Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 EA vs ......

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3059
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: EA vs ......   Mier 23 Feb 2011, 18:28

Pt ca tocmai schimbam cateva pareri despre calitatile si minusurile EA-ului cu cativa pasionati feroviari m-am gandit ca ar fii bn sa dezvoltam aici subiectul pt ca eram off topic la categoria locomotivei Transmontana...vorbeam despre EA si Taurus..bineinteles ca ar fii bine sa comparam EA-ul cu cat mai multe locomotive si sa vorbim si despre viitorul locomotivei simbol as putea spune a noastra...eu personal admir foarte mult Ea-ul ...asadar pe cine pariati? EA sau Taurus?
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5495
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mier 23 Feb 2011, 19:04

poata sa duca si 40-45 de vagoane
Oricum noi tot la EA vom ramane
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3478
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mier 23 Feb 2011, 19:11

EA e simbolul nostru desi nu e creatia noastra la origine, e suedeza, dar am adoptat-o noi, am romanizat-o ca sa zic asa si a devenit simbolul cailor ferate de la noi. E veche, e depasita la multe capitole, dar e a noastra face parte din viata noastra a pasionatilor, ne-a dus de atatea ori la destinatii fara probleme. Chiar si de vom avea bani de material rulant nou, eu unul n-as renunta la ele, le-as tine in continuare. Taurus, Eurosprinter, Traxx, sunt locomotive bune, performante, dar spalacite, sterse, par lipsite de suflet, sunt exact ca produsele acestui mileniu, tehnologie si atat, pasiune??? nu exista. EA-ul e ca un Mustang din anii '60 iar Traxx-ul ca un Porsche Panamera, performant dar rece. Asta e parerea mea Smile
Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3059
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mier 23 Feb 2011, 19:44

poi si daca puterile celor 2 sunt similare de ce una poata sa duca 40-50 vagoane si una nu? tine de tonaj nu?..stiam ca se lucreaza la EA-ul de 7200 kw...excelent pt marfa as spune..si in plus Ea-ul clasa 47 a suferit multe mofificari..nu stiu cat la suta mai e din locomotiva initiala..bineinteles cutie,boghiuri etc..insa e mult schimbata...
Sus In jos
VeV



Numarul mesajelor : 150
Varsta : 18
Localizare : Bacau
Reputatie : 2549
Data de inscriere : 05/06/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mier 23 Feb 2011, 19:57

A mai spus cineva pe forum. EA-ul este pentru noi, pentru țara noastră, liniile noastre, deoarece avem anumite pante, unde este nevoie de locomotive bune din toate punctele de vedere. Părerea mea este că deși ne-ar plăcea să avem locomotive noi, material rulant, etc, AVEM NEVOIE DE INFRASTRUCTURĂ! Oricum, ne-am obișnuit cu aspectul EA-urilor, ne-am obișnuit cu ele, sunetul lor, plus că arată grozav la un tren marfar. Părerea mea..
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5870
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mier 23 Feb 2011, 20:35

4 osii vs 6 osii e aceeasi comparatie ca benzina vs motorina la masini Razz
Parerea mea e ca ar trebui gasit un compromis intre cele 2 sisteme de tractiune...la campie in plat se poate folosi lejer o locomotiva in 4 osii(cls46) mai ales la calatori(acum depinde de nr de vagoane si cat sunt de incarcate...imi aduc aminte de sezonierele pentru CT din anii 2000-2002 cu cate 17-18 vagoane si calatori care stateau in picioare ca nu aveau loc) iar pe deal si munte ar merge lejer locomotiva cu 6 osii mai ales Softronicele cls47 ca sa nu mai spun TransMontana.
Mi-ar placea sa vad o TransMontana pe valea prahovei cu vro 60 de vagoane pline cu marfa si dupa aia un Taurus cu acelas nr de vagoane dupa el.Nu ma pricep la detalii tehnice dar parerea mea e ca o cls47 sau 48(TransMontana) datorita faptului ca sunt mai grele si au 6osii se preteaza mult mai bine in tara noastra pe deal sau pe munte in comparatie cu alte locomotive cum ar fi Bombardier/Siemens in 4osii mai usoare si puteri aproximativ similare.Vorba aia...la campie si un Sulzer poate sa traga 30 de vagoane de marfa si ala saracu nu are decat 2000si ceva de cai...

PS. Si eu pot spune ca sunt mai patriot si nu as de EAurile pentru nimic in lume, sunt excelente pentru tara noastra. Cu bune cu rele fiabilitatea si-au dovedit-o pe timpul a 40 si ceva de ani iar cele modernizate din 2008 incoace le mai vad inca 20 de ani in lucru...acum sa vad si modelele mai noi de Siemens/Bombardier ca o sa duca 40-50 de ani la conditiile de exploatare si infrastructura din RO asta daca nu se "desfac" pe drum...Razz
Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3059
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mier 23 Feb 2011, 20:58

Si in plus ma gandesc ca un operator mai bine cumpara uun EA clasa 47(6600 kw) decat un Taurus(6400 kw)..iese mai ieftin asa..nu se gandeste el la infrastructura..el plateste TUI si atat..si daca stau sa ma gandesc nu stiu cat la suta din infrastructura e afectata din cauza Ea-urilor...e vorba de neintretinere,lipsa investii etc..ca si-au adus si locomotivele aportu la asta e altceva...parcul de EA-uri este f mare si nu va fi curand reinoit asa ca ne descrcam cu ce avem..
Sus In jos
mureseanu_976
Moderator
Moderator


Numarul mesajelor : 2219
Localizare : I eh, no, nooo, no es possible
Reputatie : 5188
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Mier 23 Feb 2011, 23:22

EA-urile sunt mai bune pentru zonele de munte si deal, cu multe curbe si declivitati. Numai noi si elvetienii mai folosim formula Co-Co la locomotivele grele acolo unde le este locul (printre munti). Evident, Siemens si Bombardier au conceput mai multe modele pe 4 osii capabile de a urca muntii cu marfarele, vezi TRAXX-urile de la DB Logistics (actualul Schenker) cum urca in dubla sau tripla tractiune prin Alpii elvetieni cu trenuri internationale de marfa Very Happy

Cum se face la austrieci ca cele Bo-Bo precum seria 1044/1144 urca singure sau in dubla tractiune cu diverse marfare prin Alpii austrieci ? Si astea pentru platforma Bo-Bo au 5200 kW (produse concomitent cu EA-urile in '60-'70, care au 5100 kW)...

Sau cele vechi din seria 1042/1142. Ei stiau bine cu ce scop le-au proiectat, pentru ca in anii 1970 - 1980 nu exista Taurus, iar cele Co-Co produse prin anii '50 nu erau tocmai fiabile :roll:
(Copyright poze Ulf Fischer / Eddy Konijnendijk.)

_________________
D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI

Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3059
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Joi 24 Feb 2011, 00:00

Si atunci care e ratiunea? De ce nu fost ales un BoBo cu o putere similara ca a unui CoCo? Daca au fost patentate in acelasi timp....din cate stiu CFR a organizat o "licitatie"..au fost mai multe locomotive din diferite tari care au prezentat mai multe modele..castigatoare a fost EA...presupun ca au fost analizate si celelalte oferte si EA-ul era cel mai "atractiv" si puternic mai ales pt perioada aceea...nu cred ca noi si elvetienii mai folosim CoCo..Serbia mai are Ea-uri..prin Ungaria mai gasim CoCo...si probabil ca mai gasim si prin alte parti..la Innotrans am vazut o locomotiva nou-nouata CoCo..e adevarat ca majoritatea era BoBo dar uite ca mai e si asa ceva..
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6479
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Joi 24 Feb 2011, 00:05

Vorbiti de dealuri si de munti de parca am trai tot pe o creasta de munte. Avem si noi cateva trasee in tara cu declivitati pronuntate si atat. Si pentru declivitatile astea, se folosesc 2 EAuri, pentru un marfar de 20 vagoane, care conform comentariilor de mai sus, ar trebui sa fie capabile sa traga ceva mai mult.
Apoi, doar 30% din reteaua feroviara e electrificata, din care mare parte strabate campii si dealuri mici. Nu mi se pare un argument potrivit faptul ca sunt potrivite pentru dealuri si curbe dese.
Austria si Elvetia au suprafata muntoasa mult mai mare in raport cu marimea tarii si totusi au locomotive moderne pe 4 osii. Ar trebui sa ne gandim ca suntem in urma tuturor, la toate capitolele. Si calea ferata nu e o exceptie.
EA-urile modernizate apar ca o incercare a unor fosti muncitori la electroputere de a face o afacere din ce stiu ei lucra. Nu neaparat pt evolutia tehnica.Daca s-ar dori evolutie tehnica, s-ar incepe de la zero si s-ar implementa mult mai multe sisteme autonome pe o locomotiva. Nu vad pentru ce se mai modernizeaza locomotive de mii de kW pentru marfa, daca EAurile vechi au putut face fata marfarelor de pe vremea impuscatului, care banuiesc ca pe langa faptul ca erau mai multe, erau si mai lungi.

Si mie imi plac sunetele unei EA, dar ar fi timpul sa trecem la un alt nivel, nu sa ne complacem pe veci in stadiul asta care inca duhneste a comunism.
---

Later edit:

Licitatia se desfasoara in jurul unei sume de bani, deci si costul lcoomotivei a fost luat in considerare. O fi fost si buna pentru vremea ei, si ieftina in comparatie cu altele. De aia are dotarile primitive pe care le stim cu totii.
Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3059
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Joi 24 Feb 2011, 00:13

Si cand crezi tu ca o sa trecem noi mai departe? Cand se va schimba parcul Ea-urilor? Sau macar o parte din ele? Cine i-si permite asta cand o locomotiva noua e cateva milioane bune de euro? Recent CTF a achizitionat 2 locomotive Siemens noi cu 5mil euro...2!!!! 5 mil!!!...asadar EA-urile mai au multi km de facut pe plaiurile noastre..modernizarile trebuie sa continue..avem mare nevoie de infrastructura..daca asta ar fii ok si EA-urile sunt capabile sa meraga cu 160 km sa zicem..cum va fii pe Buc-Constanta sau chiar 200 km un Phoenix..CFR Calatori are mari datorii,e o gaura imensa..nu cred ca va avea locomotive noi prea curand..sunt bune si cele modernizate..eu chiar ma mir cand vad cate una recent modernizata tinand cont de datoriile care le au..insa e un lucru bun asta.....
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6479
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Joi 24 Feb 2011, 00:26

5 milioane pentru ceva de calitate. De ce nu a cumparat CTF-ul EAuri?
S-au investit sute de milioane de euro pe Bucuresti-Constanta ca sa se circule cu aceeasi viteza. Treaba gandita cu fundu, bani aruncati in diverse buzunare care erau atente la miscare. De banii aia cate locomotive se puteau cumpara? Sa nu mai vorbesc de vagoane, care pot fi comparate fara nicio diferenta cu toaletele publice.

Urmeaza si Predeal-Brasov, alti bani, alta bucurie pe diverse personaje. Suntem pe sistemu' "las' ca merge", si asa vom fi mereu. Nu ne vom schimba decat daca ne invadeaza vreo civilizatie, ne omoara si repopuleaza tara. Pacat de ea, ca-i faina. Very Happy
Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3059
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Joi 24 Feb 2011, 00:45

Se cumparau degeaba daca rulau tot pe vechea infrastructura..intr-adevar 160 km.si timpu in care se parcurge ca acum 20 ani dar in fine....5 milioane pt ceva de calitate zici? Intr-adevar calitate daca-si permit insa pe multi operatori ai intereseaza cat tonaj pun la cupla..nu cum arata locomotiva sau alte chestii de genu..CTF-ul si permis acest "lux" insa..inca ceva..locomotivele de genu cred ca le poti innumara pe degete pt ca nu sunt prea multe...
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6479
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Joi 24 Feb 2011, 00:59

Afara le poti numara si nu dai de final.
De ce si-au permis "luxu'"? Totusi, e o firma privata de care nu am auzit mare lucru pana n-au cumparat locomotivele alea.
Un Phoenix parca e 2 milioane de euro, cu 500 mii de euro mai ieftin decat un Siemens. Sa zicem ca aspectul nu conteaza, dar conteaza tehnologia ce sta sub aspectul ala. Gandeste-te la consum, fiabilitate, conditii pentru mecanici. Noi inca folosim oglinzi ca sa vada mecanicu cand poate pleca, in timp ce altii rad de metoda asta care totusi, e cam depasita.
Cat despre cat pui la cupla, oare de ce toti folosesc locomotive pe 4 osii, si doar noi am mai ramas cu astea pe 6? Om fi noi mai destepti decat ceilalti, dar nu ne stim descurca? Daca eram destepti, nu eram in criza si TIRurile circulau cu trenu, nu pe sosea.
Ne mai miram ca ni se spune ca traim in bananier...
Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3059
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: EA vs ......   Joi 24 Feb 2011, 01:09

Si-au permis luxu pt ca ele vor circula pe o infrastructura precara..citeam pe undeva ca nu stiu ce operator au trimis niste locomotive mai vechi in Romania din cauza infrstructurii proaste,au preferat pe cele mai bune sa circule prin alte parti...si altii au acum majoritate pe 4 osii pt ca au avut capitalism adevarat,piata libera etc..o adevara polemica pe tema asta..la noi insa s-a mers pe o singura varianta de la inceput..si acum in actualele conditii e greu sa schimbi usor asta..nici macar ce avem nu sunt intretinute prea bine..si EA-ul si-a dovedit fiabilitatea in timp... a parcurs mii si zeci de mii de km fara interventii..si nu cred ca este un asa mare daunator pt infra..doar starea jalnica in care e infra acum nu e din cauza EA-urilor..si prefer ca,contracte sa fie date unor firme romanesti decat celor dinafara...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: EA vs ......   Astazi la 00:21

Sus In jos
 

EA vs ......

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 5Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-