Forumul pasionatilor de trenuri din Rom滱ia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3
AutorMesaj
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5672
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Vin 05 Apr 2013, 16:00

adrian78 a scris:
Oare stie cineva mai multe detalii despre accidentul produs in 1987 la Isalnita cand un R a omorat 87 de oameni care coborau dintro cursa in halta?
Imi aduc aminte de accidentul acela.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13282
Varsta : 28
Localizare : Bucure演i, Drumul Taberei
Reputatie : 15492
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Vin 05 Apr 2013, 16:50

MariusD a scris:
adrian78 a scris:
Oare stie cineva mai multe detalii despre accidentul produs in 1987 la Isalnita cand un R a omorat 87 de oameni care coborau dintro cursa in halta?
Imi aduc aminte de accidentul acela.
波 nu ne poveste演i 槐 nou? Sau nu ne crezi demni de a 演i?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5672
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Vin 05 Apr 2013, 17:05

Nu stiu cati oameni au murit ca nu ne-a spus nimeni la acea vreme . A oprit un personal in gara si oamenii s-au coborat pe partea opusa de unde venea un rapid izbindu-i in plin pe cei ce se coborau din tren. Atata stiu .
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 9915
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12728
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Mier 26 Iun 2013, 13:26

Sus In jos
ATM

avatar

Numarul mesajelor : 1362
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3894
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Mier 26 Iun 2013, 23:48

Ce accident stupid...sa opresti prima data la cruce, si apoi sa fortezi trecerea de frica...efectiv stupid.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 9915
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12728
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Mier 17 Iul 2013, 14:16

ACCIDENTUL DE LA PRUNISOR 13.03.1948
姷tre aceste adev綖ate tragedii, istoria a consemnat 槐 catastrofa ce-a avut loc la 13 martie 1948, 螽 apropierea localitții Prunișor – o mic stație situat pe linia magistral București – Timi榣ara.
姷 acea noapte liniștit de 螽ceput de prim綮ar, 螽 timp ce locomotiva 150.001, ce aparținea depoului Turnu Severin, remorca un tren personal, cazanul s綦 a explodat.
Aproape instantaneu, cabina de conducere a fost pulverizat, iar cele 5 persoane ce se aflau 螽 interiorul ei au fost aruncate la o distanț de aproximativ 20 – 30 de metri de locomotiva distrus.
Impresionanta forț a aburului ce s-a destins brusc a f綷ut ca locomotiva 槐 primul vagon din compunerea garniturii de tren s deraieze, iar terasamentul c緅i ferate s fie complet distrus, la locul exploziei r緆滱滱d un crater cu un diametru de 1,5 m 槐 cu o ad滱cime de 55 de cm, fapt ce a f綷ut ca traficul feroviar pe 螽tre stațiile Craiova 槐 Turnu Severin s fie 螽trerupt timp de 19 ore.
Din fericire, acest grav accident nu s-a soldat cu victime din r滱dul c緄綟orilor ce se aflau 螽 vagoanele trenului personal, 螽s mecanicul Constantin Dog綖oiu, mecanicul ajutor Constantin Colțatu 槐 fochistul Dumitru Goga au decedat pe loc, singurii r緆ași 螽 viaț din personalul locomotivei fiind fochiștii Ioan Chirițoiu 槐 Virgil Panduru, ce au supraviețuit 螽 mod miraculos deși trupurile le-au fost op綖ite de aburul 槐 apa fiart a c綖or temperatur depșea 200 de grade Celsius.
Oric漮 de incredibil ar p綖ea, una din cauzele ce-au provocat acest accident aproape unic 螽 istoria transporturilor feroviare din Rom滱ia au fost dou banale bucți de s漷m, cu diametre de 1 槐 4 milimetri, 螽doite 螽 forma literei U 槐 introduse 螽 orificiile de comunicație ale robineților sticlei ce indica nivelul apei din cazanul locomotivei. Micile corpuri metalice au 螸piedicat circulația normal a apei, iar sedimentele depuse 螽 jurul lor au dus la 螽fundarea celor dou orificii, fapt ce a f綷ut ca aceste instrumente de siguranț s nu mai funcționeze corect.
波 totuși… chiar 槐 螽 aceste condiții dezastrul ce-a urmat ar fi putut fi evitat, 螽s șuruburile de siguranț nu au funcționat așa cum ar fi trebuit, mecanicul neput滱d sesiza, 螽 timp util, faptul c bolta focarului nu mai era acoperit de ap, iar oțelul special din care era confecționat aceast pies, 螽c緄zit la o temperatur de peste 500 de grade Celsius, 槐-a pierdut rezistena, fapt ce a dus la pr綧ușirea 螽tregului ansamblu 槐 la explozia violent a cazanului locomotivei.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 4030
Reputatie : 7108
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Mier 17 Iul 2013, 14:58

Si locomotiva arata asa dupa explozie:



Sursa: www.historia.ro
Sus In jos
ATM

avatar

Numarul mesajelor : 1362
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3894
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Joi 18 Iul 2013, 03:01

Cap de serie, hm.

Dar sarmele alea ce cautau in orificiile respective?
Sus In jos
unguru22
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 36
Reputatie : 1409
Data de inscriere : 01/09/2013

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Mier 04 Sept 2013, 14:32

[quote="MariusD"]
24.07.1989 la Spineni

cel de la spineni poti sa mi-l spui te rog?
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 4007
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Vin 06 Sept 2013, 08:54

nokia2010 a scris:


姷 ziarele din 1963 sigur nu scria despre a榮 ceva. 姷 patria noastr socialist nu puteau avea loc asemenea evenimente!
In 1963 eram populari si nu socialisti, nu eram departe de ce se intampla in alte state gen Ungaria, Cehia, Polonia si era poate mai bine decat in multe state capitaliste (Spania, Italia, Grecia) unde in perioada de dupa razboi se cam murea de foame iar societatea era dezbinata, adica cam ce vezi acum la noi.

Exista o diferenta izbitoare intre perioada pre-Ceausescu si post-Ceausescu, in prima perioada a fost avant si prosperitate cu o cenzura limitata si mult accent pe educatie, pe emancipare, toata lumea regreta acea perioada care a facut din multi tarani saraci intelectuali respectabili cu familie si servici. Iar oamenii se respectau si nimeni nu murea de foame. Tot atunci se punea mai mult accent pe Stalin decat pe orice personaj roman de stat, eram doar o tara oarecare din marele bloc sovietic dependent de acesta. Dupa ce a venit la putere Ceausescu si am devenit oarecum independenti de sovietici a fost destul de bine pana in 1978-1979, dupa aia s-a stins filmul si curentul, se repeta istoria ca si acum, cativa derbedei s-au gandit sa tina tara doar pentru ei si sa nu-i mai dea drumul. Astia de acum sunt: la vremuri noi, tot noi...

Nick Sandru a scris:
Seara am aflat la telejurnal ca accidentul se soldase cu un numar mare de victime. Nick Sandru
Dovada clara ca in anii 60' astfel de stiri apareau in media.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 9915
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12728
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   Vin 21 Feb 2014, 22:06

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana   

Sus In jos
 

Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Accidentul din 1963 de pe Bucure演i - Constana
» Regionala CONSTAN毷
» Tunelele abandonate de la Posada si accidentele din 1922
» Bucure演i Cotroceni
» Trenuri internaionale
Pagina 3 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Rom滱ia :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-