Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 060-DA SULZER

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
tibitm93



Numarul mesajelor : 13
Varsta : 23
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2298
Data de inscriere : 21/09/2010

MesajSubiect: 060-DA SULZER    Mier 12 Ian 2011, 19:15

Tracțiunea Diesel în România
Locomotiva Diesel-electrică românească 060-DA

În 1934 a început, la uzinele Malaxa (București) și Astra (Arad), construcția primelor automotoare Diesel românești. La 30 iunie 1925 s-au realizat primele demonstrații publice ale locomotivei acționate prin intermediul convertizorului de cuplu inventat de Gogu Constantinescu. Administrația CFR a comandat în 1936 la firma Sulzer A.G. - Winterthur[8] cea mai puternică locomotiva Diesel-electrică a acelei perioade, locomotiva DE-241. Aceasta avea o putere instalată de 2Ś2.200 CP, greutatea locomotivei în serviciu de 230 tf, viteza maximă de 100 km/h. Echipamentul electric a fost realizat de Brown & Boveri Co., iar cel mecanic de Henschel & Sohn. Aceasta locomotivă a servit ca model pentru locomotivele Diesel-electrice românești 060-DA.

Tracțiunea Diesel - în adevăratul sens al cuvântului - a fost utilizată de rețeaua CFR începând cu 1959. Noua etapă a început o dată cu construirea, pe bază de licență elvețiană (Sulzer Winterthur - constructorul motorului Diesel, BBC Baden - constructorul echipamentului electric și SLM Winterthur - constructorul părții mecanice[9]) a primelor locomotive Diesel-electrice de 2.100 CP de tip 060-Da si 060-DA1. Alte caracteristici: lungimea între tampoane= 17 m, greutatea locomotivei (cu 2/3 din provizii)= 114 tf, viteza maximă= 100/120 km/h. Cele șase exemplare de locomotive construite în Elveția au fost utilizate pentru remorcarea trenurilor grele de marfă pe ruta dificilă Brașov - Predeal, înlocuind definitiv locomotivele cu abur.

În 1960, conform unui contract încheiat cu firmele elvețiene menționate, debutează și în România fabricarea locomotivei Diesel cu transmisie electrică. Electroputere Craiova devenea fabricantul general, care executa echipamentul electric al transmisiei și montajul general. Uzina Constructoare de Mașini Reșița devenea constructorul motorului Diesel 12 LDA 28, sub licența Sulzer, al transmisiei mecanice și al boghiurilor (ulterior acestea vor fi construite de Caromet Caransebeș).

Evoluția industriei socialiste a condus la dezvoltarea parcului de locomotive Diesel și apoi electrice care treptat au înlocuit definitiv locomotivele cu aburi.

Daca primele locomotive Diesel românești erau proiectate inițial pentru trenurile de marfă, succesul acestora a determinat utilizarea lor și pentru remorcarea trenurilor de călători. Pentru aceasta au fost operate unele modificări tehnice asupra locomotivelor ce au ridicat viteza maximă a acestora de la 100 la 120 km/h.

Fiind considerate preponderent locomotive pentru trenuri de marfă, ele nu au fost prevăzute cu instalații de încălzire a trenurilor, fapt ce a determinat utilizarea la CFR, pe timp de iarnă, a vagoanelor WIT (la început se foloseau chiar locomotive cu abur remorcate).










In total au fost produse 1407 pentru CFR ,160 pentru operatori privati tot in Romania , 420 pentru Polonia , 130 pentru Bulgaria si 379 pentru China.
Orice informatie e asteptata cu nerabdare !
Surse www.derbysulzers.com si http://ro.wikipedia.org/wiki/Istoria_locomotivei_Diesel
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2568
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4380
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    Vin 08 Noi 2013, 18:10

Foarte bun materialul! E drept, poate fi completat!... Sincer m-as bucura daca s-ar deschide un topic si despre 060-DA-001 in genul celui despre 060-EA-001! Deocamdata m-as bucura sa stiu daca primul nostru Sulzer mai exista si, daca exista, unde se afla el?... Ms mult!
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    Vin 08 Noi 2013, 19:21

Există. E în muzeul de la Dej Triaj.
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2568
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4380
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    Lun 11 Noi 2013, 22:21

Ms inca o data! Sper sa am ocazia, cat de curand sa-l "vizionez"! Am inteles ca nu este pe "stand" ci inca este in exploatare...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    Lun 11 Noi 2013, 22:23

E folosit la evenimente speciale.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4669
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    Sam 28 Iun 2014, 23:02

Surprins in lumina aurie a serii;



Alamuri:

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    Astazi la 09:45

Sus In jos
 

060-DA SULZER

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 917 : Caransebes - Boutari hcv.
» Locomotive clasa 85 (LDH 70)
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-