Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 416 : Abrami - Popesti

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 591
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2394
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    Joi 07 Apr 2016, 23:06

Poarta cimitirului din Tauteu deasupra careia sta scris in lima maghiara “Toti Temeto”, care tradus inseamna cimitirul Tauteu. Tot aici se poate observa si frumoasa capela a acestui cimitir. Ma uimeste satul Tauteu in ceea ce priveste accentul pe care-l pune pe cimitir. Drum asfaltat si iluminat pana acolo, iar acolo o capela frumoasa. Interesant este si faptul ca indicatorul de trecere la nivel cu calea ferata este pus dupa poarta, in cimitir.



Mai departe spre Popesti.





Un pod peste o apa. Jos in apa cat si pe marginea apei gasim aruncate cateva traverse de beton.




Coboram de pe pod pe malul apei si facem de jos doua fotografii podului.



Mai departe spre Popesti cu ulita si cateva case pe stanga.



Lemne de foc in fata casei si in curte. Interesanta forma acestor lemne…
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 591
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2394
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    Joi 07 Apr 2016, 23:08

Spre Popesti.



In partea dreapta a liniei apare al treilea sat pe langa care trece linia, satul Bogei. In dreapta se vede biserica ortodoxa din sat. De fapt, acolo sunt doua biserici una langa alta. Cea micuta, din prim plan, e vechea biserica ortodoxa, langa care s-a construit apoi o alta mai mare si cu un design mult mai frumos. Imi pare rau ca nu i-am facut o poza cu zoom. Nici nu-mi pot da seama cum mi-a scapat acest lucru.


Satul Bogei.





O alta cladire care iese in evidenta prin marimea si designul ei. Este voba de biserica penticostala Bogei, a carei constructie impresioneaza prin forma ei, fiind o biserica de sat.



Inainte spre Popesti, tot pe langa Bogei.





Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 591
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2394
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    Joi 07 Apr 2016, 23:09

Trecere la nivel cu drumul dintre satele Bogei si Ciutelec. De fapt, e trecerea la nivel cu drumul care vine dinspre Chiribis si merge spre Popesti. Dupa aceasta trecere la nivel, apare al patrulea sat pe langa care trece linia, satul Ciutelec. In comparatie cu satele Poiana, Tauteu si Bogei, care se afla toate de partea dreapta a liniei si destul de aproape de ea, satul Ciutelec se afla in partea stanga a liniei si la o distanta ceva mai maricica.



Spre Ciutelec - Popesti.


Spre Bogei - Chiribis.


De la trecerea la nivel, mai departe spre Popesti.









Un pod peste un drum.


Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 591
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2394
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    Joi 07 Apr 2016, 23:11

Mai departe spre Popesti.






Putina scormoneala.






Ne apropiem incet de Popesti. In departare se zaresc cateva blocuri.


Se pare ca aici a fost candva un semnal.


O ultima trecere la nivel inainte de intrarea in Popesti.


Un sabot de deraiere inainte de Popesti.


Intrare in Popesti, o gara cu multe linii, semn ca aici era multa activitate candva.





Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 591
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2394
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    Joi 07 Apr 2016, 23:17

O fosta rampa de incarcare.



Inainte de a continua cu fotografii din gara Popesti, revin cu cateva informatii. Linia Abrami - Popesti este folosita in exclusivitate de catre trenurile de marfa, iar pe aceasta linie se transporta doar carbuni. Carbunii sunt adusi cu camioanele de la mina Voivozi pana aici la Popesti, iar aici sunt incarcati in vagoane si transportati mai departe pe calea ferata. Voivozi este o localitate miniera si este urmatoarea localitate dupa Popesti. In gara ne-am intalnit cu un paznic care ne-a spus ca mai demult linia continua pana la Voivozi, iar acolo exista o statie de incarcare a carbunelui in vagoane, statie asemanatoare cu cea de la Poieni de pe M300. Astazi linia se termina imediat dupa gara Popesti. Revin la fotografii si continui cu zona de incarcare a carbunelui in vagoane.




Se zareste cladirea garii Popesti, iar langa ea cateva utilaje folosite la incarcarea carbunelui. In spatele garii stau masinile grele care aduc carbunele de la mina Voivozi la Popesti.



Si in final, Popesti.



Dupa cladirea garii, linia mai continua cateva sute de metri spre Voivozi.



Alte foste utilitati specifice unei gari cu multa activitate.



Si in incheiere, o ultima vedere spre capatul liniei.


Aceasta este linia 416 Abrami - Popesti. De fapt, cum spuneam si la inceput, ar putea fi redenumita in Chiribis - Popesti, pentru ca astazi orice merge spre Popesti, nu vine numai dinspre Chiribis, racordul dinspre Abrami fiind desfiintat si scos. Din pacate trebuie sa incheiem acest reportaj cu o veste trista. Cum spuneam, in gara la Popesti ne-am intalnit cu un paznic si ne-am luat putin la povesti. De la el am aflat aceasta veste trista. Ne-a spus ca ultimul tren a plecat din Popesti, marti 5 aprilie 2016, exact cu o zi inainte de a veni noi pe aici si a face acest reportaj. Ne spunea el ca transportul carbunelui de la Popesti  se facea exclusiv pentru CET-ul din Oradea si ne-a povestit cine si cum il transporta. Asa cum spuneam, carbunele era adus de la mina Voivozi pana la Popesti cu camioanele. Aici era incarcat in vagoane si transportat de catre Via Terra pana la Marghita. Din Marghita carbunele era dus mai departe la Episcopia Bihor de catre Unicom Tranzit, care il ducea apoi mai departe pana in triajul de la CET unde era descarcat. Vagoanele goale erau apoi duse din nou de catre Unicom Tranzit pana la Marghita, iar de aici Via Terra le ducea mai departe la Popesti pentru a fi reincarcate. Marea problema care a aparut acum e ca CET-ul e pe punctul de a se inchide definitiv si a intra in conservare. Motivul? Langa CET Oradea s-a construit o centrala ultramoderna pe gaz, iar in cursul acestei luni, Oradea va trece pe noua centrala pe gaz. CET-ul se va inchide, va intra in conservare si astfel nu va mai fi nevoie de transport de carbuni de la Popesti. Momentan CET-ul mai functioneaza pana la epuizarea totala a stocului de carbune, iar cand acest lucru se va intampla, orasul va trece pe noua centrala pe gaz. Asta a fost si motivul pentru care, spre surprinderea noastra nu am vazut nici o locomotiva si nici un vagon in gara Popesti. Spunea paznicul ca oamenii care lucrau in Popesti la incarcarea carbunelui sunt disperati pentru ca urmeaza sa fie dati afara si nu se stie ce altceva de munca si-ar mai putea gasi in Popesti. Deocamdata nu se stie care va fi soarta acestei linii, dar daca Via Terra nu-si va gasi un alt client catre care sa transporte carbuni, se pare ca in curand vom avea o noua linie necirculata care va incepe sa fie invadata de buruieni. Ne bucuram ca am reusit sa mergem si sa fotografiem linia pana mai este inca lucioasa. Cine stie in stare o vom gasi cand vom mai trece prin zona, daca nu se va gasi o alta solutie pentru a nu o inchide. Luand linia la pas si vazand traseul ei, ma gandeam ca s-ar fi putut face chiar si transport de calatori pe ea, avand in vedere ca localitatile pe langa care trece sunt chiar aproape de linie si sunt locuri unde pot fi amenajate halte. Singura localitate care e putin mai departe de linie e Ciutelec, dar daca ne gandim ca pe linia de Cluj sau Arad sunt localitati situate mult mai departe de linie de cat e Ciutelecul fata de aceasta ferata, si totusi opresc trenurile si in acele localitati, e clar ca si pentru Ciutelec s-ar putea face undeva o halta. Daca s-ar intampla absurdul de a incepe transport de calatori pe aceasta linie, ar trebui pusa si problema reabilitarii ei si adusa la starea in care sa permita rularea cu aproximativ 60 km/h. In starea in care arata acum, cred ca viteza maxima ar fi undeva la 30 km/h. Daca ar fi s-o compar cu o alta linie din Bihor, as putea-o compara cu linia de Cheresig. Deci… cam asta e situatia in prezent. In momentul de fata mai avem o linie de pe care a plecat un ultim tren…
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4592
Reputatie : 5841
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    Vin 08 Apr 2016, 08:34

Inca o data felicitari pentru efortul depus, pentru dorinta de a arata ca sinteti mai mult decit pasionati de cai ferate din fata calculatorului.

Mai mult ca sigur ca acestei linii i se va pune cruce daca Oradea a trecut pe gaz la un CET iar celalalt e deja abandonat.
Interesant ca satul se numeste Bogei iar in livrete racordul era numit Ram. Bogeu.

Si a semanarea cu Cheresigul e inspirata deoarece linia a mai fost abandonata.Pe topicul liniei Sarmasag-Sacuieni Bihor am surprins-o eu cind era ruginita si mai era inca si linia pina in Abrami.
Sus In jos
pisti91

avatar

Numarul mesajelor : 332
Varsta : 26
Localizare : Oradea
Reputatie : 3674
Data de inscriere : 17/08/2008

MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    Vin 08 Apr 2016, 17:42

Asta inseamna sa fii... Pasionat!! Felicitari pentru reportaj, e excelent!

Pacat de industrie, sa speram ca firma de exploatare va gasi un investitor / cumparator si va functiona in continuare. Pacat sa nu fie exploatat cand ai tot, ai cale ferata, utilaje, personal.
Sus In jos
http://www.vehicule.uv.ro
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3350
Varsta : 28
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6724
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    Sam 09 Apr 2016, 12:54

Felicitari pentru material si efortul depus !a23
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2864
Varsta : 22
Reputatie : 4018
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    Lun 11 Apr 2016, 22:22

Foarte fain, felicitări! Să sperăm că vor găsi un nou client pentru cărbune, e păcat de locurile de muncă pierdute...
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 416 : Abrami - Popesti    

Sus In jos
 

416 : Abrami - Popesti

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Babeni - Alunu 17.08.2009
» 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 400-