Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 312 : Oradea - Cheresig

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 37, 38, 39
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14193
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17704
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Dum 31 Iul 2016, 11:42

cristi CFR a scris:
Trist este faptul ca a fost buna vointa din partea firmei si s-au investit bani si munca iar pe locuitori nu i-a interesat deloc... albino

Poate intr-o buna zi o sa realizati ca romanul nu mai e prieten cu trenul de foarte mult timp. Romanul iubeste masina personala in primul rand, apoi autocarul dar cert e ca transportul auto e pe primul loc cand vine vorba de deplasarea romanilor, trenul e la urma.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13883
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16243
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Dum 31 Iul 2016, 16:36

Românul nu mai e prieten cu trenul din multe motive. În primul rând pentru că autobuzul/duba îl ia din poartă (stațiile - în mediul rural - sunt orientative, nimeni nu verifică respectarea lor), în vreme ce halta e la 2 - 3 km distanță. Din motivul ăsta, românul nu are nici cultura bicicletei, pe care să meargă până la gară și să o parcheze acolo sau să o ia în tren cu el (să nu mai zic de atitudinea operatorilor feroviari de la noi, care te taxează la greu pentru biciclete). Să nu mai vorbesc de faptul că transportul auto nu plătește aproape nicio taxă, rovinieta are o valoare simbolică raportat la uzura drumului (iar dacă mergi doar pe DJ-uri nici nu îți trebuie rovinietă), iar parcarea... la noi fiecare parchează unde vrea (pe banda I, pe colțul intersecției, pe trotuar, pe trecerea de pietoni) fără să fie amendat sau taxat în vreun fel.

Până nu se va taxa corespunzător transportul auto (și, mai ales, parcarea autoturismelor) și nu se va verifica respectarea la literă a legislației în domeniul transportului public de persoane pe cale rutieră... nu sunt șanse să aduci oamenii la tren. Bine, măcar, că există încă secții și relații pe care ajungi mai repede cu trenul decât cu autobuzul. Ar crește numărul de astfel de relații dacă șoferii ar fi obligați (prin radare fixe) să respecte viteza legală.

Bonus, mersul trenurilor e făcut în funcție de programul angajaților de la CFR S.A..

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14193
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17704
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Dum 31 Iul 2016, 17:58

Dr2005 a scris:
Să nu mai vorbesc de faptul că transportul auto nu plătește aproape nicio taxă, rovinieta are o valoare simbolică raportat la uzura drumului (iar dacă mergi doar pe DJ-uri nici nu îți trebuie rovinietă), iar parcarea... la noi fiecare parchează unde vrea (pe banda I, pe colțul intersecției, pe trotuar, pe trecerea de pietoni) fără să fie amendat sau taxat în vreun fel.

Până nu se va taxa corespunzător transportul auto (și, mai ales, parcarea autoturismelor) și nu se va verifica respectarea la literă a legislației în domeniul transportului public de persoane pe cale rutieră... nu sunt șanse să aduci oamenii la tren. Bine, măcar, că există încă secții și relații pe care ajungi mai repede cu trenul decât cu autobuzul. Ar crește numărul de astfel de relații dacă șoferii ar fi obligați (prin radare fixe) să respecte viteza legală.


Mai are omu o pasarica, doua, dar se vede din avion ca unii au stoluri intregi si deja frustrarea si invidia atinge cote alarmante.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1482
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2869
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Dum 31 Iul 2016, 21:56

Dr2005 a scris:


Bonus, mersul trenurilor e făcut în funcție de programul angajaților de la CFR S.A..
Pai cand mai multi-inclusiv eu- au sustinut acest lucru in diverse topice , ai sarit sa iei apararea CFR-ului.Fii mai constant in cea ce spui...
Sus In jos
marcello



Numarul mesajelor : 6
Localizare : Budapesta
Reputatie : 1369
Data de inscriere : 30/01/2014

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Lun 01 Aug 2016, 17:02

Lumunita Stana a scris:
La lista secțiilor neinteroperabile linia Oradea-Cheresig e trecuta cu operator Interregional Călători si nu cu secție fara trafic feroviar cum era pana acum.Actualizarea a fost facuta in 19.07.2016.

În legătură cu întrebarea Dvs. pe care mi-ați pus-o în mesaj privat (la care, datorită anumitor reguli de pe forum pe care nu le pot înțelege, nu vă pot răspunde direct) vă pot spune că, deși au fost câștigate fonduri prin programul HURO/1001 pentru proiectarea lucrărilor de reabilitare a căii de rulare și de reconstrucție a porțiunii momentan inexistente dintre Cheresig (Körösszeg) și Körösnagyharsány (HURO/1001/238/1.1.3), reabilitarea liniei 127 a MÁV sau reintroducerea transportului de persoane nu figurează pe lista priorităților privind dezvoltarea de infrastructură ale Guvernului Ungariei pe perioada 2016-2020. Posibilele motive pentru absența proiectului de pe ordinea de zi sunt amânarea la o dată nedeterminată a aderării României la Zona Schengen și îndoielile privind rentabilitatea proiectului, la care se adaugă neclaritatea privind formele de finanțare posibile. Astfel, în Ungaria accentul cade acum pe modernizarea și electrificarea liniei 101 Püspökladány - Biharkeresztes - (Episcopia Bihor), care se va realiza în perioada 2017-2019.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3365
Varsta : 28
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6807
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Mar 09 Aug 2016, 21:28

Sus In jos
http://tren.transira.ro/
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1944
Varsta : 29
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5473
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Sam 16 Sept 2017, 17:33

Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
elm

avatar

Numarul mesajelor : 70
Varsta : 34
Localizare : Craiova
Reputatie : 2612
Data de inscriere : 08/11/2010

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Lun 02 Oct 2017, 09:47

Kapпaтй a scris:
Dr2005 a scris:
Să nu mai vorbesc de faptul că transportul auto nu plătește aproape nicio taxă, rovinieta are o valoare simbolică raportat la uzura drumului (iar dacă mergi doar pe DJ-uri nici nu îți trebuie rovinietă), iar parcarea... la noi fiecare parchează unde vrea (pe banda I, pe colțul intersecției, pe trotuar, pe trecerea de pietoni) fără să fie amendat sau taxat în vreun fel.

Până nu se va taxa corespunzător transportul auto (și, mai ales, parcarea autoturismelor) și nu se va verifica respectarea la literă a legislației în domeniul transportului public de persoane pe cale rutieră... nu sunt șanse să aduci oamenii la tren. Bine, măcar, că există încă secții și relații pe care ajungi mai repede cu trenul decât cu autobuzul. Ar crește numărul de astfel de relații dacă șoferii ar fi obligați (prin radare fixe) să respecte viteza legală.


Mai are omu o pasarica, doua, dar se vede din avion ca unii au stoluri intregi si deja frustrarea si invidia atinge cote alarmante.

Din păcate, transportul rutier concurează clar neloial datorită nerespectării legilor de către transportatori - chestiunile legate de nerespectarea stațiilor și depășirea vitezei legale sunt arhicunoscute (ultima chestiune cu atentarea la siguranța călătorilor - dar oamenii sint mulțumiți, ajung mai repede Smile
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 739
Reputatie : 1155
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Lun 02 Oct 2017, 13:26

Viteza legală este o simplă convenție, ea nu este determinată în mod obiectiv pentru fiecare sector de drum în parte. Așa cum nu vei circula cu viteza maximă legală dacă la momentul respectiv condițiile reale de trafic nu permit acea viteză, tot așa în diverse situații reale din trafic viteza reală admisibilă e practic mult mai mare decât viteza legală.

Pe aproximativ jumătate din lungimea autostrăzilor din Germania, viteza legală pentru autoturisme este nelimitată. Pentru că a o calcula obiectiv, în funcție de configurația drumului, ar duce la rezultate de ordinul a 400 km/h viteză maximă sau chiar peste.

Exemplu cu cifre: pe un sector de drum în aliniament, cu vizibilitate de cel puțin 500 de metri, pe care în acel moment nu se află nici pietoni, nici bicicliști, nici căruțe, se poate merge liniștit cu 220 km/h dacă nu vine nicio mașină de pe contrasens. În acel moment condițiile sunt de fapt la fel ca pe autostradă. Dacă te-ai apropiat la mai puțin de 200 de metri de mașina din față, trebuie să reduci viteza pentru a o depăși în siguranță Very Happy nu de altceva.

La 220 km/h ai peste 60 de metri pe secundă, deci un pieton care ar apărea de undeva din afara drumului la o distanță de mai puțin de 250 de metri, ar avea maximum 4 secunde la dispoziție, chiar și dacă ar vrea să se arunce intenționat în fața mașinii. Se presupune că ești capabil să oprești mașina în cei 250 de metri. Dacă pietonul ar apărea undeva la 100 de metri în față, are la dispoziție sub 2 secunde să se intersecteze cu tine, ceea ce e virtual imposibil, pentru că el nu poate parcurge mai mult de 2-3 metri în acele 2 secunde.

Problema reală e alta, mulți conduc cu viteze mari fără să conștientizeze parametrii în care ar trebui să se încadreze condițiile de drum pentru viteza cu care circulă ei în acel moment. Sunt clasice accidentele în lanț produse pe autostradă în condiții de ceață, când ei merg cu o anumită viteză (să zicem 100 km/h, sub viteza maximă legală) fără să conștientizeze că nu au 100 de metri vizibilitate, deci n-ar putea opri în condiții de siguranță.

Pe autostradă fiind, dacă ai doar 30 de metri vizibilitate, în niciun caz nu poți merge cu mai mult de 50 km/h. Dar în cazul ăsta mai bine ieși pe acostament și oprești, pentru că aproape sigur o să-ți dea unul un șut din spate. Dacă e vreo parcare destul de aproape, în limita a câteva sute de metri, e și mai sigur să te ”târăști” pe acostament cu 20 km/h și avariile aprinse până intri în parcare, astfel încât să degajezi complet autostrada lipsită de vizibilitate.
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1482
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2869
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Lun 02 Oct 2017, 15:34

Germania este un exemplu prost pentru noi.Ei au sosele, ei respecta limitarile atunci cand sunt la ei carnetul nu se ia pe spaga,etc. La noi in afara de Bucuresti-Constanta nu prea ai unde sa depasesti 200 km/h asta daca nu dai peste vreun carambol cum ai zis si tu.
@elm: Microbuzele pentru transport pasageri sunt limitate la 100km/h deci ele nu pot depasi limita de viteza decat in localitati, si asta se face doar cu respectarea conditiilor care le-a zis si Warrington. Nu cred ca vreun microbuz zburda printr-un sat plin de carute , combine sau biciclisti.Daca vrei sa bati microbuzul pe aceasta ruta si multe altele trenul ar trebui ca pe langa confort(care nu prea este pe rutele secundare) , siguranta(discutabil asta la cate deraieri au fost in ultima perioada) si un timp de parcurs cu mult mai mic decat ale unui ciclist mediocru...
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 739
Reputatie : 1155
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Lun 02 Oct 2017, 19:00

Ușurința cu care se obține permisul e o falsă problemă. Ce face șoferul pe stradă după 3, 5 sau 10 ani de la obținerea permisului nu mai are nicio legătură cu modul cum l-a obținut.

În România drumurile sunt principala problemă și capcanele puse intenționat. Există de exemplu la Suceava celebrul ”zid al morții”, construit după 1990. În  nicio țară civilizată nu se poate vedea așa ceva, cine a proiectat configurația aceea a drumului ar trebui să nu mai iasă din închisoare tot restul vieții, e pur și simplu ucidere din culpă ce se întâmplă acolo.

Societatea nu are nimic de câștigat dacă niște oameni mor acolo în fiecare an, mai ales că unii dintre ei sunt pasageri, deci n-au cum să fie vinovați. Însă o mulțime de oameni aplaudă ”selecția naturală” de pe șosele, în condițiile în care șoselele nu sunt naturale, sunt construite de oameni care ar trebui să răspundă pentru modul cum le-au proiectat.

Drumurile naționale trec prin localități, sute de pietoni mor în fiecare an în acele localități. Lipsește banda de stocare pentru virajul la stânga, zeci de oameni mor în fiecare an și în genul ăsta de accident ”clasic” românesc: mașina care încetinește și virează la stânga este lovită din lateral de alta care se lansase în depășire fără ca șoferul ei să înțeleagă ce manevră se desfășura acolo. Și în loc ca administratorul drumului să redeseneze intersecția și să prevadă bandă de stocare, hoarde întregi de bugetari își iau salariile pe baza acelor accidente: polițiști, procurori, judecători, medici, paramedici, pompieri etc.  

Societatea nu câștigă nimic dacă acei bugetari au activitate datorită accidentelor, iar redesenarea drumului este în mod sigur mai ieftină decât salariile lor.
Sus In jos
alliens



Numarul mesajelor : 472
Reputatie : 2788
Data de inscriere : 27/06/2011

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Joi 05 Oct 2017, 07:21

marius664 a scris:
Germania este un exemplu prost pentru noi.Ei au sosele, ei respecta limitarile atunci cand sunt la ei carnetul nu se ia pe spaga,etc. La noi in afara de Bucuresti-Constanta nu prea ai unde sa depasesti 200 km/h asta daca nu dai peste vreun carambol cum ai zis si tu.
@elm: Microbuzele pentru transport pasageri sunt limitate la 100km/h deci ele nu pot depasi limita de viteza decat in localitati, si asta se face doar cu respectarea conditiilor care le-a zis si Warrington. Nu cred ca vreun microbuz zburda printr-un sat plin de carute , combine sau biciclisti.Daca vrei sa bati microbuzul pe aceasta ruta si multe altele trenul ar  trebui ca pe langa confort(care nu prea este pe rutele secundare) , siguranta(discutabil asta la cate deraieri au fost in ultima perioada) si un timp de parcurs cu mult mai mic decat ale unui ciclist mediocru...


cred ca nu prea circulati cu microbuzele in romania, vorbiti din carti...si nici limitarea la 100 km/h nu e adevarata, am mers personal cu un nebun care gonea cu 110 km/h prin localitate facand slalom printre carute, si depasind in curbe pe linie continua (a fost ultima oara cand am mai pus piciorul intr-un microbuz), a reusit sa parcurca 70 de km in 45 d eminute, in care a mai oprit si in statii...si in timpul asta mai vorbea si la telefon ca il suna patronul sa il intrebe cand ajunge la destinatie
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13883
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16243
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Joi 05 Oct 2017, 08:40

Limitarea de 100 km/h pentru vehiculele de transport persoane fără locuri în picioare, 90 km/h pentru camioane și 70 km/h pentru vehiculele de transport persoane cu locuri în picioare e prevăzută în legislația națională și europeană. Din păcate, verificarea respectării ei e făcută manual de poliție, cu radarul și prin citirea tahografului. Numai că tahograful nu e obligatoriu în transportul local (orice distanță) și în cel intrajudețean pe distanțe de maxim 40 km. Așa că la curse scurte ne rămâne doar radarul poliției, care oricum nu se bagă pe DJ-uri cu 10 mașini pe oră când poate sta la pândă pe un DN mai aglomerat. Așa că dubarii noștri își permit multe, la fel și șoferii de autobuze produse înaintea introducerii acestor prevederi legale (pentru că legea dispune doar pentru viitor).
Am mers și eu cu 120 km/h pe A2 cu un Mercedes Otormasan O302S de la Metropolitan, mașina era fabricată în 1992 înainte să existe limitatoare electronice. Șoferul n-avea nicio treabă, conducea, vorbea la telefon, număra banii pentru taxa de pod și mânca în același timp. În condițiile în care mașina era plină cu copii care se întorceau dintr-o tabără (adulți eram câțiva - care însoțeam copiii).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
alliens



Numarul mesajelor : 472
Reputatie : 2788
Data de inscriere : 27/06/2011

MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    Joi 05 Oct 2017, 21:31

nu era DJ, era DN, si soferul avea statie, era anuntat de altii pe unde era radar (nu a fost decat unul pe traseu, si era suparat ca a pierdut cateva minute din cauza asta...)...iar limitare eletronica sigur nu avea, omul mergea aproape constant 110 indiferent ca era localitate sau nu...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 312 : Oradea - Cheresig    

Sus In jos
 

312 : Oradea - Cheresig

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» IR 1632: Oradea - Cluj Napoca - Bucuresti Nord - Constanta
» Filmare din tren in luna aprilie 2009 pe M300 intre Cluj Napoca si Oradea
» Sosiri/Plecari Oradea
» Filmulete din Oradea
» Excursie feroviara Cluj Napoca - Oradea (14.09.2012)
Pagina 39 din 39Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 21 ... 37, 38, 39

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 300-