Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 SBB-CFF-FFS

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: SBB-CFF-FFS   Mar 22 Feb 2011, 12:07

Fotografii cu locomotive, trenuri si gari din Elvetia.

Nota despre numerotare: caile ferate federale elvetiene au schimbat in 1992 numerotarea - se regasesc concomitent seria veche si seria noua.

"Re 4/4 II nr. 11148" - seria veche
R - prima litera indica in ce categorie se inscrie locomotiva. Caregoria R inseamna locomotiva cu viteza majorata in curba.
e - electrica
4/4 - raport ce indica numarul de osii motoare pe numarul total de osii
II - seria de productie
11148 - numarul locomotivei

Seria a doua a intrat in servici in 1964, modelul de mai jos fiind fabricat in 1967. Au fost construite 276 de bucati, si e cea mai mare serie produsa pana acum.
E folosita pe ruta Geneva (Aeroport) - St. Gallen, si duce un Intercity. Asta e trenul care ma duce la servici, pana la Lausanne (33 minute).


Operator: SBB
Locomotiva: Re 4/4 II nr. 11148
Anul de fabricatie: 1967
Putere: 4700 kW
Viteza maxima: 140 km/h
Lungime: 15m
Gara: Lausanne
Data: 21.02.2010








Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Ee 930 - 16406 (Ee 3/3)   Mar 22 Feb 2011, 14:57

Locomotiva de manevra Ee930, prima serie, produsa intre 1923 si 1966. 150 de bucati numerotate de la 16311 la 16460. Modelul din fotografie e 16406, deci construit pe la sarsitul anilor '50.

Operator: SBB
Locomotiva: Ee 3/3 nr. 16406 (Ee 930)
Anul de fabricatie: 1923-1966
Putere: 428-508 kW
Viteza maxima: 40-50 km/h
Gara: Lausanne
Data: 21.02.2010




Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Vehicul de interventie - incendii   Mar 22 Feb 2011, 16:08

Tren inaugurat in 2009, stationeaza in gara din Lausanne. Compus din 3 vehicule, cantareste 240 de tone si poate atinge 100km/h. Automotor diesel capabil sa tracteze 730 de tone pe o panta de 27 la mie, poate remorca trenuri de pasageri sau marfare.

Primul vehicul contine materialul de salvare si de interventie. Al doilea este vehicolul "de stingere" care contine 48 000 de litri de apa si 1800l de "emulsifiant". Tunurile au un debit de 2400l/minut fiecare, la o distanta de 70m.

Al treilea vehicul e cel de salvare care poate adaposti 60 de persoane intr-un mediu presurizat si securizat (util pt. interventii in tunel).

Asta e unghiul cel mai bun din care pot sa-l prind, e la intrarea in gara dinspre Vest. Mi-am luat lentila cea mai lunga, am fotografiat de pe peronul opus, insa din pacate nu ma pot apropia.


Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: SBB-CFF-FFS   Mar 22 Feb 2011, 17:00

Frumos...mai baga! a26
Sus In jos
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: SBB-CFF-FFS   Mar 22 Feb 2011, 17:04

Multumesc Smile

Mai am fotografii, insa am nevoie de timp sa ma documentez. Invat pe masura ce postez Smile

Topicul asta va fi cel mai activ, sper sa pot pune cate ceva tot la cateva zile.
Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Te III 147 BAM   Mar 22 Feb 2011, 20:00

Locotractorul electric numarul 147, seria a III-a de productie. Fotografiat in gara Morges, in 19.08.2009.

Wikipedia ne spune ca locotractoarele sunt vehicule feroviare utilizate in formarea trenurilor si pentru manevre. De obicei diesel, in Elvetia au particularitatea de a fi electrice (nu-i de mirare, au cca. 2900 km de linie electrificata din 3000 si ceva in total daca-mi aduc bine aminte).

Este operata de SBB, insa face parte din subcategoria "BAM" - Bière, Apples, Morges care sunt trei orasele langa Morges. Oraselul BIère e punct strategic al armatei, si de multe ori trec convoaie cu blindate si diverse vehicule militare.

[imi pare rau pt selective-colouring, stiu ca e kitsch, insa nu m-am putut abtine - era prea mica si rosie]

Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Am 843 059-7 Cargo SBB   Joi 24 Feb 2011, 14:01

Locomotiva "normala" diesel cu viteza maxima mai mare de 100 km/h. Numerotarea (discontinua) e de la 001 la 095, modelul de mai jos fiind nr. 059-7. 73 bucati construite intre 2003 si 2005.

Operator: SBB Cargo
Locomotiva: Am 843 059-7
Anul de fabricatie: 2003-2005
Putere: 1500 kW (diesel)
Viteza maxima: 100 km/h
Gara: La Praille
Data: 24.02.2010

Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3060
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: SBB-CFF-FFS   Joi 24 Feb 2011, 14:23

Ce seamana cu un LDH..izbitor...mult mai evoluat bineinteles...frane pe discuri.....si puterea similara cu a unui LDH modernizat...
Sus In jos
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: SBB-CFF-FFS   Joi 24 Feb 2011, 14:30

Vezi aici un detaliu de la boghiu.

INtr-adevar seamana... a nostra e mai scurta si mai bondoaca insa.
Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: 620 042-2 Cargo SBB   Joi 24 Feb 2011, 14:37

Vehicul destinat exclusiv SBB Cargo. Cea mai puternica locomotiva in folosinta cu 7900 kW / 10 600 cai putere, si pe locul 2 de la inceputurile cailor ferate in Elvetia - o intrece doar Ae 8/14, care era un monstru de 30m si 230 de tone. Trei bucati au fost construite intre 1931 si 1939. (8400kW).

Re 6/6 e o locomotiva electrica de aproape 20m, toate cele 6 osii fiind motoare. Are 3m latime si 4,4m inaltime, electrificata 15 000 V 16 2/3 Hz (2 pantografe). Numerotate de la 11601 la 11689, modelul de mai jos e nr. 042-2. Pana in 1983 erau vopsite verzi, iar din 1983 sistematic rosii cand intrau in revizie. Culorile variaza (albastru, verde)dupa 1983. Locomotiva nr. 11638 a fost distrusa in accidentul de la Saxon din 16 februarie 1990.

Rolul ei e de obicei sa traga convoaiele de marfuri prin pass-ul Gothard. Remorcheaza 800 de tone pe panta de 26 la mie si poate duce un tren de pasageri la viteza de 140 km/h.

Operator: SBB Cargo
Locomotiva: 620 042-2 Cargo SBB
Anul de fabricatie: 1972-1980
Putere: 7850 kW
Viteza maxima: 140 km/h
Gara: La Praille
Data: 24.02.2010

Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9195
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11830
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: SBB-CFF-FFS   Joi 24 Feb 2011, 15:27

Razvan a scris:
Ce seamana cu un LDH..izbitor...mult mai evoluat bineinteles...frane pe discuri.....si puterea similara cu a unui LDH modernizat...

Un LDH modernizat are fix 1000kw deci 1360cp suntem in urma rau de tot vai de noi!!!
Sus In jos
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Macarale SBB   Sam 26 Feb 2011, 14:02

Vehicule utilitare SBB. Doua tipuri de macarale fotografiate ieri in gara La Praille (GE/CH).

Prima este numarul 029-9 al seriei Tm 232. Tm desemneaza un locotactor diesel iar 232 inseamna ca e un model modernizat al seriei III.

Operator: SBB Cargo
Locomotiva: Tm 232 029-9
Gara: La Praille
Data: 24.02.2010

Fotografia e facuta de pe platforma, nu se vad deci rotile pe sina. Am saturat culorile sa iasa bine in evidenta.

Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: XTmass 99 85 9236 056-9   Sam 26 Feb 2011, 16:13

XTmass-ul intra in categoria MPW (multi-purpose wagon) si are doua module de baza: o macara si o platforma. Circula cu o viteza maxim,a de 40 km/h prin mijloace propriii si poate fi ractat cu o viteza de pana la 120 km/h. Vehicul costruit de nemtzi, la Windhoff Bahn - & Anlagetechnik GmbH.

Operator: SBB Cargo
Locomotiva: XTmass 99 85 9236 056-9
Lungime: 20m
Greutate: 63 900 kg / 33.3 t
Viteza maxima: 40 km/h, 120 km/h tractata
Gara: La Praille
Data: 25.02.201

Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Macara Geneva triaj   Dum 06 Mar 2011, 16:53

Macara fixata pe un vagon cu 2 osii, am mai vazut-o in combinatie cu o locomotiva de manevra.

Fotografiata 05.03.2011 in Geneva triaj.

Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
NiORD



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 2246
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Doua locomotive Re 460 (Lok 2000)   Dum 06 Mar 2011, 17:27

Denominarea Re 460 desemneaza o serie de locomotive electrice cu 4 osii, varianta a 6-a construita in anii '90 si care s-a fabricat in 118 exemplare. Atinge viteza maxima de 230 km/h si are o putere de 6100kW.

Re 460-urile au fost introduse odata cu proiectul Bahn 2000 ce urmarea modernizarea retelei si marirea capacitatii transportului feroviar in Elvetia. Locomotive folosite esential la transportul de calatori, remorcheaza de obicei vagoane cu doua etaje [link].

Re-urile sunt proiectate in Italia, de firma Pinifarina ( colaboreaza cu Ferrari, Maserati si Rolls Royce) care a mai livrat tramvaie in Franta si trenuri de mare viteza in Olanda. Datorita suprafetelor plate, se preteaza excelent la publicitate - este locomotiva cu cele mai multe variante de culori.

Aproape toate au primit cate un nume, care e scris sub geamul mecanicului. Mai jos puteti admira pe "La Gruyere" si pe "Val du Trient".

O particularitate a acestei locomotive e faptul ca mia e folosita de MTR (metro Hong-Kong) si asigura serviciu trans-frontalier de la Hong Kong la Guangzhou. Un design foarte asemanator il au locomotivele finlandeze 46 Sr2 si cele norvegiene 22 NsB EI clasa 18. La feli in India, modelul locomotivelorWAP-5 este tot design-ul Pinifarina.

Operator: SBB
Locomotiva: Re 460 008-6 / 114-2
Lungime: 18.5m
Latime: 3m
Inaltime: 4.3m
Greutate: 84 tone
Putere: 6100 kW / 8180 cp
Tractare: 275kN continuu / 300 kN max
Frane: aer
Viteza maxima : 230 km/h
Gara: Geneva
Data: 05.03.2011





Sus In jos
http://www.sites.google.com/site/lcosbuc/home
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: SBB-CFF-FFS   Astazi la 19:42

Sus In jos
 

SBB-CFF-FFS

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-