Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 EA vs ......

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Sam 28 Apr 2012, 17:56

AlexD a scris:
Faptul ca una dauneaza mai mult decat cealalta liniilor este un mit.
Nu e deloc mit, chiar dăunează, de fapt are tendința să îți deripeze calea de rulare. Nu mai zic că fix aranjamentul ăsta Co'Co limitează și insuficiența de supraînălțare. Și mai e și profilul conic al roților... uitați-vă la curbe să vedeți cum e ,,mâncată" șina.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10224
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Sam 28 Apr 2012, 20:30

Dr2005 a scris:
AlexD a scris:
Faptul ca una dauneaza mai mult decat cealalta liniilor este un mit.
Nu e deloc mit, chiar dăunează, de fapt are tendința să îți deripeze calea de rulare. Nu mai zic că fix aranjamentul ăsta Co'Co limitează și insuficiența de supraînălțare. Și mai e și profilul conic al roților... uitați-vă la curbe să vedeți cum e ,,mâncată" șina.
Da nu numai coco le mananca in curbe doc Smile,la CoCo e mai accentuata "mancarea" care e datorita miscari intr-un fel de Z a rotilor pe segmentul curbei
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5877
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Sam 28 Apr 2012, 21:27

Aceasta uzura accentuata cum spuneti voi in cazul EA se putea reduce simtitor daca inaintea curbelor mai stranse/solicitante existau dracoveniile alea care ungeau bandajele locomotivelor....dar ca la noi la nimeni.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9224
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11865
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Sam 28 Apr 2012, 22:09

Deci hai s-o lamurim pentru termen mai lung toate locomotivele sunt bune atata timp cat au nisip destul in nisipare restul e cancan!!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Sam 28 Apr 2012, 23:19

Nu, toate locomotivele sunt bune atât timp cât mecanicii știu să le conducă. Că dacă mecanicul învârte ca ciobanu' de controller, poți să pui și 10t de nisip, că tot o să patineze.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5502
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Dum 29 Apr 2012, 07:17

adrian78 a scris:
Deci hai s-o lamurim pentru termen mai lung toate locomotivele sunt bune atata timp cat au nisip destul in nisipare restul e cancan!!
Imi dai si exemplu de asemea locomotive ? De la marfa ca la calatori nu iti trebuie nisip.
Daca esti mecanic nici nu ai nevoie de nisip .
Sus In jos
bostanesku gigel
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2222
Data de inscriere : 09/08/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Dum 29 Apr 2012, 10:00

daca n-ai locomotiva balastata cat de cat poti sa-i dai la nisip cat vrei,tot o sa iti patineze daca e linia umeda si ai declivitate mare.Din pacate sunt din ce in ce mai putini mecanici care au "mana fina"
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5502
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Dum 29 Apr 2012, 12:55

Balastate sunt pana la 100. Daca e "legata" locomotiva cat de cat da merge (467) dar exista si care nu sunt si trebuie sa te chinui cu ele fara nisip(917,923).
Cel mai frumos se lucreaza cu directa la orice locomotiva fie ea balastata fie neblastata.
Sus In jos
bostanesku gigel
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2222
Data de inscriere : 09/08/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Dum 29 Apr 2012, 16:22

din ce imi aduc aminte parca in caz de patinaj intra in functiune cilindrii de frana actionati de electroventile Br 5 Br 6 si baga cam 0,8-1,25kgf in cilindrii de frana
Sus In jos
bostanesku gigel
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2222
Data de inscriere : 09/08/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Dum 29 Apr 2012, 16:37

uite ce scrie in cartea Indrumator de conducere si intretinere al locomotivelor electrice 060 EA-->Pentru combaterea patinarii,IN NICI UN CAZ NU SE VA FOLOSI FRANA DIRECTA,intrucat actionarea acesteia chiar si la o presiune neglijabila ,nesesizata prin manometrul franei directe(care indica presiuni peste 0,4kgf/cm2) produce deconectarea disjunctorului de catre releul de presiune Br7 pt frana directa,ceea ce poate provoca ruperea trenului
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5502
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Dum 29 Apr 2012, 19:42

bostanesku gigel a scris:
uite ce scrie in cartea Indrumator de conducere si intretinere al locomotivelor electrice 060 EA-->Pentru combaterea patinarii,IN NICI UN CAZ NU SE VA FOLOSI FRANA DIRECTA,intrucat actionarea acesteia chiar si la o presiune neglijabila ,nesesizata prin manometrul franei directe(care indica presiuni peste 0,4kgf/cm2) produce deconectarea disjunctorului de catre releul de presiune Br7 pt frana directa,ceea ce poate provoca ruperea trenului
Daca intra antipatinajul se comanda graduatorul prin amplificatorul de relee coborand treptele din graduator. Pentru a nu comanda antipatinajul se izolezea acesta astfel incat functia antipatinajului este facuta de mecanic manual prin introducerea unei presiuni de 0.8-1 BAR se comanda prin robinetul FD 1 si actionarea nisiparului (daca exista nisip) inlaturand pe cat posibil efectele patinarii .
Trenu nu are cum sa se rupa .
De foarte multe ori trenul remorcat in conditii de aderenta scazuta este dus de mecanic prin indemanare si simturi fara a fi luate in considerare intrumatoarele de expoatare.
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1815
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mar 01 Mai 2012, 16:26

MariusD a scris:
adrian78 a scris:
Deci hai s-o lamurim pentru termen mai lung toate locomotivele sunt bune atata timp cat au nisip destul in nisipare restul e cancan!!
Imi dai si exemplu de asemea locomotive ? De la marfa ca la calatori nu iti trebuie nisip.
Daca esti mecanic nici nu ai nevoie de nisip .

A circulat o vreme pe Youtube un clip cu un tren de calatori (am impresia ca se intimpla in Germania, dar nu sint sigur) cu o locomotiva diesel Co-Co. Mecanicul incercind sa porneasca de pe loc a intrat in patinaj cu toate cele 6 osii ale locomotivei. Oricit a incercat dupa aceea nu a mai reusit sa porneasca trenul de pe loc. De la roti sareau scintei ca de la flex..din pacate clipul nu mai este disponibil deoarece userul respectiv l-a sters de pe contul sau de Youtube. Oricit am incercat sa gasesc acel clip undeva in alta parte pe net nu am reusit. Asta pentru ca in ziua de azi totul e centralizat. Acel clip nu se gasea fizic in mai multe locuri pe net, ci orice site in care era prezentat acel clip, era practic doar dat un link catre youtube. Posibil ca userul sa fi fost obligat sa il scoata de pe net dupa ce o fi fost in proces cu respectiva companie feroviara care a demonstrat in instanta ca publicarea acelui clip dauneaza imaginii companiei. Eu am incercat sa contactez userul din dorinta de pune mina pe acel clip. Pina in momentul de fata nu am primit nici un raspuns. Chiar daca cumva imi va da acel clip probabil nu voi avea permisiunea lui de a-l publica.

Ideea era ca se intimpla si la calatori sa patineze, nu doar la trenuri de marfa. Personal am patit-o o singura data eram in trenul de Bucuresti-Sighetul Marmatiei si pe undeva inainte de Predeal a oprit trenul la un semnal iar cind a incercat sa poneasca din nou cred ca a reusit abia din a 30-a incercare...Pur si simplu patina.
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4700
Reputatie : 7194
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mar 01 Mai 2012, 16:36

Tot timpul indiferent de cate vag ai daca esti oprit in semnalul de intrare de la Predeal (sens spre Brasov, sa nu mai zic de sensul invers) ai serioase probleme la plecarea de pe loc (daca mai si ploua...), aceeasi poveste la trenurile regio ce opresc la Posada h daca nu opresti locom cel mult in dreptul cladirii si te duci prea mult dupa...apoi pana la Valea Larga nu prinzi mai mult de 50 km/h, decat daca e vreun cioban la carma si da in ea pana la limita (riscul!) flamarii motoarelor.
Sus In jos
Re6/6



Numarul mesajelor : 425
Reputatie : 2555
Data de inscriere : 11/02/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mier 02 Mai 2012, 11:46

Dr2005 a scris:
Nu, toate locomotivele sunt bune atât timp cât mecanicii știu să le conducă. Că dacă mecanicul învârte ca ciobanu' de controller, poți să pui și 10t de nisip, că tot o să patineze.

s-au inventat si dotat unele locomotive(moderne) cu sisteme antipatinaj.
Cat despre patinare ...sunt o multime de factori care contribuie la acesta(printre care si ..lipsa de experienta a mecanicului).
Sus In jos
gica38



Numarul mesajelor : 31
Varsta : 45
Localizare : brasov
Reputatie : 2608
Data de inscriere : 07/12/2009

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Vin 04 Mai 2012, 12:58

cine nu a dus un tren pe predeal , mai bine sa taca. si cred ca nici 1% nu a facut acest lucru
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: EA vs ......   Astazi la 05:53

Sus In jos
 

EA vs ......

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 4 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-