Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 PARIS-SHANGHAI

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3103
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: PARIS-SHANGHAI   Lun 27 Dec 2010, 03:22

Este vorba de o ruta feroviara lunga de peste 11000 km al care itraseu aproximativ este paris-Linz-Viena-Budapesta-Oradea-Cluj-Suceava-Cernauti-Dnepropetrovsk-Volgograd-Emba-Moiāntī (Moyynty)-Drujba (Druzhba)-Urumqi-Wuwei-Shanghai cu o ramificatie spre Beijing.
Exista chiar si un site oficial: www.psrail.com
Proiectul a fost descris in numarul din August 2003 a Jurnalului Feroviar, insa, pana in acest an, nici un indiciu ca se va concretiza. Anul acesta, exista, insa, doua semne ca s-ar putea intampla ceva in acest sens:
-implicarea Chinei in economia zonei Euro
-pozitia deosebit de transanta a Romaniei ca reactie la intentia Frantei si Germaniei de a amana aderarea tarii noastre la Schengen; a se vedea reactia de bun-simt a Bulgariei; sa fie oare vorba de impertinenta sau de o carte puternica pe care Romania doreste sa o joace, carte care are legatura cu ruta Paris-Shanghai?
Realizarea rutei respective ar insemna cale ferata dubla, electrificata si care sa asigure viteza de 120 km/h pe intreg tronsonul romanesc al caii ferate respective *. Fondurile s-ar parea ca sunt chinezesti**. Pe teritoriul fostei Uniuni Sovietice nu era clar (in 2003) daca se va utiliza linia larga care uneste localitatile in cauza sau se va construi una, normala, paralela cu cea existenta. In niciun caz, nu se va folosi transsiberianul deoarece viteza permisa in perioadele cu ger e foarte mica in raport cu cerintele prevazute in proiect

*Lucrari dificile in zona Vadu Crisului si Larion
**Altfel nici nu cred ca se poate
Sus In jos
sorinucu



Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 2903
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 13:39

Am ramas uluit ca vor sa faca traseul prin Romania !!! Cam imposibila dublarea caii ferate prin zona Vatra Dornei.... Desi sunt roman si iubesc Romania si tot ce este legat de cai ferate, as prefera sa nu faca traseul prin Romania, ci mai degraba Ucraina - Slovacia - Austria, decat sa ne facem tara de ras ca nu o sa fim gata cu lucrarile sau daca vor fi gata, nu o sa le intretinem..... Haideti sa dezbatem un pic acest proiect, ce ziceti?
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5499
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 13:48

nu au cum sa il construiasca pe la noi :
1. Oradea -Cluj nu este electrificata si nici este dublata in unele locuri
2. de la Beclean pe Somes-Vatra Dornei nu este linie dubla
3. de la Vama -Suceava nu este linie dubla numai in unele locuri
4. nu este linia pentru 120km/h
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3103
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 13:53

In numarul din august 2003 al Jurnalului feroviar se ridicau exact problemele amintite in mesajul anterior si solutiil pentru a le rezolva:

Intr-un cadru larg euro-asiatic in care vor fi cuprinse multe companii de cale ferata, se contureaza Noul Plan pentru Europa-China al Legaturilor Feroviare, care va realiza tronsonul intercontinental de cale ferata Paris - Shanghai, cel mai lung din lume, de 11.500 km, amplasat pe coridoarele de mijloc din Europa, adica Paris - Viena - Budapesta, prin Romania, pe ruta de nord: Oradea - Cluj - Vatra Dornei - Suceava - Cernauti (linie normala), urmand tronsonul Cernauti - Jmerinka - Vapniarca - Dnepopetrovsk, din Ucraina, apoi prin Rusia, spre Volgograd, linie careia fie i se va normaliza ecartamentul, fie se va realiza una noua, paralela cu cea existenta.
In Asia, noua cale ferata, normala, va fi amplasata tot pe coridoarele de mijloc, de la Volgograd, din Rusia, spre localitatile Emba - Mojynty - Druzhba, prin Kazahstan, ajungand apoi la Urumqi, in China, unde linia este normala, si continuand spre localitatea Wuwey, unde se desparte in doua directii: una spre Shanghai, la Oceanul Pacific, si alta spre capitala Chinei, Beijing.
Noua linie asiatica, ce trece prin sudul Ucrainei, al Rusiei si al Kazahstanului, nu va avea legaturi cu actuala linie transsiberiana, unde iarna, cand se ajunge la temperaturi de -45ºC, materialul rulant (locomotive si vagoane) circula greu, cu tonaj redus si cu viteze mici, de circa 60 km/h. Pe noua linie, normala, situata la distante de circa 1.000 km fata de cea transsiberiana, larga, trenurile de marfa vor circula cu viteze mai mari, de 120 km/h, la temperaturi de iarna de - 20ºC.
Acest plan este propus de expertii Uniunii Europene largite din anul 2004, in directa corelare cu relatiile UE - Rusia si UE - Ucraina, plus Kazahstan si China, ca urmare a unei noi strategii asupra transporturilor navale, feroviare si aeriene intre cele doua continente. Evident, transporturile de calatori la mare distanta intre aceste doua continente vor fi realizate cu avioane moderne de mare capacitate. In Europa se preconizeaza realizarea de noi rute feroviare, folosind rame electrice de foarte mare viteza, multicurent.
Actualmente, transportul marfurilor se realizeaza pe apa, cu nave de 60.000 tdw, in medie, ce strabat Marea Mediterana, Canalul de Suez - traseu care, din cauza numarului mare de nave in tranzit, se aglomereaza din zi in zi -, apoi, prin Marea Rosie, Oceanul Indian, Stramtoarea Malaca, si ea aglomerata, Singapore, cu intrare in Marea Chinei de Sud, pana la Shanghai, ruta navala ce se parcurge in minimum 40 de zile.
Domnul Hans Herrman, expertul UE care a propus planul PS Rail Paris - Shanghai, considera ca, dupa terminarea lucrarilor, noile linii normale ce trec prin mijlocul Europei si al Asiei vor permite ca un tren de marfa de 3.000 de tone sa parcurga distanta dintre Paris si Shanghai in minimum 18 zile (aceasta, dupa anul 2015), iar viteza trenurilor va fi mai mare, asigurandu-se posibilitati de deservire a unor centre importante de pe noul traseu feroviar intercontinental.
Pentru aceasta ruta internationala, in Europa, intre Paris - Viena - Puspokladany (Ungaria) exista cale ferata normala dubla si electrificata pe intregul tronson. Intre Puspokladany (Ungaria) si Episcopia Bihor (Romania), pe 63 km, vor fi necesare dublarea liniei si electrificarea ei. La trecerea prin Romania, pe magistrala de nord a tarii, se impune dublarea liniei intre Oradea Est si Poieni, pe 75 km, trecand prin Muntii Apuseni, unde sunt necesare lucrari mai grele (tuneluri si derocari), plus electrificarea liniei duble Episcopia Bihor - Baciu Triaj, pe 154 km, urmate de dublarea liniei intre Beclean pe Somes - Ilva Mica si electrificarea a 48 km, pe Regionala CF Cluj.
Pe teritoriul Regionalei CF Iasi, traseul dintre Ilva Mica si Mestecanis, prin Muntii Bargaului, reclama lucrari mai grele (tuneluri si poduri), iar pe o lungime de 91 km linia se va dubla si electrifica; apoi, intre Pojorata si Campulung Moldovenesc, pe 6 km, se va proceda la fel, dublarea si electrificarea liniei fiind prevazute si intre Campulung Est si Gura Humorului (Paltinoasa), pe 33 km; deci, in total, 253 km de dublari.
Pentru continuarea traseului este bine ca de la Gura Humorului acesta sa fie indrumat spre Darmanesti, unde linia este si electrificata, apoi spre Vicsani - Vadu Siret, pe acest traseu, de 86 km, linia Vadu Siret spre Cernauti fiind normala, iar dinspre kilometrul 40, urmand a se normaliza si electrifica in intregime pe cei 81 km in sistem CFR.
Din statia Cernauti Nord, Ucraina poate sa-si indrume trenurile spre Lvov, in vest, si Ternopol, in nord, pe linie larga, iar pe noua ruta intercontinentala ce se va realiza spre est, prin Ocnita - Jmerinka - Vapniarca - Dnepopetrovsk, se va mentine linia larga, daca mai este cazul, sau se va realiza o linie noua, normala, transcontinentala, fie simpla, fie dubla, in locul celei largi, care se va electrifica ulterior. Procedand astfel, instalatia de schimbat boghiurile vagoanelor se va muta de la Vadu Siret la statia Cernauti.
Se va putea astfel crea ruta feroviara din Estul Europei intre: Atena - Salonic - Sofia - Bucuresti - Cernauti - Jmerinka - Kiev (in cazul normalizarii liniei Cernauti - Jmerinka - Dnepopetrovsk din ruta intercontinentala, cu un tronson special catre Kiev), ruta necesara in viitor in conditiile admiterii in UE a Romaniei, Bulgariei, Turciei si chiar a Ucrainei.
Varianta feroviara internationala prin Suceava - Pascani - Iasi - Chisinau duce la Tiraspol, apoi spre portul Odesa, la o mare inchisa, Marea Neagra, dar varianta prin Cernauti - Ocnita - Jmerinka, ce trece prin mijlocul Europei si apoi al Asiei, duce catre mari centre industriale si o capitala - Kiev, fiind mai indicata in acest complex de situatii si prin faptul ca are mai multi beneficiari si companii feroviare mari (SNCF, DB), plus companii mijlocii (ca OBB, MAV, CFR si UZ). Acest tronson prin Cernauti - Jmerinka este mai putin incarcat cu trenurile in circulatie din tarile pe unde va trece noua ruta Middle Euro - Asian Railway propusa de expertii UE si ai Chinei. Astfel stand lucrurile, ruta internationala feroviara Paris - Viena - Cernauti va cuprinde 2.420 km de cale ferata dubla (cu mici exceptii) si electrificata.
In Ucraina, in Rusia mai putin, in Kazahstan (unde linia normala se va realiza tot cu ajutorul UE) si in China, unde calea ferata este normala, se va putea folosi tractiunea cu locomotive Diesel electrice pe 9.080 km, iar dupa realizarea etapizata a electrificarii se vor folosi si locomotive electrice, mai puternice, pentru marirea vitezei trenurilor de marfa la 120 km/h, in 2025.
Unele dintre cele mai grele zone de realizare a noii cai ferate normale, simple sau duble (pe anumite portiuni), din Asia vor fi cele printre Muntii Altai, in nord, si Muntii Tarbagatai, in sud, din estul Kazahstanului, spre frontiera cu China, precum si Podisul de Nord al Chinei, spre hotarul cu Mongolia.
Prin realizarea acestui nou traseu intercontinental, China, care are uriase resurse de materii prime, in special minereuri, absolut necesare tarilor europene industrializate, le va putea transporta, in viitor, in Europa pe acest nou traseu, pentru prelucrare, pe drumul cel mai scurt, puse in containere, in trenuri de 40 de vagoane care sa aiba cate o locomotiva cu sase axe motoare in fiecare cap al trenului. Un vagon va avea maximum 80 de tone, din care greutate neta de 50 tone. Se mentioneaza ca Romania se numara printre primele tari europene ce detin astfel de locomotive (CoCo), care pot fi modernizate pana in anul 2015, ele avand greutatea de 120 tone fiecare. Orice vehicul din compunerea acestor trenuri de lung parcurs va avea maximum 20 tone/osie, iar rampele maxime trebuie sa fie de 5‰, pentru mentinerea vitezei, fiecare tren avand un sistem de patru computere pentru comunicatii.
Trenurile vor circula complet automatizat pe liniile PS Rail, ca naveta, si vor fi adaptate pentru a fi tractate de locomotive de mare putere pe liniile "fara proprietar".
Echipamentul de interior va monitoriza permanent starea locomotivei si a vagoanelor, cunoscand pozitia trenului in traseu, in exploatare automata si semiautomata, cu realimentare controlata si cu cuplare-decuplare automata, selectiva. Schimbul de informatii al urmatorului centru de exploatare va monitoriza calea in ceea ce priveste frana de cale, patinarea rotilor, vibratiile si temperatura in cutiile de osie, avand celule fotoelectrice pentru localizarea trenului prin satelit.
Cunoscand faptul ca in China 50% din necesarul de petrol se importa din Orientul Mijlociu, aceasta tara este interesata si de petrolul caspic, care poate sa-i vina pe noua ruta de cale ferata, ce va trece prin nordul Marii Caspice, in Kazahstan. Petrolul obtinut din nordul Marii Caspice va putea fi transportat pe aceasta noua ruta feroviara si spre vest, in Europa, si spre est, in China, sau chiar in Japonia, prin sistemul RoRo, ceea ce motiveaza o data in plus necesitatea acestei rute de mijloc dintre Europa si Asia. In aceste conditii, petrolul obtinut din Orientul Apropiat si Mijlociu va fi transportat cu nave maritime pe Marea Neagra, la Constanta, fiind apoi trimis prin pipeline sau cu trenul spre partea de sud a Europei, spre centrul si vestul ei, sau va trece direct cu navele, prin stramtorile Bosfor si Dardanele, in Marea Mediterana.
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3103
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 14:24

De fapt, se doreste (si) revigorarea asa-numitului Drum al Matasii. Termenul este inexact deoarece a fost o retea de drumuri, nu o singur ruta. In anul 1993 s-a demarat asa-numitul program TRACECA, informatii dspre acsta putand fi citite si pe site-ul Ministerului Transporturilor. Romania si Bulgaria au aderat la TRACECA in 2002, insa, vazand desconsiderarea caii ferate in Romania, nu cred ca proiectul respectiv a avut prea mare influenta. TRACECA este , de fapt, revigorarea ramurii sudice a Drumului Matasii iar Bulgaria va semna un acord trilateral cu Turcia si China pentru trenuri de mare viteza. Dupa parerea mea, Bulgaria si-a asigurat intrarea in Schengen cel tarziu in 2015 (ideea este de a reduce la minim stationarea la frontiere si, ca urmare, UE va avea interesul admiterii Bulgariei in zona de circulatie libera). Daca Tunelurile de sub stramtoarea Bosfor vor deveni realitate (deja se lucreaza la ele), atunci nu peste mult timp vor putea fi vazute trenuri chinezesti in Bulgaria.
Ruta Paris-Shanghai ar fi fost aproximativ revigorarea rutei nordice a Drumului Matasii. De fapt, ar fi fost ceva mai la nord decat ruta nordica (ramura nordica se concretizeaza prin drumurile rutiere M37, M39*, A3, A353 de pe teritoriul fostei Uniuni Sovietice si G314 de pe teritoriul Chinei), dar suficient de departe de Transsiberian ca sa merite sa fie construita. Acum cativa ani, uitandu-ma pe Encarta, am observat ca linia ferata din Kazahstan catre China se oprea la rontiera Kazaho-Chineza, ultima statie er Druzhba (Drujba). In prezent, uitandu-ma pe Google Earth, am vazut nu numai continuarea caii ferate kazahe pe teritoriul chinez, ci si locul unde se schimba boghiurile; China are un ecartament ori normal (1435), ori apropiat de cel normal (1440). Ori, traseul franco-chinez include Drujba printre localitatile tranzitate.
Raman deschise urmatoarele probleme:
-evolutia politica a tarilor tranzitate de latura sudica a Drumului Matasii
-problema Serbiei; va fi admisa in UE in 2018 (cum se preconizeaza) sau nu; odata cu admiterea in UE va intra automat in Schengen sau nu? Daca da, legatura cu Europa Centrala e sigurata prin Bulgaria si Serbia, nemaifiind nevoie de Romania iar tara noastra va fi izolata din nou

* Drumurile M37 si M39 se unesc la est de Samarkand
Sus In jos
sorinucu



Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 2903
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 15:55

Nu stiu ce sa spun despre acest proiect... Sad Ce interes ar avea ca o persoana din Paris sa plece cu trenul in China in 2 saptamani jumate Smile) Smile) Smile) Smile), cand poate merge cu avionul in vreo 12 ore. Si cu pretul cum ramane??? Daca un bilet de avion costa cam 1.200 de euro, un bilet pe ruta Paris - Shanghai cate mii de euro ar costa?


Ultima editare efectuata de catre sorinucu in Vin 31 Dec 2010, 19:44, editata de 1 ori
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3491
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 19:40

Sorinucu zice '''Nu stiu ce sa spun despre acest priect'' ...Stii vorba aia cu filozoful ...Daca citeai postarile de mai inainte ai fi vazut ca linia ar fi folosita preponderent pentru marfare.Si fii convins ca s-ar gasi pasionati sa faca excursia cu trenul!
Sus In jos
sorinucu



Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 2903
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 19:43

Poi exista aeronave CARGO !!!!!! Si cativa ani de zile ar trebui sa stranga bani de biet pe intreaga ruta un pasionat ca sa poate merge ! Wink
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3491
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 20:04

Mai gindeste putin,cum sa cari carbuni,minereuri,petrol,laminate cu avionul?Transsiberianul face 5 zile de la Vladivostok la Moscova si e plin.Nu toata lumea are politica de preturi de la cfr.
De obicei cu cit mergi mai departe cu trenul cu atit mai putin platesti.Sau tu nu stii asta?
Very Happy
Sus In jos
sorinucu



Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 2903
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 20:09

: ) ) Daca tu zici : ) ) Smile) Eu sunt din Baia Mare si cand merg in Bucuresti platesc 50 de lei, iar pana la Constanta 90 de lei Smile). Nu mi se pare ca beneficiez de acest discount !!!! Smile)
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3491
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Vin 31 Dec 2010, 20:16

Du-te pina la Cluj cu un bilet si la intoarcere ia unul pina in Dej si de acolo unul pina la Baia Mare,sa-mi spui cum e mai ieftin!
Exista modalitati diferite sa iti cumperi bilete,cu opriri in unele orase ,daca iti faci rezervari pentru un asa circuit ar fi reduceri.
Dar de ce ne racim noi gura ca nu am bani sa merg la Bucuresti cu vagonul de dormit,dar mai Shanghai! Laughing
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3103
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Dum 02 Ian 2011, 02:49

Eu as propune ca discutia sa revina la subiect (am aceasta rugaminte in calitate de utilizator care a deschis topicul in cauza) si, consider ca, printre altele, ar trebui avute in vedere problemele urmatoare:
1. Asa cum a afirmat si Marius, configuratia actuala a rutei nu permite circulatia la parametri ceruti. Se pune intrebarea daca merita sau nu lucrarile de anvergura mentionate in numarul din August 2003 a JF-ului (Jurnalului feroviar). Cat costa? (surse din CFR spun ca pret l ar fi platit de chinezi. Asa sa fie sau cade pe tara noastra toata povara cheltuielilor?) Ce atitudine vor avea ecologistii? Ganditi-va ca peisaje precum cele de la Vadu Crisuului si Larion se vor schimba radical. In plus, in perioada in care s-a conceput articolul, se avea in vedere aderarea la UE a 4 state. Doua au aderat (Romania, Bulgaria), cea de-a treia - Turcia - e monitorizata strict iar UE nu se da in vant sa o ia iar in ceea ce priveste cea de-a patra tara - Ucraina - aderarea ei la UE e dorita doar de Polonia si Lituania. In 2003 nu se prevedea criza care, chiar daca nu are amploarea de la noi, a afectat UE destul de serios.

2. Ecartamentul liniei pe teritoriul ex-sovietic. Daca cititi cu atentie, veti vedea ca nu e clar daca:
-se inlocuieste linia larga exisenta cu una normala
-se pastreaza cea existenta si, paralel cu aceasta, se construieste una normala
Pot spune ca, in 2003, pe MSN Encarta, se vedea o cale ferata kazaha care se oprea exact la Granita cu China, dupa Druzhba. Pe Google Earth, nu numai ca linia continua in China, dar se vede clar statia de schimbat boghiurile; ori Encarta a gresit, ori continuarea liniei ferate in China + statia de schimbat boghiurile au fost construite in ultimii ani. Sper sa fi gresit Encarta, ca, daca statia aia de schimbat boghiurile e recenta, nu cred ca va mai construi nimeni o cale ferata normala, care sa o secondeze pe cea larga existenta

3. In articol se da de inteles ca, de la Gura Humorului, trenurile vor fi dirijate catre Darmanesti, insa pe harta de pe site-ul PSRAIL e trecuta Suceava. Cum vin asta? Adica trenurile de marfa, lungi de 1052,8 m vor ocoli Suceava? Personal, mi-e geu sa concep asa ceva.

4. Bulgaria va semna un acord trilateral cu Turcia si China pentru trenuri de mare viteza. Ecartamentul liniei va fi normal, motiv pentru care, chiar daca distanta e mai lunga si riscurile mai mari nu mai e nevoie de schimbarea boghiurilor. Foarte probabil ca pe ruta respectia vor circula si trenurile de marfa; eventual, se poate cvadrupla linia (doua fire pentru trenurile de calatori, doua pentru cele de marfa). De pe teritoriul Bulgariei, incotro va merge traseul? Va intra pe teritoriul Romaniei (Coridorul IV) sau va merge prin fosta Iugoslavie?

5. O ruta al carei capat vestic se gaseste chiar in capitala Frantei si care tranziteaza Romania este un avantaj si din punct de vedere politic (pentru tara noastra) in raport cu un traseu al carui capat apusean va fi intr-un oras din Europa Centrala, oras care nu e precizat. Lucrarile la magistrala (de marfa) Paris-Shanghai ar fi trebuit sa inceapa - conform unor surse neoficiale - in 2009. Parafrazand aceleasi surse ar rezulta ceva de genul "Rezolvati-va exproprierile si asigurati 25m*de la axul caii ferate, ca noi (chinezii) venim cu proiectul si cu banii"

*Conform surselor respective, in unele locuri, distanta ar fi de 6m
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: PARIS-SHANGHAI   Astazi la 19:54

Sus In jos
 

PARIS-SHANGHAI

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» PARIS-SHANGHAI
» Bucuresti-Paris !
» Stiri internationale
» ruta cea mai ieftina pentru Londra
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-