el. cate vagoane , nu stiu. Asezarea, nu stiu...
Aaa, si mai stiu, tot fiindca am mers cu el, de A368/849 in 1988, c-avea vagoane 20-47 Astra aproximativ noi, si ca era trasa (la trecerea in Buzau) de o locomotiva brasoveanca - pentru ca scria maaaare pe bot, depoul Brasov.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4694
Reputatie : 7183
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mar 20 Sept 2011, 21:58

@Hurricane: vagoanele restaurant aveau statiile de domiciliu buc grivita, la fel dormitoarele, ptr iasi-tim avea circuit (in vechea numerotare) 621-iasi-tim (scz nu mai retin nr parca 341/344, nici n-am chef acum sa caut in mt-arhiva) se intorcea la buc cu 124, apoi 121- 342/343 scz daca gresesc - 622, asta la restaurant/bar depinde.
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2625
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mar 20 Sept 2011, 22:57

Dar personalele București Nord - Ploiești Vest - Câmpina - Sinaia - Predeal - Brașov (Kronstadt) și retur aveau sau nu vagoane poștă? Că eu țin minte că am mers prin 1987-1988 cu 3004? și nu avea vagon de poștă [mă miram că primul vagon (în care stăteam eu și cu bunica) era chiar lângă locomotivă - eu eram obișnuit cu un vagon sau 2 pe acolo], dar cineva zice că aveau și personalele alea.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1464
Reputatie : 3564
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mier 21 Sept 2011, 04:48

Dar vagoane restaurant sau bar pe trenuri personale au existat vreodata ?
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3715
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mier 21 Sept 2011, 07:50

Da, cel putin pe hartie. In MT 1982/1983 personalele de lung parcurs aveau asa ceva, existau si inainte, si s-ar putea sa se fi perpetuat ideea si vreun an-doi dupa...in MT88/89 deja nu mai era nici o indicatie de astfel de tren cu vagon special.

Iata personalele care aveau WR sau bar in Mt1979-80: 1001, 1005, 2021, 3001, 4001, 4005, 5001, 6001, 5005.
Plus celebrul 8061, Bucuresti- Tulcea, si 2014, Sibiu-Bucuresti, care aveau un vagon de dormit. Nu erau trenuri -ramura pentru trenuri de rang superior, ci personale de sine statatoare pe toata distanta. N-am inteles niciodata cum mergea treaba asta. Daca iti cumparai un bilet de cl 1 si supliment de pat , dar fara tichet de loc, aveai dreptul sa stai la vagonul de dormit? ca deh, pesonalul nu era , prin definitie, tren cu rezervare de locuri. Dar daca isi cumparau bilet prea multi la vagonulde dormit, si nu mai erau locuri, ce se intampla,stateau pe culoar sa se elibereze locuri cand coborau ceilalti? sau , poate numai pentru vagonul asta, se aplica principiul rezervarii, chiar daca era personal?
Sus In jos
pannonia express
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 382
Varsta : 32
Localizare : Brasov
Reputatie : 2869
Data de inscriere : 25/02/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mier 21 Sept 2011, 09:05

nu stiu cum era inainte, dar astazi suplimentul de pat este practic un tichet de loc (cu pret mai mare, datorat confortului superior) - pe el este inscris numarul patului, si categoria (double, single etc.)
Sus In jos
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 509
Localizare : Iasi
Reputatie : 3351
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mier 21 Sept 2011, 18:00

@maryus74

In livretul din 1989 zice ca vagonul restaurant de la rapidul 65 "Moldova" va fi atasat de la 342.
La 342 zice ca restaurantul este de la 65 si este pentru trenul 16.

A292 in 1995
http://www.flickr.com/photos/36034969@N08/3424458273/in/faves-39327337@N04/

Si compunerea in livret:


Dupa cum se vede asezarea si compunerea este corecta.

Diferenta in livret si in teren, in M.T. apare cl 1,cl2 si restaurant.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1854
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5059
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mier 21 Sept 2011, 18:26

@ Hurricane:

Citat :

A292 in 1995
http://www.flickr.com/photos/36034969@N08/3424458273/in/faves-39327337@N04/

În anul 2000(singura dată când l-am folosit, pe segmentele Piatra Olt - Vâlcea și Vâlcea - Brașov) avea aceeași compunere cu o singură excepție: La grupa Sibiu, în loc de AB, era un A.

Citat :
Vagonul avea o singura dunga? E posibil sa fi avut sub ferestre dunga subtire alba longitudinala apoi dunga groasa? In genul cusetelor rosii 59-50?

O singură dungă era. Versiunea cu dungă subțire apoi dungă groasă nu-mi amintesc să fi văzut la vagoane de clasă(cu excepția DWA-urilor). Poate mă-nșeală memoria...
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 509
Localizare : Iasi
Reputatie : 3351
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mier 21 Sept 2011, 21:44

Chiar aici pe forum este poza cu epava unul 19-57


Dunga este mai lata fata de ce se vede in poza.
Vagoane vopsite asa in anii 1980.
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3715
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Mier 21 Sept 2011, 23:09

De notat ca in 1995 inca mai existau - cel putin pe hartie-vagoane 39-57. Eu unul nu am vazut nici unul pe viu, ci doar in filmele anilor 70 -pare-mi-se ca apare unul in " Asta seara dansam in familie".
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1854
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5059
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Joi 22 Sept 2011, 14:46

ATM a scris:
De notat ca in 1995 inca mai existau - cel putin pe hartie-vagoane 39-57. Eu unul nu am vazut nici unul pe viu, ci doar in filmele anilor 70 -pare-mi-se ca apare unul in " Asta seara dansam in familie".

În filmul "Astă seară dansăm în familie" apare un vagon 30-40. Seriile de atunci erau 19-40, 20-40 și 30-40, din care au rezultat astfel:
19-40 >> 19-57 și 39-57
20-40 și 30-40 >> 20-57

Pe viu, știu că ultima dată când am văzut un 39-57 a fost prin 2002-toamna, pe P 9126/9125 Craiova - Câmpulung.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Astazi la 03:56

Sus In jos
 

Trenuri de pe vremuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Trenuri de pe vremuri
» Trenuri EUROCITY (EC)
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Trenuri InterCity
» 6-7 septembrie -=- Trenuri in noapte pe Magistrala 500
Pagina 5 din 33Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19 ... 33  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-