Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Trenuri de pe vremuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 17 ... 33  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10895
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Joi 31 Mar 2011, 17:16

didinul a scris:
IonutCFR2009 a scris:
Tren international Nr. 262 - ORIENT EXPRESS
Nr. 23 Bucuresti Nord - Fagaras - Curtici

Extras din livretul anului 1977:
rapidshare.com Livret_Orient_Express__1977_.pdf
sau
megaupload.com DQZK52JK

Foarte interesant, mulțumim mult pentru donație! Dacă ai livretul, vezi un pic câte vagoane avea. Și dacă poți, te rugăm să postezi și trasa de retur.
Ce mă miră e faptul că nu sunt prevăzuți timpi de staționare pentru schimbarea locomotivei, nici la Vințu nici la Simeria. Să fi mers cu tracțiune diesel pănă la Curtici?

Pai mergea cu diesel pana la Curtici, linia Vintu de Jos - Arad era neelectrificata in 1977...
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3458
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Joi 31 Mar 2011, 17:27

Vlad a scris:
didinul a scris:
IonutCFR2009 a scris:
Tren international Nr. 262 - ORIENT EXPRESS
Nr. 23 Bucuresti Nord - Fagaras - Curtici

Extras din livretul anului 1977:
rapidshare.com Livret_Orient_Express__1977_.pdf
sau
megaupload.com DQZK52JK

Foarte interesant, mulțumim mult pentru donație! Dacă ai livretul, vezi un pic câte vagoane avea. Și dacă poți, te rugăm să postezi și trasa de retur.
Ce mă miră e faptul că nu sunt prevăzuți timpi de staționare pentru schimbarea locomotivei, nici la Vințu nici la Simeria. Să fi mers cu tracțiune diesel pănă la Curtici?

Pai mergea cu diesel pana la Curtici, linia Vintu de Jos - Arad era neelectrificata in 1977...

Da, ai dreptate, o chestie care mi-a scăpat.
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3715
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Joi 31 Mar 2011, 23:17

Foarte interesanta, intr-adevar, informatia. Se observa timpii de mers de-a dreptul extraordinari in comparatie cu starea actuala a infrastructurii. Bucuresti-Brasov in 2h15', Brasov-Sibiu in doua ore fara un minut, un total de Bucuresti-Arad in 8h35' si asta acum 34 de ani! Prin comparatie Ister face acum 11h34' si nici macar nu are tractiune diesel, avand ruta prin Sighisoara... sunt curios daca, dupa ce s-o termina mare modernizare a M300, vor fi in stare sa scoata un timp echivalent macar pe Bucuresti-Brasov.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1854
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5059
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Sam 02 Apr 2011, 14:03

ATM a scris:
Da, acesta era primul an in care a circulat ciudatenia. Avea o trasa infernal de neglijenta, iar derivatia Brasov-Sibiu-Vintu-Teius, dar mai ales opririle extrem de i d i o t calculate, ii iau ore bune in plus fata de ruta normala prin Sighisoara. Cineva ori a vrut sa isi bata joc de ideea trenului asta, ori a fost gandit cu foarte putin timp inainte de intrarea in noul MT, pentru ca practic trenul se opreste la cruce cu ABSOLUT orice alt tren de pe traseu, indiferent de rang.
In 1997 s-a renuntat la grupa de Iasi, ramanand doar cele de Timisoara si Oradea (cu ruta prin Fetesti-Buzau-Ploiesti-Brasov-Sighisoara etc) si compunere 4 vag clasa (1 WlA, 1 Bc, 1A, 1B, toate Bauzen) +3 Laekks. cel putin grupa de Oradea era asa. Si trenul a devenit intr-adevar un expres in adevaratul sens al cuvantului, limitat insa fiind la 100 km/h (sau poate 95 km/h?) din cauza vagoanelor de marfa.

In 1991, a existat un tren (notat cu *) A741/744 respectiv 742/743, tren de noapte: Galati-Braila-Faurei-Buzau- Focsani-Adjud-Ciceu-Deda-Tg Mures-Razboieni-Cluj Napoca. NU era un inlocuitor al lui 745/748, ca a existat si acela, pe parcursul lui normal. Cu un an inainte , in 1990, existase un tren tot de noapte, permanent, Galati-Buzau-Bacau-Suceava. Numarul cred ca era 762, si mai avea un numar in contrapartida pentru magistrala 5 (poate 559?561? nu stiu).
In 1995: R651/654 , tot tren de noapte: Brasov-Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani-Iasi. Nu intelegeam de ce era mai lent decat oricare alt tren de rang superior, pana am inteles ca pe langa vagoanele clasa ducea o grupa de 3 vag. CFM in ruta Brasov-Chisinau, ce in Iasi se atasau la Basarabia (884/681).
In 1996: R651/654 devine R666/669 (respectiv 668/667) cu ruta deviata prin Buzau-Marasesti-Vaslui-Iasi, si scapand de grupa CFM, care venea ca un tren independent 1005, respectiv 1006, de la Brasov pana in Bobocu (prima statie dupa Buzau inspre Ramnic). In Bobocu se atasa la 1001 (numarul nou al lui Basarabia).
In 1990(dar luati-o cu titlu de inventar, ca nu-s foarte sigur de an) A752/861, Galati-Constanta avea o ramura de Galati-Calarasi, care se desprindea in Fetesti si o lua prin Ciulnita. Tot atunci exista un accelerat (cred ca tot 835/838) care mergea Bucuresti-Urziceni-Slobozia-Tandarei -Fetesti. Nu stiu daca avea si vagoane de Calarasi sau nu.
In 1982 alt tren ciudat (tot *) A 367/370 si 368/369: Teius-Blaj-Tarnaveni-Praid si retur. Nu era ramura nimanui.

Despre 1934/1931 si perechea 1932/1933-tren galatean, care i-a pus la grea incercare pe cei ce calculau traseul. Istoria lui e legata foarte mult de A731/734 (sau R, daca vreti, pentru ca e unul din putinele trenuri care si-au pastrat numarul dupa schimbarea sistemului de numerotare). Astfel, povestea completa e asta:
In 1993, acceleratul clasic A734/731, Galati-Brasov, devine A354/351, Galati-Buzau-Brasov-Sighisoara-Cluj-Oradea.
In 1994, apare prima data A455/458, Galati-Vaslui-Iasi-Pascani- Suceava-Ilva Mica-Beclean pe Somes-Bistrita Nord. Trenul era un accelerat care batea nitelus in rapid, din punct de vedere al opririlor. 354/351 se mentine pe pozitii.
In 1995, R354/351 se mentine in continuare pe pozitii, dar A455/458 isi schimba trasa: merge pe drumul ei pana la Beclean, dar i loc s-o ia spre Bistrita pleaca la Dej-Baia Mare-Satu Mare.
In 1996 se schimba numerele, 354/351 (re)devenind R731/734 iar 455/458 devine 1934/1931.
Undeva in 1996 sau in 1997 (eh, memoria...) R734 se limiteaza la Galati-Cluj Napoca, concomitent 1934/1931 isi modifica iar trasa , de la Dej merge spre Cluj Napoca-Oradea, preluand sarcinile lui 734 pentru Cluj-Oradea. Si se mentine aceasta situatie pana in 1998, cand 734/731 este limitat la Galati- Brasov, iar 1934 la Galati-Cluj Napoca, disparand apoi aproape complet.

Cat despre celalalt tren , cel Iasi-Ciceu-Craiova, a aparut prima data in 1991 si se numea A255/258.


Expresul de Oradea l-am văzut o singură dată în viața mea(nu uit!), în vara lui 1997, așteptând P 8102, ca să plec la mare cu 8101. Țin minte că R 836/837 avea pe atunci IVE ca vagoane clasă, cu dungă albă la mijloc(cum erau pe atunci).

O mică greșeală în privința rapidului Brașov - Iași: era R 768/767/769/766, cu orarul astfel:

R 768/767: Brașov(0:02) - Ploiești Sud(1:54-2:00) - Tecuci(4:26-4:46) - Iași(7:15)
R 766/769: Iași(23:30) - Tecuci(1:52-2:12) - Ploiești Sud(4:42-4:45) - Brașov(6:44)

R 1005/1006 era în anii 1996-1998 o variantă de munte a trenului Basarabia(în 96-97 era facultativ, iar în 97-98 circula doar în anumite zile).

Trenul a circulat până prin 1998. În 2000, parcă figura un accelerat pe o trasă de gen, care circula doar de sărbători.

R 734/731 făcea din 1996 ruta Cluj - Galați și din 2000 Brașov - Galați. Prin 1996, la Brașov i se atașau patru vagoane "Brașov - Galați".

Te pomeni că A 741/744 o fi fost un strămoș al E 71/74 Galați - Timișoara care se atașa la E 35/30 Iași - Timișoara(anul 1995-1996).

Acceleratul Galați - Călărași combinat cu Galați - Constanța circula în 1989/1990 astfel:

A 752/861: Galați(5:20) - Brăila(5:55-6:00) - Racord Făurei - Țăndărei(7:27-7:29) - Fetești(7:57-8:21) - Constanța(9:34)
A 862/751: Constanța(17:00) - Fetești(18:15-18:33) - Țăndărei(19:00-19:02) - Racord Făurei - Brăila(20:22-20:26) - Galați(21:00)

A 836/837: Fetești(8:23) - Ciulnița(8:52-8:55) - Călărași Sud(9:20)
A 835/838: Călărași Sud(17:10) - Ciulnița(17:36-17:38) - Fetești(18:01)

Trenul exista și în MT 1988/1989 cu un traseu similar.

Așa-zisul accelerat București - Fetești circula de fapt doar până la Slobozia după cum urmează:

A 839: București Nord(14:52) - Urziceni(15:49-15:51) - Slobozia Veche(16:47)
A 840: Slobozia Veche(6:35) - Urziceni(7:32-7:38) - Mogoșoaia(8:32) - București Nord(8:45)

În paralel, exista și un accelerat București - Călărași astfel:

A 833: București Nord(15:25) - Ciulnița(16:45-17:05) - Călărași Sud(17:30)
A 834: Călărași Sud(18:45) - Ciulnița(19:10-19:19) - București Nord(21:05)

Nu-i exclus ca acest accelerat să fi fost format dintr-o ramă electrică 55/56/57.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Vitosa



Numarul mesajelor : 4694
Reputatie : 7183
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Sam 02 Apr 2011, 14:15

Da , eu am circulat cu o astfel de rama Buc-Calarasi , am stat o data chiar in cabina de conducere , dar dupa un nr marisor de km parcursi a inceput sa dea defectari dese , nu s-au mai gasit solutii de reparare sau poate nu mai era rentabil si asa ajunge sa ,,zaca,, pe una din liniile acum dezafectate ale Bucuresti Triaj in apropierea haltei cu acelasi nume , dupa cativa ani isi gasesta eterna liniste (casare-din pacate)
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1854
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5059
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Sam 02 Apr 2011, 15:14

Iar acea ramă care se afla în București Triaj era chiar rama cap de serie 0001/0002!

Traseul acceleratului de Slobozia Veche/Călărași Sud în 1979/1980(din care au rezultat acceleratele sus-menționate):

A 837/836: București Obor(6:08) - Ciulnița(7:13-7:30) - Slobozia Veche(7:48-7:53) - Urziceni(8:43-8:46) - București Nord(9:51)
A 835/838: București Nord(14:10) - Urziceni(15:16-15:17) - Slobozia Veche(16:07-16:11) - Ciulnița(16:37-16:55) - București Obor(18:10)

Grupa adiacentă:

A 839: Ciulnița(7:35) - Călărași Sud(8:00)
A 840: Călărași Sud(16:15) - Ciulnița(16:41) - distanță pe care circula combinat cu C 8344/8341 Călărași - Fetești

Acest accelerat a fost format dintr-o ramă Săgeata Albastră sau dintr-un automotor Malaxa prototip similar cu 78-1000.

Au mai existat doua prototipuri de trenuri automotoare rapide care au circulat in Romania: primul, construit in anii '50, era un tren automotor Diesel-electric compus din patru vagoane, al carui aspect exterior era foarte asemanator cu al celor din seria 1000. Cele doua capete motoare, prevazute cu cabine de conducere, avand formula osiilor (A1A)'2' si inmatriculate Bam M5 si M6, incadrau doua vagoane intermediare nemotoare; viteza maxima era de 100 km/h. Dintre ultimele servicii efectuate mentionam un tren accelerat pe ruta Bucuresti - Calarasi; vehiculul a fost vazut pentru ultima oara in Timisoara in anul 1982.(Antonio Bianco)
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1854
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5059
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Sam 02 Apr 2011, 19:54

Un fel de epigoni ai acceleratului Craiova - Iași în MT 2002-2003:

RM 728/725: Craiova(8:56) - Piatra Olt(9:35-9:38) - Podu Olt(12:15-12:23) - Brașov(14:31)
RM 729: Podu Olt(12:24) - Sibiu(12:49)
RM 720: Sibiu(11:45) - Podu Olt(12:10)

RM 727/726: Brașov(16:21) - Podu Olt(18:28-18:38) - Piatra Olt(21:42-21:55) - Craiova(22:38)
RM 828: Sibiu(17:57) - Podu Olt(18:22)
RM 896: Piatra Olt(22:08) - Pitești(23:55)
RM 897: Pitești(22:30) - Piatra Olt(0:04-0:14) - Sibiu(3:38)

Aceste rapide-motoare ar fi circulat cu ocazia sărbătorilor de iarnă 2002, formate din Desiro, dar a fost doar o cursă experimentală până la lansarea oficială a săgeților.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3478
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Sam 02 Apr 2011, 23:33

tren Accelerat 256/257 anul 1995
Craiova 07:53 - Bals 08:26 - Piatra Olt 08:57 - Dragasani 09:32 - Babeni - 10:01 - Govora 10:12 - Ramnicu Valcea 10:29 - Calimanesti 10:51 - Lotru 11:08 - Podu Olt 12:22 - Avrig 12:38 - Ucea 13:09 - Fagaras 13:37 - Bradet 14:10 - Codlea 14:40 - Brasov 15:06 - Sfantu Gheorghe 15:33 - Baile Tusnad 16:06 - Miercurea Ciuc 16:35 - Ciceu 16:45 - Livezi Ciuc 17:11 - Ghimes 17:42 - Comanesti 18:17 - Valea Uzului 18:24 - Saline hc 18:40 - Onesti 19:00 - Adjud 19:46 - Bacau 20:30 - Roman 21:01 - Targu Frumos 22:02 - Iasi 22:35

conform MT 1995-1996 era format din clasa 1 clasa 2 si vag restaurant
Sus In jos
decward
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 19
Localizare : Bükreș
Reputatie : 5062
Data de inscriere : 15/08/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Dum 03 Apr 2011, 01:52

Jhonyla a scris:
Voi posta aici trenuri Accelerat Rapid ... care au circulat pe vremuri

Anul 1979

R 21/86 Wiener Walzer Constanta - Fetesti - Bucuresti Nord - Ploiesti Vest - Predeal - Brasov - Sighisoara - Alba Iulia - Deva - Arad - Curtici - Szolnok - Budapest Keleti - Gyor - Wien West

End part 1

Si acum exista acel ,,Wiener Walzer" doar ca , la rang de EN 466(Euro-Night) intre Budapesta si Zurich (Budapest Keleti p.u. - Wien Westbahnhoft - Zürich) si are in compunere doar vagone MAV (la vagoane nu sunt sigur 100% prin ,,doar") !
Sus In jos
FeroFan97



Numarul mesajelor : 390
Varsta : 19
Localizare : Sfîntu Gheorghe
Reputatie : 2906
Data de inscriere : 06/02/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Dum 03 Apr 2011, 08:02

decward a scris:



Si acum exista acel ,,Wiener Walzer" doar ca , la rang de EN 466(Euro-Night) intre Budapesta si Zurich (Budapest Keleti p.u. - Wien Westbahnhoft - Zürich) si are in compunere doar vagone MAV (la vagoane nu sunt sigur 100% prin ,,doar") !
EN 466/7
Sus In jos
decward
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 19
Localizare : Bükreș
Reputatie : 5062
Data de inscriere : 15/08/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Dum 03 Apr 2011, 10:32

biszakabel a scris:
decward a scris:



Si acum exista acel ,,Wiener Walzer" doar ca , la rang de EN 466(Euro-Night) intre Budapesta si Zurich (Budapest Keleti p.u. - Wien Westbahnhoft - Zürich) si are in compunere doar vagone MAV (la vagoane nu sunt sigur 100% prin ,,doar") !
EN 466/7
Abel , superb !!!
Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3478
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Dum 03 Apr 2011, 11:30

dar de ce nu mai circula din Romania?
stie careva ce vagoane avea atunci? ma refer daca erau numa straine sau avea si vag CFR
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1854
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5059
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Dum 03 Apr 2011, 15:40

Conținutul trenului Wiener Waltzer conform MT 1966/1967

AB - București - Basel
B(2 vagoane) - București - Budapesta
A, B - București - Viena

1979/1980:

A, B, WLAB - Viena - Constanța
A, B, Bc, WLA, WLAB - Budapesta - Constanța
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 509
Localizare : Iasi
Reputatie : 3351
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Vin 06 Mai 2011, 11:38

ATM a scris:
...
In 1997 s-a renuntat la grupa de Iasi, ramanand doar cele de Timisoara si Oradea (cu ruta prin Fetesti-Buzau-Ploiesti-Brasov-Sighisoara etc) si compunere 4 vag clasa (1 WlA, 1 Bc, 1A, 1B, toate Bauzen) +3 Laekks....


Cuseta nu era Waggonbau Gorlitz?
Sus In jos
pannonia express
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 382
Varsta : 32
Localizare : Brasov
Reputatie : 2869
Data de inscriere : 25/02/2010

MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Vin 06 Mai 2011, 13:37

decward a scris:

Si acum exista acel ,,Wiener Walzer" doar ca , la rang de EN 466(Euro-Night) intre Budapesta si Zurich (Budapest Keleti p.u. - Wien Westbahnhoft - Zürich) si are in compunere doar vagone MAV (la vagoane nu sunt sigur 100% prin ,,doar") !

EN 466/467 are acum 3 grupe de vagoane:

Budapesta - Viena: A, B, WR (MAV)
Budapesta - Zürich: B, WL, Bc (MAV - pana anul trecut cuseta era SBB)
Viena - Zürich: B, Bc, WL (ÖBB) - vagoanele de dormit sunt un model mai special: cu doua etaje.

Compunerea postata de biszakabel mai sus este valabila pe ruta Budapesta - Viena si retur.

Cele mai ieftine bilete pornesc de la 39 euro, ceea ce nu e rau pentru o calatorie de aproximativ 1000 km care traverseaza 3 tari.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Trenuri de pe vremuri   Astazi la 10:12

Sus In jos
 

Trenuri de pe vremuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Trenuri de pe vremuri
» Trenuri EUROCITY (EC)
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Trenuri InterCity
» 6-7 septembrie -=- Trenuri in noapte pe Magistrala 500
Pagina 2 din 33Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 17 ... 33  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-